Buğu ile ilgili aklıma ilk gelen, araç içi sirkülasyon düğmesi. Eğer bu açık değilse bende buğu yapıyor. ( yada kapalı, tam bilemedim şimdi. ). Sonuç olarak dışarıdan hava gelmesi lazım.
Arkadaşlar ilk uzun yolumu yaptım grande puntomla. aşağı yukarı 350-400 kilometrelik bir yolculuğu sağ salim kazasız belasız atlatmış bulunuyorum.
5.3 litre/ 100 km verisiyle bu yolculuğu gerçekleştirdim. Bunun sebebi yoldaki buzlanma ve aşırı soğuktu tabi. Daha düşük bir değer yakalayabilirdim inanıyorum.
Yalnız benim problemim yakıt değil. Aracım aşırı buğu yapıyor camlarda. Kaloriferleri 3-4. seviyede açarsam bi derece azaltıyor ancak yine de camların yüzde 80 kısmı buğulu kalıyor. Özellikle bilecik civarındaki şu dağlı tepeli bölgede (bileniniz çoktur) sanıyorum sıcaklık aşırı düştü veya o tarz bir şey, aracın içerisinde pişerken neredeyse önümü göremeyecektim. Acaba ben mi bir şeyleri yanlış yapıyorum bilmiyorum.
Kalorifer en sıcak konumda. camlara veriyorum havayı. (zaten başka şansım yok bir de onu yapmasam vay halimize.) 2. seviyede kalorifer çalışır vaziyette.
dikkatimi çeken bir diğer husus,
arka cam buğu çözücüleri çalıştırmadığım halde arka cam neredeyse hiç buğu yapmıyordu. Aynı şekilde arka yan camlarda da buğu miktarı daha azdı. Acaba aracın ön kısmı aşırı ısınırken arka daha serin mi kalıyor ne oluyor anlamadım gitti.
Bu problem dışında gayet güzel bir yolculuk geçirdim. Rahat ve seri bir araç uzun yolda. ortalama hızım verilerde 80 km/s olarak çıkmış. biraz daha hız yapmak isterdim ama bu veriyi aşağı çeken faktör sanıyorum yolun son bir buçuk saatlik kısmını daha yavaş seyretmek zorunda kalmış olmam.
Buğu ile ilgili aklıma ilk gelen, araç içi sirkülasyon düğmesi. Eğer bu açık değilse bende buğu yapıyor. ( yada kapalı, tam bilemedim şimdi. ). Sonuç olarak dışarıdan hava gelmesi lazım.
Havay içeride sirkülasyon yapmış muhtemelen.Dışarıdan hava vermelisinNemsiz taze hava.
Herhalde araçta 1-2 kişi vardı ki çok etkilenmemişsin
4-5 kişi olsaydı ve hava sirkülasyonu içeriye ayarlı olsaydı, camdan dışarıyı göremezdin. Ya da yandan cam açmak zorunda kalırdın.
Birde benim gözlemlediğim kadarı ile sadece havalandırma açıldığı zaman buhulanma oluyor.Klima ile birlikte açıldığı zaman buhu problemi 2 dakika içerisinde kalkıyor.Tabii kış ayında klim açmak ne derece doğru-yanlış onu bilemiyorum.Yanlız ben buhu olmaması açısından havalandırmayı klima ile birlikte kullanıyorum.
Tespitinizde küçük bir hata var:
Sadece havalandırma açtığınızda da "dışardan içeri hava ayarlı olduğu takdirde" buhunuz gider.
Klimayı açtığınız zaman ise klima ortamdaki nemi alacağı için buhu daha hızlı yok olur![]()
Otomatik Klimalı Araçlarda Max Buhu giderme tuşuna bastığınızda otomatik olarak şunlar olur:
Hava dışardan içeri gelecek şekilde havalandırma musluğu açılır.
Sıcaklık HI seviyeye gelir (yani maksimum sıcak ayarlanır.)
Hava yönlendirmesini sadece yukarıya verir.
Ve klimayı açar.(Klimayı açmasındaki olay nemi giderecek olması/Araca soğuk hava vermiyor yani.)
iç hava sirkülasyon düğmesi açıksa buğu yapıyor. Açık olmadığına dikkat etmeli.
İç hava sirkülasyonla birlikte klimayıda devreye alıp camlara verirseniz saniyeler içinde buğu kaybolur.. Amaç içerdeki havayı ve buğuyu emip yerine taze hava almak..
Mesela benim araçta buğu düğmesine basınca kendisi otomatikman klima komprasörünü devreye alıyor ve buğunun gitmesi saniyelik gibi birşey oluyor.
BY Turbo SPORT 150 HP
Klima soğutmak için değil mi arkadaşlar ısıtma işlemi için herhangi bir faydası yok değil mi ?
hayırlı uğurlu olsun ve geçmiş olsun...buğu çözücüler satılıyor onlardan cama sıktığınızda aracınızın camı bir süre buğu yapmıyor ayrıca gp lerin çoğunda bu sorun var..
hocam bende aynı sıkıntıya düşmüştüm istanbuldan antalyaya iki kişi uzun yolculuk sırasında iç hava sirkilasyonu açıktı aracın her yeri buğu olmuştu ilk başlarda aklıma gelmedi baya bi sürü o sekilde gittim ama daha sonradan iç hava sirkülasyonunu kapatınca hiç buğu yapmadı diyebilirim
evolarda bu buğu olayı yok sanırsam
İÇ HAVA SİRKÜLASYONU
Bu fonksiyonu devreye almak için butonuna basınız
(butonun üstündeki led yanar).
Bu fonksiyon özellikle dışarda hava çok kirli olduğunda
yararlıdır (trafik tıkanıklıklarında, tünellerde vb.). Fakat özellikle otomobilin içerisinde sayıca fazla yolcu olduðu
durumlarda camlarda buğu oluşumunu engellemek için
uzun süre kullanılmaması tavsiye edilir.
DiKKAT iç mekandaki hava sirkülasyon sistemi istenilen
ısıtma veya soğutma şartlarına daha hızlı ulaşılmasını saðlar.
Camlarda buðu oluşumunu belirgin şekilde arttıracağından
dolayı, yağmurlu/soğuk günlerde iç hava sirkülasyonu
fonksiyonunu kullanmayınız.
el kitabı
Konu srkaradag tarafından (06/02/2012 Saat 20:37 ) değiştirilmiştir.
Buğu yada buhu farketmez engellemek için;
1-Camlarınızın genelde temiz olmasına dikkat edin buğlanmış bölgeyi bezle yada elle silmeyin.
2-Havalandırmada iç sirkülasyonu sadece dışarıdaki hava pisse (kamyon otobüs dumanı, lağım kenarı vb.) böylece içeriye dışarıdan hava almayı keser ve sadece içerideki havayı sürekli filtre ederek tekrar içeriye gönderir böylece agzımızdan cıkan nemli hava döndükçe özellikle araba kalabalıksa buğu yapması an meselesi bu yüzden kapalı yani ışığı sönük şekilde kullanın. Dijital klimada düğme konumu vs nedir bilmiyorum.
3-) Hava üflemesini camlara dijital olmayanlarda en sağdaki mandalı en sağ konuma çevirin
böylece buğu anında çözülür klima açmanıza bile gerek yok sadece havalandırma ilede giderilir boşuna fazla yakmayın.
Klimayı sıcak konumda açarsanız sıcaktada işe yarar.
cevaplar için çok teşekkür ederim. Evet iç hava sirkülasyonu hatasını yaptım ancak sonra denemeler yapmaya başladım.. iç hava sirkülasyon düğmesini kapattım( yani dışarıdan hava giriyordu) yine de buğu problemim vardı pek faydasını gördüğümü hatırlamıyorum. Neyse yine denerim. Şu an deli gibi kar var dışarıda bir süre aracı kullanamayacağım görünüşe göre![]()
Yav bunun kimyasal bir çözümü yok mu? Buğu önleyici spreyler filan hiç işe yaramıyor. Ben bir tane aldım, daha beter yaptı üstelik iz bırakıyor.
Taksicilerin önlerinde hiç buğu olmazken, camın geri kalan kısmından dışarısı görünmüyor. Bir tanesine sordum. Sabunlanmış gazete kağıdı sürdüm dedi ama denemedim.
hava cok sogukken ıcerısıde cok sıcak oldugu ıcın buhu yapması gayet normal sızde kalorıferın ısısını bıraz dusurseydınız buhu yapma ısını cozmus olurdunuz , kendınız soylemıssınız arka taraf daha serın oldugu ıcın buhu yapmamıs![]()
Yok ya sanmıyorum onunla alakası olsun ankaranın -18 inde kalorifer full performansta çalışırken hiç bir sorun yaşamıyorum.
Hocam camlarını temiz tut abuk subuk bi ton kimyasal var piyasada carpex vs. arexons o markaları kullandım hiç biri işe yaramıyor. bütün camı temiz tutun iç silkülasyonuda kapalı konumda havalandırmayı kullanın buğu yine gitmiyorsa havalandırmanızda sorun vardır. Benim eski 131 imde bile buğu sorunu yoktu.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri