Sayfa 5/5 İlkİlk 12345
88 sonuçtan 81 ile 88 arası

Konu: Dizeller Gerçekten Çok mu atak ?

  1. #81
    Barış Can
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Meguiars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/02/2013
    Yaş
    40
    Mesajlar
    57
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 13

    Standart

    Aynı motor hacmindeki yada aynı beygir gibi özellikleri referans alındığında dizel-benzinli motorların 0-100 km leri o aracın performansını gösterir...

    0-100 1.4 77 Fire 13.2
    0-100 1.3 75 Mjet 13.6

    0-100 1.4 105 Multiair 10.8 sn
    0-100 1.3 95 Multijet 11.7 sn

    Bence bu açıdan bakmak daha verimli olur...Şahsi fikrimdir...

    Yokuş yukarı çıkarken turbolu araç uygun devirde daha verimli olabilir... Neticede diğeri atmosferik benzinlidir... Ancak illa bir karşılaştırma gerekiyorsa aynı hacimli ikiside turbo özellikli motorları kıyaslamak gerekir... Bana göre yine benzinli olan daha atak olacaktır....
    Konu Meguiars tarafından (24/02/2013 Saat 23:11 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme...

  2. #82
    Can M. İmregün
    Moderatör SteinGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5.068
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1776

    Standart

    Alıntı Meguiars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı motor hacmindeki yada aynı beygir gibi özellikleri referans alındığında dizel-benzinli motorların 0-100 km leri o aracın performansını gösterir...

    0-100 1.4 77 Fire 13.2
    0-100 1.3 75 Mjet 13.6

    0-100 1.4 105 Multiair 10.8 sn
    0-100 1.3 95 Multijet 11.7 sn

    Bence bu açıdan bakmak daha verimli olur...Şahsi fikrimdir...

    Yokuş yukarı çıkarken turbolu araç uygun devirde daha verimli olabilir... Neticede diğeri atmosferik benzinlidir... Ancak illa bir karşılaştırma gerekiyorsa aynı hacimli ikiside turbo özellikli motorları kıyaslamak gerekir... Bana göre yine benzinli olan daha atak olacaktır....
    Sizin i20 benzinli miydi Selim bey?
    İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
    Muhammad Ali Clay


    SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"

  3. #83
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Dizeller kesinlikle atak değil Dizeli dizel yapan -günümüzdeki haliyle- turbo beslemesi, yüksek basınçlı pompa ve enjeksiyon sistemleridir.Bunlar olmadan dizelin atak olarak adlandırılması imkansız.Şimdi dizel motor bu sayede atmosferik benzinlilere kafa tutuyorsa bu zaten benzinli motorun ataklığıdır

    Aynı hacimde ve araçta birisi turbo benzinli diğeri turbo dizel olarak karşılaştırma yaparsak tüketim dışında hiçbir disiplinde dizel benzinliye yetişemez,

    Fabrika verilerine bakmak bence en doğrusu.Bir de benzinli (atmosferik) motorları turbo dizellerle karşılaştırken ikisinin de maksimum verimle kullanılması gerektiğini unutmamak lazım.Yani benzinlide dizel gibi vites değiştirerek ilerlemek zaten performansın ortadan kaybolması demek...
    Konu ABNEW tarafından (25/02/2013 Saat 01:01 ) değiştirilmiştir.

  4. #84
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    eşit şartlar ele alındığında benzinli araç her zaman performanslıdır. en basit örneği süper spor otomobillere bakın hepsi benzinli eğer aynı şartlarda dizel performanslı olsaydı dizel motor kullanılırdı. 2007 yılında 2006 model berlingo ve c2 şirket aracı reno 19 1.6rt m vardı3 araç da birbirinden farklı ama kullandığım yol aynıydı .berlingo 1.9 53hp düz dizel, c2 1.4 70hp turbo dizel reno 19 80hp falandı tam teknik veri hatırlamıyorum. berlingo silindir hacmi yüksek olmasına rağmen turbo olmadığı için performansı çok düşük yakıtı ortalama 10lt olan bir araç dik yokuş aşağı 169 dedi 170 demedi öyle hantal bir araç berlingo 1.9, c2 ise 1.4 70 hp olmasına rağmen bu araçların içerisinde en performanslısı ve ekonomiğidir 189km/h son süret gördüm reno 19 lpg de 180 anca görüyordu ama lpg den önce 205km/h çevre yolunda gördüm. bunu niçin böyle anlattım arkadaşın da dediği gibi aynı silindir hacimli aynı şartlardaki araçları test edip karşılaştırmak gerek. bu gün 1.3mjet in turbosunu sökün punto 1.2 69 hp lik aracı bile geçemezsiniz. bırakın ona buna kafa tutmayı fireden performanslı olmasını. ha diğer türlü de 1.3 mjet e karşılık 1.4 fire turbo takın ne rampada ne kalkışta kafa tutamazsınız kaldı ki 8V, mjet 16V şartlar eşitlensin derseniz 1.4 tjete 1.3mjet ne kadar kafa tutabilir şeçim sizin. yanlış anlamayın ben mjet motor kötü demiyorum kafamdaki seçenekler arasında kendisi ama şartlar eşitse yakıtı göz ardı ediyorsak her zaman benzinli derim. tabi günümüz şartları buna müsaade etmiyor o ayrı. saygılar arkadaşlar.

  5. #85
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizeller kesinlikle atak değil Dizeli dizel yapan -günümüzdeki haliyle- turbo beslemesi, yüksek basınçlı pompa ve enjeksiyon sistemleridir.Bunlar olmadan dizelin atak olarak adlandırılması imkansız.Şimdi dizel motor bu sayede atmosferik benzinlilere kafa tutuyorsa bu zaten benzinli motorun ataklığıdır

    Aynı hacimde ve araçta birisi turbo benzinli diğeri turbo benzinli olarak karşılaştırma yaparsak tüketim dışında hiçbir disiplinde dizel benzinliye yetişemez,

    Fabrika verilerine bakmak bence en doğrusu.Bir de benzinli (atmosferik) motorları turbo dizellerle karşılaştırken ikisinin de maksimum verimle kullanılması gerektiğini unutmamak lazım.Yani benzinlide dizel gibi vites değiştirerek ilerlemek zaten performansın ortadan kaybolması demek...
    yanlış anlaşılmasın abi gözden kaçmıştır die işaretledim. benden önce göndermişsin düşüncelerine katılıyorum abim.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #86
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2012
    Mesajlar
    1.897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Teknik Konu

    Alıntı Meguiars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı motor hacmindeki yada aynı beygir gibi özellikleri referans alındığında dizel-benzinli motorların 0-100 km leri o aracın performansını gösterir...

    0-100 1.4 77 Fire 13.2
    0-100 1.3 75 Mjet 13.6

    0-100 1.4 105 Multiair 10.8 sn
    0-100 1.3 95 Multijet 11.7 sn

    Bence bu açıdan bakmak daha verimli olur...Şahsi fikrimdir...

    Yokuş yukarı çıkarken turbolu araç uygun devirde daha verimli olabilir... Neticede diğeri atmosferik benzinlidir... Ancak illa bir karşılaştırma gerekiyorsa aynı hacimli ikiside turbo özellikli motorları kıyaslamak gerekir... Bana göre yine benzinli olan daha atak olacaktır....
    Aynen süper iştee benim aklımdan geçeni yapmışsın helal.
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  8. #87
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış anlaşılmasın abi gözden kaçmıştır die işaretledim. benden önce göndermişsin düşüncelerine katılıyorum abim.
    Sağol Halil Turbo benzinli benim için önemli demek ki

  9. #88
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağol Halil Turbo benzinli benim için önemli demek ki
    sorma abi turbo benzinli benim için de çok önemli oldu bu aralar yolda önüne gelen tokatlıyor firele beni deli oluyorum. tjet emotion linea mı alsam ne

Sayfa 5/5 İlkİlk 12345

Benzer Konular

  1. Dizeller ve ilk kalkış
    boby tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 44
    Son Mesaj: 02/04/2011, 03:16
  2. ilandaki 1.3 m.jet gerçekten 95 bg.mi acaba?
    cck1 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 13/01/2011, 20:24
  3. satılık dizeller için yay
    ufuk_punto tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 07/11/2010, 01:26
  4. Dizeller için ilk tüv de gerekenler
    ione tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 17/12/2009, 00:40
  5. Apple'dan bir atak daha iPhone OS 3.0
    narkoz30 tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 24/03/2009, 13:45

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com