izah etmek istediğim şu; araç seçimlerimde bir markanın herhangi modelini seçeceksem şahsen o modelin dünya çapında hangi kriterlere göre ne ödülü aldığına bakarım.Sonra mümkünse kiralar veya test aracına binerim. Herşey söylendiği ve yazıldığıyla örtüşüyorsa bu kez tercih ettiğim aracın ithalatçısına,servis yaygınlığına,parça bolluğuna,alıp satarken ettireceği minimum zarar değerlerine,performans,tüketim,güvenlik paketine bakarım. Bu şekilde yapılan sağlıklı analiz hata yapma şansını azaltır.
1999 yılında aldığım 4yaşındaki 320i arabamı 2004 te satarak yine Alman olsun vw golf olsun düşüncesi ile o döneme kadar yıllarca motorunu geliştirilmeden 8 valf seçeneğinden sıyrılmış, 16valf 115 hp ve 6 ileri vites comfort line aracı üretmesiyle bende sıfır golf almıştım. Yine o dönem bir araba dergisinde kıyaslamnın etkisindeydim BMW1 serisimi vw golf fsi mi şeklinde ki dergi yine bir numara vw şeklinde sloganıyla kıyaslamasını sonlandırmıştı. Halbuki olay bu kadar basit değildi. vw de vites araları dar,tüketim fazla,klıma açıksa yokuşta sollamada sıkıntılı,gaz seçeneğine geçilemeyen,göğüste kullanılan kalitesiz malzemenin solduğu ve kısaca üretiminin hata olduğunu kabul ederek daha 4. yılında tsi motora geçiş yapan bir araca yatırım yapmış oldum. Bu açıdan olaya baktığımızda takım tutma havasında sadece Alman olsun ne olursa olsun demek ciddi bir hata olur. Bravo konusuna gelince Fiat kuş ve tempra gruplarından sıyrılma aşamalarındayken, hiçbir ödülü hatta beklentisi dahi olmayan modelleri ürettiği dönemlerine bakılıpta o dönemin aynı segmentte golf'ü ile kıyaslamak yine yanlış olur ki o yıllarda benim seçim listemde fiat'ın hiç bir aracı yoktu. Yalnız 2006 yılından günümüze Fiatta devrim niteliğindeki değişim ve kazanılan her alanda ödüller artık bu markayıda dikkate almayı gerektiriyor ki Alfa'yı bünyelerine katmayı bırakın, opele motor satıpta dar boğazdan çıkarabilen bir firmayı Almanlara kabul ettiren İtalyanı takdirle karşılamak ve değerlendirmeleride bunu baz alarak yapmak lazım. vw golf'ün tsi 122 hp motor seçeneğine sahip full aracının Bravodan daha fazlası yok,daha kaliteli diyebileceğimiz kısmıda yok bildiğim kadar.Multiair motorun en iyi motor seçilmesinin de tsi motorun aldığı ödülden sonra alındığını göz önüne alırsak bu husustada öncelik yok,iç hacimin basıltılmış ve küçülmüş olması,aerodinamik yapının kutu gibi şekil almasıda dikkat çekici..
Internatıonal engıne of the year 2011 kıyaslamasında fiat multiair 248 puan ile 124 puanlı vw 1.4 litre tsi turbodan önde gelmiş ama vw nin 1.4 litre TSI Twincharger motorundan geride kalmıştır.
https://www.ukipme.com/engineoftheye...s_11/1_14.html
Para sahibinin,mal alıcısınındır. Her araç kullanıcısının kendi yaptığı tercihle mutlu ve kazasız yıllar geçirmesini temenni ederim. Yazdıklarımla ufkunuza yeni bir açı kazandırdıysamda ne mutlu bana.Saygılar...![]()
Yer imleri