Bir araç alırken hiçbir kazası sürtünmesi taş izi olmamasını hatta mümkünse km si az ama hiç binilmemiş olmasını istiyoruz. Satmaya gelincede gözümüze hoş gelmezse sürtünmeleri ya da taş gelen yerleri onardığımızda bunuda resimlerle filan anlatmak isteriz, keyfekeder yaptık demek için. ben her zaman 2. el araçta yürüyeninde herhangi bir arıza olmamasını ararım kalan kısımlar çok önemli değildir, nasılsa yaptırılır. teknoloji gelişti artık parçalar sökülüyor yenisi takılıyor boyanıyor falan filan. Allah kimsenin başına vermesin ufak tefek kazaları herkes yaşar ama o şekilde bırakamazsınız illaki yaptırmak gerekir örnekler çoğalabilir. Neden bir melek aranır neden satarken bir melek veriyoruz deriz görüşlerinizi merak ettim ve bu konunun esasları neler olmalıdır?
bende araç alırken öncelikli olarak motor ve yürüyen aksamına bakarım kaporta benim için çok fazla önemli değildir.
önemli olduğu şey ise değişen parçası var ise bu aracın ne kadar büyüklükte bir kaza yaptığı ve bu değişenler haricinde düzeltme ile veyahut başka bir yöntemle diğer kaporta aksamlarında sıkıntı olup olmadığı.gerçektende şaseden darbe yemiş bir arabanın hayrını görmeyen çok fazla insan var.
yoksa orası boyalı burası boyalı benim için farketmez benim düşüncem bu dediğiniz gibi her türlü düzeltme ve değişim işlemler artık rahatlıkla yapılabiliyor
abi açıkçası piyasaya güven olmuyor, büyük kazaları ufak sürtünmeden dolayı boyalı diyen çok, ayrıca boyasız araç tercihinin sebebi ise satarken sıkıntı çıkaracak olması, bende bu düşüncedeyim. mesela arkadaşım geçen sene bi araba aldı, o zaman plaka sorgulattığımızda hiçbirşey çıkmadı, boyacımıza götürünce bel altı boyalı olduğunu söyledi. geçenlerde satmak istedi, plakayı sorgulatan biri ileri geri bi mesaj atmış. bizde sorgulatınca anladıkki km düşürülmüş, 7-8 kere hasarı var. bu yüzden bende artık boyalı araçlardan uzak durmaya çalışırım eğer tekrar araba alacak olursam... ve bize denen keyfekeder ufak sürtünmelerden boyandı..
Konu can-asan tarafından (25/01/2013 Saat 08:42 ) değiştirilmiştir.
Piyasanın gerçektende çok kötü olduğunu bildiğimizden belkide böyle oldu. Gerçi hala bilinçsizce araba alıp sonradan pert kaydı olduğunu öğrenenler var yazık günah.
Puntomu alırken satıcı fotoğraflarıyla 1 değişen ve 2 bölgedeki lokal boyayı gösterdi, tereddütsüz aldım. Bundan önceki aracımda büyük kaza yapmıştım (aracın direklerinde vsde düzeltme vardı düşünün) ama motoru kusursuzdu ilk sahibiydik çok iyi bakmıştık. Sonuç; birisi geldi araçtaki herşeyi anlattık yürüyene baktı ve aldı.
Yani siz aracınızda birşey olsa da dürüst olun Allah iyilerle karşılaştırıyor merak etmeyin.
Ben aracımı alırken direk vernik atığı varken aldım düşünün. Ve biraz takıntılı olduğumdan boyattım 4 parçayı Şimdi sahibinden.com a satılıkta adam arıyor orası burası boyalı bu arabaya şu parayı veriyim. ----- --- diyip kapatasım geliyor telefonu. Ben 23.000 den aşşağı vermem diyorum o adam bu saatten sonra 25 versede vermem. Yakarım o arabayı o adama satmam. O derece inat ettim.
Boya değil aslında sıkıntı zaten servise expere vs gidecek araç . Ayrı bi konu adamların daha nasıl fiyatı kırarım politikası 2 tarafında midesini bulandırmya yetiyor.
Piyasada çok üç kağıtçı var
Oz Büyücüsü
Abi olmaz mı? Ben ilk punto almaya karar verdiğimde ayağım çatlaktı. Alçıda gittim araca bakmaya. Baktım direksiyon mavi arka logo kırmızı ön logo mavi. Hayırdır dedim değişltirdim dedi. Neyse servise gidelim dedim tamam bugün işim var yarın dedi. Ertesi gün bi daha serviste buluştuk. Abi araba bi tek takla atmamış. Birde hiç birşeyi yoktu aracın. Expertiz parasını ödemeden çıktım bak başının çaresine dedim.
2. Arabaya bindim araba resmen silkeliyor vitesler garç gurç servise gittik expere şanzıman dağılacak dedi. Onuda öyle bıraktık.
3. Araçta buldum hemen aldım. O derece olmuş insanlar.
Para kaybetmeye kimsenin tahammülü yok. Ancak karşı tarafıda enayi yerine koymaya hakkımız yok. Şaşırıyor insan bunları görünce.
Benim için en önemlisi gerçek km'si bu bende takıntı oldu 2001 megane coupem vardı cok aradım km'si düşük olsun diye 62.000km bulup hemen aldım.
Boyaya çok önem vermem kafadan kazası olmasın değişiği olmasın yeter.Hasar kaydının olmamasınıda unutmamak lazım
Eski coupem paylaşmak istedim plakaya dikkat.
Sent from my iPad 2 using HD
Araç,sahibinin kişiliğini yansıtır. Gerisi size kalmış
Şunu bu kadar net söyleyebilirim ki ( işini hakkıyla yapanları tenzih ediyorum ); Sahibinden deki araba ilanlarında yazılanların %85 i yalan,dolan, üç kağıt. Araba alırken nefret etmiştim, artık bin lira fazla vereyim adam gibi araba alayım diyorsunuz en sonunda. Bu yüzden alırken de satarken de bu insanları ( üç kağıt , yalan, dolan ) soyutlayamadığımız için böyle bir durum ortaya çıkmış olabilir. En iyi arabayı arabanın kendi sahibinden, bu işin ticaretini yapmayan birinden temin edebilirsiniz. Bu da tabiki çıtayı biraz yükseltir. ( fiyat olarak )
Ben de daha geçen ay Punto sattım Honda Civic HB aldım.
Puntonun ekspertiz bilgisini ilana tam olarak yazdım, ilana aklıma gelen her şeyi yazmaya çalıştım. Alıcısı geldi Ekspertize soktu dediklerim aynen çıktı arabayı aldı gitti. 4 parça boyası vardı.
Kaza Sorgulama mesajında sadece 1 kazası olan bir Civic baktırdım ben de Ekspertize soktum satıcısı "ben hiç baktırmadım arkadaşımdan böyle aldım" falan diyor şüpheli yani ve 2 parça değişen ile 4 parça boyası çıktı. Ön çamurluk değişirken vidalı sökülüyormuş ancak arka çamurluk galiba kesilerek değişiyormuş, orayı çıkma parça ile yapmışlar pek sağlıklı olmamış, Fiyat da kırmayınca satıcısı teşekkür ettim bıraktım.
Şuan aldığım aracın da Kaputu değişmiş ve bagaj kapağı lokal boyalı. Ancak ekspertizde Kaputun altında kalan yerde Podyede, iç kısımdaki saçlarda falan kesinlikle hiçbir işlem olmadığını belirttiler tamamen yüzeysel olduğu için ve yetkili serviste kayıtlı muntazam bir işçilik olduğu için aldım.
Yani sadece Kaza Sorgulama (artık muayene Kilometre kaydı da geliyor) ile alınmaz 50 TL'ye ekspertiz yapan yerler gayet detaylı anlatıyor oralara götürmek şart.
Gerisi hep fiyat kırmak için teferruat.
Boya ve değişen olayını çok abarttık çok kafaya taktık.
Hiç boya ve değişen olmayan araç sahipleri de neredeyse Sıfır araç fiyatına yakın para istiyor!
Alper DEMİR
2005 model Honda Civic HB AT 1.6 ies (Aralık 2012...)
2009 model GP 1.3 mjet Active (1 yıl)
2006 model Meriva OPC (2 yıl)
1995 model Vectra GT (2 buçuk yıl)
Hiç boyasız Aldım, arkadan çarptılar arka tampon değişti arka kapak boyandı, park yerinde ön çamurluğua vurdular, çamurluk ve ön tampon boyandı
Tavana kar düştü, az daha şiddetli olsaydı boyanmadan düzelmeyecekti..
Melek olarak aldım.
Ama benim gözümde hala melek
O yüzden satmaya yeltenmiyorum, 2 kaportada+2tamponda boyası var düş düş diyenler olacağı için.
Size tamamen katılıyorum bende aynı şekilde kaç aracı aradım inceledim, boyasız kmsi yahu bi araştırıyosun 3-4 parça boya km farklı falan fistan. Sonra gittim 1-2binlira fazla verdim aynı model aracı aldım. Kafam rahat. Kmsi orjinal olsun, daha doğrusu satıcısı düzgün olsun.
Asıl söylenmesi gereken "düzgün araba bulmak zor" değil
"düzgün satıcı bulmak zor"
Kaportası iç döşemeleri üç aşağı beş yukarı araç sahibinin malına nasıl baktığını da belirtiyor içi leş gibi dışı vuruk çizik ezik içindeki bir aracın şoförü eminim ki o aracın yürüyen aksamı ve motorunu da iyi bakmamıştır diye bir düşüncem var benim. O yüzden ben önce aracın iç döşemelerine temizliğine bakalım sonrası zaten motor kaputunu açıp baksam ne bakmasam ne motoru dinlerim en fazla düzgün tıkır tıkır çalışıyor mu diye gerisi ekspertizlerin işi ama dediğim gibi içine oturduğum da içime sinmediyse orada bırakır giderim.
Mustafa beyin de dediği gibi "düzgün araba bulmak zor" değil "düzgün satıcı bulmak zor"
2 parça dıştan boyalı arabaya bakın
Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline Model 52.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Beyaz renk - 110510988
İstanbul'da boyasız değişensiz araba bulmak, İmkansız gibi bişey. Yani piyasadaki aracların %99'u Boyalı ve değişenli. Boyasız değişensiz olanlarıda görüyorsunuz sagı solu vuruk cizik ezik kepaze gibi dolaşıyorlar.
Yani Boyasız Değişensiz araba isteyenler Sıfır KM Alsın
Benim aracım Sıfırdan beri bende, 3.5 sene oldu Agustos'un 20'sinde 4 Sene olacak.. ve 43.000'de suan.
Benim aracım'ın Park halindeyken Yandan sürtmeden dolayı Sağ iki kapısı değişti, Sağ arka camurluk boyandı. Sag iki kapıda boyansa düzeliyordu ama ben değiştirttim. Kaskonun experini Babamla birlikte Dövüyorduk hatta bu yüzden. boyancak diyip Durdu Bizde cok üstüne gittik, Tartaklamaya kadar gitti iş, O Kadar telefon, Israrlarımıza dayanamayarak Değiştirtik Kapılarımızı. keyfi olarakta ön tamponu Komple boyattım Çünkü geri geri gelip tıklayan, Sürten çok öküz var istanbulda. Yani Kaporta Olarak 2 Parça değişen 1 Parça Boya var. Plastik Aksamlar Kesinlikle Boyadan Sayılmıyor gönül rahatlıgıyla Boyatabilirsiniz. Sonuçta Kepaze gibi gezmekten iyidir.
Hatta Arabayı Eğer bir gün Satarsam Boya ve değişen takıntılılara Kesinlikle 50 milyarda Verse vermeyecem arabamı. Benim gibi arabaya gözü gibi bakacak Birine verecem.
Kepaze gibi Asla gezmem. Aracımda Allah'a bin sükür'ki Büyük kaza Yok. Direklerinde, Sasede Bir oynama yok. Yürüyen Aksamında Problem Yok. İnşallah'ta olmaz Kazasız belasız binerim.
2. El araba alırsamda Mesela Keyif amaclı alırsan 10 15 milyarlık Modifiye amaclı İsterse pertten toplama olsun Alırım. Cünkü bende o arabanın Anasını aglatcam Boyatcam her yerine işlem yaptırcam kafama göre modifiye edicem..
Ama uzun Yıllar binmek için Alcaksam Mutlaka özenle Seçerim Özellikle Önden ve Yandan çok büyük Darbe Almamasına Bakarım. Bi kaç parça boya ve değişen Kesinlikle önemli Değil Yeterki Kuleler, Direkler, Şase sağlam olsun. Yürüyen aksamında problem Olmasın..
AnıL Ercan
genelde üç kağıtçı olduğumuzdan....
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
boyasız hele ki 5-6 yaşında araç çok zor...2.el siteleri zaten en uzak durulması gereken yerler diye düşünüyorum..boya takıntısını da bazen anlamış değilim hocam...15-16 bine hem boyasız hem düşük km hemde yaşı küçük araç o kadar zor ki hatta imkansız...2. el işi zor iş 2 ucu pis değnek..alırken de satarken de...
başımdan geçen bir olayı daha anlatayım. ford c-max alıyorum araba çok güzel yani donanım yürüyen herşey harika...tramere mesaj çektim motor şasi numarası ile kazasız yazdı neyse arabayı aldım acaip memnunum ihtiyaçtan dolayı satmaya karar verdim ve bir alıcıyla anlaştık o da ustasına götürdü gösterdi sıkıntı yok aracı verdik satış gerçekleşti aradan 3 gün geçti alan arkadaş arıyo abi aracın pert kaydı var diye inanın şaşırmayı şok oldum neyse arkadaş derinlemesine bir araştırma yapıp beni daha sonra tekrar aradı söyledikleri beni acaip şaşırttı. aracın ilk sahibi arabayı aldıktan bir ay içerisinde park halindeyken arakdan bir minibüsün çarpması neticesinde eksperle anlaşarak 3.000 tl lik hasarı daha fazla göstermek usulü ile pert e çıkarmışlar bagaj ve tamon değiştirilmiş cam dahil 3.000 tl ye sonra aracı sigorta şirketi satmış oradan da bana denk gelmiş bende alırken kaç yere gösterdim sıkıntı yok dediler hatta cihazla bile baktırmıştım ama bagajda komple değiştiği için cihaz boyayı aynı kalınlıkta ölçmüş o zaman anladım ki yürüyen ve aksamda sıkıntı yoksa mesele yok o alan arkadaşta kaskosunu yaptırmış tertemiz şimdi biniyor gayette memnun. sonuç olarak araba alım satımında da allah hep iyi insanlarla karşılaştırsın demek geliyor içimden....
Alan arkadaşada sizede kötü bir deneyim olmuş ama ben boya ölçüm cihazının boya kalınlığına göre,boyalımı değilmi anlıyorlar diye biliyordum..Mesela;Sıfır aracın boya kalınlığı 0,5,eğer boyalıysa bundan fazla gibi..Acaba yanlışmı biliyorum..Bu pert araçlarını trafikten men etmeleri gerek bence..
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri