mjet motor 190nm olmasına rağmen neden 0-100kms değeri fire motorun gerisinde. yorumlarda turbo sayesinde yokuşlarda bayılmadığı yazılıyor, hiç mjet kullanmadım ama neden 0-100kms değeri düşük, tork sadece yokuştamı farkediyor yorumlarınızı bekliyorum.
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
Motorun çevirebildiği devir sayısı ve dişli oranları ile alakalı bir durum. Dizeller daha yüksek tork üretse de daha düşük devirlerde çalışıyor. Mjet bir araç 1. vitesi bitirip 2'ye geçene kadar benzinli araç 1. viteste 6bin devir çevirip zaten arayı açar, 2. viteste fark daha da büyür. Ama tabii ki bu durum boş araçlar ve eğimsiz bir yolda geçerli. Eğimin derecesine göre Mjet geçebilir.
Örneğin şu an evime giderken çıktığım 300 metrelik dik sayılabilecek bir yokuş var. Eski 54 beygirlik dizel Citroen C1'im vites büyüterek, keçi gibi çıkıyordu o yokuşu. Punto zayıf kalıyor, ya yokuşa hızlıca girmeliyim ya da küçük viteste yüksek devirde çıkmalıyım aynı sürede çıkabilmek için.
Tork basitçe bükme gücüdür. Dolayısıyla kendisini tırmanışlarda, yüklü araçta belli eder.
Fire Candır...
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
o mu hızlı bu mu hızlı diye düşünmeye gerek yok. neredeyse aynı son hızları ve hızlanmaları ama birinde devir 6000'de diğerinde 4000'de haliyle... optimum hız olan 120 km'de multijet çok daha tasarruflu. fire maximum hız-yakıt performansını 9o-95 km'de veriyor
önceki puntom fire motordu şimdi ise multijet var. benzinli motor daha fazla devir çevirebildiği için 0,100 arası daha iyi bitirebilir ama bildiğim kadarı ile aynı hemen hemen bu değerde. asıl fark; örneğin 100 km ile gidiyorsunuz, önde giden aracı 120 ye çıkarak sollamanız lazım, dizel ile belki yüksek torkun etkisi ile belki %50 daha çabuk hızlanırsınız. aynı şekilde yüksek torklu dizelin yüksek hıza çıkması daha stabil ve çabuk oluyor. şunu da kesin söylemeliyim dizelin verdiği serilik hissi fire motor ile kıyaslanamaz, 0-100 çok aldanmayın. bu arada değerlendirmelerimi şirket aracım 75 hp dizel puntoya göre yaptım, kendi aracım 95 hp multijet değil..
77 fire ile 75 dizelin arasinda cekis ve hiz farki var elbette.
Sollamalarda dizel daha ustun uzun yolda. Kisa yolda bazen vites araligi sebebiyle uzebilir devri tutturmak lazim. Dizel tork avantajini kullaniyor fire ise devir.
Ha derseniz hangisi daha cok laz olur tork derim ama 1.4 pejo reno va. Araclarla kiyaslama yaparsaniz puntonuz m3 olur
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
Segmentinin en seri araçlarından biri nerdeyse fire motor ( 1.4 benzinli motorlar arasinda ) bi benzinliyi turbo dizelle kiyaslamak sacma yarisa sokar gibi. Tjetle ,95lik dizeli karsilastiralim. Her turlu tjet..
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
Yokuşlarda 75 mjet, 77 fireyi her türlü bayıltıyor. Test edildi![]()
1,4 fire 'a multijette ki turbonun sadece yarı performansı kadarlık bi turbo takın. O zaman bu yorumlar. Tepetaklak olur.
Fire 1,4 lt atmosferik bi motor ancak verdiği tat :2004 model 1,6 litre atmosferik opel astra ile hemen hemen aynı. Babamla bi kaç kez denk geldi otobanda kapıştık. Ama 160 kmden sonra peder beni zorluyo...(bi kaç kez otobanda denendi)
Hız felakettir.
Konu biancoangelo tarafından (10/04/2014 Saat 12:28 ) değiştirilmiştir.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Sana katılıyorum. Kayınpederim de 1.4 astra var 2006 model bir kaç kez kalkışta kapıştık benim araç tüplü onunki benzinde yaklaşık aynı yükte başabaş kalktık hafif yokuşta ben 3 e atana kadar burun farkıyla öndeydim hanım bırak dedi basmadım, kendi babamda 1.3 16 v 99 model corolla var onu hem kalkışta hem ara hızlanmada geçiyorum. Bunların haricinde tanımadığım biriyle sollamada kapıştım adamlar 4 kişi biz 3 kişiydik 1.6 2000 kasa astraydı sollarken basmaya başladı ben de bastım 170 e kadar sonunda geçtim adamda bırakmadı bende bırakmadım ama aracı tüplümü bilmiyorum neticede geçtim. Farklı kulvarda dizel olarak yine astrayla kaktım orion ışıklarında kalkışta 1 boydan fazla fark atmışken adam 3 e atarken vitesi geçiremedi ben de bıraktım fark çok açıldığı için. Fire gerçekten çok seri bir araç satmazsam chipletmeyi bile düşünüyorum.
diesel dieseldir hem candır hemde canan,
...Hız Felaket Değil, Kabiliyettir...
![]()
![]()
Herkes kendi bindiği aracın motorunu ön plana çıkarmış yine, ama hak veriyorum, böyle olmasıda normal, bende mjet dicem cemal abinin yazılımla 112 hp 250 nm tork daha ne olsun, bi kere puntoların benzinli olsun dizel olsun kullanım amaçları farklı bence;
mjet 75hp : şehir içi ve rampalarda daha düşük yakıt tüketimi,
mjet 90hp : şehir dışı ve rampalarda daha düşük yakıt tüketimi ve performans,
fire 77hp : şehir içi daha düşük yakıt tüketimi,
starjet 95hp: şehir dışı daha düşük yakıt tüketimi,
t-jet 120 hp: puntoların performans aracı,
amacı güdülerek sunulmuş punto yelpazesi, tabi bu benim görüşüm...
güzel tespit sonuna kadar katılıyorum. Normal kullanımımı göz önüne aldığımda ilk aldığım sene yaptığım 19500 km hariç yıllık şuan 10 bin km civarı yol yapıyorum. Ş.içi de yakıtı ve bakımı beni oldukça tatmin ediyor. Çok şükür ahım şahım bir sorunum olmadı. Seneden seneye 100 130 tl yağ bakımı yaptım bir defa da buji değiştirdim. dizellerin bakımı nedir ne değildir bilmiyorum, zamanında şirket aracı olarak dizel araç çok kullandım, 3 yılda 100 bin km falan yol da yaptım ama dizele hiç ısınamadım. Evet rampada sollamada atik bastın mı gidiyor mu gidiyor ama arkadaş ben sevmiyorum sevemedim bir türlü dizeli. Biz yıllardır benzinli araç kullanırız gerekirse tüp takarız devam. Zaten ş.dışı gidip geldiğim belli başlı bir yerim yok ki zevkine sene bir seyahate çıkacam daaa araba az yaksın diye dizele binecem. Dizelci arkadaşlar yanlış anlamasın hani şofben mi bu tüple çalışsın muhabbeti vardır ya benzinliler için ben de; traktör mü bu mazotla çalışsın diye düşünüyorum. Benim bildiğim araba benzinle, traktör mazotla çalışır e puntoyla tarla sürmeyeceğime göre benzinliye devam.
evet ben de öyle düşünüyorum ama araba konusunda çok pimpirikliyim be kardeşim, bu aracımı sokakta topla, anahtarla, taşla yeterince çizdiler. Şimdi gidip şıkır şıkır bir t jet emotion linea alsam gelip yine çizecekler topla vuracaklar hasta olacam. İyisi mi bir süre daha çizik puntoyla devam edeyim diyorum, en azından araç muhafaza edecek bir yer ayarlayana kadar
![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri