Dostlar malesef linea jantı puntolarımıza olmuyor.bijon aralıklarındaki 2 mm lik fark orjinal bijonları taktığımız zaman müsade etsede bu safer de bijonu bağlayıcı değil taşıyıcı bir unsura dönüştürüyor. Birkaç sökme takma işleminden sonra balans tutmama gibi problemler bekleniyor. En önemlisi de YOLDA BİJON KESME OLAYI YAŞANABİLİR. Lütfen uzman bir servisten fikir alın. Ben mikrometre ile ölçtüm ve gördüm ki bijon kafalarına yük biniyor. Çok isteyerek aldığım Linea jantlarını da iade ettim. Ayrıca merak eden eperden de bakabilir. Bizim jantlarımızla Linea jantları farklı aileden 4/98 4 /100 meselesi ciddi yani. Kazasız günler dilerim.
eper fiat linki aşağıdadır. Linea ve GP jant larını inceleyin lütfen. 431 GEÇERLİLİK KODU SADECE BİZİM 16" jANTLARI KARŞILIYOR. bİZİM 16" JANTLARIN PORYALARI DEĞİŞİK OLABİLİR YANİ 4/98 OLABİLİR.
FIAT ePER
Konu gurik tarafından (29/01/2008 Saat 09:28 ) değiştirilmiştir.
Ben bayadır kullanıyorum. Bir kaç defa sökülüp takıldı kar lastiği için falan ama bir sorun yaşamadım. Göbek kısmı uyduktan sonra bijonlara yük binmemesi lazım.
Sevgili Korhan. Sorun şu kigöbek delikleri 2mm kayma yapıyor. Bu da parçanın tam uyum sağlamadığının göstergesi. Bijon kafalarında kasıntı yapmamamsı imkansız. Sonuç olarak Jant yuvaları ona göre tasarlanmış durumda. Yani bijonlar deliği karşılasa da bir yandan yuvanın kenarına baskı uyguluyor. Böyle bir tekerleğin üstünde gitmek istermisin istemez misin asıl soru bu olmalı bence.
linea jantında bilezik kullanılmıyor yani 2mm boşluk kalıo bijonlarla birlikte?
ben momo corse kulanıyorum 4x100 ama göbekte bilezik war we iyi oturuyor göbeğe. bu yine de bijon kesme denilen olaya neden olur mu acep..
4x98 mi 4x100 mü olayının kesin olarak açıklığa kawuştuuna sewindim
Alpercim jant konusunda uzman değilim fakat sana şunu söylemeliyim. Eğer aracın fabrika çıkışında 16" jant takılı ise linea jantını karşılıyor. Yani jant ailesi eper kataloğunda 431 olarak geçiyor. Fakat 4x98 linea jantı sadece 15" olarak tasarlanmış sanırım. Momo ya gelince bileziği porya ile piyasa jantları arasında oluşacak boşluğu doldurmak için kullanıyorlar.Çünkü bu jantlar her marka araca uyacak şekilde referanslı üretiliyor. Bu sebeple eğer bijonlar tam karşılıyorsa ve tam sıkıştırma sağlanıyorsa bijon kesme olayı olmaz. İçin rahat olsun.
Serhat pişman olma iade ettiğin için ama ben bu jantları 3 aydır her türlü yol koşulunda kullanıyorum. Yazlık lastikleri kar lastikleri ile değiştirdim. Bir kaç defa farklı lastikçilerde sökülüp takıldı jantlar. Hatta jantları almadan önce uyup uymadığını kontrol için bi lastikçiye götürdük. Uyuyor dedi, ama kompresörleri arızalı diye başka lastikçiye gittik orada değiştirildi. Sonra kar lastiği için başka lastikçiye gittim. Hiçbiri uymuyor bunlar sakıncalı demedi. Bugün bu başlık sebebiyle tekrar ilk taktırdığım yere gittim durumu anlattım. Böyle bir şey olduğu takdirde yüksek hızlarda kendini belli edeceğini ve bijon kesme olayının çoktan olacağını söyledi. Bir de şöyle bir durum var. GPlerde binbir çeşit donanım var. lastik ve jant ebadları da farklı. Bijon aralıkları da farklı olabilir. Benimkiler 4*98 de olabilir. Başka bir başlıkta bijon aralıklarının kesin 4*98 olduğunu belirten arkadaşlar olmuştu. Böyle bir durum da olabilir.
GP lerin bijon aralığı 4x100 dür. Bunu birçok yerden teyit ettim. 4x98 gibi ucube bir ölçüden kurtulduğumuz için çok şanslıyız.
dostlar.Beni lütfen yanlış anlamayın.Kimseyi etkilemek midesini bulandırmak istemem. Benim derdim kimsenin başına bir kaza gelmemesi. Şunu söylemek istiyorum. Lütfen yetkili ve bilgili bir servise gidip bu durumu soruşturun. Piyasadaki lastikçiler sonuçta para kazanmanın derdindeler. Ve asla yetkili servis kadar bilgili olamazlar. Ben jantları Aksaraydan alıp taa Ankaraya getirdim. Olay burada ortaya çıktı.Hem ostim BİRMOT hem de Üstün Fiat teyid etti olmuyor jantlar. Çünkü bu insanlar konuyla ilgili eğitim alıyorlar. Sonra tekrar Aksaray servisi aradım ve araştırmalarını istedim. Bana telefonla dönüp siz haklıymışsınız dediler. Yani estetik uğruna bu risk alınır mı acaba? GP 4X 100 KULLANIYOR BİLGİNİZ OLSUN. YANIZ 16" JANTLAR 4X98 OLABİLİR. BU SONUCA DA EPER'DEKİ JANT KODLARI LİNEAYLA AYNI OLDUĞU İÇİN ULAŞIYORUM.
Konu gurik tarafından (30/01/2008 Saat 11:59 ) değiştirilmiştir.
Evet karar verelim 4X98 mi yoksa 4X100 mü ? Biri allah rızası için kumpasla ölçsün![]()
GP in mirror is faster than they appear !
eyyy yetkililer duyun sesimizi. Yahu bu siteyi hiç bir fiat servisi bayisi takip etmiyor mu? Aydınlatın bizi yahu. Sonun da fiata mail atıcam.
bu site 4x100 diyor. n'yapıyoruz şimdi. BAKINIZ 18. SIRA
23 e-lastikci | lastik, akü, jant| oto lastik toptan ve parekende satış sitesi, krom jant, çelik jant, oto jant, oto lastikleri,
Konu Linos tarafından (30/01/2008 Saat 23:27 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood! (Lütfen forum kurallarını okuyalım!!!)
FIATCar Type TYPE Size ET H. / P.C.D. Center Wheel Code Kit Code NoteIdeaType: 350 Car PCD: 4 / 98 Center Bore: 58 O.E. Screws M12 x 1.25 Key 17
349 7.5 x 17 35 4 / 100 C.R. 349 757 D09 024 229 581MultiplaType: 186 Car PCD: 4 / 98 Center Bore: 58 O.E. Screws M12 x 1.25 Key 17
349 7.5 x 17 35 4 / 100 C.R. 349 757 D09 024 229 581StiloType: 192 Car PCD: 4 / 98 Center Bore: 58 O.E. Screws M12 x 1.25 Key 17
349 7.5 x 17 35 4 / 100 C.R. 349 757 D09 024 229 581Grande PuntoType: 199 Car PCD: 4 / 100 Center Bore: 56.5 O.E. Screws M12 x 1.5 Key 17
349 7.5 x 17 35 4 / 100 C.R. 349 757 D09 054 257 566
349 8.0 x 18 35 4 / 100 C.R. 349 808 D14 054 257 566CromaType: 194 Car PCD: 5 / 110 Center Bore: 65 O.E. Screws M12 x 1.5 Key 17
343 7.5 x 17 40 5 / 110 C.R. 343 757 008 055 257 651
349 7.5 x 17 40 5 / 110 C.R. 349 757 D08 055 257 651
369 7.5 x 17 40 5 / 110 C.R. 369 757 D08 055 257 651
363 7.5 x 18 38 5 / 110 C.R. 363 758 D07 055 257 651
349 8.0 x 18 35 5 / 110 C.R. 349 808 D15 055 257 651
369 8.0 x 18 35 5 / 110 C.R. 369 808 D05 055 257 651
363 8.5 x 19 33 5 / 110 C.R. 363 859 D10 055 257 651
369 8.5 x 19 33 5 / 110 C.R. 369 859 D08 055 257 651SediciType: FY Car PCD: 5 / 114.3 Center Bore: 60 O.E. Screws M12 x 1.5 Key 17
343 7.5 x 17 42 5 / 114.3 C.R. 343 757 005 025 257 601
349 7.5 x 17 45 5 / 114.3 C.R. 349 757 D05 055 257 601
369 7.5 x 17 45 5 / 114.3 C.R. 369 757 D05 055 257 601
363 7.5 x 18 45 5 / 114.3 C.R. 363 758 D05 025 257 601
349 8.0 x 18 45 5 / 114.3 C.R. 349 808 D12 055 257 601
369 8.0 x 18 45 5 / 114.3 C.R. 369 808 D08 055 257 601
363 8.5 x 18 40 5 / 114.3 C.R. 363 858 D08 025 257 601
343 8.5 x 19 35 5 / 114.3 C.R. 343 859 006 025 257 601
349 8.5 x 19 35 5 / 114.3 C.R. 349 859 D05 055 257 601
363 8.5 x 19 40 5 / 114.3 C.R. 363 859 D07 025 257 601
369 8.5 x 19 40 5 / 114.3 C.R. 369 859 D06 055 257 601
349 8.5 x 20 35 5 / 114.3 C.R. 349 850 D03 055 257 601
369 8.5 x 20 35 5 / 114.3 C.R. 369 850 D04 055 257 601UlysseType: 179 Car PCD: 5 / 98 Center Bore: 58 O.E. Screws M14 x 1.5 Key 19
349 7.5 x 17 29 5 / 98 C.R. 349 757 D01 015 459 581
369 7.5 x 17 29 5 / 98 C.R. 369 757 D01 015 459 581
Bu jant imalatçısı Antera nın web sitesinden alınmış bilgidir. Aynı sonuçlara OZ den de ulaşabiliyorum.
emre de bulmuş işte. nerde 4x98?
Arkadaşlar..Evden sabah 8 de çıkıyorum akşam 8 de tekrar giriyorum. Bir zamanım olsa inecem aşağı ölçecem ve buraya yazacam inanın..Ama jant falan da alma durumum olmadğı için çok da önemsemedim şu safhada. Biri inecek ve çapraz bijonların merkezleri arasındaki mesafeyi ölçüverecek. 10 cm mi 9,8 cm mi ortaya çıkacak durum.
Arkadaşlar önemli olan kağıt üstündeki değerler değil gerçekteki durum bence. Ben bugün sırf bu iş için arka tekerleği söktürttüm. Göbek tam oturuyor bijonlar karşılıyor ve bijonlarda herhangi bir deformasyon yok. 3 ay oldu jantları alalı. Lastikçi bijon kesme olayının çok nadir görülen bir olay olduğunu ve sebebinin genelde jantın bijona yaptığı baskıdan değil bijonun dişleri ile ilgili problemlerden olabildiğini ve kendisini hemen belli ettiğini söyledi.
Ayrıca tekerlek 4 değil 2 bijonla bile olsa seyir halinde iken yerinden çıkmıyor.
Servise sordum bijon aralığını, bilmiyolar.
ben de izmirdeki enriko alibertide tek kapı tjet grande puntonun üstünde gördüm jantları ve bu araç shovroomdaydı
Arkadaşlar
Bakın durum son derece ciddi aynı hatayı bende yaptım. Gittim servisten orjinal olsun diye LİNEA jantı aldım.
Gecen tekerlerı on-arka yaparken bırde ne goreyım bıjon aralıkları bırbırını karşılamıyor. Bunu 2 ayrı yerde teyit ettirdım GP nın bijon aralıkları 4*100 Emın olun birkaç sokup takmadan sonra bijonlarınız diş kapacak ve poryalarınız zarar görecek.
Benden söylemesi.
Aslında altı çizili bölüme yalan denemez. Çünkü ben de bu jantı 8-9 aydır kullanıyorum. Jantlar birkaç sefer kar lastiği için sökülüp takıldı. Sorun yok.
FİATgpyi aranjman üretmiş olabilir yani bunu mu diyorsunuz?
Kişlere değil teknik verilere inanın. 2mm lik bir deformasyonu gözle anlayamazsın. 120 km hızla giderken yanından geçen arka tekerleği görünce anlarsınız. Bu kadar cesaret nasıl oluyor anlamadım. Lastikçi senden alacağı paraya bakar umrunda mı senin canın cinin.Burası Türkiye para için adamı bile jant diye satarlar.
konunun yeniden canlanması gerekti. Arkadaşlar lütfen eperden jant ölçülerine bakın derim. Gereksiz Türkish ustaların söylemleriyle gpleri ölüm makinasına çevirmeyin.
Konu GP COSKUN tarafından (13/01/2010 Saat 21:36 ) değiştirilmiştir. Sebep: ard arda mesaj yazıldığı için birleştirildi
Gezgin Gp.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri