Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Eskiden istatistiksel olarak Alman Araçlarının arıza çıkarmama üstünlüğü vardı.Ancak son yıllarda Japonlar bu konuda liderliği ellerinde bulunduruyorlar.Fiat Grubu da son 6-7 senede bu konuda büyük aşama gerçekleştirdi.Global anlamda düşünürsek arıza istatistikleri Almalardan daha kötü değil son dönemde.Ancak bizim insanımız gelenekçidir, sabit fikirlidir.Bu yüzden ikinci el değeri -özellikle Vwde- iyi durumda hala.Ancak araçlar arasında aynı segmentte pek bir fark kalmadı.Zaten birçok alakasız marka aynı şasi ya da motoru bile kullanmakta.Tasarım ve satış sonrası hizmet daha çok önem kazandı.

İkinci elde herkes aracı için farklı bir değer biçer bu normal.Bütçe, kullanım tarzı, bakım, arıza, kaza durumu hatta şehir bile etkiler ikinci el fiyatı.Buna bir de bizim toplumun Alman Hayranlığı eklenmekte tabi

Benim kendime ait ilk aracım uno 1.4 i.e idi.4 yıl arızasız sorunsuz kullanıp satmıştım zamanında İlk göz ağrımdır...
Aynen katılıyorum arkadaşım. bizim insanımızda wv alman hayranlığı var.almanlar yavaş ama kaliteli çalışır. geçen sene şirket beni 1 aylığına almanyaya eğitim için göndermişti. o 1 ay zarfındaki izlenimlerim, adamlar yaptıkları işte hiç üç kağıt hata boşvermişlik laçkalık kesinlikle yapmıyolar, önce güvenlik prensipleri ( iş ayakkabısı gözlük maske vs),
bu da yanında kaliteyi getiriyo. Sanırım bizde biraz bu eksik ama son yıllarda bizim mühendislerimiz çalışanlarımız da sanki bu yönde gelişmekte gibi, zaten çıkan araçlarda fiatın kendini ne kadar geliştirdiğini gösteriyo.abs-klima-otom. camı standart yapması bunun göstergelerinden biri, mesela birçok markada abs standart değil hala, bizim insanımızın aklındaki şu meşhur laf var ya " fiat işte ne beklersin " cümlesini bence punto-linea-bravo 3 lüsü yavaş yavaş çıkarmaya başladı başlamalı da ...