Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
41 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Virajlarda çok savruluyorum?

  1. #21
    Günkut KAYA
    Av.Efe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    83
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Işıltılı Siyah
    Plaka
    48 AV 434
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Dostum, zannetmiyorum takla atacağını AlLah kimsenin canına zeval vermesin. Ama atarsa takla, boş alanda deneneceği için test yapan arkadaşa bir şey olmaz. Ama sen o arabadan o zaman kesin kurtulursun ve yenisini verirler... Bu aymazlığa dur denmeli, senin canın ucuz değil nasıl olur da böylesi önemli bir konuda hatalı üretim yaparlar anlaşılır değil... Allah korusun kardeşim seni...

    Bu arada BMW ile çekingen kullanmam sanırım psikolojik yeni araç daha alışamadım, bir de arkadan itişli ya, korkuyorum zorlamaya yine de sağlam virajlara girdim dikkatli ve hızlı olarak araba banamısın demedi. Ama GP bir başka ya bebiş maserati ne de olsa
    BMW 3.20d premium 184 HP

  2. #22
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    bu konu göreceli bence, neyle kıyaslıyorsunuz?
    bence marea ile kıyaslamak yanlış, daha iyi yol tutması çok doğal.

    bilkent köprüsünü bilenler bilir 90 dereceye yakın viraj var yılda bi kaç kerede kaza olur. ben 60la giriyorum çok rahat çıkıyorum, 70le girsemde çıkar gibi ama denemedim. bana yeterli geliyor. lastiklerim 185 60 15 ER300
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  3. #23
    Osman D
    ecosi26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/03/2011
    Yaş
    55
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 151

    Standart

    Arkadaşım öncelikle siz eskişehirde nerede böyle bir viraja girdiniz söylerseniz ben size yardımcı olabilirim. Çünkü eskişehirde hızlı girip savrulmadan çıkabileceğiniz bir viraj hatırlayamadım. Birde dikkatimi plakanız çekti henüz 3 harf uygulamasına geçmedik siz plakayı yanlış mı yazdınız?

  4. #24
    Kadir Süreç Özyalavuz
    Moderatör kadir07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/01/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.010
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7573
    Edilen teşekkür: 1842

    Standart

    bilmiyorum ben mi paranoyak oldum ama kamuran vari bi konu olmaya başladı sanki...


  5. #25
    emrah ....
    emrahisilti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/09/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.104
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 237

    Standart

    adamın esp sini 2 dk bozdular Bu forum aleminden gerçekten korkulur

  6. #26
    Cemil Şen
    fotobelit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/10/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    3.062
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 859

    Standart

    Alıntı Gonzales Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    esp varmı yokmu bilmiyorum nasıl anlarım? birde dediğim gibi bizim araçlar çok hafif diyemi böyle uçuyor ve 215 lastikte sürtme yapmazmı ?
    Kusura bakma ama,daha aracınızı tanımadan ve çok az bilginiz oldugu halde yarışmanızı ben şahsen kendi adıma kınıyorum..Kendiniz tehlikeye atıyorsunuz bunu göz ardı ediyorsunuz ama başkasınında canını tehlikeye atmanızı işte bunu toplumumuz adına kınıyorum..Ve şunuda sormadan edemiycem;O aracı yarış yapıp geçince ne kazanıcaktınız..Birde kaybediceklerini düşün(Kaza yapsaydın Allah korusun)
    Konu fotobelit tarafından (31/03/2012 Saat 12:26 ) değiştirilmiştir.

  7. #27
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Ya arkadaşlar aracı görmeden fabrikasyon arızalıya çıkardınız. Punto sınıfında en iyi yok tutuşa sahip araç lastik tabanların 215 demişsin fazla bile. Bence lastik basınç ayarlarında sorun var ona baktır birde ön düzen balans ayarı yaptır o kadar.
    Viraja girme kuralları vardır hiç Formula1 seyretmedin mi? Viraja girmeden gerektiği kadar yavaşlarsın veites düşürüp aracı kompresöre alırsın kapalı yani olabildiğince içerden girersin virajın yarısına geldin mi düzlüğü gördüğün anda tam gaz yapıştır araç kendini toplar zaten. Viraj içinde KESİNLİKLE FREN yapma yoksa savrulursun toplayamazsın. Multijeti ne önden ne de arkadan savuramadım ben ki 195 lastikle açıktan sol çektiğim halde. yeter ki kurallara uy...
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  8. #28
    ilker köse
    sehzadeamasya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    407
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 77

    Standart

    benimde en memnun kaldığım yönü evonun ya 90-100 viraja giriyorum savrulmuyor babamdaki astrayla giremiyorum yani öyle virajlara

  9. #29
    emrah ....
    emrahisilti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/09/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.104
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 237

    Standart

    yok yok kesin mahkeme açın.Esp de sıkıntı var.Bilirkişigeldiğinde bakarsınız görünmeyen diğer arızalarda çıkar.

  10. #30
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Alıntı emrahisilti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok yok kesin mahkeme açın.Esp de sıkıntı var.Bilirkişigeldiğinde bakarsınız görünmeyen diğer arızalarda çıkar.
    Emrah kullandın ve araçtaki eksiklikleri tespit ettin sanırım bu kadar kesin konuştuğuna göre.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  11. #31
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.314
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 537

    Standart

    Alıntı Gonzales Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    esp varmı yokmu bilmiyorum nasıl anlarım? birde dediğim gibi bizim araçlar çok hafif diyemi böyle uçuyor ve 215 lastikte sürtme yapmazmı ?
    Kesinlikle aracınızda 140 ile viraja girmiyorsanız bir sorun var.BEN STANDART ARACIMLA, 175X65X15 hem de sert bridgestone b250 fabrika çıkışlı lastiklerle 100 KM hızla dışa çıkmadan derin viraj alabiliyorsam, sizin aracınızın lastik,amortisör,kamber-kaster, tork çubuğu bağlantı noktası, aks mafsalları v.s gibi bir çok noktada test görmesi gerekli. Ayrıca G.punto standart haliyle bile stabil .bir araçtır.1040 KG ağırlık iyi dağıtılmış ve amortisörler orta sertlikte, rüzgar koridorları sınıfının en iyilerindendir.
    Bence lastik havalarınızdan başlayın. klavuzdaki uyarıları dikkate alın. standart dışı fazla değişim yapmayın.
    Konu gurik tarafından (31/03/2012 Saat 18:48 ) değiştirilmiştir.
    Gezgin Gp.

  12. #32
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Kullanımlada alakalı olabilir. viraja 140km ile girip 100le çıkmak yerine 100le girip 140 la çıkın.(rakamlar afakidir örnek teşkil etsin diye verdim.) viraja girerken ayağınız tatlı bir şekilde gazda olsun virajın apex noktasında dipgazla çıkın. 205/45/17 3.5cm yay var. Yol tutuşum mükemmel. Virajlara girerken virajdaymışım gibi bile hissetmiyorum. Puntonun yol tutuşu bence başarılı.

  13. #33
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Başka Forumdan Alıntıdır!!

    Hepimize lazım bilgiler.

    Geçerli 2 Genel Kural

    Viraj alımında geçerli ilk kural "yavaş gir - hızlanarak çık" şeklinde açıklayabileceğimiz ve yapılan genel hatanın tersine otomobili virajın alımı sırasında değil, daha viraja girmeden yavaşlatmayı hedefleyen kuraldır. "Önce dış -sonra iç- tekrar dış" olarak adlandırabileceğimiz ikinci kural ise virajı dönülmesi mümkün en geniş açıyla dönebilmemizi ve dolayısıyla otomobilin yere daha fazla tutunmasına yardımcı olmayı amaçlar. Bu her iki kural da doğru viraj almanın mantığını anlatmak için yazılmıştır ve sizle birlikte diğer araçların da seyir halinde olduğu normal trafikte uygulanması son derece tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Bu sebeple xt....... olarak günlük trafikte size ayrılan yol çizgilerine uymanız gerektiğini hatırlatırız.

    Yapılan Hatalar

    Viraj alımında genellikle yapılan en önemli hata, viraja otomobilin yere tutunma sınırlarını zorlayacak bir hızla girip daha sonra viraj içinde fren kullanma mecburiyetinde kalmaktır. Eğer dikkatli bir sürücü iseniz diğer araçlarla birlikte viraja girdiğinizde çoğu sürücünün hızını ayarlayamamaktan ötürü neredeyse viraj çıkışına kadar fren lambalarının yandığına şahit olmuşsunuzdur. Bunun, şüphesiz ki viraj alımında uyulması gereken belli kuralları uygulamamaktan kaynaklanan nedenleri vardır.

    Şekil 1'de yanlış şekilde girilen bir viraj görülmektedir. Fren noktasında otomobilin bulunduğu yanlış konum ve hızını ayarlayamamaktan ötürü, virajın orta noktası olan apex’te viraj açısının ne kadar keskinleştiği rahatlıkla görülmektedir. Sonuç olarak bu noktada aracı neredeyse durma noktasına varacak kadar yavaşlatmak mecburi hale gelmektedir.

    Virajları Doğru Almak

    Viraj alınırken yolun ne genişlikteki bölümünün kullanılacağı bir çok dış etkene bağlıdır. Viraj içinde karşı yönden gelen olup olmadığını görmemizi engelleyen ağaç vb. görüş engelleyici birtakım etkenler ya da yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığı gibi.. Ancak, her koşulun uygun olduğu varsayımından hareketle doğru viraj alımını şu şekilde açıklayabiliriz:

    Şekil 2 doğru şekilde viraj alımını göstermektedir. Doğru viraj alımında sürüş çizgisi "önce dış -sonra iç- tekrar dış" şeklinde olmalıdır. Şekilden de anlaşılacağı üzere, viraja dıştan, yani sağa dönen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönen virajlarda ise yolun sağına yanaşarak dönmek esastır.

    Otomobili viraj içerisinde yavaşlatmak yerine, gerektiği kadar vitesle birlikte hız düşürülerek otomobilin lastikleri yere tam olarak tutunabilecek şekilde viraja mümkün olduğunca dıştan girilir. Yani, otomobil viraja daha girmeden yavaşlatılması tamamlanmış olmalı ve bu hız, şekilde "apex" olarak gösterilen virajın orta noktasındaki hız dahil, virajın tümündeki en düşük hız olmalıdır. Fren ancak viraja giriş noktasından önce otomobili yavaşlatma maksadıyla kullanılmalıdır, viraj içinde frene basılmaz.

    Fren noktasından itibaren otomobil virajın içine yönlendirilerek apex’e kadar kontrollü bir şekilde gaz verilir (hız belirli bir miktarda artırılır). Orta noktada (apex’te) otomobile uygulanan merkezkaç kuvveti maksimumdadır. Bu nokta aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır.

    Virajın en iç konumunda bulunulan apex’te virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek otomobil gaza oturtulur. Ancak gaz verirken otomobili kasmak ve lastikleri zorlamak yerine hem motorun daha çabuk hızlanması hem de lastiklerin soğuyabilmesi için bir an evvel düzelterek aracı gerektiği kadar dışa bırakmak gerekmektedir.

  14. #34
    Burak Sağdıçlı
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Gonzales - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    23
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26 YCA 63
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    140 la girmiyorum 80-90 la girdiğimde sanki araba takla atcak gibi oluyo korkuyorum

  15. #35
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı Gonzales Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    140 la girmiyorum 80-90 la girdiğimde sanki araba takla atcak gibi oluyo korkuyorum
    rakamları örnek olarak verdiğimi söyledim. 140la girdiniz demedim. 80-90km hız normal gibi ancak virajın şeklide önemli. Sıfıra yakın bir virajsa sıkıntıdır.

  16. #36
    uğur ural
    dexter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/02/2011
    Yaş
    51
    Mesajlar
    702
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 142

    Standart

    gonzales baştan söylesene lastik ebatlarını...zaten 205 lastiğin varmış,miilet sana 215 lastik tavsiyesinde bulunmuş falan... o lastikler zaten abartı olmuş,bende 175 var... senin altındaki araba bmw değil... 80-90 la viraja girebiliyorsan sorun yok,150 yle viraja girebileceğini sanıyorsan yanılıyorsun...

  17. #37
    V.Seyhun Akar
    seysey37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/11/2009
    Yaş
    39
    Mesajlar
    782
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    41GC850
    Edilen teşekkür: 219

    Standart

    çoşkun abiye katılıyorum kesinlikle lastikler..ben michelin takmıştım fiestadan çok çok daha iyidi yol tutuşu puntonun..

  18. #38
    mustafa özbey
    reddragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2007
    Mesajlar
    752
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 166

    Standart

    Biz düz yolda 140 yapmağa korkuyoruz millet 140 la viraj giriyor cesarete bak

  19. #39
    emrah ....
    emrahisilti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/09/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.104
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 237

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emrah kullandın ve araçtaki eksiklikleri tespit ettin sanırım bu kadar kesin konuştuğuna göre.
    kullanmaya gerek yok bi bakışta anlarım ) adamın arabasını 2dk da perte çıkardılar ya inanamıyorum

  20. #40
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    vay arkadaş herkes eksper herkes ralli pilotuymuş forumda

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Virajlarda savurma
    zafer murat tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 03/12/2010, 02:10

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com