dualogıc,easytronıc,ı-shıft vs yarı otomatık sanzımanmı tovbeee..bu tıp sanzımanlı arabalar kapıya bıle konulmaz.bu benım gorusum herkesın gorusunede saygı duyarım ama bu sanzıman benım basımı yakacaktı...sanzıman tam otomatık olmalı..
Printable View
dualogıc,easytronıc,ı-shıft vs yarı otomatık sanzımanmı tovbeee..bu tıp sanzımanlı arabalar kapıya bıle konulmaz.bu benım gorusum herkesın gorusunede saygı duyarım ama bu sanzıman benım basımı yakacaktı...sanzıman tam otomatık olmalı..
Dualogic evo kullanıyorum. DSG de kullandım şu 6 ileri olanlarından. Ben tam tersi görüşteyim arkadaşlarla...6 ileri vw şanzımanında araba sürekli vites arttırıyor ve rampalarda bayılıyor, ister istemez manuele alıyorsunuz. üstelik gaza basışınızı puntodaki gibi algılamıyor. İlla da vites arttırıyor. Bnun için tamamen gazı köklemeniz lazım ki vitesi normale getirsin.Ama dualogic vites cok performanslı ve yeterli...Öyle sollamalarda risk yaratırmış falan hikaye!..
Dualogic vitesi kendi arabamda değil,ama annemin 2006 model Panda'sında kullanıyorum.Üç defa uzun yol yaptım o araçla(Denizli-İzmir-Denizli ve Denizli-Ankara arasında).Rampalarda biraz sorun olsa da(vites değişiminden ötürü arabanın bayılması olayı,ki Panda'ların 1.2 motor olduğunu ve beygir gücü olarak da düşük seviyede olduğunu düşünürsek eğer) genel anlamda çok rahat bir kullanım sunuyor.Ankara trafiğine birkaç defa yakalandım,hatta bilenler varsa Kızılay trafiğine bile girdim araçla.İnanılmaz rahattım Dualogic viteste.Otomatik araç düşüneceklerin kesinlikle aklının bir köşesinde bulunsun derim.
Normal yolda giderken boşa alınamıyor diye bir mesaj okumuştum,ben normal yolda giderken boşa çok rahat alıyordum,sadece çok dik yokuşlarda ve yüksek hızlarda boşa geçmiyor vites,bilgisayar uyarı veriyor hemen.
sollamadan önce otomatik modda dahi olsanız vitese bir yada duruma göre aşağı doğru iki kez dokunursanız, bir sure seri fırlama yapabilmeniz için düşük vitesde yuksek devirle seyreder... beyinli adamı öldürmez...
Ben memnunum. Şehiriçi ECO kapalı olmasına rağmen sakin kullanım ile 7 lt / 100 km ye düştüm.
Şehirlerarasında ben de daha fazla yakıyorum, 8.5 - 9 lt / 100 km yi buluyor, çünkü 85-90 km hız ile gitmeye dayanamıyorum. Bence şehirlerarasında bu kadar yakmasının sebebi Dualogic değil, motorun 1.4 olması ve ivmelenmelerde daha çok benzin harcaması.
Dualogic vitesten de memnunum. Otomatikte bile olsa manuel gibi kullanabilme imkanı güzel. Çok rahat.
ECO mod gerçekten de yakıt tasarrufu sağlıyor, ECO açık olursa 6.8 e kadar düşüyorum şehiriçi, ama çok yoğun trafikte sürekli vites değiştirdiği için önünüzdeki araç ile aradaki mesafe açılıyor, kapatmak için daha çok gaza basıyorsunuz ve ivmelenme için daha çok benzin harcamaya başlıyor.
Memnun olmadığım tek nokta vites değiştirme süresinin 2-3 saniye sürmesi. Bu gecikme ile birlikte 1.4 Fire motorun biraz zayıf kalması, sollamalarda riski arttırıyor. Gaza yüklendiğinizde araba önce vites küçültüyor, sonra çok da tatmin edici olmayan bir atağa geçiyor. Bu nedenle çift şerit değilse mümkün olduğu kadar risk almamaya çalışıyorum. Ve genellikle de, otomatikde bile olsam eğer ani bir sollama yapacaksam gaza yüklendiğimde vitesin kendi kendine düşmesini beklemek yerine, ayağımı gazdan çekip vitesi el ile küçültüp, vites değişimi için 1 saniye kadar bekledikten sonra gaza yükleniyorum, daha iyi sonuç veriyor.
Bence dualogic in bir avantajı da, debriyaj sistemini otomatik olarak kontrol ettiği için ortalama bir sürücüye göre daha az hata yapması, bu nedenle baskı balata ömrünün daha uzun olmasını bekliyorum.
Dualogic biraz da tercih meselesi, eğer aracınız ile uzun mesafe şehirlerarası yol gidecekseniz Dualogic + 1.4 Fire motor çok uygun değil.
Ama ağırlıklı olarak şehiriçinde kullanıyorsanız (ki benim kullanımım o şekilde) Dualogic + Fire 1.4 güzel, ben memnunum.
duallogic kullanmayı tam anlamıyla öğrenirsen öldürmez
ama sen sollamaya çıkıp vites koluna dokunmamakta ısrar edersen
tabiki ölürsün komutu vites koluna dokunup vereceksin
sıkıştık arkadaşım şöle bir iki küçül bir fırlada millet punto görsün diyeceksin ayağını gaza kapayacaksın bak bakalım makasta kalıyormu
:thumbs_up2: aynen katılıyorum ayrıca sollama yaparken siz gaza basın biraz araba deviri yükseltip vitesi düşürüyor ve böylece araba sollama yapmak için kanat çırpıyor sal benide uçim senin için birazcik tanımak lazım dualogic vitesi çok büyük rahatlık ben hiç sollama yaparken öyle tehlike geçirmedim
benım eskı puntoyla kac kez yolda kaldım hatırlamıyorum 100-200 kere desem az bıle.solllama yaparken,bogaz koprusunde,ısıklarda,sol serıtte her yerde benı rezıl ettı ve tehlıkeye attı.punto dısında corsa,yarıs,colt kullandım hıc memnun kalmadım.vw dsg yı,tam otomatık sanzımanı begenmeyenler kesınlıkle bır daha dusunsunler.ayrıca robot bır arızalandıgında tamıratından anlayan yok.yetkılı servıs dısında yaptırmak ıcın usta varmı?o da yok!ama otomatık sanzımana 2000 tl harcanır en kotu ıhtımalle adam olur.benım eskı arabanın robotundan suphelendıler 3500tl+kdv robot ama tekrar arıza yaparsa +masraf daha..bana gore dualogıc vıteslı arabaya ancak garantı kapsamındaysa bınılır..
otomatik güzel şey.(kusursuz çalışırsa tabii)
Dualogic 1.4 77 beygir ili 6.9 şehir içi değerlerim. Ben 4-5 senedir kullanıyorum bu şanzımanı. hep G.P'de hem evo'da. Eco modu gerçekten biraz riskli. aslında şanzımandan değil motorun güçsüzlüğünden kaynaklanıyor biraz. hele eco'da kullandık mı vites direkman yükseliyor, elimiz viteste değilse araba yığılıp kalıyor. Ama yine de fiyat performans ve rahatlığı tartışılmaz. Fiat yeni şanzıman çıkaraktı 2009'da, DSG gibi sıralı şanzıman ama bu yatırım olumlu sonuç vermedi sanırım...
arkadaşlar duologic şanzımanda kullanma kılavuzunu okumama rağmen kafam biraz karıştı. birkaç konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
Duologic in ömrünü uzatmak için
1- Aracı park edip stop etmeden önce vites konumu nerede olmalı ?
2- Aracı çalıştırmadan önce vites hangi konumda olmalı ?
3- Uzun süreli duraklamalarda vitesi N konumuna almak faydalı mıdır ?
Dünyada kullandığımız herşey otomatikleşiyorken neden hala manuel vites diye tutturuyorsunuz arkadaşlar.elle çamaşır yıkamak mı kolay ve rahat yoksa makinaylamı? Cevabı bu kadar basit :)
Değerli bi abimin arabasının tamponundada yazdığı gibi
''NO DEBRiYAJ''
1. Sorunun cevabı tamamen güvenlik sebebiyle, yokuş yukarı 1de, yokuş aşağı R'de stop etmek gerekir.
2. Sen konumunu ne yaparsan yap, robot önce boşa atıyor, daha sonra marş basıyor ;)
3. Bu sorunun cevabı henüz netleşmedi. Araç frendeyken, dualogic'in ne yaptığını tam bilen yok. Ama uzun süreli duraklamalarda en güzel stop etmek.
cevabın için teşekkür ederim. uzun duraklamalarda start stop kullanmak daha mantıklı ancak start stop da bazen kafasına çalışıyor gibime geldi. sürekli devrede olmasına rağmen bazen durduğumda ve ayağım devamlı frende olmasına rağmen start stop devre dışı uyarısı veriyor ve stop etmiyor aracı
Start-stop birçok şeye bakarak çalışıyor. Motorun ısısından akünün şarj durumuna kadar bir sürü veri işleniyor. Dolayısı ile her durduğunuzda motoru durduracak diye bir kayıt yok.
Valla ben hata yaparak aldım keşek manuel alsaydım diyorum şuanda :) dualogıcı tek cumle ile anlatmak...." ADAMI ARABADAN SOĞUTUR " olur bence :)))
Dualogic e alışmak biraz vakit alıyor ama sonrasında gayet keyifli. Tam otomatik gibi fazla yakmıyor ama konfor biraz zayıf. Performans iyi, manuel gibi.
1 no lu sorunun cevabı vites kolu ortada olacak. Ancak yokuş aşağı park durumlarında geri vitese aldıktan sonra stop etmeniz gerekli.
2 no lu soruya gelince, onda da vites yine normal orta konumda olacak şekilde çalıştıracaksınız. Zaten çalıştırırken araç kendisini boşa alıyor ve ilk komutu sizin vermenizi istiyor.
Calistirmadan once N konumuna alinmali. Viteste calistirirsaniz kendisi N'ye aliyor.
Araci viteste birakmanizda fayda var, hafif meyilde el freni cekili degilse arac kayar.
Size pek katılamayacağım. Bravo larda direksiyondan kumanda sistemi mevcut ve bana göre dsg sisteminden daha iyi çalışıyor. Her an kumanda edebiliyorsunuz. Bu size ekstradan serilik katıyor ve kullanım kolaylığı sağlıyor. Eksik yanları illaki var ama f/p açısından karşılaştırılırsa parasının hakkını fazlasıyla veriyor.
Ben DSG şanzıman kullanmadım fakat benzer olan EDC şanzıman kullandım, bana göre dualogic verdiğiniz parayı fazlasıyla hakediyor. bana göre tek sıkıntı 1. vitesten 2. vitese geçerken biraz ağır kalıyor, diğer vites geçişlerinde yeterli. 10.000 km oldu dualogic ile, uzun yol da yaptım, hiç öyle tehlikeli bir durumla karşılaşmadım eco modda olsanız bile gazı köklediğinizde araba yay gibi fırlıyor, sollamalarda yine de rahat edemiyorsanız manual kullanırsınız ki normal modda hiç gerek yok, bazı durumlarda 2 vites birden küçültebiliyor gazı köklediğinizde. ilave olarak tam otomatikte yanından geçemeyeceğiniz bir yakıt ekonomisi var, şehir içinde 21-23 kuruş arası yakıyor benim araç.. son depomda Ankara şehir içi trafiğinde 705 km olmuştu ve ışık hala yanmamıştı, yaz aylarında rahat 800 km gidersiniz 45 litre ile.. sonuç olarak aracımdan oldukça memnunum, verdiğiniz parayı fazlasıyla hakediyor bana göre..
şehir içinde yokuşlu yerlerde eco moddaysa yığılıyor mecburen vitese müdahale etmek gerekiyor. düzlükse ecoya al rahatına bak :)
40000 i devirdik dualogic candır
Dualogic kullanım kılavuzunda diyor ki;
"Motor, vitese takılı ya da boştayken çalıştırılabilir. Bir vitese takılı iken daima önce fren pedalına basınız. Motoru çalıştırmadan önce vitesi vitesi N konumuna almanız tavsiye edilir."
Ben de boşa alarak çalıştırıyorum. Zaten her halükarda boşa atıyor araç, dolayısıyla her halükarda vites koluyla oynamak gerekiyor.
Uzun süreli beklemelerde ise boşa almakta fayda var, kitapçıkta da böyle yazıyor. Zaten epeyce uzun süre bekleyince araç otomatik olaran boşa atıyor. Demek ki ayak frende beklerken aslında debriyaj+fren yapıyor araç. Ben her ışıkta olmasa da uzun süreli ışıklarda boşa atıyorum mutlaka.
yaklaşık 3 gündür duologic kullanıyorum, daha önce dsg kullanmıştım, 1' den 2. vitese atıştaki ufak yığılma haricinde bir sıkıntısı yok, oldukça keyifli. Öyle arabadan soğutacak bir durumu yok.
dsg çift bizimkiler tek kavramalı misal siz rampa çıkın devir uzar sonrasında düzlüğe gelin o devir hala uzat vites atmaz. atsada çok fazla uzatır ve orda yakıt sarfiyatı oldukça yüksek olur. Bide arada bi kalkarken çok titretiyor. ben hiç memnun değilim. Kia kullandım otomatik mükemmeldi mesela.
Ben 6 aydır Dualogic kullanıyorum. Aracı almadan evvel birkaç kez test etme şansım olmuştu, o yüzden ne ile karşılaşacağımı biliyordum. Genel olarak çok memnunum.
Bu vitesi tercih edeceklere nacizane tavsiyem; almadan evvel test etsinler. Çok yokuşlu, çok yoğun trafikli bir yerde yaşıyorlarsa -bence- almasınlar. Bu vites kutusu daha çok sakin kullanımda, aşırı yoğun olmayan trafikte ve çok dik iniş/çıkışları olmayan yerlerde keyif veriyor. Yoksa sık sık manuel müdahale etmeniz gerekebiliyor.
Benim baskı balata bitik o yüzden bu problemler var (Sabah balata ısınana kadar ve balata çok ısınınca, arada hiç bir problem yok) ama araç bakarken vitesi problemsiz 1-2 araca bindim, kalkışlarda vites geçişlerinde titreme problemi hiç yoktu.
Km fazla ilerlemeden Baskı balata sıkıntılarını garantiden yaptırabilirsiniz, belirli km'den sonra yapmıyorlar ama.