19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

  1. #1
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Bugün farkettiğim bir şeyi paylaşmak istedim.
    Arkadaşıma tavsiye ettikten sonra, o da 1.4 Fire Dynamic Dualogic bir araç aldı.

    BUgün farkettim ki yokuş çıkarken vitesi ileri itiyor, napıyon sen yokuş yukarı vitesi neden büyütüyosun demeye kalmadan, araç ataklaştı vites küçüldü.
    Sonra topuza bakınca farkettim ki....

    + - yerleri değişmiş

    Grande Puntolarda İleri +, Geri - şeklindeyi,
    Vitesi kendine çekince vites küçültürdü,

    EVO'larda ise tam tersi haline getirmişler.
    Bence GP'deki daha fonksiyonel.
    Çünkü vites küçültme işlemi daha önemli ve daha kolay yapılması gerekir, kendimize çekmek daha kolay bir hareket.

    Garip bir değişim olmuş, neden yapılmış bilmiyorum ama paylaşmak istedim..

    GP

    EVO

  2. #2
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Diğer Markalara bi göz attım.. tam ortak bir mutabakat yok herhalde..

    Kolu aşağı çekince:

    Toyota MMT +
    Dualogic Yeni +
    Mazda+
    BMW+
    Ford+

    Dualogic Eski-
    PeugeotCitroenMCP/ETG6 -
    VW Grubu DSG -
    Renault EDC-
    Honda i-shift-
    Porche-
    Opel-
    Mitsubishi-
    Hyundai -
    Nissan-
    Volvo-

    Mercedes Hepten Farklıymış
    Sola -, Sağa +
    Konu celenlee tarafından (16/07/2015 Saat 03:02 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Seyir esnasında gaza yüklenildiğinde aracın bizi koltuğa doğru ittiğini ya da aracın hızlanması dolayısıyla altımızdan gittiği izlenimini verdiğini düşünürsek kolu geri çektiğimizde vites artması daha mantıklı sanki. Fiat da belki bu yüzden değişiklik yapmıştır.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #4
    erdem kaplan
    FANATİK ERDEM1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    866
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 255

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Ya Allah rizasi icin su puntolarin manuel gorunumlu otomatik vitesinden vazgecsinler. Bir toyotaya vw bakip biraz estetik biseyler yapsinlar.

  6. #5
    Gorky
    Ziyaretçi Gorky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    çekince büyümesi itince küçülmesi doğru ve içgüdüsel olanıdır.

  7. #6
    Kaya ÇORAK
    Arkheon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2014
    Yaş
    44
    Mesajlar
    219
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 33

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Ralli ve GT yarışları geleneği olarak ve aynı zamanda içgüdüsel olması bakımından çekince büyüyüp, itince küçülmesi her zaman daha doğrudur. Örneğin Panda'da çekince küçülüp itince büyürken, Bravo'da tersidir.

    Yerlerini değiştirerek doğruyu bulmuşlar

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #7
    emre sever
    erenemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DZ1196
    Edilen teşekkür: 399

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı ERDEM1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya Allah rizasi icin su puntolarin manuel gorunumlu otomatik vitesinden vazgecsinler. Bir toyotaya vw bakip biraz estetik biseyler yapsinlar.
    +1 palio nun bile otomatik vitesleri daha şık ve krom kaplıydı

  10. #8
    erdem kaplan
    FANATİK ERDEM1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    866
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 255

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı Arkheon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ralli ve GT yarışları geleneği olarak ve aynı zamanda içgüdüsel olması bakımından çekince büyüyüp, itince küçülmesi her zaman daha doğrudur. Örneğin Panda'da çekince küçülüp itince büyürken, Bravo'da tersidir.

    Yerlerini değiştirerek doğruyu bulmuşlar
    Valla icgudusel olarak her zaman yukari cikarmak yukseltmek degil midir? Asagi cekince de kucultmek dusurmektir ic gudusel olarak. Manuel araclarda 5. vitesler hep yukaridadir. Benim mantigima ters geldi acikcasi yukari dogru dusurme secenegi.

  11. #9
    Kaya ÇORAK
    Arkheon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2014
    Yaş
    44
    Mesajlar
    219
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 33

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı ERDEM1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla icgudusel olarak her zaman yukari cikarmak yukseltmek degil midir? Asagi cekince de kucultmek dusurmektir ic gudusel olarak. Manuel araclarda 5. vitesler hep yukaridadir. Benim mantigima ters geldi acikcasi yukari dogru dusurme secenegi.
    5. vitesin ileri/yukarı doğru olması teknik bir meseleyken, robotize şanzıman ya da sıralı şanzımanlarda ileri itince küçülmesi daha çok tercihle ve gelenekle (motorsporları yarışları) alakalı.

    Bir arkadaş daha, farklı bir biçimde yazmış yukarıda; araba, torkunun maksimum değerini verdiğinde sizi nasıl koltuğa yapıştırıyorsa, yani geri itiyorsa kolu geri çektiğinizde de vitesin büyümesi daha içgüdüseldir. Tersi olarak da frene bastığınızda ileri doğru yönelirsiniz.

    Şöyle de bir örnek verilebilir: arabayı belirli bir hızda kullanırken elinizi camdan dışarı uzatın ve gaza basın. Hızlandıkça elinizdeki hava direnci artacak ve elinizi geri itecek.

    Geri çekince büyümedeki mantık aslında merkezkaç kuvvetindeki ters mantıkla benzeşiyor: sola dönerken sağa savrulmak gibi.

    Şu videoda kokpit içi kamera var mesela (hem izlemesini de tavsiye ederim, süper yarış ); bu doğrudan kullanım kolaylığı ve hızlı tepki vermesini de sağlıyor pilotun.

    https://www.youtube.com/watch?v=x-w8gJP-9Gc
    Konu Arkheon tarafından (21/07/2015 Saat 22:29 ) değiştirilmiştir.

  12. #10
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    benimde içgüdülerim ters. bir arkadaşım aldı evo dualogic, hiç bakmadan kolu çektim vites küçültsün diye hop büyüdü
    sonradan dediler doğrusu o, içgüdüsel olarak öyle rallide vs öyle diye ama yok bence ters
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #11
    erdem kaplan
    FANATİK ERDEM1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    866
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 255

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde içgüdülerim ters. bir arkadaşım aldı evo dualogic, hiç bakmadan kolu çektim vites küçültsün diye hop büyüdü
    sonradan dediler doğrusu o, içgüdüsel olarak öyle rallide vs öyle diye ama yok bence ters
    Aynen yukari artis 🔝 1-2-3-4-5 benim icgudum bunu diyor Rally de asagi dogru yukselmesi dogru olabilir ama aramizda kac kisi rallyci? Herkesin kisisel tercihi ama otomatik vitesi bilmeyenleri icgudusunu testi icin sorsak herhalde %90 i yukari itibce yukselir der herhalde degil mi?

  15. #12
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı ERDEM1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen yukari artis 🔝 1-2-3-4-5 benim icgudum bunu diyor Rally de asagi dogru yukselmesi dogru olabilir ama aramizda kac kisi rallyci? Herkesin kisisel tercihi ama otomatik vitesi bilmeyenleri icgudusunu testi icin sorsak herhalde %90 i yukari itibce yukselir der herhalde degil mi?
    belli olmuyo işte abi, arabanın sahibide doğru yapmışlar filan dedi.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  16. #13
    erdem kaplan
    FANATİK ERDEM1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    866
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 255

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belli olmuyo işte abi, arabanın sahibide doğru yapmışlar filan dedi.
    Peki f1 sansumanli araclar da nasil oluyor bilen var mi?

  17. #14
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı ERDEM1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki f1 sansumanli araclar da nasil oluyor bilen var mi?
    kulaklı olanları diyorsun sanırım? sağdaki kulak arttırıyor, soldaki küçültüyor.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  18. #15
    erdem kaplan
    FANATİK ERDEM1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    866
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 255

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kulaklı olanları diyorsun sanırım? sağdaki kulak arttırıyor, soldaki küçültüyor.
    Iyiymis bana da mantikli geldi.

  19. #16
    Kaya ÇORAK
    Arkheon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2014
    Yaş
    44
    Mesajlar
    219
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 33

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    O zaman 2. ve 4. viteste arabayı yavaşlatalım , bu mantık oraya gidiyor.

  20. #17
    erdem kaplan
    FANATİK ERDEM1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    866
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 255

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Ama en onemlisi su triptonik vitesin berbat gorunumunde israr edilmesi. Arabayi bilmeyen adam oturunca debreyaj ariyor😭

  21. #18
    Kaya ÇORAK
    Arkheon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2014
    Yaş
    44
    Mesajlar
    219
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 33

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı ERDEM1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama en onemlisi su triptonik vitesin berbat gorunumunde israr edilmesi. Arabayi bilmeyen adam oturunca debreyaj ariyor😭
    Aynen katılıyorum, iğrenç bi görüntü.

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #19
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Ce: Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde içgüdülerim ters. bir arkadaşım aldı evo dualogic, hiç bakmadan kolu çektim vites küçültsün diye hop büyüdü
    sonradan dediler doğrusu o, içgüdüsel olarak öyle rallide vs öyle diye ama yok bence ters
    Sonuçta araçta koltuğa yapışma olayı VİTES KÜÇÜLTÜNCE gerçekleşir.
    En azından bizim 70-100BG araçlarımızda durum böyle, 300/500BG+ araçları bilemicem.

    Yani ani ivmelenmek hızlanmak için vitesi kendime çekip vites küçültmesini beklerim ben de.
    Herkesin güdüleri farklı demek ki

    Yukarda onlarca önrek yazdım yarı yarıya..

Benzer Konular

  1. Ön ve arka lastik-çamurluk arasındaki fark.
    brklgr tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 10/07/2014, 14:47
  2. Benzin ve Dizel arasındaki fark
    outlife tarafından Makale forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 22/06/2014, 13:20
  3. Punto dizel 75 bg. 90 bg arasındaki fark
    nisay91 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 10/04/2009, 20:18
  4. 2007-2008 arasındaki fark
    emir341907 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21/05/2007, 16:09

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com