Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
79 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: 90 lık multijetle astra turbo tokatlamak

  1. #21
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    turbo yazısı doğrudur. dizelse 95, benzinliyse 140 bg. tek kapı çift kapı? (tek kapıysa kesin 140 diye biliyorum)

    Benim 90'lık ta eniştemin 105 bg'lik Golf FSI'nın deli ediyor. Defalarca denedik.. Sinirinden arabayı yakacak birgün ))

  2. #22
    Ç T
    ITALIAN STALLION LeoN48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.961
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1011

    Standart

    Yol ne kadar boş olursa olsun şehiriçinde 200 km/h hıza çıkmak... Astra'nın beygirlerini tartışacağımıza bence bunu anlamaya çalışalım...
    2020... Fiat 500L
    2014... Alfa Romeo MiTo
    2012... Lancia Delta
    2009... Fiat G.Punto

  3. Bu mesajı için 7 kişi LeoN48'ye teşekkür etti:


  4. #23
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. tork gücü diye bir kavram yoktur.
    2.dizel motorun üstelik turbo dizel bir motorun torkunun bir atmosferik motora göre yüksek olması normaldir ancak bu sadece ilk kalkış hızlanmasını etkiler. son hıza hiç bir etkisi yoktur.
    3. motor devrini aldıktan sonra tork eğrisi artmaz sabit bir şekilde devam eder ve multijet motorlarda torkun maksimum kaldığı devir aralığı kısadır. yani devir yükseldikçe tork maksimumda kalmaz.
    4. 5000d/d çevirdim demiş arkadaş tamamen boşa çevirmiş. maksimum gücü 4000d/d'da veren bir motordur multijet sizin de dediğiniz gibi ve bunun sonrasında güç eğrisi kritik biçimde düşer.

    Aşağı bakalım, grafik gmpowertrain sitesinden. 90'lık motor güncel olmadığı için üzerine geliştirilen 95hp olandan örnek veriyorum. Sizin dediğiniz gibi tork önemli olsa yüksek hızlarda gördüğünüz gibi 4000d/d civarlarında torklar yakın görünüyor. 95'lik için 160-170 skalasında. 90'lık için de 150-160 skalasında olacaktır. Keza astra da 155 nm veriyor. Sonuç olarak aradaki 25HP güç farkı kritiktir. Evet punto kalkış anında geçebilir. Ancak nihai sonuç bellidir. Kaldı ki 0-100 hızlanmaları eşit hatta punto 0.2sn kötü. Biraz hızlanıp daha yüksek hızlara çıkılma safhasında 1.3 90'ın şansı yok eşit sürücü koşullarında.



    *Not: Opel'den gram hazetmem. Aksine punto'yu da çok severim. Ancak "Karga'ya yavrusu kartal görünür."
    Sevgili kardeşim, 1-tork gücü diye bir kavram kesinlikle vardır ve çevirme kuvvetidir, kuvvet x kuvvet kolu şeklinde de basit bir formülü vardır. Birimi de Newtonmetredir. 2-Tork gücü, sadece kalkış ivmelenmesini değil, max. HP ve Tork değerlerine ulaşana kadarki ivmelenmeyi de etkiler. Arkadaşın anlattığı örnekte de, zaten Astra bıraktığı için, son hızlardan söz etmeye de gerek yoktur. 3-1750 devirde m-jet in 200 Nm. lik max. tork gücü söz konusu, Astra ise, 4000 devirde ancak 155 Nm. yi yakalıyorki, uzun süre m-jet lehine bir fark yaratır. 4- Astra ancak 6000 devirde 25 HP lik farkı sağlayabileceği için, bu da bahsedilen örnekteki mesafe ve sürede yine açıkca Astra lehine bir fark yaratmamaktadır.
    Arkadaşın bahsettiği örnekte de tamamen tork gücü farkı sayesinde m-jet Astra'yı geçmiş, 25 HP lik fark için Astra gerekli deviri yakalayana dek max. süratlere çıkılmadığından, zaten m-jet çoktan geçmiş oluyor. Aralarındaki 100 kg. civarı ağırlık farkı da, bahsedilen mesafede kesinlikle m-jet lehine bir performans farkı yaratacaktır. 0-100 hızlanmaları bazı kaynaklarda zaten eşit olarak gösterilmekte, kitap üstündeki Astra için 191, m-jet için 175 olarak belirtilen max. süratler de, firmalar tarafından 'uygun şartlar altında' olarak belirtilen değerlerdir, yol, iklim, araç kondüsyonu, ağırlık, sürüş performansı gibi şartlara bağlı olarak değişebilir.
    Konu OAGP1960 tarafından (24/02/2013 Saat 22:48 ) değiştirilmiştir. Sebep: İlave

  5. Bu mesajı için 2 kişi OAGP1960'ye teşekkür etti:


  6. #24
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Opellerde turbo yazısı sadece benzinli turbolarda var diğerlerinde cdti yada ecoflex yazar arkadaşlar..kendi kendine yazmış olabilir yazmadıysa büyük ihtimal 1.4 turbo 140 beygirdir..Hüsamettin bahsettiğimiz araç 1.4 turbo ise ilk 50 metre falan birşey demem ama ondan sonra çevirdiği devirle bile rahat geçer seni..ama dizelse konuşmaya bile değmez punto rahat alır..

  7. #25
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Standart

    Benzinli Turboya bişi diyemem ama 1.3 90 hp kalkış hariç uzun solukta 1.6 115 i harcar harcar kenara atar, ben sırf 1.6 115 lik bir astracıya beni sağdan geçti diye üç beş saniye sonra ecel teri döktürdüm ve yaklaşık bir ay sonra fiat servisinde yeni punto alırken gördüm
    Araçlarınızı çok fazla kötü olarak görmeyin özellikle 90 hp ve 95 lik dizel kullanıcıları, cuma günü bir abimizin 2.0 136 hp vectrasının 0/100 testini birlikte yaptık o kullandı ben saniye tuttum, benzinlide ısındıktan sonra 11.6 idi tahminimce debriyaj sorunu vardı o sorun olmasaydı da 10 saniye ile 10,5 arasına düşerdi, benim araçta 11-11.5 arasında hızlanıyor fakat uzun yolda uzun solukta o kadar çok 2.0 136 lık vectralarla çok oyun oynadım Saygılarımla...
    Özgürlüğün Yolunu Aç...

  8. #26
    Barış Can
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Meguiars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/02/2013
    Yaş
    40
    Mesajlar
    57
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 13

    Standart

    P=ixV olarak okudum hep... Orta okul fizik dersinde, lise fizik dersinde, üniversite fizik dersinde. Bu formül hiç değişmedi... Sadece birimler değişti... Joule, newton vs gibi...

  9. #27
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim, 1-tork gücü diye bir kavram kesinlikle vardır ve çevirme kuvvetidir, kuvvet x kuvvet kolu şeklinde de basit bir formülü vardır. Birimi de Newtonmetredir. 2-Tork gücü, sadece kalkış ivmelenmesini değil, max. HP ve Tork değerlerine ulaşana kadarki ivmelenmeyi de etkiler. Arkadaşın anlattığı örnekte de, zaten Astra bıraktığı için, son hızlardan söz etmeye de gerek yoktur. 3-1750 devirde m-jet in 200 Nm. lik max. tork gücü söz konusu, Astra ise, 4000 devirde ancak 155 Nm. yi yakalıyorki, uzun süre m-jet lehine bir fark yaratır. 4- Astra ancak 6000 devirde 25 HP lik farkı sağlayabileceği için, bu da bahsedilen örnekteki mesafe ve sürede yine açıkca Astra lehine bir fark yaratmamaktadır.
    Arkadaşın bahsettiği örnekte de tamamen tork gücü farkı sayesinde m-jet Astra'yı geçmiş, 25 HP lik fark için Astra gerekli deviri yakalayana dek max. süratlere çıkılmadığından, zaten m-jet çoktan geçmiş oluyor. Aralarındaki 100 kg. civarı ağırlık farkı da, bahsedilen mesafede kesinlikle m-jet lehine bir performans farkı yaratacaktır. 0-100 hızlanmaları bazı kaynaklarda zaten eşit olarak gösterilmekte, kitap üstündeki Astra için 191, m-jet için 175 olarak belirtilen max. süratler de, firmalar tarafından 'uygun şartlar altında' olarak belirtilen değerlerdir, yol, iklim, araç kondüsyonu, ağırlık, sürüş performansı gibi şartlara bağlı olarak değişebilir.
    Hocam Tork ayrı Güç ayrı kavramlardır. Tork gücü diye bişey yoktur. Neyse laf salatasını bi kenara bırakırsak zaten senin dediklerin için açıklamaları bi öncek mesajımda olması gerektiği gibi açıklamıştım. Ben zaten max hızlara hiç değinmedim bile. Konu yine "ben puntoyla bu kadar bastım düzlükte" kıvamına geliyor o yüzden benden bu kadar.

  10. #28
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Araçlarda ve makinalarda güç, 2 farklı birimle ifade edilir, biri beygir gücü, diğeri tork gücüdür. Yani, tork bir güç bileşenidir ve en basit ifadeyle ''çevirme gücü'' demektir. Tork gücü kesinlikle bugün mekanik terminolojisinde var olan ve inkar edilemez bir kavramdır, araştırıp kolayca görülebilir. Kesinlikle Tork ve güç inkar edilemez şekilde, aynı kavramlardır. Her iki aracın güç ve performans verilerine bakıldığında, arkadaşımızın aktardığı deneyim, benim de 4 şık halinde cevaben izah ettiğim şekilde anlam kazanıyor.
    Konu OAGP1960 tarafından (25/02/2013 Saat 00:33 ) değiştirilmiştir. Sebep: İlave

  11. #29
    halil özçelik
    ᵀᴵᴾᴼ♥ᴳᴿᴬᴻᴰᴲ ᴾᵁᴻᵀᴼ♥ᴮᴿᴬᵂᴼ ligdevi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2012
    Yaş
    44
    Mesajlar
    622
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    16 Z 5982
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    Alıntı akca37 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benzinli Turboya bişi diyemem ama 1.3 90 hp kalkış hariç uzun solukta 1.6 115 i harcar harcar kenara atar, ben sırf 1.6 115 lik bir astracıya beni sağdan geçti diye üç beş saniye sonra ecel teri döktürdüm ve yaklaşık bir ay sonra fiat servisinde yeni punto alırken gördüm
    Araçlarınızı çok fazla kötü olarak görmeyin özellikle 90 hp ve 95 lik dizel kullanıcıları, cuma günü bir abimizin 2.0 136 hp vectrasının 0/100 testini birlikte yaptık o kullandı ben saniye tuttum, benzinlide ısındıktan sonra 11.6 idi tahminimce debriyaj sorunu vardı o sorun olmasaydı da 10 saniye ile 10,5 arasına düşerdi, benim araçta 11-11.5 arasında hızlanıyor fakat uzun yolda uzun solukta o kadar çok 2.0 136 lık vectralarla çok oyun oynadım Saygılarımla...
    +9 ben bunları yazdığım zaman fanatiksin diyolar

    Bu arada iş yerinden 2012 kasa jettası olan bi arkadaş kapışalım diyo 5000 kmde falan olması lazım 1.6 dizel 135 hp jetta , bendekide yazılımlı 110 hp civarı g.punto sizce sonuç ne olur.

  12. #30
    Ziyaretçi048
    Ziyaretçi Ziyaretçi048 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Üstadlar ben fazla yazmak istemiyorum konuya herkes uymamıştır vs diyor. uymayan adam 200 km ye kadar hıza çıkarmı? Oda var işin içinde..Ayrıca şehir içi değildi yol şehir dışı ve bomboş yoldu. Daha önce düz yolda 200 km ye nasıl çıktığımın videosunu yayınlamıştım forumda. Oysa orda kasmamıştım bile sadece deneme amaçlı çekmiştim videoyu...Gidiyor arkadaş 90 lıklar.

    Grande Punto 200 Km/s - YouTube

  13. #31
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı smartmavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo yazısı doğrudur. dizelse 95, benzinliyse 140 bg. tek kapı çift kapı? (tek kapıysa kesin 140 diye biliyorum)

    Benim 90'lık ta eniştemin 105 bg'lik Golf FSI'nın deli ediyor. Defalarca denedik.. Sinirinden arabayı yakacak birgün ))
    Sertaç, 1.6 FSI ise 115bg dir ya da eski 8v 102bg lik motordur.(Bir de bunun 16v li hali vardı sanırım 105bg olan)

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #32
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı akca37 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benzinli Turboya bişi diyemem ama 1.3 90 hp kalkış hariç uzun solukta 1.6 115 i harcar harcar kenara atar, ben sırf 1.6 115 lik bir astracıya beni sağdan geçti diye üç beş saniye sonra ecel teri döktürdüm ve yaklaşık bir ay sonra fiat servisinde yeni punto alırken gördüm
    Araçlarınızı çok fazla kötü olarak görmeyin özellikle 90 hp ve 95 lik dizel kullanıcıları, cuma günü bir abimizin 2.0 136 hp vectrasının 0/100 testini birlikte yaptık o kullandı ben saniye tuttum, benzinlide ısındıktan sonra 11.6 idi tahminimce debriyaj sorunu vardı o sorun olmasaydı da 10 saniye ile 10,5 arasına düşerdi, benim araçta 11-11.5 arasında hızlanıyor fakat uzun yolda uzun solukta o kadar çok 2.0 136 lık vectralarla çok oyun oynadım Saygılarımla...
    Emrullah hocam uzun yolda 2.0 benzinli 136 hp bir motor ile 1.3 dizel 95hp lik aracın ile oynadığını söylüyorsun..yanlış anlama mutlaka doğrudur ama karşı taraftaki şöförlere ne demeli...ama hiç olmadı top speed de geçer diye düşünüyorum..

  16. #33
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı ligdevi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +9 ben bunları yazdığım zaman fanatiksin diyolar

    Bu arada iş yerinden 2012 kasa jettası olan bi arkadaş kapışalım diyo 5000 kmde falan olması lazım 1.6 dizel 135 hp jetta , bendekide yazılımlı 110 hp civarı g.punto sizce sonuç ne olur.
    Halil kardeş, bence denemek gerekir, ağırlık farkı da söz konusu çünkü.

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #34
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı eisenheim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstadlar ben fazla yazmak istemiyorum konuya herkes uymamıştır vs diyor. uymayan adam 200 km ye kadar hıza çıkarmı? Oda var işin içinde..Ayrıca şehir içi değildi yol şehir dışı ve bomboş yoldu. Daha önce düz yolda 200 km ye nasıl çıktığımın videosunu yayınlamıştım forumda. Oysa orda kasmamıştım bile sadece deneme amaçlı çekmiştim videoyu...Gidiyor arkadaş 90 lıklar.

    Grande Punto 200 Km/s - YouTube
    Hüsamettin kardeş, aracınız gayet güzel performans verilerine sahip, kıymetini bilmek gerekir.

  19. #35
    Engin Pişkin
    comanchee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    50
    Mesajlar
    673
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34lüyüz biz
    Edilen teşekkür: 222

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fıat Punto 1,3 m-jet'in turbo dizel tork gücü, atmosferik Opel Astra 115 HP inkinden çok daha fazladır. 6000 devirde 115 HP, 4000 devirde 155 Nm. verebilen Astra'ya göre, 4000 devirde 90 HP, 1750 devirde 200 Nm. tork gücü veren Fıat 1,3 m-jet 90 HP çok daha avantajlıdır ve kolaylıkla Astra'yı geçer. Astra, 1,3 95 lik ise, zaten Punto rahatça geçer.
    tamam mjt 1750-3500 dd tork verir lakin bu düşük devirde senin süratini arttırmak için öyle bir dişli konur ki tekere giden çok azalır.torkun önem ağır iş içindir.60 hp lik traktörlerin bile 300-400 nm torku var.ama tarla sürerken 3-4 km max hız yapar misal.en nihayetinde iş hp ye dayanır hpsi çok olan alır.

    YOKUŞTA DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ?
    YENİ HYUNDAİ İ20 1,25 STYLE+PAN 1,25
    PUNTO EVO 1.4 FIRE ENGINE DUALOGIC METALIC EVO WHITE SKYDOM GÜZEL ARAÇTI MAZİDE KALDI

  20. #36
    ONUR ACARARICAN
    onurciko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/08/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    471
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 ENS 97
    Edilen teşekkür: 199

    Standart

    Opelin beygirlerininde sütçü beygiri olduğu konusunda çokça yorum okuduğumu hatırlıyorum.Fiat motorlarının ivmelenmesini yabana atmamak gerektiğini düşünüyorum.
    2002 ALBEA
    2011 BRAVO T-JET
    2008 GP T-JET
    2011 ALFA ROMEO MİTO QV

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #37
    Erkan DEMİREL
    volume23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/04/2012
    Yaş
    39
    Mesajlar
    940
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    DV 544
    Edilen teşekkür: 277

    Standart

    Alıntı ligdevi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +9 ben bunları yazdığım zaman fanatiksin diyolar

    Bu arada iş yerinden 2012 kasa jettası olan bi arkadaş kapışalım diyo 5000 kmde falan olması lazım 1.6 dizel 135 hp jetta , bendekide yazılımlı 110 hp civarı g.punto sizce sonuç ne olur.
    Kısa da arayı çok açamaz ama 100 120 km hızlardan sonra 135 hp tdı fena yapar hafif dumanlayarak ayıra ayıra uzar gider 200 e kadar 2 tır yapar farkı.

  23. #38
    atila semerci aveo ltz 95 hp
    atila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2011
    Yaş
    56
    Mesajlar
    465
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    95lik yeni astra yla kapismistik.95lik fiorino mun arkasindan 60 70 km geldi.gecemedi.160 180arasiydi suratimiz.benim fio da daha 300km deydi.

  24. #39
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı comanchee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam mjt 1750-3500 dd tork verir lakin bu düşük devirde senin süratini arttırmak için öyle bir dişli konur ki tekere giden çok azalır.torkun önem ağır iş içindir.60 hp lik traktörlerin bile 300-400 nm torku var.ama tarla sürerken 3-4 km max hız yapar misal.en nihayetinde iş hp ye dayanır hpsi çok olan alır.

    YOKUŞTA DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ?
    Engin kardeş, bu konuyu değerlendirebilmek için, bir aracın kendine özgü güç (HP ve Nm.), motor devri ve şanzıman dişli oranları ile ortaya çıkan sürat diagramını görmek lazımdır. Dişli oranları, tork gücünü olduğu kadar beygir gücünü de aynı şekilde sürati belirleyici fonksiyonu nedeniyle konu dışı bırakmış olur. Yani, sürati sadece beygir gücü etkilemez, tork, ağırlık, tekerlek çapı, aktarma, aerodinamik gibi birçok faktör söz konusudur. Gerçektirki, düşük devirde üstelik de daha fazla tork gücü veren araçlar, çoktan yürümüş olurlar. Mesela, araçların HP ve tork ölçümlerinde, araçlar devir kesiciye veya en yüksek devire kadar çalıştırılmazlar. Oysaki, aracın daha çevirebileceği devir vardır ve devirle birlikte süratte artacaktır. Fakat, aracın verebileceği max. HP daha alt devirlerde ortaya çıkmıştır ve diagramda aşağı doğru düşüş göstermektedir.
    Konu OAGP1960 tarafından (25/02/2013 Saat 05:16 ) değiştirilmiştir. Sebep: İlave

  25. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  26. #40
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    bildiğim kadarıyla opel uzun aralıklı şanzuman kullanıyor yakıt ekonomisinden dolayı bu da kalkışlarda aracı daha ağırlaştırıyor. kayınbabamın opeli var 1,4 twinport 90hp, fire aracımla 4 kişi bende 4 kişi onda olmak kaydıyla bir kaç kez ışıklarda kalktık 3. vitese kadar hep kafa kafayaydık. onun aracını kullanırken bana daha atikmiş gibi geliyor ama ara hızlanmalarda da çok bariz bir fark olmadı aramızda. ama son süratte yetişemeyeceğime eminim. Orkun abim bu karşılaştırmalar yapılırken biraz tarflı oluyor gibi geldi bana neden dersen her karşılaştırma için şartlar eşit olması gerek denirken m.jetle atmosferik araç karşılaştırılıyor. şartları eşitlersek 1,3mjete VS 1,4tjet her halukarda tjet alır haksızmıyım abi???
    Konu halils2 tarafından (25/02/2013 Saat 03:07 ) değiştirilmiştir. Sebep: imla

  27. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. Yeni opel astra sedan 1.4 140 hp turbo ilk izlenimlerim.
    fortune tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 22/10/2012, 02:49
  2. Citroen c4 - Astra turbo - Juke ?
    ligdevi tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 40
    Son Mesaj: 05/09/2012, 23:11
  3. Dizel punto turbo ve turbo hortumu
    BLACKND tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 17/06/2012, 23:12
  4. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48
  5. ASTRA 1.9 CDTİ Turbo OPC Line 225 HP alınır mı
    hsyn28 tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 07/12/2010, 15:45

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com