23 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sonradan taktırılan xenonlar neden göz alıyor?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ziyaretçi034
    Ziyaretçi Ziyaretçi034 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    arkadaşlar çoğu şeyi anlatmışlar zaten ama bende bilgi kırıntılarımı paylaşayım.

    başka bir başlıkta şöyle bir mesajım olmuştu, uzun uzadıya konuyu anlatmıştım

    ilgili mesaj: https://forum.grandepuntotr.com/753614-post20.html


    başka bir örnek vereyim,



    bu el fenerini hatırlayan varsa ampül kısmını çevirerek ışığın tam ortada veya dışa doğru geniş bir halka halinde aydınlatmasını sağlayabiliyorduk.

    sonradan takılan xenon kitlerdeki problemde buradan kaynaklanıyor. mevcut farlar halojen ampülün akkor teli referans alınarak bilgisayar ortamında milimetrik olarak hazırlanıyor, o tel 1 mm sağda veya solda olsa ışıkta ciddi sapmalar meydana geliyor. xenon ampüller yapısal olarak halojen ampüllerden faklı olduğundan "dağı taşı aydınlatma" denilen olay meydana geliyor.

    bütün farlar mercekli olacak diye bir kaide yok ayrıca, bazı markalar bazı modellerinde (benim hatırladıklarım; toyota corolla, önceki kasa honda civic, 2 kasa öncesi e serisi mercedes ve volvo s40) merceksiz farda xenon kit ile araçlarını satışa sundular. burada dikkat edilmesi gereken en önemli ayrıntı bu merceksiz farların dizaynı xenona göre yapılması, yani nasıl farın içindeki kesitler halojen için özel dizayn edilmişse xenon ampüle görede reflektör dizaynı yapılmıştır.

    neden bu kadar zahmete girilmiş mercek yapılsa diyenler içinde, mercekli farlardaki ampüller (d2s ampül) 3200 lümen (aydınlatma gücü) e sahip olduğundan bu sistemlerin otomatik far yükseklik ayarı ve far yıkama sistemi ile desteklenmesi gerekmekte. merceksiz fabrikasyon xenonlar daha düşük lümene sahip olduğundan (otomotiv firmalarıda sinekten yağ çıkarmaya bayıldığı için) ekstra masrafları kısabiliyorlar.

    neyseki yeni ampül tipleri üretiliyor xenonlarda 2000 lümen gücüne sahip, mercekli ama otomatik far yükseklik ayarı ve yıkama tertibatına gerek kalmadan aydınlatma sistemi olarak standart veya opsiyon olarak donım tablolarında yer alacaktır. (kaynak geceucusu)

    bu arada merak edenler için standart halojen ampüllerin (yanılmıyorsam) 1400-1500 civarı lümene sahip olduğunu söyleyeyim.

    konuyu fazla dağıttım sanki

    son olarakta bi-xenon projemin başlığını paylaşayım https://forum.grandepuntotr.com/modi...-bi-xenon.html

  2. #2
    utku yünsel
    anamurmuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/10/2012
    Mesajlar
    284
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 BG 6217
    Edilen teşekkür: 58

    Standart

    Alıntı Hutne Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar çoğu şeyi anlatmışlar zaten ama bende bilgi kırıntılarımı paylaşayım.

    başka bir başlıkta şöyle bir mesajım olmuştu, uzun uzadıya konuyu anlatmıştım

    ilgili mesaj: https://forum.grandepuntotr.com/753614-post20.html


    başka bir örnek vereyim,



    bu el fenerini hatırlayan varsa ampül kısmını çevirerek ışığın tam ortada veya dışa doğru geniş bir halka halinde aydınlatmasını sağlayabiliyorduk.

    sonradan takılan xenon kitlerdeki problemde buradan kaynaklanıyor. mevcut farlar halojen ampülün akkor teli referans alınarak bilgisayar ortamında milimetrik olarak hazırlanıyor, o tel 1 mm sağda veya solda olsa ışıkta ciddi sapmalar meydana geliyor. xenon ampüller yapısal olarak halojen ampüllerden faklı olduğundan "dağı taşı aydınlatma" denilen olay meydana geliyor.

    bütün farlar mercekli olacak diye bir kaide yok ayrıca, bazı markalar bazı modellerinde (benim hatırladıklarım; toyota corolla, önceki kasa honda civic, 2 kasa öncesi e serisi mercedes ve volvo s40) merceksiz farda xenon kit ile araçlarını satışa sundular. burada dikkat edilmesi gereken en önemli ayrıntı bu merceksiz farların dizaynı xenona göre yapılması, yani nasıl farın içindeki kesitler halojen için özel dizayn edilmişse xenon ampüle görede reflektör dizaynı yapılmıştır.

    neden bu kadar zahmete girilmiş mercek yapılsa diyenler içinde, mercekli farlardaki ampüller (d2s ampül) 3200 lümen (aydınlatma gücü) e sahip olduğundan bu sistemlerin otomatik far yükseklik ayarı ve far yıkama sistemi ile desteklenmesi gerekmekte. merceksiz fabrikasyon xenonlar daha düşük lümene sahip olduğundan (otomotiv firmalarıda sinekten yağ çıkarmaya bayıldığı için) ekstra masrafları kısabiliyorlar.

    neyseki yeni ampül tipleri üretiliyor xenonlarda 2000 lümen gücüne sahip, mercekli ama otomatik far yükseklik ayarı ve yıkama tertibatına gerek kalmadan aydınlatma sistemi olarak standart veya opsiyon olarak donım tablolarında yer alacaktır. (kaynak geceucusu)

    bu arada merak edenler için standart halojen ampüllerin (yanılmıyorsam) 1400-1500 civarı lümene sahip olduğunu söyleyeyim.

    konuyu fazla dağıttım sanki

    son olarakta bi-xenon projemin başlığını paylaşayım https://forum.grandepuntotr.com/modi...-bi-xenon.html
    olay budur ya işte ben tam bunu istiyorum emeğinize sağlık çok harika olmuş.fiyat 500 tl gibi bi rakamdan bahsetmişsiniz doğrumu anlamışım bütün maliyet mercek vs herşey dahil 500 tl ye mi mal oldu?
    'Fenerbahçe büyüklüğü ne şampiyonluk büyüklüğü, ne kupa büyüklüğüdür.
    Onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür işte, adı konamaz"

  3. #3
    Ziyaretçi034
    Ziyaretçi Ziyaretçi034 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı anamurmuzu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olay budur ya işte ben tam bunu istiyorum emeğinize sağlık çok harika olmuş.fiyat 500 tl gibi bi rakamdan bahsetmişsiniz doğrumu anlamışım bütün maliyet mercek vs herşey dahil 500 tl ye mi mal oldu?
    500 tl farların mercekleri uygulayacak kişiye teslip edilip hella mercekler uygulanmış bir şekilde alınmasında ödenecek rakam. (eğer el becerin varsa xenon mercekleri kendin alıp uygulama yapabilirsin, kalitesi ve tipine göre 50-150 lira arası fiyatlara çıkma oem mercekler satılıyor) xenon kit (d2s ampüllü set kullanılacak, mevcutta h serisi ampül varsa aparak alınması gerekir ama ne kadar verimli olur tartışılır.) ve balast hariç, balastın oem alınmasını tavsiye ederim çin malı balastlar genelde farlar kapalıyken selektör atıldığında can çekişiyor, ayrıca ateşlemelerde oem markalar kadar iyi değil.
    Konu Ziyaretçi034 tarafından (14/12/2012 Saat 11:02 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Ses.. Çok ses alıyor
    etial tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 58
    Son Mesaj: 07/09/2012, 13:16
  2. Bi-Xenonlar montaj bitti işte resimler
    husso tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 65
    Son Mesaj: 20/02/2011, 00:30
  3. Neden GP ya da daha doğru anlatımla neden Fiat?
    jakabo_ank tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 39
    Son Mesaj: 16/05/2010, 22:35
  4. Bagaj su alıyor
    cengizyksl tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 23/01/2010, 22:45
  5. Xenonlar farın nikelajına zarar verir mi?
    no fear tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 16/07/2008, 05:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com