Sayfa 2/2 İlkİlk 12
30 sonuçtan 21 ile 30 arası

Konu: Ani fren ve kayma/kaza tehlikesi

  1. #21
    M.OğuzhaN ÇELİK
    eexelanss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/11/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.329
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06BY8509
    Edilen teşekkür: 460

    Standart

    Öncelikle geçmiş olsun..
    Ben hep tepki gösteriyorum araçlarınızın hakkını yiyorsunuz diye ama yine aynı şeyi söyleyeceğim.B segmentinde olan bir aracın C segmentindeki focusla yol tutuşunu kıyaslamak kesinlikle altınızdaki arabaya hakszlıktır. Fiestayla kıyaslayın corsa ile kıyaslayın yada ne bileyim başka b segmenti araçlarka kıyaslayın. Focusla kıyaslar ondaki beklentilerinizi puntodan beklerseniz hep hüsarana uğrarsınız hüsrana uğradıkçada arabadan soğursunuz. Benim 2007 model strajetim vardı. Asr esp hepsi mevcuttu araçta ve inanılmaz bir yol tutuşu vardı bunu tüm samimiyetimle söylüyorum. Bende sizin yaptığınız gibi en sol şeritte köprü çıkışında önüme çıkan araca çarpmamak için makas atmak zorunda kalmıştım ve rahat 90-100 vardı hızım belki esp nin etkisi ama hiç savrulma yaşamadım araba arkasını bırakmadı sadece ani haraketlerden dolayı büyük sarsıntı yaşadım aracın içerisinde. yani kemerim takılı olmasa sürücü koltuğundan yolcu koltuğunun camına yapışacam o derece.
    Bakın şunu söyleyim puntolar kolay kolay arkayı bırakmıyor. Dikkat edin isterseniz deneyin Keskin bir viraja felan hızla girdiğinizde arkadan çok önden kayıp gitmeye başladığını göreceksiniz esp varsa eyvah gidiyorum dediğinizde bir anda kontrol elinize geçiveriyor ama yoksa allah muhafaza. her araccın bir limiti var kendi sınıfında limitleri çok iyi olan bir araç gp.
    BY Turbo SPORT 150 HP

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #22
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    GP nin yol tutuşu kötü diyen varsa ankarada bir kaç km'lik gezi yapalım bakalım nasılmış elbet bir focus kadar yol tutmaz zaten focus denen araç sınıfında yol tutuş konusunda referans gösterilen bir araçtır. ancak gp'nin yol tutuşu piyasadaki tırt c segmenti bir çok araç kadar iyidir.
    +1
    Forumda yazılan bazı yazıları gördüğümde gerçekten inanamıyorum.Grande puntonun yol tutuşunu focusla leonla kıyaslayanlar gp nin amortisörlerinin yumuşak olduğu için virajlarda yattığını söyleyenlere kadar bir sürü cümleye rastlıyorum.Bazen benim kullandığım araç mı farklın yoksa diyorum.Çünkü gp nin süspansiyon sistemi o kadar sert ki virajlarda resmen dimdik gidiyor.Bu konuda gp sadece esp li olmadığı için aracın arkasını bıraktığı için eleştirilebilir yoksa virajlarda kesinlikle yatma olmuyor.Esp olsa zaten virajlarda savurma da olmayacağı için yol tutuşu sınıfına göre dört dörtlük olur.Birçok forum sitesinde gp lerin yol tutuşunun iyi olduğunu söyleyenlerin olduğunu görememe rağmen punto forum sitesinde bu tür eleştirileri anlamıyorum.
    Mesela en bariz bir örnek verecek olursam;Şu forumda vw ve opelle ilgili bir eleştiri içeren konu açsan forumun çoğunluğu eminim vw ve opelin almanların kaliteli otomobillerinden olduğunu böyle bir sorunun olamayacağı ya da böyle bir durumun normal olduğundan bahsederler.Ama tüm otomobil markalarını barındıran(şu an adını söylemeyim)Tanınmış bir forumda bu araçların da fıat renault ya da hyundaı den eksik olan yönlerini objektif olarak açıklayan çoğunluğu görüyorum.Hani bazen bizim forumda puntolarlailgili fanatiklik yapıldığı söyleniyor ya.Ben de tam tersini söylüyorum;bu forumda bazen alman araçları lehine bariz bir şekilde fanatiklik yapılıyor.

  4. #23
    Ozan Özcan
    matushella - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/11/2010
    Mesajlar
    448
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 80

    Standart

    Arkadaşlar teşekkürler yorumlarınız için. Halen yaptığım hareketin en iyi kurtarma yolu olduğunu düşünüyorum. Esp yok aracımda, standart bir punto ve lastiklerim gayet iyi durumda. Aslında arabanın sınırlarını müsait zamanlarda sınadım ve nezaman kötü bir durumda kaldığımda ne kadar arabayı zorlamam gerektiğini bilmek istedim. Bütün kullandığım araçlarda bunu yaptım. Punto birçok manevrada beni hiç yüzüstü bırakmamıştı ve bu manevrayı da arabaya güvendiğim için yaptım çünkü bir çok zaman bu hareketi denemiştim ve hiç böyle birşey olmamıştı. Belki yolda bir sorun vardı, ufak bir tümsek yada kaygan bir madde bilemiyorum.

    Focus ile kıyaslamak istememiştim, focusun yol tutuşuna hayranım ve bu hareketi yapmadan 1-2 gün önce sık sık kullandığım abimin focusunun lastiklerini öttürmüştüm İmrendim tekrar

    Bugün aynı yoldan tekrar geçicem ve ne var yolda diye biraz inceleyeceğim.

  5. #24
    Oğuz MERDAN
    byspayn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.652
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 405

    Standart

    Valla ben de iyi diyodum yol tutuşuna taki 130la ani fren yapıp otobanda savrulana kadar. Biz orta şeritten giderken yanyoldan çıkan bi insan numunesi önümüze geçmeye kalktı. Fren koydum ben de tabi çarpmamak içinde aniden sola kırdım. O anda önden kaydı araç. Sola doğru tabi. Solda araç vardı bu sefer ona çarpmamak için sağa kırdım sağa doğru kaymaya başladı bu sefer. Tekrar sola doğru hafif bi dümenleme yapınca yola tutundu araç. Hız o ara 90 olmuş. Bu kadar savrulması beni çok şaşırttı. ESP şart o kesin ama esp olmasa da bu kadar savrulmamalıydı.

    Yol tutuşu iyi diyen arkadaşlar limitleri zorlamanışlar sanırım..

    XPERIA Neo V ile kullanılarak gönderildi.

  6. #25
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Geçmiş olsun, frene bassaydınız muhtemelen araba daha çok savrulacaktı gaza basmanız doğru bir tepki olmuş. Maalesef kontrolsüz viraja girildiğinde arka savuruyor. 3.5 Eibach ve 205 45 17 jant lastik kullanmama rağmen boş yolda arabanın sınırlarını zorluyorum ne zaman kayacak diye, kontrolsüz dönüşlerde ve virajlarda arkayı baya savuruyor. Onun dışında ben yol tutuşundan memnunum.

  7. #26
    Ozan Özcan
    matushella - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/11/2010
    Mesajlar
    448
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 80

    Standart

    Bir başka konu ise, arabanın arka kısmının ağır olduğu durumlarda daha çok savrulması. herzaman arabada tek olduğum zaman girdiğim sert bir virajda daha hiç arka taraf kurtulmamıştı fakat arabada 5 kişi olduğum bir zaman (arka tarafta 3 tane tosuna yakın vardı ) virajda bir anda arka taraf bıraktı kendini ama kontrollü bir drift yaşadım çokta eğlenmiştik. Bu olay çok farklı oldu gerçekten şu anda neden bukadar savrulduğunu anlamış değilim.

  8. #27
    Cüneyt T
    Oz Büyücüsü Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.756
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 559

    Standart

    Aracinda ESP yoksa ve sen vites kucultmeden yuksek viteste yaptiysan bu hareketi normal. ESP olmayan aracta araci gazla, direksiyonla toplarsin.
    Oz Büyücüsü

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #28
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı matushella Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir başka konu ise, arabanın arka kısmının ağır olduğu durumlarda daha çok savrulması. herzaman arabada tek olduğum zaman girdiğim sert bir virajda daha hiç arka taraf kurtulmamıştı fakat arabada 5 kişi olduğum bir zaman (arka tarafta 3 tane tosuna yakın vardı ) virajda bir anda arka taraf bıraktı kendini ama kontrollü bir drift yaşadım çokta eğlenmiştik. Bu olay çok farklı oldu gerçekten şu anda neden bukadar savrulduğunu anlamış değilim.
    ağırlık arttıkça merkezkaç kuvveti artar haliyle yol tutuş azalır

  11. #29
    emre onur
    emreonur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/11/2011
    Mesajlar
    188
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    arkadaşın da mesajlarında göreceğiniz gibi arkadan savrulma yanında önden savrulma da söz konusu olabilir özellikle hafif ve önden çekişli arabalarda. bu savrulmayı 20 km hızla bile yaşarsınız.

  12. #30
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Konu yüksek hızda savrulma olayı

    Alıntı EvoKoray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ESP şart , artık standart olarak satılması lazım araçlarda , ESP paketi almadığıma pişmanım yüksek hızlarda virajlar tedirgin ediyor birdahaki aracım kesinlikle ESP li olucak

    Geçen kuru zeminde boş alanda denedim 50-60 kmh hızlarda bile arkanın 2 manevrayla çok rahat kaydığını gördüm direksiyona müdahele etmezsek kontrol gidiyor , Frenlerinden son derece memnunum
    Dostum ben bu aracımda ve önceki aracımda ESP yi çok test ettim özellikle de buzlu zeminde üzerindeki orjinal lastikleriyle çok tes yaptım trafiğe kapalı alanda, 50-70 km lerdeki hızlarda aniden sol şeride hemen durmadan tekrar sağ şeride geçiş hareketini direksiyonla yaptım ve aracın arkası kayıyormuş gibi olmasına rağmen siz hiç savrulmadan kendi şeridinizde yolunuza devam ediyorsunuz, bu araçlarımı ESP li seçme gerekçem ise ilk aracımdaki başıma gelen U dan da daha keskin bir virajda kamyonla burun buruna gelmem ve Allahımın kurtarması bana ESP li araç almaya iten tek etken...

    Benimde başıma geldi 110 km hızda soladoğru devam eden bir virajda ama hızım sabitken sağımda giden aracı geçiyordum , sağdaki araç önüme doğru kırınca hız sabitleyiciden çıkıp frene bastığım anda aracımın arkası onun tarafa savrulmaya başlar başlamaz esp girdi ve direksiyon müdahaleleriyle zor toparladım ama yanımdakinin babannesinin bile kulakları çınladı. oysa geçmeden önce kaç kez sellektör ve korna yapmama rağmen
    Özgürlüğün Yolunu Aç...

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Start stopta yokuşda geri kayma
    SaFFeT tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/10/2012, 11:25
  2. Motor Periyodunda Kayma var Vuruntu var (Titreme periyodu değişiyor)
    celenlee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 10/08/2012, 11:51
  3. Arkadan kayma eğilimi normal mi yoksa değil mi ?
    kubilai tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 24/10/2009, 16:29
  4. Fren
    serpunto tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 03/07/2009, 02:19
  5. AnkArA Da KUraKlık TehLikESi VE ÖnLEmlEr
    microab tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 16/05/2007, 12:59

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Ani fren ve kayma/kaza tehlikesi Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com