15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: 2012 1.3 multijet Punto ilk 1000 km aşaması

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ozan Özcan
    matushella - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/11/2010
    Mesajlar
    448
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 80

    Standart

    Alıntı CoachK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk 10.000 km bakımına kadar yakıtta değişimler olur. ben ilk 500 km den sonra uzun yolda açtım motoru, istersen bi otoban göster; güzel kaliteli bir mazot koy, yavaş yavaş 130, 140 , 150 leri tattıt biraz 100km+ hızlarda 10-15 dk seyretsin. yani makinesini yedire yedire aç... ilk 10.000 den sorna araba kendine gelicek. bende 23-25 kuruş yakıyordum şimdi 17-19kuruş aralığına düştüm...
    Araç motoru uzun yolda açılmaz, bu yanlış bir uygulama. Pistonlar her farklı devirde gömlek içerisinde farklı derinlik ve şekillerde yol yapar ki buna motorun açılması denir. Sürekli sabit bir devirde açılan motor tabiri caizse sağırlaşır.

    En güzel motoru açma yöntemi şehir içi trafiğinde bol vites değiştirmeli ama fazla yüklenmeden gitmektir. Motorun bütün devirleri görmesi ve bu bütün devirlerde neredeyse aynı oranda yol alması en mantıklı şekildir.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    ANIL CAN SARAYLI
    anilcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2012
    Yaş
    37
    Mesajlar
    186
    Nereden
    Edirne
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    22 DV 544
    Edilen teşekkür: 48

    Standart

    Alıntı matushella Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç motoru uzun yolda açılmaz, bu yanlış bir uygulama. Pistonlar her farklı devirde gömlek içerisinde farklı derinlik ve şekillerde yol yapar ki buna motorun açılması denir. Sürekli sabit bir devirde açılan motor tabiri caizse sağırlaşır.

    En güzel motoru açma yöntemi şehir içi trafiğinde bol vites değiştirmeli ama fazla yüklenmeden gitmektir. Motorun bütün devirleri görmesi ve bu bütün devirlerde neredeyse aynı oranda yol alması en mantıklı şekildir.
    katıLıyorum +10
    Konu Scottie tarafından (07/07/2012 Saat 15:46 ) değiştirilmiştir. Sebep: standart font kullanın...
    Tutte Le strade portano a İtaLy...

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı matushella Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç motoru uzun yolda açılmaz, bu yanlış bir uygulama. Pistonlar her farklı devirde gömlek içerisinde farklı derinlik ve şekillerde yol yapar ki buna motorun açılması denir. Sürekli sabit bir devirde açılan motor tabiri caizse sağırlaşır.

    En güzel motoru açma yöntemi şehir içi trafiğinde bol vites değiştirmeli ama fazla yüklenmeden gitmektir. Motorun bütün devirleri görmesi ve bu bütün devirlerde neredeyse aynı oranda yol alması en mantıklı şekildir.
    pistonun gömlek içerisinde gidebileceği derinlik aynıdır hiç bir zaman değişmez. 750 devirde de 5500 devirde de 18 cm ise 18 cm'dir. değişmesi için yatakların esnemesi gerekir ki buda imkansız birşey. motor açma denilen olay segmanların yerine oturması ile alakalıdır. bunun içinde motoru bir süre yüke bindirerek sürmek gerekir. ince detaylı işler. yeni alınan aracı ilk kmlerde zorlamak fayda yerine zarar sağlayabilir. İsteyen olursa makine mühendislerinin hazırladığı piston hasarları hakkında dökümanı koyabilirim
    Konu Du Hast tarafından (03/07/2012 Saat 01:04 ) değiştirilmiştir.

  6. #4
    Ozan Özcan
    matushella - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/11/2010
    Mesajlar
    448
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 80

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pistonun gömlek içerisinde gidebileceği derinlik aynıdır hiç bir zaman değişmez. 750 devirde de 5500 devirde de 18 cm ise 18 cm'dir. değişmesi için yatakların esnemesi gerekir ki buda imkansız birşey. motor açma denilen olay segmanların yerine oturması ile alakalıdır. bunun içinde motoru bir süre yüke bindirerek sürmek gerekir. ince detaylı işler. yeni alınan aracı ilk kmlerde zorlamak fayda yerine zarar sağlayabilir. İsteyen olursa makine mühendislerinin hazırladığı piston hasarları hakkında dökümanı koyabilirim
    Bahsetmek istediğim derinlik pistonun gömlek içerisindeki yukarı aşağı ilermesindeki derinlik değil iz derinliğiydi. Farklı devir ve dolayısı ile hızlarda farklı sürtünmeler meydana geleceği için her devirde gömlek üzerinde meydana gelen sürtünme yüzeyindeki izler farklı olacaktır.

  7. #5
    Ümit AKDENİZ
    lektonstar17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.205
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    34 HF 6888
    Edilen teşekkür: 454

    Standart

    Alıntı matushella Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsetmek istediğim derinlik pistonun gömlek içerisindeki yukarı aşağı ilermesindeki derinlik değil iz derinliğiydi. Farklı devir ve dolayısı ile hızlarda farklı sürtünmeler meydana geleceği için her devirde gömlek üzerinde meydana gelen sürtünme yüzeyindeki izler farklı olacaktır.
    Ben aynı fikirde değilim.Piston farklı devirlerde farklı hareket etmiyor,sadece hareket sayısı değişiyor.Bu yüzden farklı devirlerde farklı hareket etmesi imkansız.Ancak yağsızlık farklı izler oluşmasına neden olabilir.
    SENİ ÇOK SEVİYORUM ÇANAKKALE !

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 10/06/2012, 11:58
  2. Alınık 2011-2012 multijet dynamıc asıstkıt+evo kit+hı-fı
    onur31 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 21/04/2012, 14:47
  3. Alınık 2011 2012 EVO Multijet Dynamic ?
    SRDR KRKC tarafından Alınık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 05/01/2012, 21:39
  4. 2012 bravo 1.6 multijet 120ps sport&style
    ecosi26 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 18/12/2011, 16:55
  5. yarışmanın ilk aşaması sonuçlandı abimin teşekkür yazısı :)
    swimmer_tr tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 27/11/2011, 21:04

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com