79 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 90 lık multijetle astra turbo tokatlamak

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. tork gücü diye bir kavram yoktur.
    2.dizel motorun üstelik turbo dizel bir motorun torkunun bir atmosferik motora göre yüksek olması normaldir ancak bu sadece ilk kalkış hızlanmasını etkiler. son hıza hiç bir etkisi yoktur.
    3. motor devrini aldıktan sonra tork eğrisi artmaz sabit bir şekilde devam eder ve multijet motorlarda torkun maksimum kaldığı devir aralığı kısadır. yani devir yükseldikçe tork maksimumda kalmaz.
    4. 5000d/d çevirdim demiş arkadaş tamamen boşa çevirmiş. maksimum gücü 4000d/d'da veren bir motordur multijet sizin de dediğiniz gibi ve bunun sonrasında güç eğrisi kritik biçimde düşer.

    Aşağı bakalım, grafik gmpowertrain sitesinden. 90'lık motor güncel olmadığı için üzerine geliştirilen 95hp olandan örnek veriyorum. Sizin dediğiniz gibi tork önemli olsa yüksek hızlarda gördüğünüz gibi 4000d/d civarlarında torklar yakın görünüyor. 95'lik için 160-170 skalasında. 90'lık için de 150-160 skalasında olacaktır. Keza astra da 155 nm veriyor. Sonuç olarak aradaki 25HP güç farkı kritiktir. Evet punto kalkış anında geçebilir. Ancak nihai sonuç bellidir. Kaldı ki 0-100 hızlanmaları eşit hatta punto 0.2sn kötü. Biraz hızlanıp daha yüksek hızlara çıkılma safhasında 1.3 90'ın şansı yok eşit sürücü koşullarında.



    *Not: Opel'den gram hazetmem. Aksine punto'yu da çok severim. Ancak "Karga'ya yavrusu kartal görünür."
    Sevgili kardeşim, 1-tork gücü diye bir kavram kesinlikle vardır ve çevirme kuvvetidir, kuvvet x kuvvet kolu şeklinde de basit bir formülü vardır. Birimi de Newtonmetredir. 2-Tork gücü, sadece kalkış ivmelenmesini değil, max. HP ve Tork değerlerine ulaşana kadarki ivmelenmeyi de etkiler. Arkadaşın anlattığı örnekte de, zaten Astra bıraktığı için, son hızlardan söz etmeye de gerek yoktur. 3-1750 devirde m-jet in 200 Nm. lik max. tork gücü söz konusu, Astra ise, 4000 devirde ancak 155 Nm. yi yakalıyorki, uzun süre m-jet lehine bir fark yaratır. 4- Astra ancak 6000 devirde 25 HP lik farkı sağlayabileceği için, bu da bahsedilen örnekteki mesafe ve sürede yine açıkca Astra lehine bir fark yaratmamaktadır.
    Arkadaşın bahsettiği örnekte de tamamen tork gücü farkı sayesinde m-jet Astra'yı geçmiş, 25 HP lik fark için Astra gerekli deviri yakalayana dek max. süratlere çıkılmadığından, zaten m-jet çoktan geçmiş oluyor. Aralarındaki 100 kg. civarı ağırlık farkı da, bahsedilen mesafede kesinlikle m-jet lehine bir performans farkı yaratacaktır. 0-100 hızlanmaları bazı kaynaklarda zaten eşit olarak gösterilmekte, kitap üstündeki Astra için 191, m-jet için 175 olarak belirtilen max. süratler de, firmalar tarafından 'uygun şartlar altında' olarak belirtilen değerlerdir, yol, iklim, araç kondüsyonu, ağırlık, sürüş performansı gibi şartlara bağlı olarak değişebilir.
    Konu OAGP1960 tarafından (24/02/2013 Saat 22:48 ) değiştirilmiştir. Sebep: İlave

  2. Bu mesajı için 2 kişi OAGP1960'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim, 1-tork gücü diye bir kavram kesinlikle vardır ve çevirme kuvvetidir, kuvvet x kuvvet kolu şeklinde de basit bir formülü vardır. Birimi de Newtonmetredir. 2-Tork gücü, sadece kalkış ivmelenmesini değil, max. HP ve Tork değerlerine ulaşana kadarki ivmelenmeyi de etkiler. Arkadaşın anlattığı örnekte de, zaten Astra bıraktığı için, son hızlardan söz etmeye de gerek yoktur. 3-1750 devirde m-jet in 200 Nm. lik max. tork gücü söz konusu, Astra ise, 4000 devirde ancak 155 Nm. yi yakalıyorki, uzun süre m-jet lehine bir fark yaratır. 4- Astra ancak 6000 devirde 25 HP lik farkı sağlayabileceği için, bu da bahsedilen örnekteki mesafe ve sürede yine açıkca Astra lehine bir fark yaratmamaktadır.
    Arkadaşın bahsettiği örnekte de tamamen tork gücü farkı sayesinde m-jet Astra'yı geçmiş, 25 HP lik fark için Astra gerekli deviri yakalayana dek max. süratlere çıkılmadığından, zaten m-jet çoktan geçmiş oluyor. Aralarındaki 100 kg. civarı ağırlık farkı da, bahsedilen mesafede kesinlikle m-jet lehine bir performans farkı yaratacaktır. 0-100 hızlanmaları bazı kaynaklarda zaten eşit olarak gösterilmekte, kitap üstündeki Astra için 191, m-jet için 175 olarak belirtilen max. süratler de, firmalar tarafından 'uygun şartlar altında' olarak belirtilen değerlerdir, yol, iklim, araç kondüsyonu, ağırlık, sürüş performansı gibi şartlara bağlı olarak değişebilir.
    Hocam Tork ayrı Güç ayrı kavramlardır. Tork gücü diye bişey yoktur. Neyse laf salatasını bi kenara bırakırsak zaten senin dediklerin için açıklamaları bi öncek mesajımda olması gerektiği gibi açıklamıştım. Ben zaten max hızlara hiç değinmedim bile. Konu yine "ben puntoyla bu kadar bastım düzlükte" kıvamına geliyor o yüzden benden bu kadar.

Benzer Konular

  1. Yeni opel astra sedan 1.4 140 hp turbo ilk izlenimlerim.
    fortune tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 22/10/2012, 02:49
  2. Citroen c4 - Astra turbo - Juke ?
    ligdevi tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 40
    Son Mesaj: 05/09/2012, 23:11
  3. Dizel punto turbo ve turbo hortumu
    BLACKND tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 17/06/2012, 23:12
  4. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48
  5. ASTRA 1.9 CDTİ Turbo OPC Line 225 HP alınır mı
    hsyn28 tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 07/12/2010, 15:45

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com