orda kimse yokmu ????
Printable View
orda kimse yokmu ????
Kimse var da lpg ye gecen yok heralde. Ben de cok düşünmüştüm lpg işini bu yaz. Ama bi türlü cesaret edemedim. Beni tereddüte düşüren şey lpg'nin ecusuna kalibrasyon sonucu yükledikleri verilerin hep sabit kalması. Malum aracın kendi ecu'su devamlı hesaplamalar yapıp aracın güç ihtiyacına göre yakıt-hava karışımını ayarlıyor. Ama lpg ecu'sunda durum aynı değil. Araç siz tekrar ayar yaptırana kadar ilk başta yapılan ayarlarla çalışıyor. Yani ayar (kalibrasyon) iyi olmazsa sorunlarla karşılaşmanız kaçınılmaz gibi gözüküyor. Eğer pimpirikli biriyseniz büyük ihtimal pişman olacaksınız. Zaten az olan bagaj hacminin iyice azalması da cabası. Sonuç olarak ben kendi aracımı satıp dizele geçmeye karar verdim. Baştan iyi düşünmek gerekiyormuş yani. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Bu arada teleflex ve prince gibi markaların ecu ' larının araç ecuları ile birlikte çalıştığını da okudum. Yani ecular iletişimde birbiriyle. Aracın ecusundan gelen bilgiler lpg ecu suna iletiliyor ve lpg ecusu değişen durumlara göre yakıt karışımını ayarlayabiliyor. Tabii bu markalarında fiyatları çok uçuk. 2000 tl civarlarında. 2000 tl de neredeyse 20000 km de kendini amorti ediyor. Bence değmez yani. Şahsi fikrim; en iyisi satıp dizele geçmek. Teşekkürler.
5 sene içinde satmamak diye bişey var mı? Ben sanki satın alan ötv sini ödüyor diye biliyorum. Süre sınırlaması var mı?
Eveet ben de sonunda lpg'li araçlar listesine kaydoldum :).
Sistem olarak BRC'yi tercih ettim. Öncelikle Mocan Otogaz'a buradan teşekkür etmek istiyorum. Övünç Bey ve Fatih Bey gerçekten ilgili insanlar, sağolsunlar ulaşım ve muayne ile ilgili herşeyi hallettiler. İşçilik de çok güzel ve sorunsuz oldu, arabasında halihazırda lpg kullanan (brc ya da başka marka) arkadaşlar beğendiler hatta imrendiler :P.
Performansa gelince. 1 haftdır kullanıyorum yaklaşık 500km yaptım, bir bölümü yoğun trafikte (tampon tampona), bir bölümü otoban son sürat olarak, geri kalan bölümü normal trafikte normal süratte geçti. Yani her koşulda deneme fırsatı buldum ve herhangi bir sorun olmadı. Sadece son süratte %5 civarı bir düşüş oldu ama ara hızlanmalar v.b. eskisi ile aynı diyebilirim :).
Tüketime değerlerim de gayet iyi çıktı. Başta yaptığım denemelerde tüketimi hesaplamadım doğal olarak. Şehiriçi (ortalama trafik)-şehirdışı (şehirdışında ort. 105-110km/h süratte) karışık kullanımda 15kuruş yakıyor. Gazı Shell ya da Opet'ten aldım, her ikisi de litresi 1.87tl.
Tüketim değerini düşürmek istiyorsak daha da ucuz gazlar da var ama ben o riske girmek istemiyorum, bu değerler bile 25-30kuruşluk benzin performansından sonra gayet güzel :D.
Birkaç ay sonra 10.000km devirince yorumlarımı tekrar yazarım, şimdilik ilk görünüşte gayet memnun olduğu söyleyebilirim :).
hayırlı olsun güle güle kullanın brc turbo kitli olan sistem t jetlerle gayet iyi uyum sağlıyor.Bizim bir önceki aracımızada linea t jete de mocan gaz da brc turbo kitli lpg taktırmıştık.hiç bir sorun ve performans düşüklüğü yaşamadık ayrıca işçilikleri gerçekten muntazam şu an kı sahibiylede konustum o da baya km yapmış hiç bir sorun yok doğru tercih de bulunmuşsunuz umarım sorunsuz ve iyi günlerde kullanırsınız :):)
Sağolasın, ben de biraz araştırdım, ölçtüm biçtim öyle giriştim bu işe. Risk yok denecek kadar azdı, nitekim sorun yok şimdilik. Benim de çevremde Bravo t-jeti olan arkadaşlar vardı onlar da turbo kit ile Mocan'da yaptırmışlardı, motor aynı olduğu için tereddüt etmedim açıkcası :)
bende zavoli taktirdim araca ama benzindeki gibi performansli degil arac bende bi taktirdigim yerle gorussem mi ?
bugun gıtdım adam gazı kısık ıstersenız acarım ama ekonomık olmaz dedı bızde kalsın o zaman dedık ben bı ara babam yokken actırıcam gazını :D
Herşey dahil (ruhsat, muayne, ıvır zıvır) 1800tl'ye mal oldu bana, 12 taksitte ödüyorum aylık taksitler aylık yakıt tasarrufuma denk geliyor :).
Bu arada lpg göstergesi pek doğru göstermiyor herhalde, sorduğum insanlar da benzer problemlerden bahsettiler. 1 ışık yanana kadar yaptığım km ile 1 ışık yandıktan sonra yaptığım km aynı :).
ya simit tank mı tercih ettiniz??bu arada benm arabam da t-jet 5 kapı profilde eski arabam yazmakta.ben de ciddi şekilde düşünüyorum ancak turbo uyumluluğu ve güvenlik konusunda tereddütlerim var.
simit tup var bizimkinde engine check uyarisda vermese on numara olucak
Simit tüp var bende de 48lt olandan. Yalnız benim araçta stepne yok, böyle kit felan feşmakan bir alet var onun koyulduğu plastik bir parça var neredeyse stepne boyutunda.
Neyse bu sökülüp simit takılınca üstünde de bagaj döşemesini kapatınca bagajda hafif yükseklik farkı oluştu. Aynı sorunu yaşayıp da güzel bir çözüm üreten var mıdır acep :)
5 cm kalinliginda kopugu aliosn tupun cevresini deliosn atiosun doseminin altina belli bile olmio
abi bendede var brc turbo kit 2 ay oldu daha daha yara bile gitmedim 55 tl lik lpg ile performans aynı olmak üzere 300 km yol yapıyorum fakat fazla yaktığı kanısındayım adı geçen firmaya sordum yerrli brc 1700 tl dediler ben eniştemim çok samimi bir arkadaşında 1500 avrupasını taktırdım 200 masraf 1700 tl mal oldu yan depo 40 lt lik lastiği dedim nereye koyacağım öyle taktırdım saygıyla abim öncelikle sizi ve dostları bilgilendirmek istedim ...
Lastiği uzun yola çıkacağınız zamanlarda bagajda taşıyabilirsiniz, diğer günler arzu ederseniz uygun bir yerde bırakabilirsiniz. Neredeydi bilmiyorum ama stepne lastiği için kılıf türü bir şey vardı ve oldukça hoştu görüntüsü.
Fazla yakma konusuna gelince benzine nazaran %15 civarında bir fark olması normaldir. Yine de montajı yaptırdığınız yere bir gösterin isterseniz. Ayar yapmaları gerekiyor olabilir.
ya peki 2. elde satarken lpg bi avantajmı dezawantajmı sizce?sonuçta t-jet maalesef çok kolay satışı olan bi araç diil.
Aracımda Brc marka turbo kitli lpg sistemi takılı 40 lt simit tüp. Ben aracı lpg li aldım ve bana performans kaybı çok yok gibi geldi, oldukça atak ve ekonomik, sadece son süratte bi azalma var sanırım.
T-jet in tadını ekonomik olarak çıkarmak için harika bence. Şehiriçi 0.21 yakıyo Şehirdışı 90-100arası 0.16 yakıyo, bu değerlerde bu beygirdeki bir araç için çok iyi.
Simit tüp olmasına rağmen bagajda yükselme yok, stepne taşımıyorum araçta, onun yerine patlak lastik şişirici sıvı taşıyorum.
açıkcası çok kararsız kaldım.aylık benzin masrafım ortalama 300 tl.uzun yol olmazsa.
valla lpg dönüşüm istasyonları t-jetlere lpg takılınca sorun çıkarıyor diyorlar.hatta ben aracımı götürdüğümde atiker bayisi buna takılmaz dedi.Daha sonra 1.4 77 hp diyince tamam olur dedi
Lpg'den sonra bu masraf 200 altına bile düşebilir buna emin olun. Aracım 28binde takıldı tüp şuan 56binde ve problem yok. Aracımı aldıktan sonra motor chek-up'a girdim %98 çıktı motor ve çok iyi dediler.
İyi bir montaj olduktan sonra sıkıntısız bineceğinizi düşünüyorum..
emrekut sen nerde taktırdın kardeş?
Benim de aylık 300tl civarı oluyordu uzun yol olmadan, aynı sebepten lpg kit taktırdım. Zaten aylık 100-150tl arası bir kazancınız oluyor, onu da ilk yıl ödeyeceğiniz taksitlere sayın. 1 yıldan sonra da kara geçmiş olursunuz.
Ayrıca ben çok yakar diye aracımla uzun yola çıkmamaya gayret gösteriyordum, şimdi ise gönül rahatlığı ile sağa sola gidiyorum, lpg sayesinde araba daha fazla işimi görmeye başladı diyebilirim.
Bizim araçlara (tjet) Brc turbo kit sıkıntı çıkarmıyor diye biliyorum, kendim de kullanıyorum gerçekten yakıt olarak da "Aygaz" alıyorum ve performans kaybı yok denecek kadar az. Şeçim sizin.
arkadaşlar ben de yaklaşık 1 ay önce 50.000km'de T-jet aldım.Ancak LPG taktırıp taktırmamakta son derece kararsızım.Bu kararsızlığımın nedeni de arasıra motor lambasını yakıyor olmasını duymamdan kaynaklanıyor.Brc den başka kitler nasıl olur acaba?tecrübesi olan arkadaş varsa bilgi verebilir mi?
makina mükemmel ama bide yakmasa.....
bende zavolı var ılk bın km de arıza ısıgı yakdı suan motorda alıstı lpg e ısıkda sndu gayet memnunum
Söylediklerinde çok haklısın fakat benzin çıkmış 4800 olmuş acıtıyor açıkçası atiker taktırdım t-jet lerde gerçekten ustalaşmış bir bayide ve şuan ilk denemelerde 220 tl yakıyor ve henüz ikinci ayara gitmedim bu daha da düşecektir diye düşünüyorum zira 220 yaktığımın hesabını yaparken çokta ekonomik bir sürüş yapmadım daha dikkatli bir kullanımda dahada düşecek eminim şuan 1.3 multi jetlerden daha ekonomik durumda ve en önemlisi performansta hiçbir düşme azalma yok çok memnunum açıkçası
lpg takıldığında 1.3 90 lık multijetegöre yakıtı nasıldır bilen ? arkadaşlar
arkadaşlar merhaba, daha önce istanbul fiat yetkili bayi deha otomotivi aradığımda T-jet motorların lpg sistemi test aşamasında olduğu ve henüz fiat tan bir onay gelmediğini bildirdiler, 23.05.2001 tarihinde fiat müşteri hizmetlerine bu konu ile ilgili mail gönderdim ve bu sabah beni telefon ile aradılar, bana en yakın bayi olan deha otomotivde garantinize herhangi bir etki olmadan LPG kiti taktırabileceğim konusunda bilgi verdiler. yani artık T-jet motorlara garantimizde problem olmadan kendi servisinde lpg kiti uygulatabiliyoruz, bu gün deha otomotivi arayıp hangi kiti taktıkları konusunda bilgi isteyeceğim, gelişmeleri buraya tekrar yazacağım.
henüz yeni 2007 model punto aldım 1.4 16 v. 6 ileri vites ama ruhsatta dynamic yazıyor t jet yazmıyor t jet mi değilmi anlamadım. ikinci olarak aracıma mtm marka lpg taktırdım 2500 ile 3500 arasında tekleme yapıyor lpg söküldü yeni sistem mtm takıldı onda da yaptı omvl de ve atiker de araç ta denendi onlarda yaptı en son aracın beyninden olabileceği üzerinde duruluyou hakkında bilgisi olan bana yardımcı olabilirmi ?
Fatih bu linki incele.. Aracınla herhangi bir sorun yok..Oynatma sakın aracınla. Hangi markayı takarsan tak lpg de silkeler starjet.. Başka şekilde çözüm yolları var.
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...l-basligi.html