Berki kimimiz duymuştur yada yeni yeni duyuyoruzdur. Ama sonuclar hiçte iyi değil arkadaşlar. Araştırdığım konuyu paylaşmak istiyorum sizinle.
Yeni çarpışma testi standartları:
Insurance institute for highway safety 'in önden kazalarda gerçekçi sonuçlar almak için getirdiği standartlardır, adı da small overlap test olarak geçiyor. bilindiği gibi günümüzde arabaların önden çarpışma testleri arabanın ön tarafının yarısının düz duvara çarptırılması ile yapılıyor ve çarpışma geniş bir alandan yapıldığı için ve yıllardır da test bu şekilde yapıldığı için üreticiler araçlarını bu tarz testlerden başarı ile geçecek şekilde üretiyor, bu yüzden sınıf farkı olmazsızın son 5-6 senedir neredeyse bütün arabalar 5 yıldız aldı.
fakat yeni çarpışma testi yönteminde araba sol far hizasından çarptırılıyor. bu şekilde de beton direğe, bariyere, ya da araba sollarken gerçekleşen çarpışmalar canlandırılıyor.
ve ne yazık ki sonuçlar hiç de iyi değil, testler günümüzün en güvenli olarak nitelendirilen arabalarında yapılmış, ve lexus, mercedes ve audi çuvallamış, volkswagen, bmwise ortalama sonuç almış.
testte en başarılı olan araçlar ise acura ve volvo, infiniti ise kabul edilebilir olarak nitelendirilmiş.
https://resim.donanimhaber.com/...8b518e959bc3685c.jpg
https://www.iihs.org/news/rss/pr081412.html
videolar:
https://www.youtube.com/...c0i&feature=player_embedded
mercedes c sınıfı:
https://www.youtube.com/...=pg9h4xmjv6y&feature=relmfu
volkswagen cc
https://www.youtube.com/...=ru6a_s4shzw&feature=relmfu
volvo s60
https://www.youtube.com/...yj0&feature=player_embedded
tabi bu videolar üzerine üreticilerden de bazı tepkiler geldi:
toyota, yani lexus hatasını kabul etti, ve açıklamada, ''bu yeni test ile kurum çıtayı yine yükseltti ve biz yeni araçlarımızı tasarlarken bu zorluğa cevap vereceğiz'' dedi.
ancak ne yazık ki mercedes bu büyüklüğü göstermedi ve yeni çarpma testinin, aşırı derecede şiddetli ve çok nadir rastlanan bir senaryo üzerine kurulu olduğu belirtti, ama nedense diğer arabaların neden bu tarz senaryolarda daha başarılı olduğunu da açıklamadı. bu demektir ki nasılsa bu tarz kazalar ender gerçekleşiyor- ki gerçekleşmiyor, o zaman uğraşmayalım ölsünler arabadakiler, ama volvo gibi üreticiler bu tarz kazaya karşı önlemini çoktan almış bile.
bu arada çarpışma testi 64 km ile yapılmış
max 50 km hızla yapılıyordu önceki testler zaten
zaten bu tür testler bana hiç inandırıcı gelmez yıllardır... Şunu belirtmek gerekir ki üreticiler. Sağlamlıkla esnekliklik arasındaki ince çizgiyi bulmalılar.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
aslında euro n cap tekrardan düzenlenmeli. Üreticilerin güvenlik ve sağlamlık hususunda daha fazla zorlayıcı olunmalı. Yoksa hiç bir üretici firma kar marjlarından ve ucuz üretimden vazgeçmez.
Haberimiz var, Amerika'da bu çeşit darbeler sonucu olusan kazalarda ölüm istatistiklerinin yüksek olması nedeniyle yeni bir çarpışma testi geliştirmişler,Araçlar gün geçtikçe daha güvenli olacak, olmalida...
Paylaşım için sağolasın ..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri