İşçilik konusunda maalesef eksiklikler var araçta aa sanırım sizin de şansınızaaorunlu bir araç denk gelmiş.
Sent my iPad 2 using
Öncelikle Punto uzaktan çok hoşuma giden ve beni dıştan ve içten çok cezbeden bir araçtı tasarımı dizaynı çok güzeldi taki kısmet olup parayı denkleştirip alana kadar.
5 aylık kulanım sonunda görüşlerimi yazıyorum Kullandığım araç 2012 Punto Easy Dualogic 1,3 Multijet 95 Hp. araç 2200 km de
Öncelikle iyi yönlerini yazayım motor performansı ilk kalkış hariç iyi, akıt sarfiyatı iyi ama şehir içi dur kalk çok yaparsan çok yakıyor. Motor sesi durduğun zaman içeriye azda olsa geliyor ama hareket halindeyken ses yok denecek kadar az geliyor. Yol sesi içeriye çok fazla gelmiyor. Süspansiyonları çok iyi çukurda ve tümsekte beni hiç rahatsız etmedi, aracın sürüşü bana çok zevkli geldi, aracın konsolu göstergesi çok güzel ve kullanımı çok rahat ancak direksiyon üstündeki düğmeleri kullana bilmek için uzun parmaklı olmak lazım bana göre çok kötü ben kullanamıyorum, yol bilgisayarındaki bilgileri değiştirmek çok rahat silecek kolunun üstüne koymuşlar ve çok rahat kullanılıyor. Koltukların rahatlığı idare eder uzun yolda beni çok yormadı. Dualogic vites geçişleri çok sarsıcı değil bazen vitesin geçişini bile hissetmiyorum tabi araç sıfır ve şimdilik hisetmiyor olabilirim uzun vadede ne olur bilemem “gerçi bu vitesle ilgili çok iyişeyler duymadım hatta bu duyduklarımdan sonra araçla uzun yola gitmeye korkar olmuştum ama hayırlısı olsun diyorum” şimdilik vitesin kararsız kaldığı durumula hiç karşılaşmadım yalnız cam açıken vitesin geçişlerini dışardan duyuyorum eğer bu normal bir durumsa benim için bir sorun yok yeterki arıza vermesin.
Aracın bana göre olumsuz yönleri araçtaki işçilik kötü değil çooook kötü şimdi nerden bu kanıya vardığımı soracaksınız aslında yazılacak çok şey var benim en çok canımı sıkanları yazacam. Kapı camlarının çıtaları baştan sağma takılmış gibi çünkü bazı yerleri cama tam oturmamış kapının içine su giriyor camı her kaldırıp indirdiğimde cam içten gelirken ıslak çıkıyor uzun zamanda muhtemelen içerde bir yerleri paslandırıp bozacak gibi geliyor bana, Yağmurlu havada araç durmuşken yani hiç kullanmıyor olsanız bile motorun içine su giriyor, çünkü bir keresinde motorun yağına suyuna bakayım diye açtığımda akünün oturtulduğu tablanın vidalarının içi suyla doluydu ve akünün hemen yanında sigorta kutusu vardı uzun vadede oryada su gireceğini düşünüyorum malum suyun girdiği her parça garanti dışı kalıyor kullanıcı hatası oluyormuş işçilik hatası değilmiş yani yağmurlu havada bırak aracı kullanmayı aracı yağmurdan koruyacaksın, ayrıca motor kaputunu kapatırken kaputun bastığı fitiller hiç yerine oturmuyor oturtsam geri çıkıyor ve oradan motora su giriyor hem de girmemesi gereken yere giriyor.
Araçtaki plastikler yerlerine iyi oturtulmamış bir yerler iyi oturmuşken diğer taraf açık kalmış ve buna benzer işçilik hataları var. Anlayacağınız puntoda işçilik çok kötü malzeme kalitesini bilemiyecem ama eminim oda kötüdür bir iki sene sonra sanırım dökülmeye başlar zaten şimdiden ön göğüs kısmından araç rölantideyken tıkırtı sesi gelmeye başladı bile servise götürmeye korkuyorum bir tarafı yaparken diğer tarafı bozarlar diye.
Araç bana hiç güven vermiyor 100 ün üstüne çımaya korkuyorum hafif bir virajda bile sanki araba arkasını atacak gibi geliyor bana bilemiyorum araç bana virajda güvensiz gibi geldi gerçi araçta ESP var ama gördüğüm işçilik hatalarından sonra devreye gireceğinden bile şüpeliyim bu yüzden araç kullanırken artistlik yapımıyorum
Gelelim star&stop teknolojisine şimdiden söyleyim sistem stop etti akıllara zarar kafasına göre çalışıyor kafasına göre devre dışı kalıyor kitapçığına bakıyorum neden devre dışı kalır diye kitapta yazılan durumların hiç biri yok ama bizim S&S çalışmıyor ertesin gün bir bakmışım ki aynı şartlarda çalışıyor anlamadım belkide yağmurdan sonra akünün oraya sukaçtıda ondanmı kafayı yedi acaba bilemiyecem ve buna benzer şeyler
Sonuç olarak puntoyu aldığıma pişman oldum şimdi diyeceksiniz bukadar paraya ancak bukadar olur diyeceksiniz yalnız ben aracı alırken fiyatı 43,500 dü yani ucuz değildi aynı sınıftaki poloda 46 47 küsürdü ozaman niye polo almadın diyeceksiniz almamamın sebebi kredi seçenekleri bana uymuyordu uysaydı hiç düşünmeden alırdım.
Belki bu yazdıklarım sadece benim araçta vardır bilemiyecem ama tek bildiğim bu sorunlar beni puntodan soğutmaya yetti hep diyorlardı fiat alma çabuk dökülüyor diye ama pek inanmazdım ama şimdi fazlasıyla inanıyorum. Keşke satma imkanım olsa zararına bakmam hemen satarım ancak engelli aracı olduğu için 5 sene içinde satamıyacam malesef artık fazla dökülmesin diye araca çok binmeyecem kapının önünde duracak artık uzun lafın kısası bana soracak olursanız almadan önce çok iyi araştırma yapın kullananlara sorun ben pek soramadım. Ayrıca araç satın alırken araçların sadece tipine bakıp ta araç almayın işçiliğine malzeme kalitesine de bakın derim teşekkür ederim.
İşçilik konusunda maalesef eksiklikler var araçta aa sanırım sizin de şansınızaaorunlu bir araç denk gelmiş.
Sent my iPad 2 using
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
Merhaba ,
Bende de Punto 1.3 mjet Lounge 75 Hp var. s&s
Benim aracım düz.
Otomatik araclarının durumunu bilmiyorum ama onun dısında iç tarafta plastik işçiliğinin belli kesimleri ve yer döşemesinin kaltesizliği dısında aracımdan cok ama cok memnunum.
Puntolar dengeli araclardır.Virajlarda (virajına göre) kolay kolay savrulmaz.Pololar gibi i20ler gibi değildir.arkayı cok nadir dengesizce savururlar.
Bende Stop&start'tan memnunum.Acıkcası daha sıkıntı yasamadım.
Benimde ongorulerimi yazayım ki bili sitedim.Bir servise goturun bence.Sonucta ucretsiz olarak o anda sizinle bir test surusune cıkıp gerekli izahatları yapıyorlar.
Aynı aracın Evo'su bende var ve inanırmısınız bilmiyorum bahsettiğiniz sorunların hiç biri bende yok. Cam açıkken vites geçişini anca sessiz bir sokakta duymak mümkün. Ben o kadar memnunumki 5000 TL masrafla lastik ve jant yatırımı yaptım aracıma. Sorunlar elbette olur ama servislere gidersiniz bu sorunlarınızı çözersiniz...
Saygılarımla
bende synı aracın benzinlisi var. araçtan memnunum genel olarak. Bazen oluyor bu tür durumlar. Bende sert virajlara girdim yüksek hızlarda esp devreye girdi. Frenler v.s de iyi bence.
Ben arabayla aşırı yağışın ortasında kaldım. Tabirici caizse gölden geçtim zıpkın gibi geçti. Ama kaputu açıp bakmadım. İçeri su almaması lazım. Bence siz servise götürün. Sıkıntılarınızı anlatın bedavaya almadınız sonuçta. Easy donanım genel olarak iyi araç. Bende şöyle bir gariplik farketmiştim kaputu açınca yer gözüküyor araçlarda. Daha önce hiç görmemiştim. Alıştım
valla bu msjınızı okuyunca acaba bizim kullandıgımız punto değil mi diye dusunmeye basladım. 95lik evo kullanıyoruz bu bahsettiğiniz sorunların %90ı yok daha yasamadık arac 40binde. içeri ruzgar sesi alma ve plastik aksamda ufak tefek işçilik sorunları dısında hiçbir problemimiz yok.
Bravo HGTurbo
Kaan
Toplam 12 lastik ve 12 jant var depoda Araca yaptığım yatırımın hatti hesabı yok, Ben çok keyif alıyorum...Çünkü araçlarımız çok keyifli ve teknolojik kıymetini bilmek lazım ve servise gitmeden böyle kötülüyerek araç imajını yere düşürürüz. Sonrada marka imajı yok denmeye başlar...
Karter koruma yoksa ve yogun yagıslı bir zamanda kullandıysanız alt tarafı boş oldugu icin su sıcratabilir.
işçilik kalitesi gibi konular tartışılabilir (hangi arabalarla kıyasladığınıza da bağlı) fakat virajlarda sovrulma ihtimali ve 100'den sonra güven vermemesi gibi birşey kesinlikle söz konusu değil. ben de aynı arabanın bir donanım üstünü kullanıyorum. araç kesinlikle -segmentinde- yol tutuş konusunda ilk 3tedir.
Son olarak ben yazayım, arkadaşımızın bahsettiği sorunların en başında ve en çok yakındığı konu motor kısmının kirlenmesi, tuncay abi ve benim araçlarımızda sonradan yaptırdığımız orjinal karter koruma ve hatta daha farklı koruma ekipmanları yaptık, bundan dolayı belki de bizim motorlar kirlenmiyor olabilir, ikinci sorun malzeme kalitesi benimde 4/4 lük diyemeyeceğim bir olay ama yolcu koltuğuna oturan bir sürü arkadaşım aracı incelediğinde özellikle ön konsola baktığında hayran kalıyorlar bunu da belirteyim. son olarak start stop un şöyle bir algılama özelliği var aracınız çok soğukken trafikte dursaız bile devreye girmiyor veya rampada durdunuz belli bir eğimden sonra araç stop etmez ancak durduğunuz halde boşa atarsanız stop edecektir göreceksiniz, aklıma gelmişken aracımı o kadar çok yüksek süratlerde virajlarda kullandım ki herhalde bundan iyisi quartto olabilir diye düşünüyorum. bir konu başlığında yazmıştım. bayram dönüşü ılgaz dağının virajlarına başladığımda ardımda merso 4 matic vardı önce beni solladı ardından solladığına sollayacağına pişman oldu önümde gidemediği için geçtim ve onca sert viraja ve yüklü olmama karşın güçlü ve çizgisini takip ederek dağı aştık hamdolsun yüzümü kara çıkartmadı. iyiki puntoyu tercih etmişim. bu son kasa polo olayına gelince benim 3.sıfır puntom ve engüçlüsü bu, ilk aracımı alırken polo mu bu mu karar veremedim polodan 250 TL pahalı olmasıa karşın gp yi seçmiştim çünkü abs ebd standart tı polo da ise opsiyondu ! ve 1.4 77 gp m ile 1.4 80 bg lik polo yu mahvediyordu , aracım şu an 50.000 km yi aşmış vaziyetteyim...nice km lere...MAŞALLAH
Özgürlüğün Yolunu Aç...
Bende 27000km oldu çok şükür beni hiç üzmedi
slm.arkadaşlar...içimi bende dökeyim fırsatta...sıfır aldım 2 sene evvel ve punto dan genel anlamda memnunum ammmaaaa,,,
1- at arabası amortisörü sertlikte illallah dedirtti
2- 100 km den sonra arabanın yol tutuşu güvenli değil...gidiyor gitmesine ama derdimi burada ifade edemem...şöyle söyleyeyim....uzun seneler mercedes 190E kullandım,91 modeldi...alman nasıl yaptıysa yola tırnaklarını geçiriyordu araba...fiat'da 21 sene sonraki teknoloji böyle olmamalıydı diye düşünüyorum.(farklı segmentler olsada)..o yüzden hislerim fazla gaza basma diye uyarıyor.
3- puntonun frenlerine laf yok...italyan bunu yapmış...tebrik ederim.
4- virajda sorun yok,ideal.
4- benzinli ama yakıtı az yakıyor,bunuda başarmış fiat.....yazacak çok detay var ama fazla kafaya takmıyorum.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri