Sayfa 2/2 İlkİlk 12
36 sonuçtan 21 ile 36 arası

Konu: Yokuş fiyaskosu

  1. #21
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    Alıntı BugattiV Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba, ben Taksim-Gümüşsuyu Mahallesinde oturuyorum. Bizim mahallenin yokuşlarını bilenler bilir. İlk başlarda ben de biraz zorlanmıştım ama aracı devirli kullanınca sorun çözüldü. Debriyajın kavrama noktasına dikkat ettiğiniz ve gaza biraz fazla yüklendiğiniz takdirde (lastikleriniz de iyiyse tabi) rahatlıkla çıkarsınız yokuşları. Ancak mazot sarfiyatınıza sakın bakmayın, ben evime giden yokuşu tırmanırken 25 litre yazdığını görüyorum bazen, içim kan ağlıyor
    O yokuşu iyi bilirim, sağlam yokuştur bizim üni.nin fakültesi var orda (İTÜ)
    evo evo..

  2. #22
    M.OğuzhaN ÇELİK
    eexelanss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/11/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.329
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06BY8509
    Edilen teşekkür: 460

    Standart

    1.3 multijet fiorinolardada aynı olay mevcut.. babam söylüyorduda inanmıyordum. Bigün aldım arabasını denedim gerçektende yığılıp kalıyor.. kalkmasıda ayrı bir mesele, işgence resmen
    BY Turbo SPORT 150 HP

  3. #23
    Çağatay Koçak
    fawori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/11/2008
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.081
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 221

    Standart

    arkadaşlar bide araçların lastik basınçları çok yüksekse bu yokuşta yığılma sorunu oluyor kesinlikle olması gereken değerlere getirin denmeye değer.Bir yakınımın yepyeni mondeosundan biliyorum.

  4. #24
    Ahmet Uzunçelebi
    van_hoijdonk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/08/2010
    Yaş
    36
    Mesajlar
    339
    Nereden
    Bartın
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 53

    Standart

    Aynısını ben de yaşamıştım memlekette orman içi yoldan köye çıkmaya çalışırken. Hızlı veya 2. viteste gidemiyorum çünkü yol çok virajlı. 1. vitese atıp bağırta bağırta çıkmaya çalışırken keskin bir virajda mecbur yavaşlamıştım ve sonrasında dik yokuş gelince gaza sonuna kadar yüklensem de araç devirlenmemişti.

    Devrin düştüğünü farkettim ve araç yokuşun ortasında stop etti. Çalıştırdım ama araba kalkmadı, geri gelme şansım da yok çünkü düz yer yok. Ondan sonra 2. kez denedim yine kalkmadı ve stop etti tabi burada gaza bayağı bir basıyorum patinajla kalkmaya çalışıyorum ama köy yolu o bile olmuyor.

    3.'de aracı boşa aldım, deviri boşta 3 binlere kadar çıkardım ve hızlı bir şekilde aracı 1'e takıp hemen kalkış yaptım. Aklıma başka çare gelmemişti.

    Araç çalıştığında 1000 devirde başlıyor dolayısıyla çok dik rampalarda kalkmak problem olabiliyor hele de virajlı bir köy yoluysa benim gibi uğraşmanız gerekebilir.

    Bir sonraki gelişimde ise virajlarda ise gaz kesmeden devam ettim her ne kadar riskli olsa da aracın yolun ortasında stop etmesinin canımı sıkmasından iyidir diye düşünmüştüm.

  5. #25
    Mustafa Usta
    USTA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    2.386
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1096

    Standart

    Senelere önce aynı sorunu arkadaşımın 1.3 mjet 2005 Doblosunda yaşamıştık,dik rampada 3 kişi ile rampanın ortasına geldiğimizde araç durup stop etmişti,bir dahada kalkamadık o rampada.En başa düzlüğe geri dönüp dip gazla kalkış yapınca ancak çıkabilmişti rampayı,demek ki sıkıntı genel ve hala devam ediyor mjet Fiat larda...

  6. #26
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    bence bu fiatla alakalı bi durum değil, fordda da oluyo aynı şey. rampalarda sağlam gaz vermeyince kalkmıyo. araba bayıldıktan sonra gaza bassanda devirlenemiyo. ben acemiyken cmaxte yeniyken kaçırmıştım bi akşam ara yoldan çok dik bi yokuşa çıkmaya çalışırken(cadde) stop etmiş kalmıştı. elektrikli olduğu için el frenide kullanamadım. 3-4 kere denedim ya gaz az gelip stop etti yada fazla gelip patinaja düştü bi türlü kalkmadı. yerlerde ıslaktı. acayip stress olmuştım.

    babam dik yokuşlarda hala klimayı kapatıp kaldırıyor.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  7. #27
    c®ax .........
    krakercocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/07/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    4.299
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1512

    Standart

    bende konuyu açan arkadaşa onu soracaktım kliman açıkmıydı diye...valla benım aracım canavar gıbı...devirinde kullandığın zaman şaha kaldırırsın aracı..m.jetler için söylüyorum..her rampaya girerim korkusuz..bence biraz aracını tanımakla alakalı bır durum
    ----------Captain Crax ------------
    gün gelecek benimde puntom olacak

  8. #28
    Serkan Küçük
    serkankucuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/05/2010
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.010
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 410

    Standart

    fırat'a katılıyorum ve ben de hiçbir zaman yokuşlarda sorun yaşamadım, canavar gibiydi maşallah... bence yaşanan olayların bi kısmında sorun araçta değil bizde...

  9. #29
    KENAN YALÇIN
    kartal3520 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/04/2011
    Mesajlar
    216
    Nereden
    Denizli
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Valla arkadaşlar önünüzde arabanın hızla çıkmayı denediğinizde burnunun yere değebileceği bir yokuş varsa kimse tutupda gaza köklemez,bile bile kimse aracına zarar vermek istemez.Yoksa bende 20 yıllık araba kullanıcısıyım acemi değilim yani.Kaldı ki bundan önce 1200 motor bir aracım vardı.Ama şu bir gerçek bizim arabalarda turbo devreye mutlaka girmeli girmediğinde böyle sıkıntıları bütün dizel araçlarımız yaşar bundan eminim artık.Öte yandan devrini almış araçlarımız canavar gibi çekiyor buda bir gerçek hatta 5. viteste bile torkun gücünü görebiliyorsunuz.Benim olay dar alanda hemen yokuş tırmamam gereken bi yerde gerçekleşti,kaldıki yokuşun kötü durumunuda açıkladım.(eğimi kötü hızlı girilldiğinde aracın burnu vurur)

  10. #30
    Zynl krcn
    ZAK1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Standart

    Yokuslarda sunu fark ettım devır olayı önemli bugun 2 vtesı 3500 de ıken 3 attım 3800 4 e attım araba devrını almıs 4 vıteste yokus cıktı o yokusu ben genelde 2 ıle cıkardım 4 le cıktım devır 2700 de falandı 5 a tayımdedım yokus bıttı
    Zeynel KARACAN

    "Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"

  11. #31
    c®ax .........
    krakercocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/07/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    4.299
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1512

    Standart

    d€diğin yokusu gorm€k g€r€kıyo tabı..burnu surtm€m€sı için yavaş gidils€ bıl€ ...yin€ arac d€vırlı kullanılmalı g€r€kırs€ yarım fr€n gor€vını yarım d€bryaj görm€li
    ----------Captain Crax ------------
    gün gelecek benimde puntom olacak

  12. #32
    Çağatay Koçak
    fawori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/11/2008
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.081
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 221

    Standart

    Alıntı kartal3520 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla arkadaşlar önünüzde arabanın hızla çıkmayı denediğinizde burnunun yere değebileceği bir yokuş varsa kimse tutupda gaza köklemez,bile bile kimse aracına zarar vermek istemez.Yoksa bende 20 yıllık araba kullanıcısıyım acemi değilim yani.Kaldı ki bundan önce 1200 motor bir aracım vardı.Ama şu bir gerçek bizim arabalarda turbo devreye mutlaka girmeli girmediğinde böyle sıkıntıları bütün dizel araçlarımız yaşar bundan eminim artık.Öte yandan devrini almış araçlarımız canavar gibi çekiyor buda bir gerçek hatta 5. viteste bile torkun gücünü görebiliyorsunuz.Benim olay dar alanda hemen yokuş tırmamam gereken bi yerde gerçekleşti,kaldıki yokuşun kötü durumunuda açıkladım.(eğimi kötü hızlı girilldiğinde aracın burnu vurur)
    yokuşa ya da kasise hafif çapraz girince yani bir teker öncesinden eğime girince arabanın önünü vurma olayı oldukça azalalıyor.

  13. #33
    uğur ural
    dexter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/02/2011
    Yaş
    51
    Mesajlar
    702
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 142

    Standart

    klima açıksa ve en önemlisi motor soğuksa dik yokuşlarda bayılır hatta stop eder bu çok başıma geldi...motoru biraz ısıtmadan yokuşa girmemek lazım,hatta bikaç saat arabayı parkedecekseniz yokuş yukarı çıkacak şekilde park etmeyin mümkünse... ancak motor sıcakken çok dik yokuşları süper tırmanıyor maşallahı var o zaman da motorun..

  14. #34
    Erkan Karakan
    SpyHunter33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.896
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 732

    Standart

    ankaraya gittiğim de neresi tam bilmiyorum dik bir yokuşa klimam açık arabada 4 kişiyiz ilk 3 vites resmen parçalarcasına tırmanıyordu hiçde öyle bir yığılma çıkmama gibi bir sorun yaşamadım. Bazı kişiler aracın rampada çekişten çok düştüğünü söylüyor ama 100bini devirmiş olan arabam düz yolda en son 180 derken rampada 130-140 diyor daha ne desin abi
    Artık Fiorinolu

  15. #35
    Ahmet Uzunçelebi
    van_hoijdonk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/08/2010
    Yaş
    36
    Mesajlar
    339
    Nereden
    Bartın
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 53

    Standart

    Alıntı SpyHunter33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ankaraya gittiğim de neresi tam bilmiyorum dik bir yokuşa klimam açık arabada 4 kişiyiz ilk 3 vites resmen parçalarcasına tırmanıyordu hiçde öyle bir yığılma çıkmama gibi bir sorun yaşamadım. Bazı kişiler aracın rampada çekişten çok düştüğünü söylüyor ama 100bini devirmiş olan arabam düz yolda en son 180 derken rampada 130-140 diyor daha ne desin abi
    Yokuş var yokuş var. Örneğin ben toprak köy yolundan bahsediyorum eğer asfalt yol olsa ben bahsettiğim yokuşu çıkardım.

    Amcamın 1.5 clio'suyla vitesi 1'e almadan çıkıyorum, 90 Model kartal ile sadece 1. viteste çıkabiliyorum, punto ile ise yolun yarısında kalmıştım. Tekrar kalktım ama bu olay canımı sıkmıştı...

  16. #36
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    "At sahibine göre kişner" arkadaşlar..

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Yokuş aşağı aracın yavaşlaması?
    celenlee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 01/06/2012, 18:40
  2. Fiat'ın LPG fiyaskosu
    arastgeldi tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 16/02/2011, 13:00
  3. Yokuş Yukarı Performansınız Nedir?
    circassiancomis tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 59
    Son Mesaj: 04/01/2011, 21:54
  4. Kompresörde yokuş aşağı iniş
    iris19 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 16/12/2010, 00:16
  5. Dizel GP yokuş izlenimleri
    kaptan_ahab tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 24/07/2010, 11:26

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com