Doğru bilinen yanlışlar konusuna güzel bir örnek. Videoyu izleyin arkadaşlar.
https://www.youtube.com/watch?v=gSz7cm6MwH0
İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
Muhammad Ali Clay
SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"
arka tarafta takılı olan yeni lastiklerin ıslak zeminde bıraktığı iz de oldukça belirgin
Lastik dört adet alınır. ben böyle biliyorum. Başka nedenle tek alınsa bile aynı marka ve desen alınır, kilometre farkı çoksa arkaya takılır.
Doğru bildiğim bir yanlışmış, Teşekkürler...
Ne mutlu Türküm diyene.
peki frenleme ne olacak eskiler önde iken ??
o yüzden ben de 4 lastik birden değiştirme taraftarıyım...
Araca göre önem taşıyan bir konu sanırım. arkadan itiş araçlarda arkayı,önden çekişkerde ön değiştirilir biliyorum.
Neden arabanın arkasına yeni veya daha az kullanılmış lastikler takılır?
Aracınız ister arkadan çekişli ister önden çekişli olsun, beklenmeyen, zor durumlarda (ani frenleme, sert viraj…) ve özellikle ıslak zeminlerde daha fazla güvenlik sağlamak için en yeni lastikleri arka tarafa takmanızı öneriyoruz.
Yapılan birçok test, ön tarafın kontrolünün arka tarafınkinden daha kolay olduğunu gösterdi.
Önden çekişli araçlarda ki günümüzde araçların çoğunluğu önden çekişlidir, ön lastikler arka lastiklere göre daha hızlı aşınır.
Ön tarafa takılan yeni lastikler:
• Aracın kontrolü değişecektir; çünkü ön/arka dengesi ters çevrilmiş olacaktır.
Aracın ön tarafında daha az yol tutuş hakimiyetine alışmış olan sürücü, bu durumda zorlanacaktır.
• Kaygan bir yolda, arka taraf, ön tarafa göre daha az yol tutuş sergileyecektir. Bu şekilde sürücünün, arka tarafı kontrol etme şansı kalmayacaktır. Bu durum aracın yoldan çıkmasına (spin atmasına) sebep olacaktır. Sadece deneyimli bir sürücü bu kötü durumla başa çıkabilecektir.
Arka tarafa takılan yeni lastikler:
• Araç kontrolü sürücünün alıştığı şekilde olacaktır (lastik değişiminden öncekine benzer); çünkü aracın yol tutuşu aynı olacaktır.
• Lastiklerin yol tutuşu daha iyi olacaktır; sürücü aracı kontrol edebilecek ve sorunsuz bir şekilde virajı alabilecektir.
Bu nedenle Michelin size:
- virajlarda daha iyi yol tutuş
- yüksek güvenlik içinarka tarafa yeni veya en az kullanılmış lastikler takarak alınan riski azaltmanızı öneriyor.
Bende öyle düşünüyor ve biliyordum ama konuyu gördükten sonra biraz daha araştırınca yanlış bildiğimi fark ettim.
gerçi işin içine esp girince bence yinede ön tekerleğe takılmalı. sonuçta sistem savrulma sırasında ön tekerleklere yaptığı frenlemelerle arka bölümü kontrol altına almaya çalışıyor.
Ne mutlu Türküm diyene.
Öne iki tane kar lastiği alsam olurdu diye soran kişilere çok iyi bir cevap aslında
Ne mutlu Türküm diyene.
Ön teker yarıldığı için bugün iki tane teker alıp öne taktım, sonra yoğun yağış olduğu için bir deneme yapayım dedim, 110-120 viraja girdim sorun yok, frenlemede sorun yok düz bir çizgide durabiliyor, arkada kayma vs olmadı, 30 dk lık bir sürüşten sonra güvenebildim, gerçekten de niyetim 4 lastik almaktı ancak ikisi bile şu an beni zorluyor. Nitekim, öne taktık bakalım bunların borcu bitince ilk işim 2 tane daha almak olacak. Bu arada petlas (pt515)aldım, ses yapma olayı michelinlerimden farksızdı, + olarak da michelin tali yolların, köy yollarının, mıcırlı yolların lastiği değil. Yine de Petlas ın de ne olduğunu yaşayıp göreceğiz. 4-5 ay sonra aşırı yol yapmamak kaydıyla 2 tane daha yeni lastik alsam şu anki lastiklerimle aralarında çok büyük fark olur mu onu düşünüyorum.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri