Öncelikle geçmiş olsun..
Ben hep tepki gösteriyorum araçlarınızın hakkını yiyorsunuz diye ama yine aynı şeyi söyleyeceğim.B segmentinde olan bir aracın C segmentindeki focusla yol tutuşunu kıyaslamak kesinlikle altınızdaki arabaya hakszlıktır. Fiestayla kıyaslayın corsa ile kıyaslayın yada ne bileyim başka b segmenti araçlarka kıyaslayın. Focusla kıyaslar ondaki beklentilerinizi puntodan beklerseniz hep hüsarana uğrarsınız hüsrana uğradıkçada arabadan soğursunuz. Benim 2007 model strajetim vardı. Asr esp hepsi mevcuttu araçta ve inanılmaz bir yol tutuşu vardı bunu tüm samimiyetimle söylüyorum. Bende sizin yaptığınız gibi en sol şeritte köprü çıkışında önüme çıkan araca çarpmamak için makas atmak zorunda kalmıştım ve rahat 90-100 vardı hızım belki esp nin etkisi ama hiç savrulma yaşamadım araba arkasını bırakmadı sadece ani haraketlerden dolayı büyük sarsıntı yaşadım aracın içerisinde. yani kemerim takılı olmasa sürücü koltuğundan yolcu koltuğunun camına yapışacam o derece.
Bakın şunu söyleyim puntolar kolay kolay arkayı bırakmıyor. Dikkat edin isterseniz deneyin Keskin bir viraja felan hızla girdiğinizde arkadan çok önden kayıp gitmeye başladığını göreceksiniz esp varsa eyvah gidiyorum dediğinizde bir anda kontrol elinize geçiveriyor ama yoksa allah muhafaza. her araccın bir limiti var kendi sınıfında limitleri çok iyi olan bir araç gp.
BY Turbo SPORT 150 HP
+1
Forumda yazılan bazı yazıları gördüğümde gerçekten inanamıyorum.Grande puntonun yol tutuşunu focusla leonla kıyaslayanlar gp nin amortisörlerinin yumuşak olduğu için virajlarda yattığını söyleyenlere kadar bir sürü cümleye rastlıyorum.Bazen benim kullandığım araç mı farklın yoksa diyorum.Çünkü gp nin süspansiyon sistemi o kadar sert ki virajlarda resmen dimdik gidiyor.Bu konuda gp sadece esp li olmadığı için aracın arkasını bıraktığı için eleştirilebilir yoksa virajlarda kesinlikle yatma olmuyor.Esp olsa zaten virajlarda savurma da olmayacağı için yol tutuşu sınıfına göre dört dörtlük olur.Birçok forum sitesinde gp lerin yol tutuşunun iyi olduğunu söyleyenlerin olduğunu görememe rağmen punto forum sitesinde bu tür eleştirileri anlamıyorum.
Mesela en bariz bir örnek verecek olursam;Şu forumda vw ve opelle ilgili bir eleştiri içeren konu açsan forumun çoğunluğu eminim vw ve opelin almanların kaliteli otomobillerinden olduğunu böyle bir sorunun olamayacağı ya da böyle bir durumun normal olduğundan bahsederler.Ama tüm otomobil markalarını barındıran(şu an adını söylemeyim)Tanınmış bir forumda bu araçların da fıat renault ya da hyundaı den eksik olan yönlerini objektif olarak açıklayan çoğunluğu görüyorum.Hani bazen bizim forumda puntolarlailgili fanatiklik yapıldığı söyleniyor ya.Ben de tam tersini söylüyorum;bu forumda bazen alman araçları lehine bariz bir şekilde fanatiklik yapılıyor.
Arkadaşlar teşekkürler yorumlarınız için. Halen yaptığım hareketin en iyi kurtarma yolu olduğunu düşünüyorum. Esp yok aracımda, standart bir punto ve lastiklerim gayet iyi durumda. Aslında arabanın sınırlarını müsait zamanlarda sınadım ve nezaman kötü bir durumda kaldığımda ne kadar arabayı zorlamam gerektiğini bilmek istedim. Bütün kullandığım araçlarda bunu yaptım. Punto birçok manevrada beni hiç yüzüstü bırakmamıştı ve bu manevrayı da arabaya güvendiğim için yaptım çünkü bir çok zaman bu hareketi denemiştim ve hiç böyle birşey olmamıştı. Belki yolda bir sorun vardı, ufak bir tümsek yada kaygan bir madde bilemiyorum.
Focus ile kıyaslamak istememiştim, focusun yol tutuşuna hayranım ve bu hareketi yapmadan 1-2 gün önce sık sık kullandığım abimin focusunun lastiklerini öttürmüştümİmrendim tekrar
Bugün aynı yoldan tekrar geçicem ve ne var yolda diye biraz inceleyeceğim.
Valla ben de iyi diyodum yol tutuşuna taki 130la ani fren yapıp otobanda savrulana kadar. Biz orta şeritten giderken yanyoldan çıkan bi insan numunesi önümüze geçmeye kalktı. Fren koydum ben de tabi çarpmamak içinde aniden sola kırdım. O anda önden kaydı araç. Sola doğru tabi. Solda araç vardı bu sefer ona çarpmamak için sağa kırdım sağa doğru kaymaya başladı bu sefer. Tekrar sola doğru hafif bi dümenleme yapınca yola tutundu araç. Hız o ara 90 olmuş. Bu kadar savrulması beni çok şaşırttı. ESP şart o kesin ama esp olmasa da bu kadar savrulmamalıydı.
Yol tutuşu iyi diyen arkadaşlar limitleri zorlamanışlar sanırım..
XPERIA Neo V ile kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun, frene bassaydınız muhtemelen araba daha çok savrulacaktı gaza basmanız doğru bir tepki olmuş. Maalesef kontrolsüz viraja girildiğinde arka savuruyor. 3.5 Eibach ve 205 45 17 jant lastik kullanmama rağmen boş yolda arabanın sınırlarını zorluyorum ne zaman kayacak diye, kontrolsüz dönüşlerde ve virajlarda arkayı baya savuruyor. Onun dışında ben yol tutuşundan memnunum.
Bir başka konu ise, arabanın arka kısmının ağır olduğu durumlarda daha çok savrulması. herzaman arabada tek olduğum zaman girdiğim sert bir virajda daha hiç arka taraf kurtulmamıştı fakat arabada 5 kişi olduğum bir zaman (arka tarafta 3 tane tosuna yakın vardı) virajda bir anda arka taraf bıraktı kendini ama kontrollü bir drift yaşadım çokta eğlenmiştik. Bu olay çok farklı oldu gerçekten şu anda neden bukadar savrulduğunu anlamış değilim.
Aracinda ESP yoksa ve sen vites kucultmeden yuksek viteste yaptiysan bu hareketi normal. ESP olmayan aracta araci gazla, direksiyonla toplarsin.
Oz Büyücüsü
arkadaşın da mesajlarında göreceğiniz gibi arkadan savrulma yanında önden savrulma da söz konusu olabilir özellikle hafif ve önden çekişli arabalarda. bu savrulmayı 20 km hızla bile yaşarsınız.
Dostum ben bu aracımda ve önceki aracımda ESP yi çok test ettim özellikle de buzlu zeminde üzerindeki orjinal lastikleriyle çok tes yaptım trafiğe kapalı alanda, 50-70 km lerdeki hızlarda aniden sol şeride hemen durmadan tekrar sağ şeride geçiş hareketini direksiyonla yaptım ve aracın arkası kayıyormuş gibi olmasına rağmen siz hiç savrulmadan kendi şeridinizde yolunuza devam ediyorsunuz, bu araçlarımı ESP li seçme gerekçem ise ilk aracımdaki başıma gelen U dan da daha keskin bir virajda kamyonla burun buruna gelmem ve Allahımın kurtarması bana ESP li araç almaya iten tek etken...
Benimde başıma geldi 110 km hızda soladoğru devam eden bir virajda ama hızım sabitken sağımda giden aracı geçiyordum , sağdaki araç önüme doğru kırınca hız sabitleyiciden çıkıp frene bastığım anda aracımın arkası onun tarafa savrulmaya başlar başlamaz esp girdi ve direksiyon müdahaleleriyle zor toparladım ama yanımdakinin babannesinin bile kulakları çınladı. oysa geçmeden önce kaç kez sellektör ve korna yapmama rağmen![]()
Özgürlüğün Yolunu Aç...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri