arkadaşının lastiklerini geceden indir biraz işe yarayabilir.. :)
kilo başına düşen beygir gücü ve tork önemli. neden olmasın?
Printable View
bende arkadaşın focusuna kafa tutmayı düşünmüyo değilim :D ama onunki düz vites açık hava filtresi egzoz gibi rahat nefes aldırcak şeyler var üstelik benzinli :) ben de çakallık yapıp yokuşta kalkmayı düşünüyorum :D
Teknik tablosunda yazan gücün hemen yanında hp/dd da yazar...yani en yüksek gücünü hangi devirde verdiğini...
motor güç eğrisi bu devir dakikaya kadar yükselir ve bu devirden sonra düşüşe geçer...
fire motor 77 beygir gücü 6000 dd (devir/dakika) veriyor. bu devirde vites atmalısınız...aracı daha fazla zorlamak hiç bir işe yaramaz.
Onceki postlari okumus olsaydiniz nedenini orda yazmistim benzer bi aracla daha once multijetle denemelerde bulundum(peder beyde var surekli kullandigim aractir) ayrica focus dediginiz arac 2 tonluk bir arac degil ruhsat aracta sabah bakar gene yazarim ama puntoyla arasinda tas catlasin 150 200kg dan fazla bi fark yok kaldiki yurutmeye calistiginiz arac 8v motor hacmi olarak kucuk beygir olarak kucuk hayal kurmanin manasi yok. Varsa gecerim diyen halep ordaysa arsin burda derler :)
Sizde bu focus'u neredeyse Ferrari yaptınız ya :)))
bizzat ben kapışmıştım...hatchbk 2008 kasa focus ıle ısıklardan kalktık benım aracta ben ve arkadasım wardı onlar 3 kısıydı 2.vıtese kadar fıre motor yarım boy onde ama sonra focus uzuyor ama tabı ben arkadası bıguzel yedım:))) cunku ısıklardan sonra sehırıcınde yogun trafıkte 3 km devam ettık makaslar yanlamalar falan gectım ama her defasında ensemdeydı bıraz cesaret eksıklıgıyle kaybettı sonra gelıp araba t-jet mı dıor bana:)))) dedıgım gıbı en buyuk olay pılotaj :)))
sunu soyleyım sıze;fıre motordan 75 lık multıjete gecmıstım yenı sattım arabamı sımdı babanın arabası fıre motor yıne kullanıyorum multıjetten sonra araba yurumuyor yaa kağnı gıbı bas bas bas yok bısı arabada :(( fıre motor ıyı bı motor ama hanı aıle babaları ıcın cok ıyı gencler ıcın cok zayıf bence :(((
sonuc olarak uzgunum ama ;FOCUS yer bıtırır senı 2.vıtesten sonra alır goturur
focus alır arkadaşlar yapmayın :)
kalkışta focus a yarım boy atarsın ama sonra focus u anca kovalarsın bizim fire araçlarımız şehir içinde oynamak için ideal ama kalkış gibi yarışmalarda malesef sınıfta kalıyor ışıklarda durduğumda özellikle ya orta şeritte yada en sağda duruyorum ki arkadan sellektör yapmasınlar diye :)
Punto, multijet olsaydı sonuç ne olurdu?
Bugün denedik 1.6 hdi partneer tepe 75 ps 150 metre benim palio 1.4 fire 77 ps kafa kafaya gitti ikimizde geçemedik tam baş başa gitti ama benim araba baya açıldı motor :) fire motorla kalkış değil de şehir içi trafikte şöförlük iyise makaslarda fire motor çok güzel :)
Focus mocus benim aracımı geçemez, geçer diyeni beklerim...
110 beygirlik CMAX ise beklerim..
vitesi zamanında atarım diyorsan dene yoksa benzin sarfiyatı olur senin için
Aslında dağ yolu gibi virajlı bir yolda yokuş yukarı çıkadabilirz onu mu kabul etsem ki ?gerçi yol tutuş farkı ortaya çıkabilir bu seferde
tamamdır :D babam, benim arabamla nereye gidiyon diyip kıllanmazsa yapalım :D
bu arada baştan söyliyim bi iddaam yok daha önce kalkış yapmışlığımda yok merak ettim sadece sonucu :)
olmayan şanı sıfırın altına düşürme :D:D ben uşak dağlarında limitleri zorlarken focus rahat rahat geçmişti :D etraftaki arabalardan sadece focus geçmişti :D
puntonun yol tutuşu nasıl ?
kötü bir yol tutuşu var yüksek hızlarda ama. ben konuyu dağıtacam biraz kusura bakmayın ama bu sorum için konu açmayayım dedim. 1.3 90 5 ileri gp & 1.4 97 5 ileri getz arasında roll, kalkış sonuç ne olur ?? denemek istiyoruz arkadaş sıfır aldı da. ağırlıklar kağıt üzerinde aynı 1150 kg... Bu arada focus o kadar da rahat alamaz ben 1.3 ile 1.6 tdci focusun 160a kadar peşindeyim 300 m de bilemem ne olur benzinli de.
getz ile gp arasındaki çekişmede iş şoförde ve deneyimde biter. hyundailer genel olarak seri araçlar bunu kabul etmek lazım fakat GP'de motor devri/turboyu doğru kullanırsan getz'i geçersin..
iyi tmm o zaman kalkabilirim getzle :D maksat eğlence olsun bizimkisi sonuç önemli değil yani. yalnız ben bir şeyi anlayamıyorum. piyasa da 1.3 mjt diye o kadar küçümsüyorlar ki araçlarımızı, sanki atla deve ya arada kaç beygir var focusla veya başka bir araçla. kalkın arkadaşlar korkmayın :D kötülüğe teşvik etmiş olmayayım öyle anlaşılmasın :)
getz i kullanan arkadaş doğru vites atarsa mümkün değil geçemezsiniz olacağı en fazla kafa kafaya bitirmek olur... 1.4 era yı ben 75 ile geçemiyorum doğru düzgün.
daha doğrusu geçtiğimi sanıyorum ama geçemiyorum. ilk başta punto kafayı öne atıyor sonra benzinli araba arkadan kapanıyor ve geçiyor. geçtiğimi sanmamın nedeni hyundai 12 sn de 0-100 tamamlıyor ben 13 sn de tamamlıyorum. ilk başta öne geçmenin şeysi ile aa bak geçtim gibi bir his oluyor. sizin içinde aynısı olacaktır.
Küçümseyen adamın ne kullandığına bağlı, adamda 200 Compressor, BMW 3.28 vardır tabii ki kalkış için seni ciddiye almaz. Ama Focus falan bunlar boşa konuşurlar. Zaten MJET alan adam uzun yola adapte ve ekonomiyi seven insandır..
Benim bundan önceki araçlarım, Mercedes 380SE Sport, BMW 5.20i, BMW 5.20i, WV Bora Comfortline.. Şu anda 90BG Mjet 6 İleri Punto var. Ben diğer araçları da kullanmış biri olarak bu aracı kullanarak birçoğu ile kalkarım. Ama mantık çerçevesinde. Örneğin Renault 1.5 DCI veya 1.9D araçlar deli gibi gider bunlarla boy ölçüşemezsin.
Sizin aracınız 75ps arkadaş 90ps araçtan bahsediyor. Geçen gün 3 araçla kalktık, 2 boy fark attım diğerlerine. Araçlar Honda Civic, Corsa CDTI, Renault Clio ve Ben.. Benim aracım bastığında uzuyor, sizinkini bilemem..Alıntı:
getz i kullanan arkadaş doğru vites atarsa mümkün değil geçemezsiniz olacağı en fazla kafa kafaya bitirmek olur... 1.4 era yı ben 75 ile geçemiyorum doğru düzgün.
O mantikla baykmiyorum zaten, birincisi benim aracim 16v sizinki 8v en buyuk fark burda 1.2 16v fiestam (yil 2001)varken 1.4 8v cliolarla top gibi oynardim bazi seyleri kabullenmek gerekli kucuk 8v stock motor yurumez yapilis amacina aykiri birkere, bir arkadasim gelsin yuruyelim demiz aksaray, nevsehir taraflarina yolunuz duserse nesine isterseniz memnuniyetle yururum sizinle. 0532 773 30 40 telefon numaram gelmeden once ararsaniz memnun olurum. :)
getz in son hızı 170 km/s olarak hatırlıyorum sizin aracın ise 175 km/s. punto son hızda geçecektir. ancak sizin aracın 0-100 değeri 11.9 getzin 11.2 sn. dediğim gibi düzgün yol ve düzgün şöförlükle en fazla kafa kafaya gider. benim aracımda dizel, koltuğa yapıştırınca uçuyor hissi veriyor ama herşey 3000 devire kadar :)
arkadaşın arabası 90 hp lik olduğunu biliyorum. corsa ve clio neysede civic ya otomatiktir yada sahibi vites atamamıştır :) civic otomatikse zaten kalkmanın bir anlamı yok. civic bende olsun her türlü dizel punto ile anahtarına kalkarım :)Alıntı:
Sizin aracınız 75ps arkadaş 90ps araçtan bahsediyor. Geçen gün 3 araçla kalktık, 2 boy fark attım diğerlerine. Araçlar Honda Civic, Corsa CDTI, Renault Clio ve Ben.. Benim aracım bastığında uzuyor, sizinkini bilemem..
yukarıda bahsettiğim gibi iş kalkmakla bitmiyor. 0 - 400 mt ve 0 - 1000 mt verileri önemli olan. dizel tork avantajı ile ilk 3 viteste öne atar kendini.
ha şunuda söyleyeyim civic 1.4 ise kafa kafaya gitme garantiside veririm. 1.6 ise şansınız yok.
Evet sanırım 1.6 eski kasa Civic ama sanırım LPG vardı araçta emin değilim çünkü aynadan gördüm kendisini ;)
Olayın esas can alıcı noktası gerçekten bu. Motor modifikasyonu olmayan araçlarda 16v - 8v konusu en belirleyici unsur oluyor.. 1.2, 1.4, 1.6 olması ikinci aşamada önemli oluyor..
1.4 ile de biraz zor çünkü araç 1025 kg. civic'ten bahsediyorum.
Valla herkes deli gibi bastı, CIVIC ilk kalkışta yarım burun 30 mt. kadar ileride girdi fakat sonra vites kaçırmış olabilir bilemiyorum. Benim araba 2.viteste 3000 devirde müthiş uzuyor.. hatta ben benim arabanın ilk kez siyah duman attığını gördüm :)
Bilmiyorum, ben aracı aldığımda full modifikasyon vardı belki yaptırmıştır eski sahibi. Çünkü spor yay falan yaptırmış, angeller, led stoplar, ıvır zıvır vs. Garaj'da White Evil 666 diye bakarsanız aracı görebilirsiniz..
Olabilir, çünkü 30 mt falan yarım burun farkıyla gidiyordu benim turbo max çekince ve araç uzayınca geriye düştü hepsi. Vites kaçırmış olabilir... İşin ilginç tarafı bu işlerin piri bir şoför olduğumu da düşünmüyorum açıkçası..
Ne deyim doğrudur artık gözle görmeden inanması zor geliyor insana yanlış anlamayın :)
Tabii düşüncenize saygım var, bizde yalana söyleyecek değiliz durduk yerde :) Ayrıca adam beni geçse ne olur geçmese ne olur o da ayrı bir konu :D