Alıntı rodopian16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İki yıl önce yakıt kesici devre dışı uyarı ışığıyla bir iki gün gezdikten sonra direksiyon ikaz ışığı(direksiyon kamyon direksiyonu olmuştu) abs uyarı ışığıyla servisin yolunu tuttuk 1 hafta sonra sorunlar giderilip araç teslim edildi...o günden sonra yakıt tüketimim arttı biraz 0,5 kadar...
şimdi kıllandığım paranoya yaptığım konu şu:
serviste bir hafta araç yatarken şu tanıdık muhabbetinden araç parçaları daha kötü durumda olan başkasının aracının parçalarıyla(enjektör , filtre, balata, silecek v.s.) değiştirilebilir mi? ülkemizde her türlü 3 kağıt mümkün olduğundan şüphelenmiyor değilim...tabi birde iş alanına girmek yasaktır levhası belki bizim güvenliğimiz için ama şüphede uyandırmıyor değil....


servislerde çok dümenler dönüyor. kimsenin günaını almak istemem kimseninde midesini bulandırmakta istemem ama dikkatli olmakta fada var. yanyana çalıştığı markadaşımın babası bir fiat servisinde ilgil ibölümde müdür pozisyonunda. bana bahsettikleri hiç iç açıcı seyler değildi. en ufak örnek olarak erken bakımlarda ( 10 000 - 20 000 - 30 000 Km ) gelen araçlardan yapılan değşim parçaların temizlenebilir olan kısımlarının temizlendikten ve bakımlrı yapıldıktan sonra sanki dışardan bi parçacıdan alınmış gibi faturalanıp barkodlandıktan sonra tekrar araçlara takıldığından bahsetmişti. birde bu işlemi servis çalşışnaları karlılıklarını artırmak adına ve merkeze iyi görünmek adına yapılıyor. hatta ucuz olması için atatürk sanati sitesi vb gibi yerlere gidip çalıntı veya çıkma parçalar bakıp alıyorlar ve araçlarda kullanıyorlar. daha öncede dediğim gibi bu ilgili bölümün karlılığının yuksek olmasını istemekle çok ilintili bir durum ve kısacası ana servisler ve merkez fabrika bu duruma göz yumuyor diyebiliriz.

kimsenin midesi bulanmasın demiştim ama sanırım elde değil...