valla bu tavırlara karşı asıl ben bişey diyemeyeceğim. bu sitedeki bütün modlar senin gibi davranıyorsa yazık valla.
Printable View
valla bu tavırlara karşı asıl ben bişey diyemeyeceğim. bu sitedeki bütün modlar senin gibi davranıyorsa yazık valla.
Arkadaslar Yurt disinda Dizel , normal benzinden daha pahali yakinda bizde de durum ayni olacak. Bence ekonomi olsun diye artik bu kadar fark dizel araca vermeye degmez yılda 15000 km yapan bir normal kullanıcı en fazla 0,10 ytl bile farketse ki okadar mumkun degil farketmez yani 250 yerine 150 yakmasi lazım 15000km x0,10=1500 ytl yapar dizel aracla benzinli arac arasinda 5000 ytl fark varsa 3 yıldan önce bunun parasi cikmaz ve tabikide servis farklari bile dahil degil.
polemiğe girmeyeceğim gerek yok. modtiri mod gidiyor.
Emrah arkadaşım dediklerine katılıyorum. Ama dizele de bir alışınca vazgeçmesi zor. Tork u cezbediyor. Hele ki psikolojisi çok güzel. Sonuçta az yakıyor :) Benzinciye çok uğramıyorsun :) Gözün yakıt ibresinde olmuyor.
(Dejavu) ;
Evet aracı 18500 e sattım fakat aracın sol ön-arka kapı ve çamurlukta boya ve birazda modifiyesi vardı o yüzden pek değerinde gitmedi.. Bu arada bir yanlışı düzeltiyim llitresi 1,69 ytl den 40 litre lpg ile 500 km gidiyorum şehiriçinde...Yani aşağı yukarı km.de 14 kuruş yakıyo,öyle düzen tuttu-tutmadı falan da yok..
Kolay gelsin.
Öncelikler arkadaşlar herkese Merhaba bu mesaj benim ilk mesajım.
Arkadaşlar uzun süredir araştırmalar yapıyorum. Araştırmalarım sonucunda.
Benzin+Lpg nin daha iyi olduğu kanaatine vardım.
Çünkü dizel araçlarda motor bakım masrafı fazla + parça fiyatları yüksek + işçilik maailiyetleri yüksek. + Motor Yağının Sürekli değiştirmek gerekiyor.
Benzin+Lpg de ise bakımı ucuz + parça ucuz + işçilik ucuz
Lpg ise motorun kullanım ömrünü uzatıyor. Ayrıca Lpg'li bir araç dizelden daha az yakıyor.
Ben 2. el 2007 model 10. ay çıkışlı 5900km 1.4 fire active 18.750 ytl'ye aldım.
1.100 ytl atiker marka lpg taktırdım.
şehir içi + şehir dışı ortalama 144 binlira yakıyorum.
lpg motorun ömrünü mü uzatıyor. bir yaşıma daha girdim. benim bildiğim lpg motoru yer. ayrıca dizelden az yakmaz, alırken dizelden ucuzdur. lpg benzinden daha çok yanar benim bildiğim.
Sıralı sistem yeni nesil LPG kitleri doğru takıldıysa aracın ömrünü motorunu yemez,evet motor aynı mesafede benzinden daha fazla lpg tüketir fakat litre fiyatı ucuz olduğu için dizel araçlardan bile 3-4 kuruş daha fazla tasarruf eder..
Lpg nin yanma odası içinde patlama kuvveti ve yanma ısılı benzinden bile daha kuvvetlidir o yüzden performans olarak azalma değil hatta artma yaşanacağı iddia edilir fakat açıkcası ben öyle bişey yaşamadım,dezavantajı ise benzine göre daha kuru bir yakıttır yani aynı zamanda yağlama özelliği bulunmaz...
Öyle olduğu için aynen dizel araçlar gibi 10.000 de bir bakıma girmesi tavsiye edilir fakat kimse dikkate almaz..Ayrıca yüksek devirlerde uzun süre seyredilmemesi tavsiye edilir,hatta yüksek devirde otomatik olarak benzine geçen lpg kitleride mevcuttur..Motor yeme olayı belki de bu yüzden oluyordur..
Bu arada bende 9.000 km yi bugün doldurdum lpg ile Allaha şükür hiçbir sıkıntı yok...Şehiriçinde normal hızlarda ve şehirdışında-(ort.140 km/s hız ile) ortak olarak 15 kuruş civarı hesaplıyorum..
Bora da belirtmiş zaten,
Lpg nin birim fiyatı düşüktür, yoksa tüketim miktarı olarak benzinden de çok yakar.
Benzine göre daha kuru olduğu için yağ değişim periodlarını sıklaştırmak gerekir.
Yine bu yüzden yani kuru olması sebebiyle motor ömrünü bir miktar kısaltabilir.Ancak modern sistemlerle bu süreç çok azalmıştır.
Türkiyedeki en mantıklı seçenek lpg dir:)
kısa mesafelerde tartışılır tabi ne kadar ekonomik olduğu. örneğin ben kışın 4 km yol gidiyorum 2 km si benzinle geçiyor lpg ekonomisini pek yaşayamıyorum. ama 40 km yol gitsem şüphesiz lpg 1 numara ekonomi açısından. kısa mesafelerde fire gibi benzinli yada mjet gibi dizel ekonomi olarak önde benim için.
birde rölantide çalışırken lpg ye geçerse araç 5-6 saniye devamlı gaza basılı tutmak gerekiyor (hatta bazen daha fazla, 10 sn kadar) yoksa stop ediyor. ama giderken lpg ye geçerse ve o anda gaza çok basmıyorsanız sadece sesini duyarsınız sarsıntısız bi şekilde geçer. bu benim yaşadğım bir problem (rölantideki stop etme olayı.) aslında problem sayılmaz ama çevremde problem yaşayan çok insan gördüm stop etme problemleri (araç giderken bile stop ediyor bazıları) bunlar da markaların araca uyum sağlayamaması diye düşünüyorum.
tempesty arkadaşımız forumda lpg konusundaki en deneyimli arkadaşımız oldu artık. onun bilgilerine güvenirim. sorun yaşamıyor olması da cabası ve çok iyi. umarım ekonomin ve sorunsuzluğun uzun sürer. peki dizelden ekonomik misin? veya 100km de kaç lt yakan dizellerden ekonomiksin?
Sağol Cihan teşekkür ederim ;
40 litre gazla ortalama 500 km yapıyorum..(benzinle geçen 5-6 km yi saymazsak)..Gazın litresi burada 1,73 ytl oldu yani depo yaklaşık olarak 70 ytl ile doluyor dolayısıyla km. başına 14 ykr yapıyor...77 ytl ile başka bir istasyondan doldurursan km.de 15,4 ykr yakıyor..Bilmiyorum ki -şehiriçinde- km.de 14 ykr yakan dizel araç varmı ?? Belkide vardır yani dizelden pek anlamam açıkcası..Yol bilgisayarımda genel ort. benzin tüketimi olarak 5,6 lt - 6,2 lt arası gösterir..
Sanırım bu bağlamda dizelden de ekonomik oluyor evet..
Lpg fiyatlarına da ciddi bir zam gelmediği sürece tabi...Öyle bişey olursa artık mecburen farkını verip CNG ye geçmek durumunda kalıcaz..Onunda litresi 1,12 ytl fakat sadece 2 dolum istasyonu var..
Bize bu hesapları yapmaya mecbur bırakanlar utansın diyorum..
""Lpg nin yanma odası içinde patlama kuvveti ve yanma ısılı benzinden bile daha kuvvetlidir o yüzden performans olarak azalma değil hatta artma yaşanacağı iddia edilir""
Bu konu aslında tam tersi. Bizde oktan değeriyle patlama kuvveti de birbirine karıştırıldığı için genel bir yanlış anlama sözkonusu. LPG' nin oktan değeri (patlama direnci) benzine göre çok daha yüksektir (Yaklaşık olarak 105 oktan). Buna karşın, patlama sonunda ortaya çıkan itme kuvveti benzine göre daha azdır. LPG ile sağlanan güç artışlarının altında yatan şey, yüksek oktan değeri sayesinde motor avans değerlerinin artırılmasına olanak sağlaması neticesinde güç elde edilebilmesidir. Aynı avans değerleriyle araba benzinde çalıştırıldığı taktirde avans vururken, lpg'de bu sorun yaşanmamaktadır. Örneğin, Onno usta' da chip tuning uygulattığım bundan önceki arabamda, araba ancak ve ancak 100 oktan fahiş fiyatlı Shell benzini ile avans vurmuyordu. 97 oktanla ehhh işte motor çok ısınmazsa avans vurmuyor, ısınınca yeniden şıkırdamaya başlıyordu. Ama 95 de komple şakır şakır geziyordu araba. Arabanın benden sonraki sahibiyle hala görüşüyorum. Kendisi LPG takmış arabaya ve kendim de bizzat gördüm baktım, LPG ye geçince en ufak bir tık sesi bile gelmiyor arabadan. Ama gel gelelim bence benzinle daha iyi gidiyor kesinlikle.
Bana sorarsanız herşey ekonomiklik değil. Varsın dizel km de 20-30 ykrş daha fazla yaksın. LPG ye nazaran kesinlikle daha sorunsuz ve güvenli olacağı da ayrı bir konu. Bir kere orjinal bir düzen dizel, lpg gibi benzine sonradan adapte edilen bir uygulama değil. Arabadan ilk beklentisi ekonomiklik olan arkadaşklara da saygım sonsuz. Ama en son seyahatimde, uzun yolda dizel arabamın da 125 bin lira yakabildiğini gördüm. Tercihlere saygı duymak lazım. Kardeşimin de LPG li arabası var mesela.
Herkese Selamlar
Bora abi cng nedir diye araştırdım ama nerde takılır fiyatı nedir bilmiyorum, mantıklı bi iş mi bu cng : )?
lpg dogru kullanıldığında tabiki motor omrunu uzatır, lpg kadar temiz bir yakıt var mıdır? en ufak bir carbon bagşlamaz hatta olanıda soker atar yagınızda hicbir kirlenme olmaz, zaten boyle olmasa sahinler en eski o dandik lpg sistemleri ile (calıştırırken bi 5 saniye zımpara cekilir resmen gıy gıy goy) 350bin km nasıl yapıyorlarda? taxicilik yapıyorduk eskiden ordan biliyorum. Suan kimse kendini kandırmasın en ekonomik ve en mantıklı yontem benzinli bir araca kaliteli bir lpg sistemi uygulamaktır.
Okan ; CNG = Doğalgaz
Çok mecbur kalmadıkça şu anda pek mantıklı bişey değil
-Dolum istasyonu çok az
-Arabanın performansını düşürüyor
-Tankı çok ağır ve kalın güven vermiyor..
Ayrıca yukarıda yazdıklarım (motor ömrü yeme lpg oktanı yanma ısısı vs) benimde başka yerden öğrendiğim şeyler o yüzden doğruluğu veya yanlışlığı konusunda iddialı değilim...Benim araçta performans artışı olmadı ama (yokuşlar dışında) düşüş de olmadı..Fakat diğer konuda zira ben 140 km hızla giderim 15 kuruş tüketirim,dizel 13 kuruş yakar fakat 90 la gider o ayrı konu acaba benim araba 90 km ile ne yakar heralde 11 e düşer..lpg ile gaza korkusuz umarsız basıyoun rahatça..Ayrıca Avrupada artık araçlar fabrika çıkışı üzerinde lpg ile geliyor çoğu zaman,hatta Almanya'da müstakil evi olanların bahçesinde kişisel dolum pompaları bile mevcut..Bu şartlar altında başka çare de yok en fazla 80.000 km kullanıcağım arabaya lpg taktırırken çok da düşünmem zira uzun vadesi beni ilgilendirmiyor..Şu zamanda en ekonomik sistem lpg olarak gözüküyor ama elbette tercihlere saygı duymak lazım..
Benzinli :)
Dizel kullanıyorum 0.15 YTL yakıyorum. (100 ytl ile 700 km. yol yapıyorum İst. içinde) arabam delinmedi, alış veriş merkezlerine park edebiliyorum, kaza olursa havaya uçarım korkusu yok, ve en önemlisi arabamın garantisi bozulmadı, 2. elde satarken arabamı benzinliye göre daha pahalıya satıp verdiğim farkın büyük bir bölümü zaten geri gelecek, turbonun performasının keyfini çıkarıyorum vs. vs. Eeeee, daha ne olsun.... :)
İstanbul şehiriçinde 90 bg likle 0.15 ytl çok güzel bir değer walla helal olsun !! çok kasıyosunuz demekki , benim araç park sensörü takılırken bile delindi noldu hiçbişey tabii ki , kapalı yerlere bende park ediyorum , benzin depom plastik ama lpg depom 3 cm kalınlığında çelik o yüzden korkum yok , aracın motor dışında garantisi bozulmadı , motorda ise zaten lpg nin kendi garantisi var , son olarak lpg li araçlarda eşdeğerlerine göre daha pahalıya gidiyor , aracın performansında bir değişiklik yok denemesi bedava , en güzelide gaza özgürce basabilmek....
Keyifli sürüşler dilerim :)