Alıntı Bayram3434 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
10 yıl lastik ömrü hangi koşullarda geçerli
Satıcı 2 yıl bu koşulları yerine getirmişmi
Şahsen ben o riske girmem
Bir önceki aracım ClioIII'dü üzerinde 5 yıl 32.000Km yapmış lastiğimle frene bastigımda 2-3mt kadar kaymam sonucu lastikleri değiştirdim
Aracım kapalı garajda duruyordu
Yani lastikler yağmur çamur görmez ısı çok düşmez v.s yanı bu koşullarda 5 yıl 32.000km riski hissetim
Lastik değişim sonrası test için aynı yerde aynı hızda aynı fren
Doğru karar verdiğimi anladım
Lastiğin araç altında düzgün çalışabilmesi ve kendinden beklenen performansı verebilmesi için; kullanımda iken maruz kaldığı iklim,kullanım koşulları (aracın yükleme durumu, yol koşulları, seyir hızı, lastik şişirme basıncı, doğru bakım uygulaması) ve eğer bir depoda saklanmaktaysa depolama koşulları çok büyük önem taşımaktadır.

Lastikler satın alınırken tavsiye olunan şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir.

lastik ömrünü uzatmak ve lastik kalitesini koruyabilmek amacıyla aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir.
  • Lastikler her gün görsel olarak incelenmelidir. Yabancı madde sıkışması, çatlama, kabarma, hava azalması varsa yetkili lastik servis noktasına gidilmelidir.
  • Lastiklerin basıncı, yedek lastikler dahil, en az ayda bir kontrol edilmelidir. Basınç kontrolü sabah yapılmalıdır, çünkü bir lastiğin soğuması 4 saat alır ve çalışma esnasında ısınmış bir lastik yanlış basıncı gösterir. Lastiklerin olması gereken doğru basınç değerlerini gösteren lastik basınç çizelgesi aracın kullanma kılavuzunda ve ek olarak genellikle sürücü kapısının çerçevesinde bulunmaktadır.
  • Düzensiz aşınmalara dikkat edilmelidir. Düzensiz aşınma, lastik sırtının belli bir bölümünün diğer bölümlerine daha çok aşınması anlamına gelir. Düzensiz aşınma, lastikler eşit basınçta şişirilmediklerinde, balans veya ön düzel bozukluklarında ya da uygunsuz kullanımda (aşırı hız veya yüz, uygunsuz zemin) meydana gelir
  • Lastik sırtı diş derinliği göstergesi düzenli olarak kontrol edilmelidir. Bu gösterge her lastiğin sırtı ile yanakları arasında bulunan bir üzgenin hizasında, olukların içinde yer alan çıkıntıdır. Eğer lastik sırtının aşınması bu gösterge seviyesine gelmişse, lastik değiştirme zamanı gelmiş demektir.
  • Araç lastiklerine her 5000 kilometrede bir rotasyon işlemi uygulanmalıdır. Rotasyon, lastiklerinin yerlerinin uygun şekilde değiştirilmesidir. Bu işlem için mutlaka yetkili lastik servis noktasına gidilmelidir. Rotasyon sonrası, rot ve balans ayarlarının yaptırılması da tavsiye edilir.
  • Düzenli aralıklarla, konusunda uzman olan lastik bayilerimize gelerek lastiğin, kullanım için uygun olup olmadığı kontrol ettirilmeli, gerekli rotasyon, balans ve ön düzen ayarları yaptırılmalıdır.
  • Beş yaşından büyük olan araç lastikleri için herhangi bir problem yaşanmamış olsa dahi, yılda en az bir kez yetkili lastik bayilerinde genel kontrol yaptırılması önerilir.
  • Beş yaşını geçmiş ancak hiç kullanılmamış stepne lastikleri acil durumlarda ilk yetkili incelemesine girene kadar kısa süreyle, düşük hız ve yük altında kullanılması tavsiye edilir.



Lastik depolamanın doğru koşulları.



  • Lastikler daima kuru serin ve iyi havalandırılmış depolama alanlarında depolanmalıdır.
  • Depolama alanlarında rutubet, asit, petrol türevi, yağ, gres ve benzeri kimyasal maddeler bulunmamalıdır.
  • Lastikler, yüksek sıcaklık altında olmamalı ve doğrudan güneş ışığına maruz bırakılmamalıdır
  • Kısa süreli depolamada lastikler yatay olarak üst üste 1.20 mt'yi geçmeyecek şekilde istif eilmelidir. Uzun süreli depolamada, lastikler palet çatalları üzerinde dik pozisyonda olmalı ve zemine asgari 10 cm mesafede tutulmalıdır. Olası şekil bozukluklarını engellemek için lastikler ayda bir defa döndürülmelidir.





Alıntı (Brisa) Umarım yardımcı olmuştur.