Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Bir Astra Classic III deneyimi ve Evo'ya teşekkür

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Mustafa U.
    Kerberos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    45
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 7

    Standart Bir Astra Classic III deneyimi ve Evo'ya teşekkür

    Merhabalar,

    Dün arkadaşımın 2011 model 1.3 dizel otomatik Astra'sını birkaç saat kadar kullanma fırsatı buldum. Yılbaşında 1.3 dizel otomatik Evo'mu almadan önce acaba aynı fiyata Astra mı alsam diye çok düşünmüştüm, fakat şimdi anlıyorum ki dünyanın en doğru tercihini yapmışım Bilgi vermesi açısından, sürüş deneyimimi paylaşmak istedim. Aynı ikilemde kalan arkadaşlara bir nebze olsun yardımı olur belki.

    Görsellikle ilgili yorum yazmayacağım, çünkü bu göreceli bir kavram. Bana göre Astra, tasarımda Evo'nun yanına bile yaklaşamaz fakat bunu beğenenler de vardır elbette.

    Notlarım şu şekilde :

    • Direksiyon o kadar sert ki, yolculuk sonunda kollarımın ağrıdığını hissettim. Virajları tek elle dönmek imkansız, ikinci elden destek almak gerekiyor. City mode'un nasıl bir nimet olduğunu daha iyi anlıyorum şimdi.


    • İlk hızlanma çok başarısız. Araçta toplam üç kişi olmamıza rağmen, çok yavaş bir ivmeye sahipti. İleri viteslerde ise gaz pedalına verdiği tepkiler yetersiz. Evo'nun ataklığını bulamadım (Sport mode kapalıydı, fakat Evo'da da böyle bir mode olmadığı için bu şekilde karşılaştırıyorum).


    • Garip çalışan bir turbosu var, beklemediğiniz bir anda devreye girdiği için aracın kontrolüne tam olarak hakim olamıyorsunuz. Her an kaçıp kontrolden çıkacak gibi hissettiriyor.


    • Yüksek hızlarda bile ayağı gazdan çektiğinizde, "tak" diye bir ses çıkıyor ve sanki araç şaha kalkmışken birden yere düşüyormuş hissi veriyor. Bu birkaç kez olmadı, ayağımı gazdan her çektiğimde aynı durum oluştu.


    • Motor sesini içeri çok fazla veriyor. Bir süre sonra baş ağrısı yapmaya başlıyor.

  2. Bu mesajı için 3 kişi Kerberos'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Tuncay A.
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. 1ocak2011 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2011
    Yaş
    55
    Mesajlar
    2.451
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 623

    Standart

    Değerlendirme için teşekkürler, Araç içinde vibrasyon nasıldı?

  4. #3
    Mustafa U.
    Kerberos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    45
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Hissedilebilir bir titreme yoktu fakat virajlarda Evo'dan daha çok savuruyor gibime geldi.

  5. #4
    Tuncay A.
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. 1ocak2011 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2011
    Yaş
    55
    Mesajlar
    2.451
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 623

    Standart

    95'lik Evo'ların ani ivmelenmesi ve hissettirdiği güç bu segmentte bu motorda hiçbir araçta bence yok.

  6. #5
    Mustafa U.
    Kerberos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    45
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    İşin enteresanı iki araç da aynı motoru kullanıyor, yanlıyor muyum? Nasıl bu hale sokmuşlar güzelim motoru anlamak güç

  7. #6
    Ziyaretçi034
    Ziyaretçi Ziyaretçi034 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı Kerberos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşin enteresanı iki araç da aynı motoru kullanıyor, yanlıyor muyum? Nasıl bu hale sokmuşlar güzelim motoru anlamak güç
    astra classicler'de euro4 90 hp motor var, eski grande punto motoru. kasa ağır olduğu için punto'daki ivmelenmeyi beklememek lazım

  8. #7
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı Hutne Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    astra classicler'de euro4 90 hp motor var, eski grande punto motoru. kasa ağır olduğu için punto'daki ivmelenmeyi beklememek lazım
    Aynen öyle
    Euro4 90BG 1750rpm'de max tork verdiği söylenen ama torkun 1900lerde hissedildiği Linea/Punto/Astra motoru var.

    Ama sizde Euro5 95BG 1500rpm de max tork veren bir araç var.+muhtemeln bir miktar daha hafif bir araç.

    Ayrıca astrada 205/55/16 vardır muhtemelen bu da farka fark katar ataklık açısından.

    90HP linea sahibi bir kişi performans noktasında fark hissetmeyecektir.


    Son olarak(her ne kadar tam karşılığı olmasa da!):
    Dualogic ECO açık ~ ~ Easytronic Normal Mod
    Dualogic Normal Mod ~ ~ Easytronic Sport Mod diyebiliriz

  9. #8
    Mustafa U.
    Kerberos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    45
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle
    Euro4 90BG 1750rpm'de max tork verdiği söylenen ama torkun 1900lerde hissedildiği Linea/Punto/Astra motoru var.

    Ama sizde Euro5 95BG 1500rpm de max tork veren bir araç var.+muhtemeln bir miktar daha hafif bir araç.

    Ayrıca astrada 205/55/16 vardır muhtemelen bu da farka fark katar ataklık açısından.

    90HP linea sahibi bir kişi performans noktasında fark hissetmeyecektir.


    Son olarak(her ne kadar tam karşılığı olmasa da!):
    Dualogic ECO açık ~ ~ Easytronic Normal Mod
    Dualogic Normal Mod ~ ~ Easytronic Sport Mod diyebiliriz
    Motorlar ve lastikler farklı ise dediğiniz gibi olabilir tabi. Astra'da yaptıkları en büyük hata, sport modu standart mod haline getirmemek olmuş sanırım. Bu şekilde aracı kullanmak gerçekten çok zorlaşıyor.

    2012 Astra Classic III'te de Euro 4 motor mu var?

  10. #9
    Ziyaretçi034
    Ziyaretçi Ziyaretçi034 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı Kerberos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorlar ve lastikler farklı ise dediğiniz gibi olabilir tabi. Astra'da yaptıkları en büyük hata, sport modu standart mod haline getirmemek olmuş sanırım. Bu şekilde aracı kullanmak gerçekten çok zorlaşıyor.

    2012 Astra Classic III'te de Euro 4 motor mu var?
    artık astra classic dizel versiyonu yok, sebebi avrupa birliği normları çerçevesinde sadece euro 5 normlarında motorların ithalatı yapılabiliyor. astra classic'e 95 hp'lik euro 5 motoru koyarak astra j'nin satışlarını baltalamak isteyeceklerini sanmıyorum. 2012 model classiclerde dizel motor vardı ama onlar 2011 üretimidir ve artık kalmamıştır bayiilerde muhtemelen

  11. #10
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Konu

    Alıntı Kerberos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşin enteresanı iki araç da aynı motoru kullanıyor, yanlıyor muyum? Nasıl bu hale sokmuşlar güzelim motoru anlamak güç
    Dostum şunu da unutmayalım ama astra ağır birazda kalkışlarda onun da etkisi olabilir
    Özgürlüğün Yolunu Aç...

  12. #11
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı engincantan33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    guzel kardesım bence yanılıyorsun...hanı bende aynı fıyat gelse onume opel astra alırım amaaaaa ben evo yu aldıgımda 2 aylıktı ve komusumuzdan aldım aracın sıfır dıyatı 33.500 ıken 30 bın tlye alıp arac fıyatı 36.500 ken 33.500 e sattım...yanlıs anlama ama astranın sıfırı ocak ayında zaten 39500 ıdı...38 bın tl ye satmak cok zor bence...denk gelmıs dıyım sıze...
    hocam ocak ayında aldım ben aralık kampanyası ile 40 bine mal ettim 2012 model opel astrayı..geçen sene ocak ayında 35 liraya kadar verdiler..
    Alıntı engincantan33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu cıty olayıda sans sanırım kardesım babam hala 2007 grande kullanır cıty problemı yok....bende 2009 vardı ondada yoktu...evoda zaten yok....eskı kasada cok cıkar 2005 punto vardı ondada cıkmadı...sımdı bravo da hıııc oyle sorun duymadım....bence fıat bu sorunu 2006 da cok yasadı ve ustunden attı gıbı bısey oldu
    geçenlerde sitede evosu olan bir arkadaşın city motoru değişti..yani bu olay evolara da sıçradı..city olayı tamamen şans beyaz eşya gibi aslında olabilir bu gibi durumlar yine de sıkıntı yok ama fiat ın müşteriye bu tutumu yansıtmaya çalışması hiç hoş değil..yoksa aksaklık elbet olur ama bunu kabul etmesi şart..
    Alıntı akca37 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dostum şunu da unutmayalım ama astra ağır birazda kalkışlarda onun da etkisi olabilir
    kesinlikle etkisi var hocam düşünsene evonda sürekli 3 yetişkin adam dolaştırıyorsun...aracınıza 3 kişi bindiğinde yani aracınız full dolu olduğunda siz ağırlığı hissetmiyor muydunuz? bence bu durum sıkıntı değil hatta ben 1 litre fazla yakmasına falan razıydım ki gel gelelim emotion şehir içi 6.5 yakıyordu şu anda astram 6.1 gösteriyor..

  13. #12
    KEREM Uçgunoğlu
    M@GIC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/04/2009
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.037
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 346

    Standart

    puntoya ve corsaya ancak yeten motoru 200 kg ağır araca konursa fazla da bi şey beklememek gerek.

  14. #13
    S. Togay
    VICEROY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/08/2011
    Mesajlar
    308
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 80

    Standart

    O araca Bravo dizeldeki 120 hp 300nm tork lu motor yakışır.
    Hedefi Olmayan Gemiye Hiçbir Rüzgar Yardım Edemez...

  15. #14
    Mustafa U.
    Kerberos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    45
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Önce direksiyonu adam etmeleri gerekiyor bence. Belki yeni Astra'da daha iyidir.

  16. #15
    Cüneyt T
    Oz Büyücüsü Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.756
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 559

    Standart

    Benim arkadasimda da var ayni aractan, benzinli 1.6 115lik olanlardan. Izolasyon konusunda zayif gercekten Astra'lar. Kesinlikle katiliyorum ses olayina.

    Bir de 150kph'tan sonra biraz tedirginlik yaratiyor suruste. (Belki de bana oyle geldi 195/16 jant vardi aracin uzerinde.)
    Oz Büyücüsü

  17. #16
    Mustafa U.
    Kerberos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    45
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı Luc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim arkadasimda da var ayni aractan, benzinli 1.6 115lik olanlardan. Izolasyon konusunda zayif gercekten Astra'lar. Kesinlikle katiliyorum ses olayina.

    Bir de 150kph'tan sonra biraz tedirginlik yaratiyor suruste. (Belki de bana oyle geldi 195/16 jant vardi aracin uzerinde.)
    Evet aynı şeyi ben de yaşadım. Neyse ki Opel bayisinin indirimlerine kanmayıp Astra almak gibi bir hata yapmamışım diye şükrediyorum şu anda.

  18. #17
    BAHADIR TOLGA SAYDAM
    SAYDAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    143
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 48

    Standart

    Alıntı Kerberos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet aynı şeyi ben de yaşadım. Neyse ki Opel bayisinin indirimlerine kanmayıp Astra almak gibi bir hata yapmamışım diye şükrediyorum şu anda.
    Ben Opel'de çalışıyorum. Markanın bu araçta düşük fiyat seyretmesi, satamamasından değil, artık aracın kalıp maliyeti diye bir maliyetinin kalmamasıdır. Yoksa araç satış rakamları ODD'nin listelerinden de anlaşılacağı üzere, segmentindeki 2. ve 3. sıradaki araçların satış toplamının %40 fazlası ile 3 yıl üst üste aynı başarı ile 1. sıradaki yerini korumuştur. Direksiyon sertliği ve performans, tamamen lastikten (205/55/16) ve Evo'nun 1.075 Kg. olan ağırlığına karşılık Astra'daki 1.346 Kg. olan ağırlık ve E4-E5 norm farkıdır. Araç normal modda %65 gaz kelebeği aktifliğine sahip olduğu için (yakıt düşürmek amaçlı), performansını anlamak için Sport modda kullanmak gerekiyor.

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #18
    alper demir
    alperd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/01/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    331
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 84

    Standart

    Alıntı SAYDAM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben Opel'de çalışıyorum. Markanın bu araçta düşük fiyat seyretmesi, satamamasından değil, artık aracın kalıp maliyeti diye bir maliyetinin kalmamasıdır. Yoksa araç satış rakamları ODD'nin listelerinden de anlaşılacağı üzere, segmentindeki 2. ve 3. sıradaki araçların satış toplamının %40 fazlası ile 3 yıl üst üste aynı başarı ile 1. sıradaki yerini korumuştur. Direksiyon sertliği ve performans, tamamen lastikten (205/55/16) ve Evo'nun 1.075 Kg. olan ağırlığına karşılık Astra'daki 1.346 Kg. olan ağırlık ve E4-E5 norm farkıdır. Araç normal modda %65 gaz kelebeği aktifliğine sahip olduğu için (yakıt düşürmek amaçlı), performansını anlamak için Sport modda kullanmak gerekiyor.

    hepsine katılıyorum özellikle "kalıp maliyeti" çok doğru her ürün ilk çıktığında Tasarım-Dizayn maliyeti yüksek olur ürettikçe düşer.

    "gaz kelebeği-spor mod" bağlantınız da çok doğru zaten biri 200 kg ağır olduğu halde iki aracın da yaklaşık 5,5 litre ortalama tüketim yapması bunun en büyük kanıtı olabilir.

    ancak yiğidi öldür hakkını yeme 195/55/16 hankook lastiğimi hem meriva opc'de hem puntoda kullandım CİTY direksiyon farkını öyle ağırlıkla lastik ölçüsü ile açıklamak yetmez tamamen 2 vitesli direksiyon hissi veren bir teknolojidir.
    Alper DEMİR


    2005 model Honda Civic HB AT 1.6 ies (Aralık 2012...)
    2009 model GP 1.3 mjet Active (1 yıl)

    2006 model Meriva OPC (2 yıl)
    1995 model Vectra GT (2 buçuk yıl)

  21. #19
    BAHADIR TOLGA SAYDAM
    SAYDAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    143
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 48

    Standart

    Alıntı alperd Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hepsine katılıyorum özellikle "kalıp maliyeti" çok doğru her ürün ilk çıktığında Tasarım-Dizayn maliyeti yüksek olur ürettikçe düşer.

    "gaz kelebeği-spor mod" bağlantınız da çok doğru zaten biri 200 kg ağır olduğu halde iki aracın da yaklaşık 5,5 litre ortalama tüketim yapması bunun en büyük kanıtı olabilir.

    ancak yiğidi öldür hakkını yeme 195/55/16 hankook lastiğimi hem meriva opc'de hem puntoda kullandım CİTY direksiyon farkını öyle ağırlıkla lastik ölçüsü ile açıklamak yetmez tamamen 2 vitesli direksiyon hissi veren bir teknolojidir.
    Alper üstadım, kesinlikle City mod'u öldürmek gibi bir niyetim yok, Sadece Astra'nın aşırı ağır gelmiş olmasını açıklamak istedim. Yoksa benim Punto'mda da city mod sürekli açık ve bu hissiyatı sadece Yeni Astra NG modelinde yaşayabiliyorum. Astra'mda da Punto'mda da 17'' lastikler var, ikisi de çok iyi. Fakat Astra Classic ve Insignia'da direksiyon oldukça serttir.

  22. #20
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı alperd Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hepsine katılıyorum özellikle "kalıp maliyeti" çok doğru her ürün ilk çıktığında Tasarım-Dizayn maliyeti yüksek olur ürettikçe düşer.

    "gaz kelebeği-spor mod" bağlantınız da çok doğru zaten biri 200 kg ağır olduğu halde iki aracın da yaklaşık 5,5 litre ortalama tüketim yapması bunun en büyük kanıtı olabilir.

    ancak yiğidi öldür hakkını yeme 195/55/16 hankook lastiğimi hem meriva opc'de hem puntoda kullandım CİTY direksiyon farkını öyle ağırlıkla lastik ölçüsü ile açıklamak yetmez tamamen 2 vitesli direksiyon hissi veren bir teknolojidir.
    kesinlikle city modu "mağdur" etmediği sürece mükemmel bir sistem..inşallah bunu fiat biraz daha geliştirir..

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. i20 Troy İlk Uzun Yol Deneyimi
    karizmatik_boy tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 24
    Son Mesaj: 08/05/2012, 14:18
  2. Evo İlk Uzun Yol Deneyimi...
    engincantan33 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 28/11/2011, 16:36
  3. Opel Astra Hb Classic 3 2007 1.3CDTİ
    yolcu27 tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 45
    Son Mesaj: 30/11/2010, 00:44
  4. Satılık Opel Astra Classic 2004 model
    pilotender tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 20/02/2010, 21:41
  5. GP ile ilk uzun yol deneyimi..
    whskyebuz tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 09/04/2007, 15:42

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com