37 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Bravo jantı puntoda nasıl durur ?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Alıntı ametist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi arkadaşım, sen niye güvenlik sıkıntısı yaratır anlat hele, sonra ben sana niye yaratmayacağını sayfalarca yazarım. ben öyle duyduğuyla hareket eden , haşa huzurdan şehir efsanelerini gerçekmiş gibi anlatan dangalaklardan değilim. bir şey söylüyorsam muhakkak ya eğitimini aldığım, ya üzerine kaynak araştırması yaptığım konulardandır. hele ki güvenlik , hayati risk gibi "efsunlu" sözcüklerle işe ehemmiyet katmaya hiç çalışmam.
    ya şimdi kaynaklarınla bahsettiğin hayati risk taşıyan güvenlik sorununun ne olduğunu izah edersin, ya da ben seni müfteri ilan ederim.
    Ne eğitimi aldınız çok merak ettim? İşe ehemniyet katmak gibi bir kaygım hiç yoktur ancak ortada güvenlik söz konusu ise yorum yaparım. Sizin beni birşey ilan etmeye hakkınız var ancak ettiğinizle kalırsınız.

    Ayrıca konuya dönecek olursak, jant bijon bağlantılarında bijonların kesinlikle taşıyıcı görevi yoktur. Bijonların amacı jantı akson göbeğine sabitlemektir. Asıl taşıma görevi porya göbeğindedir ki siz bijonları ekseninden kaçık bir şekilde sıkmaya çalışırsanız (büyük ihtimalle zaten diş yer) eksenel kuvvete de maruz kalacağı için sanayide bijon kesme diye tabir edilen durum başınıza gelebilir. Civatalar konusunda bilginiz yok belli ki, civatayı değil ekseninden kaçık takmak gereğinden fazla torkla sıkmak bile son derece sakıncalıdır. Her ne kadar servisler uymuyor olsa da araç üzerindeki her bir civatanın kaç Nm'lik torkla sıkılacağı bile bellidir. Sonuç olarak bu civataların kopması durumuyla karşılaşılırsa 3 teker üzerinde gitmek gayet hayati risk taşıyacaktır. Bu arada bilginiz olsun, yorulma diye bir kavram var. Siz o civatayı tasarlandığı şeklin dışında bir dinamik yüklemeye maruz bırakırsanız malzemesi nominal ömründen daha önce plastik deformasyona uğrayıp hasara sebebiyet verir.

    Şimdi siz kim olduğunuzu yazın isterseniz de görelim sanayi ağzıyla mı konuşuyorsunuz yoksa bilginiz mi var?
    Konu tonymontana tarafından (25/04/2013 Saat 00:49 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Serkan ALTUNAY
    MethyLen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/04/2008
    Yaş
    41
    Mesajlar
    335
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34 BOR 65
    Edilen teşekkür: 83

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne eğitimi aldınız çok merak ettim? İşe ehemniyet katmak gibi bir kaygım hiç yoktur ancak ortada güvenlik söz konusu ise yorum yaparım. Sizin beni birşey ilan etmeye hakkınız var ancak ettiğinizle kalırsınız ancak.

    Ayrıca konuya dönecek olursak, jant bijon bağlantılarında bijonların kesinlikle taşıyıcı görevi yoktur. Bijonların amacı jantı akson göbeğine sabitlemektir. Asıl taşıma görevi porya göbeğindedir ki siz bijonları ekseninden kaçık bir şekilde sıkmaya çalışırsanız (büyük ihtimalle zaten diş yer) eksenel kuvvete de maruz kalacağı için sanayide bijon kesme diye tabir edilen durum başınıza gelebilir. Civatalar konusunda bilginiz yok belli ki, civatayı değil ekseninden kaçık takmak gereğinden fazla torkla sıkmak bile son derece sakıncalıdır. Her ne kadar servisler uymuyor olsa da araç üzerindeki her bir civatanın kaç Nm'lik torkla sıkılacağı bile bellidir. Sonuç olarak bu civataların kopması durumuyla karşılaşılırsa 3 teker üzerinde gitmek gayet hayati risk taşıyacaktır. Bu arada bilginiz olsun, yorulma diye bir kavram var. Siz o civatayı tasarlandığı şeklin dışında bir dinamik yüklemeye maruz bırakırsanız malzemesi nominal ömründen daha önce plastik deformasyona uğrayıp hasara sebebiyet verir.

    Şimdi siz kim olduğunuzu yazın isterseniz de görelim sanayi ağzıyla mı konuşuyorsunuz yoksa bilginiz mi var?
    Arkadaşın ağzı sanayi ağzı olabilir. Çokta doğaldır, en azından eli iş tutar. Ama senin ağzının ne olduğunu ben burda söylemeyeyim :sansürlü:
    Hayat herkesi adam yapar , seve seve hemde..

  3. 25/04/2013, 00:53

    Sebep
    üsluplarınıza dikkat ediniz.

  4. 25/04/2013, 01:00

    Sebep
    üsluplarınıza dikkat ediniz.

  5. #5
    Tarık .
    tyilgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2011
    Yaş
    52
    Mesajlar
    785
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Alıntı MethyLen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok agresif gördüm seni Gerçekler acıttı mı ?
    Arkadaşlar yapmayın, yazdıklarınız pek hoş olmuyor. Kaldı ki kişisel uzuvlara laf atıp birde bunu gerçeklermiş gibi telaffuz etmek ne size ne okuyanlara nede foruma hiç yakışmıyor...
    Ne mutlu Türküm diyene.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. 25/04/2013, 01:15

    Sebep
    üsluplarınıza dikkat ediniz.

  8. 25/04/2013, 01:18

    Sebep
    üsluplarınıza dikkat ediniz.

Benzer Konular

  1. Acaba nasıl durur
    Nokta. tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 21/03/2012, 23:01
  2. PUNTODA mini cooper S jantı nasıl olur merak edenler için...
    kadir07 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 10/11/2011, 13:27
  3. Titanium Gri de kırmızı ayna nasıl durur?
    fkurel tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 11/07/2010, 11:54
  4. Satılık çıkma Bravo jantı 16 inç.
    dallix tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 03/03/2010, 23:11
  5. Satılık Bravo Sport jantı
    Murat Gürakan tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 18/12/2009, 17:40

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com