Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Turbo dizel tork gücü, atmosferik 115 HP inkinden çok daha fazladır. 6000 devirde 115 HP, 4000 devirde 155 Nm. verebilen Astra'ya göre, 4000 devirde 90 HP, 1750 devirde 200 Nm. tork gücü veren Fıat 1,3 m-jet 90 HP çok daha avantajlıdır ve kolaylıkla Astra'yı geçer.
1. tork gücü diye bir kavram yoktur.
2.dizel motorun üstelik turbo dizel bir motorun torkunun bir atmosferik motora göre yüksek olması normaldir ancak bu sadece ilk kalkış hızlanmasını etkiler. son hıza hiç bir etkisi yoktur.
3. motor devrini aldıktan sonra tork eğrisi artmaz sabit bir şekilde devam eder ve multijet motorlarda torkun maksimum kaldığı devir aralığı kısadır. yani devir yükseldikçe tork maksimumda kalmaz.
4. 5000d/d çevirdim demiş arkadaş tamamen boşa çevirmiş. maksimum gücü 4000d/d'da veren bir motordur multijet sizin de dediğiniz gibi ve bunun sonrasında güç eğrisi kritik biçimde düşer.

Aşağı bakalım, grafik gmpowertrain sitesinden. 90'lık motor güncel olmadığı için üzerine geliştirilen 95hp olandan örnek veriyorum. Sizin dediğiniz gibi tork önemli olsa yüksek hızlarda gördüğünüz gibi 4000d/d civarlarında torklar yakın görünüyor. 95'lik için 160-170 skalasında. 90'lık için de 150-160 skalasında olacaktır. Keza astra da 155 nm veriyor. Sonuç olarak aradaki 25HP güç farkı kritiktir. Evet punto kalkış anında geçebilir. Ancak nihai sonuç bellidir. Kaldı ki 0-100 hızlanmaları eşit hatta punto 0.2sn kötü. Biraz hızlanıp daha yüksek hızlara çıkılma safhasında 1.3 90'ın şansı yok eşit sürücü koşullarında.



*Not: Opel'den gram hazetmem. Aksine punto'yu da çok severim. Ancak "Karga'ya yavrusu kartal görünür."