30 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Ani fren ve kayma/kaza tehlikesi

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    ben dedim bunu zamanında beni topa tuttular, forumdaki en kötü adam ben oldum. stock bir punto'nun yol tutuşu iyi değil. ancak sizin hareketiniz de ekstrem koşullarda olduğu için kayması normal.

    focus'un izgenişliği ağırlığı ve arka süspansiyonunun bağımsız olması gibi birçok sebepten dolayı kaymaması da normal.

    bizim araçların arka aksı "twist beam" denilen düz bir borudan ibaret. Burulmaya kısmen izin verdiği için "yarı bağımsız" olarak adlandırılsa da şu an için en "dandik" ve ucuz aks sistemi diyebiliriz. Araçta esp olsaydı savurmazdı o ayrı. Focus'un savrulmama sebeplerinden biri de bu olabilir eğer esp varsa.

    İki araç arası mesafeyi bilen sizsiniz ama frenlemeniz daha doğru olurdu belki de. Gerçi o durumda da arkadan gelenin size vurma ihtimali var tabii.

    sonuç olarak sıkıntısız atlatmışsınız geçmiş olsun.

  2. #2
    Mehmet Erduru
    RedLine effect1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.335
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 396

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben dedim bunu zamanında beni topa tuttular, forumdaki en kötü adam ben oldum. stock bir punto'nun yol tutuşu iyi değil. ancak sizin hareketiniz de ekstrem koşullarda olduğu için kayması normal.

    focus'un izgenişliği ağırlığı ve arka süspansiyonunun bağımsız olması gibi birçok sebepten dolayı kaymaması da normal.

    bizim araçların arka aksı "twist beam" denilen düz bir borudan ibaret. Burulmaya kısmen izin verdiği için "yarı bağımsız" olarak adlandırılsa da şu an için en "dandik" ve ucuz aks sistemi diyebiliriz. Araçta esp olsaydı savurmazdı o ayrı. Focus'un savrulmama sebeplerinden biri de bu olabilir eğer esp varsa.

    İki araç arası mesafeyi bilen sizsiniz ama frenlemeniz daha doğru olurdu belki de. Gerçi o durumda da arkadan gelenin size vurma ihtimali var tabii.

    sonuç olarak sıkıntısız atlatmışsınız geçmiş olsun.
    Evet bizim arabaların (stok hali) yol tutuşu pek de iyi değil, örneğin orijinal 15 jantlarla virajlarda vs pek güven vermiyordu ama 16 jant 195/55 lastiğe geçince yol tutuş daha iyileşti...

  3. #3
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Alıntı effect1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet bizim arabaların (stok hali) yol tutuşu pek de iyi değil, örneğin orijinal 15 jantlarla virajlarda vs pek güven vermiyordu ama 16 jant 195/55 lastiğe geçince yol tutuş daha iyileşti...
    abi ben bi başlıkta yazdım yemediğim laf kalmadı, madem öyleymiş de niye punto almışım, ben nasıl mühendismişim, hiç bişeyden anlamıyormuşum

    yay takarsan aradaki farkı göreceksin, puntonun iyi yol tutmamasının sebebi ağırlık merkezinin yüksekte kalması ve yumuşak yaylara sahip olması. viraja girdiğimizde kolay kütle transferi oluyor merkezkaç kuvveti yüzünden. hem devirme momenti artıyor hem de viraj dışında iten kuvvet.

  4. Bu mesajı için 2 kişi tonymontana'ye teşekkür etti:


  5. #4
    Mehmet Erduru
    RedLine effect1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.335
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 396

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi ben bi başlıkta yazdım yemediğim laf kalmadı, madem öyleymiş de niye punto almışım, ben nasıl mühendismişim, hiç bişeyden anlamıyormuşum

    yay takarsan aradaki farkı göreceksin, puntonun iyi yol tutmamasının sebebi ağırlık merkezinin yüksekte kalması ve yumuşak yaylara sahip olması. viraja girdiğimizde kolay kütle transferi oluyor merkezkaç kuvveti yüzünden. hem devirme momenti artıyor hem de viraj dışında iten kuvvet.

    Evet aynen öyle, araçlarımız yerden yüksek, ağırlık merkezi dediğin gibi yüksekte kaldığından yol tutuş iyi değil ama ben 16 jant+lastikle bu sorunu çözdüm. Dediğin gibi birde yay olursa çok daha iyileşir sanırım yol tutuş.

  6. #5
    Can M. İmregün
    Moderatör SteinGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5.068
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1776

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben dedim bunu zamanında beni topa tuttular, forumdaki en kötü adam ben oldum. stock bir punto'nun yol tutuşu iyi değil. ancak sizin hareketiniz de ekstrem koşullarda olduğu için kayması normal.

    focus'un izgenişliği ağırlığı ve arka süspansiyonunun bağımsız olması gibi birçok sebepten dolayı kaymaması da normal.

    bizim araçların arka aksı "twist beam" denilen düz bir borudan ibaret. Burulmaya kısmen izin verdiği için "yarı bağımsız" olarak adlandırılsa da şu an için en "dandik" ve ucuz aks sistemi diyebiliriz. Araçta esp olsaydı savurmazdı o ayrı. Focus'un savrulmama sebeplerinden biri de bu olabilir eğer esp varsa.

    İki araç arası mesafeyi bilen sizsiniz ama frenlemeniz daha doğru olurdu belki de. Gerçi o durumda da arkadan gelenin size vurma ihtimali var tabii.

    sonuç olarak sıkıntısız atlatmışsınız geçmiş olsun.
    yiğit abi esp de acil durumlarda insanı bazen şaşırtabiliyor. misal kayarken esp devreye girince arabayı yoluna sokuyor, fakat siz esp den önce ters kontra verirseniz bu defa araç kontra verdiğiniz tarafa dönüyor bi anda. arkadaşımın astrasıyla bu yüzden kaldırıma çıkıyordum bi kere az daha.
    İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
    Muhammad Ali Clay


    SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"

  7. #6
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Alıntı SteinGP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yiğit abi esp de acil durumlarda insanı bazen şaşırtabiliyor. misal kayarken esp devreye girince arabayı yoluna sokuyor, fakat siz esp den önce ters kontra verirseniz bu defa araç kontra verdiğiniz tarafa dönüyor bi anda. arkadaşımın astrasıyla bu yüzden kaldırıma çıkıyordum bi kere az daha.
    doğrudur kardeşim hiç espli araba alamadık.

  8. #7
    Can M. İmregün
    Moderatör SteinGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5.068
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1776

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    doğrudur kardeşim hiç espli araba alamadık.
    çokta mattah bişe değil abi boşver
    İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
    Muhammad Ali Clay


    SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"

  9. #8
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Alıntı SteinGP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çokta mattah bişe değil abi boşver
    öyle deme bi dahaki arabamda cruise control ve esp mutlaka olacak.

  10. #9
    Can M. İmregün
    Moderatör SteinGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5.068
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1776

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öyle deme bi dahaki arabamda cruise control ve esp mutlaka olacak.
    abi esp yi mecburen kullanmayı allah nasip etmedi inşallahta etmesin. cc için ise kesinlikle boşa para vermek malum türkiye yollarında daha bi kere 2 dk dan uzun kullanamadım ya traktör çıkar ya bişe çıkar illaki frene basıyor insan..
    İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
    Muhammad Ali Clay


    SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"

Benzer Konular

  1. Start stopta yokuşda geri kayma
    SaFFeT tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/10/2012, 11:25
  2. Motor Periyodunda Kayma var Vuruntu var (Titreme periyodu değişiyor)
    celenlee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 10/08/2012, 11:51
  3. Arkadan kayma eğilimi normal mi yoksa değil mi ?
    kubilai tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 24/10/2009, 16:29
  4. Fren
    serpunto tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 03/07/2009, 02:19
  5. AnkArA Da KUraKlık TehLikESi VE ÖnLEmlEr
    microab tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 16/05/2007, 12:59

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Ani fren ve kayma/kaza tehlikesi Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com