valla bence dizeller daha çabuk ısınıyor. eski palioma göre bu hesabı yapıyorum. babamın dizel fabia sı 2dk da ısınıyor. dizel motorunuzu hemen ısıtmak istiyorsanız motoru hemen zorlamaya başlayın. zorlayın bakalım nasıl ısınıyor hemen![]()
valla bence dizeller daha çabuk ısınıyor. eski palioma göre bu hesabı yapıyorum. babamın dizel fabia sı 2dk da ısınıyor. dizel motorunuzu hemen ısıtmak istiyorsanız motoru hemen zorlamaya başlayın. zorlayın bakalım nasıl ısınıyor hemen![]()
Cihancım özellikle dizel araçlarda soğuk motorla yüksek devirler görmek oldukça sakıncalı. Soğuk olan motor yağı akışkanlığının az olması sebebi ile silindirler içinde sağlıklı bir film tabakası oluşturamaz, bu da aracın motorundaki sürtünmelerin maksimum olmasına(bu 800- 900 kata kadar daha çabuk yıpranmaya bile sebep olabilir), dolayısıyla motorun daha çabuk ısınarak, ömrünü de daha çabuk doldurmasına sebep olur. Üstelik yağ pompasının da yıpranması cabası. Havanın soğuk olduğu günlerde yakıtında artmasının sebebi yine tamamen sürtünmenin fazla olması ile alakalı bir durum. Yağ ısındığında yakıt sarfiyatı azalacaktır. Lütfen şunu da unutmayın arabanın soğutma suyunun ideal yere gelmesi demek motor yağının ideal çalışma sıcaklığına ulaşması anlamına gelmez. Motor yağının ısınması 15 dakikayı bulabilir. Motor yağının üzerindeki 20/50 --- 5/40 gibi numaralar o yağın viskozitesini( akışkanlını) bildirir. İlk numarası küçük olan yağlar soğuk halde daha ince ve akışkanlığı daha fazla olan yağlardır. Eğer motorunuz yıpranmamışsa bu yağlar idealdir. yıpranmış motorlarda kullanılması aracın fazla yağ eksiltmesine neden olabilir.
Konu multijet tarafından (09/01/2008 Saat 18:04 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri