+123456789 üstad sağolasın ben zaten duallogic ile tct arasındaki farkı gayet iyi biliyorum duallogicler ne zamandan beridir çift kavrama oldu güldüm zaten tct ayrı bir ürün ve bende zaten keşke diyorum fiat grubu bütünüyle buna geçse çünkü çok daha iyi şazuman bunuda doğuş otoda çalışan bir arkadaşımdan duydum tct bugün audi markasında kullanılan dsg versiyonu ile aynı kalite ve konforda demişti bakınız vw grubu dsg yi audi vw seat ve hatta skoda larda bile sunuyor ha versiyonları farklı çok ufak farklar varmış ama yinede sunuyor
bir dip not olarak düşeyim bu konuya arkadaşlar tartışmaya gerek yok hiç bir firma hiçbir başka firmadan kolay kolay bir şey ya da teknoloji çalamaz uluslar arası patent ofisi var burada sözü geçen şirketler de uluslar arası ve resmiyeti ciddiyeti var bazı anlaşmalarla patent bedelini verip teknoloji paylaşımı yapılıyor yoksa milyonlarca dolarlık tazminat olur ortada bu konuda da en büyük örnek fiat'ın geliştirdiği common rail incektion teknolojisi bugün bir çok firma dizellerde bunu kullanıyor ve patenti eğer hale yürürlükte ise fpt veya fiata ikiside aynı şey para ödemek zorunda her motor veya araçtan belli bir yüzde emniyet kemeri de bir zamanlar volvo tarafından patentlenmiş çünkü onlar bulmuş ve patentini almış ama artık bir süresi var patentinde insanlığa mal oluyor ve kullanımı özgürleşiyor ama bu süre 20 yıldan uzun diye biliyorum
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri