yüksek ihtimalle hepsi mercekli diye
arkadaşlar bu xenon arabanın orjinalinde olduğunda neden karşıdan gelenin gözünü pek almıyor ve görüntü açısından da hoş bi görüntü oluşturuyor da sonradan taktırılan xenonlar hem göz alıyor hemde orjinal olan arabalarınki gibi güzel görünmüyor bunun nedeni ne olabilir? (orjinal arabalara örnek olarak volvo,bmw,mercedes gibi arabaların xenonları dışarıdan çok güzel görünüyor ve göz almıyor)
'Fenerbahçe büyüklüğü ne şampiyonluk büyüklüğü, ne kupa büyüklüğüdür.
Onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür işte, adı konamaz"
yüksek ihtimalle hepsi mercekli diye
çünkü sonradan taktırılan xenonların çoğunda mercek yok o yüzden göz alıyor farlar.
Cevap açık ve net "Merceksiz" yada "Uygun olmayan mercek ile" kullanıldıkları için, insanı kör eden bir yapıları var. Ben kazaya bile sebebiyet verebileceğini düşünüyorum çoğu zaman.
Eğitim şart..
Olay mercekte bitiyor. Forumdan Hutne'nin aracına bakabilirsiniz.
Uygunsuz xenon ve ayarsız farla yola çıkanlara çok güzel hisler besliyorum.
Bende ışığa karşı şiddetli hassasiyet var. Benden daha kötü olan insanlara kaza da yaptırabilirler.
biz gp'yi çok sevdik
tamam göz alma olayı mercekle alakalı anlaşıldıama güzel görünme olayıda mı mercekle sağlanıyor?
'Fenerbahçe büyüklüğü ne şampiyonluk büyüklüğü, ne kupa büyüklüğüdür.
Onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür işte, adı konamaz"
o da aynı şekilde mercekle alakalı ışığın mercek içinde düzgün bir şekilde dağılmasıyla görünüm ilgi çekici ve güzel oluyor.![]()
bence bir mercekli xenon ile merceksiz xenonun u olan aracı inceleyebilirsindaha açıklayıcı olur senin adına
Şuana kadar hiç uyaran olmadı, en azından 1 kere bile selektör yapmadılar aracıma. Sanırım angel eye'ların içine taktığım için. Rahatsızlık veriyorsam da özür dilerimGüzel bir far ayarıyla ışık aşağı indirilince de sorun olmuyor diye duymuştum ama ne kadar doğru acaba...
Ama gerçekten mercek şart.![]()
Mercekli vs. merceksiz...
![]()
-mercek şart değil merceksiz orjinal xenona sahip bir çok araç var örneğin makyaj öncesi corolla
-esas olan optik tasarım, kısıtlı ışık gücüne sahip halojen ampule göre tasarlanmış reflektöre kat ve kat fazla ışık üreten ayrıca optik hesaplamaları uygun olmayan ampul takıldığında ışık dağılıyor.
-ayrıca orjinal sistemlerde otomatik far yükseklik ayarı(düğmeye basarak değil aracın anlık eğimine göre otomatik ayar) ve çoğunda far yıkama bulunur bunlarda destekleyici olarak çalışıyor.
görüntü olayında ise 2 unsur var 1.si ışık rengi, orjinal xenon 4300Kdır optimum aydınlatma sunar, merceğin kalitesi ve tasarımıyla bu renk biraz daha farklı görünebilir. İnsanlar bilinçlendikçe çakma xenonlardada 4300K çıkmaya başladı ancak çoğu 8000K 6000K (arttıkça mavileşiyor) mor takanlar bile vardı
2.side merceğin bunu yansıtması.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
'Fenerbahçe büyüklüğü ne şampiyonluk büyüklüğü, ne kupa büyüklüğüdür.
Onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür işte, adı konamaz"
far değişimi şart değil, reflektörün içine çıkma mercek monte ediliyor. Tabii bu modifiyeden sonra muayeneden kalıyor araç çıkma far alıp ona işlem yapmak/yaptırmak en güzeli.
şuanki farına ne takarsan tak çakma olur rengi 4300K olsada anlattığım reflektör tasarımından dolayı göz alacak, saçma sapan yerleri aydınlatacak.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
'Fenerbahçe büyüklüğü ne şampiyonluk büyüklüğü, ne kupa büyüklüğüdür.
Onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür işte, adı konamaz"
arkadaşlar çoğu şeyi anlatmışlar zaten ama bende bilgi kırıntılarımı paylaşayım.
başka bir başlıkta şöyle bir mesajım olmuştu, uzun uzadıya konuyu anlatmıştım
ilgili mesaj: https://forum.grandepuntotr.com/753614-post20.html
başka bir örnek vereyim,
bu el fenerini hatırlayan varsa ampül kısmını çevirerek ışığın tam ortada veya dışa doğru geniş bir halka halinde aydınlatmasını sağlayabiliyorduk.
sonradan takılan xenon kitlerdeki problemde buradan kaynaklanıyor. mevcut farlar halojen ampülün akkor teli referans alınarak bilgisayar ortamında milimetrik olarak hazırlanıyor, o tel 1 mm sağda veya solda olsa ışıkta ciddi sapmalar meydana geliyor. xenon ampüller yapısal olarak halojen ampüllerden faklı olduğundan "dağı taşı aydınlatma" denilen olay meydana geliyor.
bütün farlar mercekli olacak diye bir kaide yok ayrıca, bazı markalar bazı modellerinde (benim hatırladıklarım; toyota corolla, önceki kasa honda civic, 2 kasa öncesi e serisi mercedes ve volvo s40) merceksiz farda xenon kit ile araçlarını satışa sundular. burada dikkat edilmesi gereken en önemli ayrıntı bu merceksiz farların dizaynı xenona göre yapılması, yani nasıl farın içindeki kesitler halojen için özel dizayn edilmişse xenon ampüle görede reflektör dizaynı yapılmıştır.
neden bu kadar zahmete girilmiş mercek yapılsa diyenler içinde, mercekli farlardaki ampüller (d2s ampül) 3200 lümen (aydınlatma gücü) e sahip olduğundan bu sistemlerin otomatik far yükseklik ayarı ve far yıkama sistemi ile desteklenmesi gerekmekte. merceksiz fabrikasyon xenonlar daha düşük lümene sahip olduğundan (otomotiv firmalarıda sinekten yağ çıkarmaya bayıldığı için) ekstra masrafları kısabiliyorlar.
neyseki yeni ampül tipleri üretiliyor xenonlarda 2000 lümen gücüne sahip, mercekli ama otomatik far yükseklik ayarı ve yıkama tertibatına gerek kalmadan aydınlatma sistemi olarak standart veya opsiyon olarak donım tablolarında yer alacaktır. (kaynak geceucusu)
bu arada merak edenler için standart halojen ampüllerin (yanılmıyorsam) 1400-1500 civarı lümene sahip olduğunu söyleyeyim.
konuyu fazla dağıttım sanki
son olarakta bi-xenon projemin başlığını paylaşayımhttps://forum.grandepuntotr.com/modi...-bi-xenon.html
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri