7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Overlap Test

  1. #1
    sayko kara
    sayko1111 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/11/2011
    Mesajlar
    92
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 19

    Standart Overlap Test

    Berki kimimiz duymuştur yada yeni yeni duyuyoruzdur. Ama sonuclar hiçte iyi değil arkadaşlar. Araştırdığım konuyu paylaşmak istiyorum sizinle.

    Yeni çarpışma testi standartları:
    Insurance institute for highway safety 'in önden kazalarda gerçekçi sonuçlar almak için getirdiği standartlardır, adı da small overlap test olarak geçiyor. bilindiği gibi günümüzde arabaların önden çarpışma testleri arabanın ön tarafının yarısının düz duvara çarptırılması ile yapılıyor ve çarpışma geniş bir alandan yapıldığı için ve yıllardır da test bu şekilde yapıldığı için üreticiler araçlarını bu tarz testlerden başarı ile geçecek şekilde üretiyor, bu yüzden sınıf farkı olmazsızın son 5-6 senedir neredeyse bütün arabalar 5 yıldız aldı.

    fakat yeni çarpışma testi yönteminde araba sol far hizasından çarptırılıyor. bu şekilde de beton direğe, bariyere, ya da araba sollarken gerçekleşen çarpışmalar canlandırılıyor.

    ve ne yazık ki sonuçlar hiç de iyi değil, testler günümüzün en güvenli olarak nitelendirilen arabalarında yapılmış, ve
    lexus, mercedes ve audi çuvallamış, volkswagen, bmwise ortalama sonuç almış.

    testte en başarılı olan araçlar ise
    acura ve volvo, infiniti ise kabul edilebilir olarak nitelendirilmiş.

    https://resim.donanimhaber.com/...8b518e959bc3685c.jpg

    https://www.iihs.org/news/rss/pr081412.html

    videolar:

    https://www.youtube.com/...c0i&feature=player_embedded

    mercedes c sınıfı:
    https://www.youtube.com/...=pg9h4xmjv6y&feature=relmfu
    volkswagen cc
    https://www.youtube.com/...=ru6a_s4shzw&feature=relmfu
    volvo s60
    https://www.youtube.com/...yj0&feature=player_embedded

    tabi bu videolar üzerine üreticilerden de bazı tepkiler geldi:

    toyota, yani lexus hatasını kabul etti, ve açıklamada, ''bu yeni test ile kurum çıtayı yine yükseltti ve biz yeni araçlarımızı tasarlarken bu zorluğa cevap vereceğiz'' dedi.

    ancak ne yazık ki mercedes bu büyüklüğü göstermedi ve yeni çarpma testinin, aşırı derecede şiddetli ve çok nadir rastlanan bir senaryo üzerine kurulu olduğu belirtti, ama nedense diğer arabaların neden bu tarz senaryolarda daha başarılı olduğunu da açıklamadı. bu demektir ki nasılsa bu tarz kazalar ender gerçekleşiyor- ki gerçekleşmiyor, o zaman uğraşmayalım ölsünler arabadakiler, ama volvo gibi üreticiler bu tarz kazaya karşı önlemini çoktan almış bile.

    bu arada çarpışma testi 64 km ile yapılmış

  2. Bu mesajı için 2 kişi sayko1111'ye teşekkür etti:


  3. #2
    ömer özen
    firari83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2012
    Yaş
    42
    Mesajlar
    316
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    max 50 km hızla yapılıyordu önceki testler zaten

  4. #3
    sayko kara
    sayko1111 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/11/2011
    Mesajlar
    92
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Alıntı firari83 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    max 50 km hızla yapılıyordu önceki testler zaten
    Bu testin farkı, aracı far izasında kaza yaptırılması. Örneğin bariyer yada beton direk etkisi yapmak amacları. minioverlap testi diye geciyor.

  5. #4
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2012
    Mesajlar
    1.897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Standart

    zaten bu tür testler bana hiç inandırıcı gelmez yıllardır... Şunu belirtmek gerekir ki üreticiler. Sağlamlıkla esnekliklik arasındaki ince çizgiyi bulmalılar.
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  6. #5
    KEREM Uçgunoğlu
    M@GIC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/04/2009
    Yaş
    39
    Mesajlar
    1.037
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 346

    Standart

    aslında euro n cap tekrardan düzenlenmeli. Üreticilerin güvenlik ve sağlamlık hususunda daha fazla zorlayıcı olunmalı. Yoksa hiç bir üretici firma kar marjlarından ve ucuz üretimden vazgeçmez.

  7. #6
    Serhat Karadağ
    srkaradag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/05/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    523
    Nereden
    Aydın
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 120

    Standart

    Haberimiz var, Amerika'da bu çeşit darbeler sonucu olusan kazalarda ölüm istatistiklerinin yüksek olması nedeniyle yeni bir çarpışma testi geliştirmişler,Araçlar gün geçtikçe daha güvenli olacak, olmalida...

  8. #7
    1452487545 2584741266
    207 RC Le Mans gurgocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/01/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    352
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 108

    Standart

    Paylaşım için sağolasın ..

Benzer Konular

  1. GP ESP test
    hilmiusta tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 28/02/2011, 20:55
  2. Test - Kış Lastikleri
    yasayanadam tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/01/2010, 11:44
  3. Kendinizi test edin
    GP COSKUN tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 15/11/2009, 01:53
  4. Bravo'yu test ettim
    Auto engineeR tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 10/03/2008, 17:33
  5. 75 Hp 1.3 Mj test sürüşü resitali
    AKOSNİPES tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 40
    Son Mesaj: 13/06/2007, 17:00

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Overlap Test Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com