Aracınızda esp varmı?
Aracımla en hafif viraja hızlı girdiğimde çok savruluyorum. Dün bir fiat marea ile yarışıyoduk yolda hafif bir viraj vardı keskin değil girdim viraja az daha takla atıyodu araç frenlemek zorunda kaldım adam yanımdan vınnn diye uçtu gitti. Acaba sorun benim araçtamı? Sadece burda değil hafif bir virajda bile araç savrulcak gibi giriyor güven vermiyor bana. Geçen günde kavşakta kavşağa yavaş bir hızla girdim tekrar dönüp geldiğim yere gitcektim aracın bildiğiniz arkası kaydı.
Aracınızda esp varmı?
esp yoksa benim gibi yap 5 lik yay 17 jant 215 taban lastik![]()
ßenim SüRdüqüm hayaTın qeRi viTeSi yoq... qeÇmiŞimi Sadece dikiz aynaSından SeyRediyoRum
lastiklerinizin tutnma özelliğinden tutunda hava basıncına ve amortisörlerinizin durumuna kadar bir çeok etkenden kaynaklanabilir bu durum
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
esp varmı yokmu bilmiyorum nasıl anlarım? birde dediğim gibi bizim araçlar çok hafif diyemi böyle uçuyor ve 215 lastikte sürtme yapmazmı ?
ben kadama göre sert giriyorum virajlara 120 ile döndüğüm yerler oldu banamısın demedi sanırım lastiklerim iyi![]()
10 ay kullandım hiçde sürtme yapmadı
ßenim SüRdüqüm hayaTın qeRi viTeSi yoq... qeÇmiŞimi Sadece dikiz aynaSından SeyRediyoRum
Benim aracın lastikleri yönlü düz değil ondanmı iyi tutmuyo acababirde ne marka yay kullandınız 5 lik ?
Yay ve geniş taban lastik kullanın probleminiz çözülücektir
Türkiye'de çok yakan araba yoktur kol gibi vergi geçirilmiş pahalı benzin vardır
lastik havalarınızı kontrol edin ön 32 arka 30 olsun
-ESP nasıl anlaşılır ?
Radyonun üstündeki tuşlarda ASR yazısı varsa ESP de vardır. 95 lik dualogic lerde standart bu özellik sizdede vardır
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
ASR var ESP de var o zaman. Birde lastiklerim 205/45/17 ölçülerinde bu ölçüler incemi yani ?
Kardeşim, arabanın lastikleri ebat olarak çok ideal. Hatta 16 bile daha iyi. Ancak savrulma konusunda maalesef hata sende gibi görünüyor. Ben yeni BMW 3.20d aldım. Grande Puntomu sattım. Ama itiraf etmeliyim ki girdiğim virajlarda punto bir başka güven veriyordu ve yüksek hızlarda da puntonun tadı bir başkaydı. Yani demek istediğim şu ki: Grande Punto sınıfında mükemmel yol tutuşa sahip araçlardan birisi. Senin buradaki sıkıntın, arabayı viraja girerken eskilerin tabiri ile yatırman gerekli, yani doğru açı ile viraja girmeyi adet edinmelisin. Sonra şu da olabilir: Lastiklerin ideal şişkinlikte değildir. Veya lastiklerin bence 16 inç'i geçmemeli herşeyin azı zarar olduğu gibi( örneğin 13-14 inç) çoğu da zararlıdır (örneğin 17-18-19 inç) bence. Tabii grande puntolar için. Son şık olarak da esp'ne mutlaka baktır, hatalı esp sisteminden de kaynaklanabilir seniğn dediğin bu sorun. Çünkü düşünsene, benim GP'mde ESP dahi yoktu ve mıh gibi yola tutunuyordu, ama sende bir de ekolarak ESP var ama çok kolay savruluyor diyorsun. Demekki, ESP sistemi hatalı çalışıyor olabilir. Sen şimdi servise git bu şikayetini söyle ama oradakiler saçma sapan test sürüşü yapıp bişey yok derler bence. Sorunun konusunda diretmelisin ve gerekirse bir otomobil bilirkişisi ile aracının hatalı olduğunu tespit ettirebilirsin. Daha sonra da HUKUKİ GİZLİ AYIP dolayısı ile aracını aldığın yere iade edip hatasız olan bir yenisi ile değiştirmeyi deneyebilirsin. Umarım aracın garanti süresi içerisindedir. Biraz zorlu ve can sıkıcı bir durum ama kararlı olursan çözemeyeceğin bişey değil. Şunu bil ki, GP'ler eş sınıflı araçların arasında en iyi yol tutanıdır. Böyle bir sorun yaşıyorsan, ya senin sürücülüğünde ya da araçta bir hata var. Tüm samimiyetimle ve yardımcı olması dileğimle bunları söyleyebilirim kardeşim. Umarım sıkıntın çözülür
BMW 3.20d premium 184 HP
Evet ESP de sorun olur dediğiniz gibi. Çünkü normalde ASR var araçta ASR de aracın patinaj yapmaması lazım ancak ASR olduğu halde patinaja giriyo bazen araç tak diye ses geliyo biryerden bu nedir ?
Dostum, sen bu şikayetlerini gidip servise bildir ama mutlaka ve mutlaka servis - şikayet kaydı açtır. Sisteminde bir hata var olduğu açık. eğer bişey yapmazlarsa, yapacağın şu: Dediğin gibi ASR patinaj önleyicidir. Sen servisteki hasar kaydını gösteren o kağıdı alıcaksın, Sulh Hukuk Mahkemesi'nden bilirkişi incelemesi isticeksin. Otomobil bilirkişisi gelip senin aracını test edicek. ASR'nin ve ESP'nin ayarsızlığını ve hatalarını tespit edip rapor edecek. Sen de bu raporu FIAT'a teblğ ettireceksin ve bir noter ihtarnamesi ile ayıplı malın düzgünüyle değiştirilmesini aksi halde dava açacağını ihtar edeceksin. Kolay gelsin, hukuki yardım alman daha iyi olcaktır bulunduğun şehirde... İstanbulda isen bu konuda uzman avukat arkadaşım var, çok yardımcı olacaktır. Saygılarımla
BMW 3.20d premium 184 HP
yönlü lastik olduğunu belirtmişsin aracında
bence sorun lastiklerinde başka yerde arama
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
bende esp asr olmadığı halde lastikler 185-15-65 olmasına rağmen virajlara ortalamanın üzerinde hızlarda giriyorum savrulmuyor..
1.3 DYNMC 5K. METALİK BEYAZ AS.KT. - Hİ-Fİ - SKY-DOME - FR.KT. ABARTH I SPOİLER
3.20d ile puntonun aynı şekilde viraja girmesi imkansızbence sizden kaynaklanıyor psikolojik diycem ama psikolojik olarak insan bmw ile daha rahat girer viraja
![]()
benim araçta ise umarım sorun yoktur servise gideyim bir bakalım ama adamlar nasıl test yapcakki hızlımı gircekler viraja ? ya takla atarlarsa benim araçla![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri