City belli bir hızdan sonra devreden çıkıyormuş ama ne zaman çıkıyor bilmiyorum. Aracımda city devre dışı kalmıyor sanırım çünkü hızlı giderken city ışığını söndürdüğümde direksiyon biraz daha sertleşiyor. Ayrıca şunu da belirtmek isterim: Daha önce city arızası yaşadığım için ekranda direksiyon arıza lambası yandığında direksiyon kilitlenmiyor sadece eski tip araçların kara düzen şekli gibi durduğun yerde çevirmesi zorlaşıyor ama giderken biraz daha rahatlıyor yani komple devre dışı kalmıyor.
Vefat eden ablamıza Allahtan rahmet, yakınlarına başsağlığı diliyorum.
Halil bey slm, 50 kmden sonra devreden çıkıyor. City esas olarak park kolaylığı için yapılmış. Yüksek hızlarda direksiyonun sertleşmesi gerektiği için devreden çıkıyor. İlk yıllarda yüksek hızlarda dahi, direksiyonun çok hafif olduğu eleştiri konusu olmuşdu. Sonra bir şekilde bunu ayarladılar ama nasıl bilmiyorum.
2006 modellerde kilitlenme nedeniyle kazalar olduğuna dair yazılar okudum. General: City mode question - The FIAT Forum
Aleyküm selam Cengiz Bey. Aracım 2007 model, city tuşu aktifken 90 100 de yapsam 150 de yapsam direksiyon bana hep hafif geliyor, city modunu kapatınca sanki daha bir ağırlaşıyor direksiyon o yüzden devreden çıkmıyor dedim. Belki bizim araçlarda devreden çıkartılmıyor sonraki versiyonlara koyulmuş bir özellik bilmiyorum. Hususi olarak bunun için çıkacam bir gün deneyecem. Direksiyon arızasında direksiyonun kilitlenmesi gibi bir durum olması tamamen güvenlik zafiyeti olduğundan böyle bir şeye ihtimal vermiyorum. Zira dediğim gibi city arızasını yaşadığımda direksiyon şahin direksiyonu gibi ağırlaştı ama kontrol yine bendeydi ve arıza olduğu an U dönüş yapıyordum. Eğer ki bu arızada direksiyon kilitlenmiş olsaydı dönüşü kaldırımda tamamlamam gerekirdi diye düşünüyorum. Direksiyondan dolayı kaza yapanlarda belki o anda başka bir durum ortaya çıkmıştır. Bu konuda herhangi bir iddiam yok ama başımdan geçtiği için böyle düşünüyorum.
Selamın Aleyküm Halil Bey; Dediğim gibi 90 km veya 150 km de direksiyonun bu kadar hafif olması çok iyi değil aslında. Ama en azından zararı da yok. Hatta lüks araç rahatlığı sağladığı söylenebilir. İnanın bende bu konuda derin bilgi sahibi değilim ama city arızasının birden fazla sebebi olabiliyor. Bunlardan biride kilitlenmeye sebep olabilirmi ? Yurtdışı formda bu sebeple kazalar olduğu yazılmış. Benimkide 2006 model 1990 şasi numaralı yani sorunlu lotlu bir araç ama city ile ilgili en ufak bir sıkıntı hiç yaşamadım. Bu konuyu yurtdışı forumlarda vaktim olduğunda araştıracağım.
Haklısınız. Yüksek süratlerde yumuşak direksiyon özellikle rüzgarlı havalarda yol tutuş açısından sıkıntı oluyor. Bu tip durumlarda kapatıyorum. Zaten fire motor çok yüksek süratlere uygun olmadığından problem arz etmiyor. Hidrolik pompası arızalı araç kullandım o da dediğim gibi şahin direksiyonu gibi sert, hareket edince yumuşuyor. Bana göre elektrikli direksiyon kullanan hiç bir firma olası motor arızasında direksiyonu kilitleyip insanları ölüme gönderecek bir teknoloji kullanmaz kullanamaz. Bu her şeye aykırıdır bile bile insanların ölümüne sebep olmaktır ki bunun hukuki yaptırımı da firma için çok ağır olur. Satış yapamaz vs. insanların o firmaya güveni kalmaz. Ha motor arıza yapar devre dışı kalır ama direksiyon sertte olsa yine de araca yön verecek şekilde kullanılabilir ona lafım yok. Neticede sistem sağlıklı çalışırken cityden herkes memnun. E arıza yaptığında da tamirine katlanacaz artık. Konuyu saptırdım ama bir de şunu söylemek istiyorum: Hidrolik pompalı (motordan ya da elektrik motoruyla çalışan) direksiyonlarda hortumlardan birinin patladığını ya da pompa motorunun yandığını ki başıma geldi veya motordan tahrik alan kayışın koptuğunu düşünün. O an ki durumla city motorunun devre dışı kaldığı durum birebir aynı hatta ve hatta elektrik motorlu hidrolik direksiyonda başıma gelen durumda pompa çalışmadığında sistemdeki hidrolik yağ hortumları bağlıyken direksiyon çok çok sertti. Tamir için hidrolik hortumları söküp motoru çıkarttıktan sonraki denemelerimde direksiyon, hortumların bağlı olduğu duruma göre oldukça rahatlamıştı. Umarım açıklayıcı olmuşumdur.
Allah rahmet eylesin. Çok üzücü bir kaza. Paramparça olmasını geçtim, sürücü ölmüş. Çok yazık..
City arızasından korkmayın arkadaşlar. Belli bir hızdan sonra zaten devreden çıkıyor. Örneğin; 50-60 km ya da 120-150 km hızda giden bir punto ile corsa nın direksiyon hassasiyeti aynıdır. Direksiyon falan kilitlenmez.Sadece Sertleşir ki; bunu düz yolda falan anlamazsınız bile. Nasıl sertleşir derseniz, örneğin city kapalı konumda arabayı hareket ettirdiğiniz anda ki sertliğe ulaşır (belki biraz daha sert) ama kesinlikle kilitlenme söz konusu olmaz. City sadece sert virajlarda sıkıntılı. Mazallah arıza verirse toparlamak çok zor olabilir. Bu yüzden virajlarda direksiyon hakimiyetinizi iyi tutun. Çift elle..
Konu SaLDo tarafından (21/02/2014 Saat 06:05 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri