ok atarken yayı geriye dogru gerersin ya işte bunlar zam komadan önce biraz indirim yapıyorlar yayın gerilmesi güzel olsun ok iyi fırlasın![]()
10 kuruş indir, 20 kuruş zam yap. alıştık takdiklere.
opette mazot 3.49 haberiniz olsun![]()
Keyif BMW'Dir...
arkdaşlar
akp li yada chpli mhp li falan değilim..asla parti tutmadım parti üyesi olmadım...
sadece şunu merak ediyorum...
yıllardır esnaflık yaptım ticaretle iç içe oldum
ve şunu çok iyi gözlemledim...
halkımızda para varsa harcıyordu...piyasa canlı oluyordu
para yoksa...piyasa daralıyor hareket olmuyordu...
ay sonuna doğru trafikte araç azalırdı...ayın başında artardı...maaş meselesi..
yada dolmuş otobüs kuyrukları...yine cepteki paraya göre değişirdi...
para varsa...1-2 durak dahi olsa binilirdi...para yoksa...bir sigara yakarlar ve yürüyüş yaparlardı...
kafama takılan bir başka mesele var...
millet borç harç ev alıyor araba alıyor...tokiye giriyor falan filan...
bir çok forumda okuyorum 60-70 bin liraya kredi ile araçlar alınıyor..aylık taksitleri 1000-1500 lira...
hatta hem ev hem araba alanlar dahi var...
ancak eskisi gibi ne ayın ilk haftaları ne de son haftaları...yada ne sabahları ne geceleri...trafikteki araç sayısı azalmıyor...tam tersi artıyor...
her ay trafiğe bilmem kaç araba giriyor...emin değilim ama 200-300 araç deniliyor ankara için...
şimdi burada bir paradoks var mı yok mu ??
yakıttan şikayetçiyiz...bende şikayetçiyim...bu duruma razı değilim...ancak akaryakıt pahalı diyoruz...araba alıyoruz araba değiştiriyoruz üstelik bir çoğumuz taksitle krediyle alıyoruz...
yani iyiki akaryakıt 2 lira falan değil...yoksa...herkesin altında birer araba...her evde 3-5 araba kesin olurdu...sanırım ...galiba...kesinlikle
bu arada...
akaryakıt zamnlarını protesto ediyorum...verirken kaşıkla alırken kepçeyle....yıllardır yürütülen taktik....budur...
cari açıkta inanılma boyutlarda borç batağındayız
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
tesbitleriniz çok doğru...çoğuna katılıyorum ancak yakıt fiyatları 2 tl olmalı ve her evde 2-3 araba olsun diye düşünüyorum... bizim insanımız da rahat yaşasın artık... tabi trafik sorunları artacak ama çok basit işlerle büyükşehirlerin trafik sorunları azaltılabilir... malesef belediyecilik konusunda berbat bir ülkede yaşıyoruz...
Sevgili arkadaşım, aynı kuşağın çocuklarıyız ikimizde.Eskiden teneke bir araba almak için insanlar aylarca kuyrukta bekler,aldıktan sonrada gözü gibi bakardı ona.Araba büyük bir lükstü.Dediğiniz gibi ay başlarında depo doldurulur,öyle kısa mesafeler için kullanılmazdı.
Ama dünya değişti,araç edinmek kolaylaştı.Tüm gelişmiş dünyanın 40-50 yıldır lüks değilde ihtiyaç olarak gördüğü araç ediniminin bizdede bu anlayışa ulaşmış olması çok normal.Hatta olması gerekende budur.
Haa devletimiz bu araçlar için bize yol yapamıyorsa,gerekli olan yakıtı dünya standartlarında bir fiyatla bize sağlayamıyorsa, bizde ne yapalım kaderimiz buymuş, bizde araç almayıverelim mi diyeceğiz? Ödediğimiz vergilerin karşılığı olarak istediğimiz çokmu?Bence,insanlar çok araba alıyorlar,almasınlar demektense hakkımız olan hizmetlerin bize sağlanması için örgütlenmek gerekir,bilinçli protestolar gerekir.
Bedelini ödeyebileceğimiz her malı edinmek hakkımızdır.
Eğer Suriye'de akaryakıt istasyonunda 95 oktan 1.25 liraya Çin'de akaryakıt istasyonunda 1 TL'ye satılıyorsa, bence birilerinin bu durumdan utanması gerekir. Ayrıca benzinden alınan vergi 2.60 liradır demeleri inandırıcı olmaz. O zaman senin rafinerilerin de fahiş fiyatlara çalışıyor demektir. Çünkü sen ortadoğunun en büyük rafinerilerinden birine sahipsin, akaryakıt gemilerle değil borularla akıyor topraklarına üstelik kira bedeli ödemiyorsun direkt çıktığı yerden topraklarına geliyor yani birkaç ülkeyi geçmiyor. Yanısıra bahsettiğim ülkelerin fiytatları ham petrol üretim -> taşıma -> rafineri çıkış -> devlet vergisi -> istasyon kârı 'ndan sonra bu fiyat...
Devletin vatandaşı yolması, başka hiçbirşey değil bunun adı.
Beneficium accipere libertatem est vendere
herkeste araç olsun...bende isterim...çünkü herkeste araç demek ekonomiye katkı demek...
ancak belediyeler otopark yapmakta acizler...binalarda avmlerde marketlerde kamuda hastanelerde yeterli otopark yok...
yollar dar...bir de rastgele parklar var...tam bir curcuna...
avrupada bile akaryakıt şuan en yüksek seviyede ve benzin ile dizel nerdeyse aynı...
devlet isterse...alternatif yakıtlar kullanabilir..ancak kaymaklı kadayıftan kim vazgeçer...
sanıyormusunuz ki...chp yada mhp iktidara gelse...akaryakıt 2 lira olacak ???
ben inanmıyorum...çünk ekonomik değerler gerçekler var...bunları aşmadan kimse bundan kolay kolay vazgeçmez...
eskiden imf den borç alırdık har vurup harman savururduk çetelere mafyalara hortumculara bankacılara yedirirdik...hani derler yaaa ayranı yok içmeye tahteravalli ile gider s.çmaya...
ne zaman ki cari açık azalır dış borç ...iç borç azalır...o zaman akaryakıt 2 lira olur...diyorum...aksi durumda bu türkiye için bir kabus olacaktır...
Sözlerinize katılıyorum. Daha önce de bir konuda açıklamıştım ancak düzeysiz kişiler tarafından hakarete maruz kaldım. akaryakıt ve elektrik fiyatları devlet politikası. bence bunu siyasete indirgeyip ucuz polemiklere girmemek gerekir.
Beneficium accipere libertatem est vendere
ama şunu da unutmayın hiç bir dönemde a partisi b partisi değil bu kadar göz göre göre hem de dünyadaki fiyatlar düşerken petrol fiyatlarımı ülkemizde artmadı
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
yıllardır sanal gündemlerle milleti oyalayanlar,memleketin gerçek sorunlarına bir adım yaklaşamadılar... ama sanal gündem yaratmakta bu kadar yaratıcı bir parti görmedim. sıkıysa benzine,elektriğe,doğalgaza,suya ekmeğe,işsizliğe,özelleştirmeye,ösym ye çareler üretin de alkışlayalım... kesinlikle a veya b partisine üye değilim ama duyarlı ve objektif bir vatandaş olmaya çalıştım hep...
arkadaşlar epdk zamlarla ilgili karar veriyor doğrudur,ancak epdk ya bu yetkiyi hükümet verdi.dolayısıyla hükümet bu işin ta kendisidir.
bir diğer konu eskiyle yeniyi kıyaslayıp sanki son zamanları bazı arkadaşlar beğeniyor, ama gözden kaçırılan bir şey var.
-bu cumhuriyet kuruluşunun 3.senesinde fazla bütçe verdi,kayseri ve eskişehirde 2 adet uçak fabrikası,%100 kendi tasarımı uçak motoru ve uçağı vardı,devrim arabası yine birkaç ay içerisinde seri üretime hazır hale gelmişti.şimdi sadece kıbrıs savaşı nedeniyle yediğimiz ambargo sonucu kurulmuş silah sanayimiz biraz kıpırdanıyor...onun dışında neyimiz var övüneceğimiz.
-şimdi zengin olduğumuz iddia ediliyor ama hala istanbul gibi yerde içine patates karıştırılmış ve ismine de halk ekmek denen ekmeği bu halka layık görüyoruz...halk da tabi neden beyaz buğday ekmeğini yemiyoruz yerine halk ekmek denerek sınıflaştırılan ucuz ekmeği yemeyi tercih ediyor.
-önceden imf ye teslimdik doğrudur ancak elinde memur maaşından başka doğru dürüst işletmesi ya da gideri olmayan bir ülkenin borcunun olması da tuhaftır.
-2001 de fındığı bu vatandaş 7,5 tl ye satarken şu an 3,5-4 tl ye zor satıyor.buğdayda kendine yeten bir ülke iken şimdi dışardan alıyor,pancardan elde ettiğimiz şekeri fabrikalarımızı kapatarak amerikanın ihraç fazlası mısırından elde ediyoruz(şeker ve tuzdaki tatsızlığı farketmişsinizdir).
-herkes araba alıyor,ev alıyora gelince bankalar dışarı satılınca bizden daha iyi bankacılık yapanlar düşük faizli kredilerle rekabet getirmiş,uzun vadeli düşük taksitli kredilerle bu millette para var sanılmıştır.sormak lazım peşin parayla kaç kişi ev-araba alıyor ya da kredi çekenlerin ne kadarı 1 yılda kredi borcunu ödüyor?
-üretemeyen bir ülke afrika ülkesinden farksızdır...sorarım size tarım,hayvancılık ve ağır sanayi hangisinde neyimiz var övünecek?
-telefondaaki vergileri,elektrik ve doğalgazın faturalarını anlatmaya gerek yok.seçim yaklaşırken 10 kuruş inen benzin 100 kuruş zamla geri döner...
-petrol varilinin fiyatı 170 dolarkende artıyordu,70 dolara indiğinde de artmıştı.yakıt fiyatları bir ülkenin mali durumu ile ilgili en doğru bilgiyi verir.biz de dünyanın en pahalı yakıtını kullanıyoruz,işin özeti budur...
Bu düşüncelerin "son satır hariç" hiçbirine katılmıyor, hatta bunları protesto ediyorum. Bu fikirler bir takım "işine gelen" gazeteler tarafından pompalanabilir. Kusura bakma arkadaşım ama ben buna inanmayı bilgi düzeyinde geri kalmışlık ya da işine öyle geldiği için bağnazlık olarak tanımlıyorum.
Konu şu bu parti üyesi olmak değil, ödediğimiz vergi bize hizmet olarak ne kadar dönüyor, bunu sorgulamaktır. "chp veya mhp gelse bile değişmez bu düzen" diyorsan, sen de git akp ye oy ver sana "niye akp ye oy veriyorsun" demiyor kimse. ama bu düzen böyle devam ettikçe niye soyuluyoruz sorusunu sormaya ve bu düzeni -atıyorum- x parti de devam ettiriyor olsa protesto etmeye devam edeceğim.
ortalıkta "çok iyiye gidiyoruz" havası oluşturulmuş. evet, 2001 de atılan kemal derviş temeli, satılan yüzlerce şirketin getirdiği sıcak para ve şu anda itirazımızın baş nedeni olan "fahiş vergiler" ile şu anda devlet ekonomisi olarak iyi gidiyoruz. Ama şunun da farkındayız ki Türkiye 5-10 yılda bir dünyada bir kriz olmazsa bile kendi kendine kriz oluşturan bir düzende. imkb 100 ü izleyin ne zamanki borsa 80000-100000 lere ulaşır ya da geçerse, geleceği belli olan bir spekülasyon ile bir gün sonra 10000 ler seviyesine iner, aynı tarihlerde birçok şirket iflas bayrağını açar, bir sürü işçi çıkarılır, vergiler daha da artar. bunu sonuçta 2008 de de yaşadık ancak vergilerin daha da artırılmasıyla yine düzeldik. hatta üstüne emekli yaşı da 58-60 yapıldı. soruyorum, % kaçımız 60 yaşına kadar yaşayacağız? özel sektörde % kaçımız 60 yaşına kadar çalışabilecek? neden aptal ekonomi politikasını bizler hayatımızdan gidecek yıllar ile ödemek zorundayız? peki ya vergiyi krizden krize artırmak nereye kadar çözüm olacak? Bizden daha kötü dedikleri Yunanistan alım gücünde gerçekten bizden daha mı kötü? ekonomi iyidir havalarını atmak tek bir "manipülasyoncu" kaynak okuyup ondan sonra da oturduğumuz yerden atmak kolay. mesela deniyor ki "2008 krizi teğet geçti", oysa abd de çıkan kriz abd nin ekonomisini 2009 da %10 küçültürken bizim ekonomimizi %20 daraltmıştı. tabii sallamanın sınırı yok. neyse ekonomi konusu uzun, bu konuyu farklı yerde tartışılabiliriz.
Daha önce de yazmıştım;
<<bazıları "bence vergi alınsın, insanlar da sabah-akşam trafiğe çıkıp yoğunluk yapmasın" diyen mantık. Sanki benzini sadece sabah trafiğe çıkanlar alıyor! Ekmek arabaları, tarım araçları, lojistikte kullanılan kamyon ve tırların su ile çalıştığını zannediyor zihniyet! Ve bu zamlar yüzünden lojistik faaliyetleri ile gelen ürün ve hizmetlerin de bu yüzden daha pahalı olduğu konusunu göz ardı ediyor. >>
Aracını alıp trafiğe çıkan insan benzin 10 tl olsa da bizim gibi burada kendi kendine homurdanıp yine çıkar trafiğe, ya da biner tıkış tıkış insani bir durumu olmayan toplu taşıma araçlarına, gider. Peki ya ekranda Bolu dağı tünelinden geçerken, "Allah sebep olanlardan razı olsun" diyen kamyoncu için acaba durum aynı mı? Veya o kamyoncunun getirdiği ürünleri alacak insanlar için?
Peki bu vergilerden alınan paraların % kaçı aptal ekonomi politikası yüzünden devlet borcuna, % kaçı bize dönüyor? % kaçı bir takım peşkeş işlerine gidiyor, % kaçı %90 ımıza hiçbir yararı bulunmayacak kanal projesine gidecek?
Bu soruları sormanın kime ne kötülüğü olabilir?
düzeysiz kişiler lafını üzerime almıyorum.
ama konuyu "akaryakıt ve elektrik fiyatları devlet politikası" diyerek kestirip atan bir düşüncenin kendine bile faydası olmayacağını düşünüyorum. Polemiğe girmek istemiyorsanız yorumlarınız yapıcı olsun
örneğin alttaki mesajınız gibi, bu mesaj için teşekkür ediyorum.
Konu aslanerh tarafından (12/05/2011 Saat 01:32 ) değiştirilmiştir.
Bir ülkede ithalat ihracattan hızlı artıyorsa ve makas giderek açılıyorsa, o ülkenin sonu eninde sonunda okkalı bir krizdir.Çünkü yeterince üretemiyorsunuz demektir.
Hükümetler bunu bir yere kadar tolere edebilirler ancak sonuç kaçınılmazdır. Mevcut durumdada tolere edilmektedir. Bu durumun uzun sürmesi dünyadaki para bolluğu ve pozitif ekonomik rüzgarlardır. Birde yabancılara sunulan cazip pazarlarla sıcak paranın ülkeye girmesidir. Bu nakit ile günü kurtarıyoruz maalesef.
İnsanların daha kolay ev, araba alması ve para harcaması ise tamamiyle düşen enflasyon ve faizlerle alakalı. Enflasyon ve faizin düşmeside yine sıcak para ile finanse edilmektedir.
İnsanların nakit alım gücü aynı aslında, hatta bence daha düşük. Ancak eskiden 100tl ye araba aldığımızda 5 yılda geriye 250tl geri öderdik. Hatırlayınız Milpa, Hürpa kampanyalarını. Şimdi ise 100tl ye 125 tl geri ödüyoruz. Yani insanların maaşının bir kısmıyla ödeyebileceği seviyelerde.
Ha bu kötümü tabiki değil. Ama bunun kaynağı ülkemizdeki üretim ve özkaynaklar yerine yabancının elindeki sıcak para ve özelleştirme gelirleri ise burada önemli bir sorun var demektir.
Evet bence Türkiye'nin ekonomisi oldukça hızlı büyüdü, ancak bu büyüyen pastayı maalesef zaten parası olanlar paylaştı. Yani devir parayla para kazanma devri. Orta direk yine orta direk yani.
Lütfen en çok kar edenlere bakın. Yabancıların bankaları, yabancı ortaklı şirketler, yabancılara satılan kitler vs. vs.
Artık bankalar yakında köylere bile şube açacaklar. Neden? şehirde artık herkes borçlu, her yer ipoteklide ondan.... Bir köylümüz var ama artık onlarda kredi bağımlısı oldular.
Ekonominin şu kadar kat arttığını söyleyenler, ipotek ve hacizlerinde kaç kat arttığına bakmaları gerekir.
Et bile ithal ya daha ne olsun. Yakında ithal adana kebap yiyeceğiz haberiniz olsun...
izniğin adı artık bir banka ismi olacak borçlarından
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri