200 km/h az bir sürat değil. 200 den sonra zorlanması gayet normal. Aracında bir anormallik yok yaniRüzgarında büyük etkisi var. Kimi yerde 190 ı bile geçemezsin.
Bakımı 4000 km geçmiş bir aracı sıkıştırmakhemde turbolu olan bir araç mümkünse aracınızı satarken buraya ilan açmayın
Aracın bakımımı yapıldığında araç dahada rahatlayacaktır fakat yine 200 sonra ibrenin sona vuracağını düşünmeyin 1,4 120 hp den 240 çok rahat vurmasını bekleyemezsiniz en azından düz yolda..
200 km/h az bir sürat değil. 200 den sonra zorlanması gayet normal. Aracında bir anormallik yok yaniRüzgarında büyük etkisi var. Kimi yerde 190 ı bile geçemezsin.
Ben hala hızı değil de, bir bakımın 4000 kilometre nasıl geciktirilmiş olabileceğini düşünüyorum.. Orada takıldım kaldım... Yazık değil mi o arabaya yahu? Valla ben bakımını 10000 lik periyotum dolmadan gidip yaptırıyorum. Asla 1 km bile fazladan sürmem.. Ama, arkadaşlar size de şunu sormak istiyorum: Garanti dahilindeki aracımın bakımını, bakım kilometresinden en fazla kaç km sonra yaptırabilirim garantiyi bozmamak için? Olur ya belki bir aksilik olur günün birinde gidemem servise filan bunları bilmek isterim lazım olmayacak olsa da... Yani, her 10000 km bakım diyorlar ya, ben buna +/- ??? km tolerans ekleyebilirim?
Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik
hocam bakım periyodu elbette önemli ancak günümüzde kullanılan yağlar eskiye göre gerçekten çok kaliteli. çoğu ülkede bakım periyodu 15000 ya da 20000 dolaylarında. ülkemizde 10 binlik periyot uygulanıyor. 4000 km geçmesi o kadarda abes bir durum değil diye düşünüyorum. ancak şuda gerçek ki ne kadar sık yağ değiştirilirse motor o kadar uzun ömürlü olacaktır
bencede cok fazla problem olcagini dusunmuyorum,ancak bizim ulkemiz cok kirli hava filtresi polen filtresi gibi malzemeleri olabildigince kisa araliklarla degismekte fayda var sanirim...
300-500 km geçince birçok firma ses çıkarmaz,ancak 4000 km az değil,hiçbir firmanın bunu kabul edeceğini sanmıyorum,araç garanti dışı kalır...
Hava filtresi,buji ve yağ-yağ filtresi bunların hepsi aracın gidişini etkiler,200 km den sonra hızlanmayıda muhakkak etkiler ancak kullanılan araç 120 hp lik bir araç,aynı kilodaki 170-180 hp lik araçlar ile kıyaslamamak gerekir...
Peki ben ilk bakımımı 8500 km'de yaptırmıştım. Bu duruda ikinci bakım 18500'de mi olmalı? yoksa ben tam 20 bine yakın kilometrelerde gitsem sorun cıkarırlar mı sizce? Neden böyle birşeye gerek duyuyorsun derseniz; hani şöyle düzene girip 20000-30000-40000 diye devam etsin istiyorum bakım zamanları...
Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik
8500 km de bakıma girerseniz diğer bakıma 18500 km de girmeniz gerekir...
arkadaşlar 4000 km çok büyük bir rakkam.. düşünün edirneden ardahana gidiyorsunuz sonra geri edirneye dönüyorsunuz ...tekrar geri dönüp çoruma... ben kendi şahsi düşüncemi söylüyorum...hangi bakım olursa olsun 2000 km öncesinden yaptırırım.. geçenlerde yağı değiştirdim 3500 km vadı değiştirmeme... olsun dedim... birde bu 4000 km bakımı geçmiş bir arabanın heleki 1,4 motor un 200 km ye çıkması bence büyük sorun... tamam çıkar ama o silindir kapağının,subopların,pistonların,turbo,krank felan filan,, derken bu parçaların çektiği acıyı bir düşünürsek çok büyük bir sorun olduğunu anlarız...ki bu 1,4 motor aracın 200 km ye çıktığı andaki rüzgara karşı verdiği kuvvet çok fazla...allah muhavaza o anda arabada küçük bir tekleme veyada başka bie sorun olsa düşünmek bile istemiyorum...aman haaa yazıktır bu bebeklere.... herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.....
kaliteli yağlar kullanıldığı takdirde bence de abes bir durum değil.süreklilik arz etmedikçe sorun olacağını sanmıyorum.clio larda 2007 öncesini 10binde bir servise sokuyolardı 2007 sonrasını 15binde,araba aynı malzeme aynı bakımı 5bin öteleyebilecek değişen ne olabilirki.
Gayet normal. Daha fazla ne bekliyorsunuz ki?
75 beygir punto ile 200 yapan büyük ihtimalle kendini yokuş aşşağı vermiştir. Ayrıca kadrandaki hız ile gerçek hız arasında 10 km kadar bir fark olduğuda gerçek.
Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik
genelde öğle değil her arabada hata vardır, sadece hata oranları farklıdır...hiçbir zaman gps ile kadran hızı aynı olmaz, her zaman gps yada digital kadranlar tam hızı verir...hız arttıkça hata payı artar aynı kalamaz gps ile...
hız=devir x lastik çevresi x 60 (dk) / vites oranı x son dişli oranı
yukarıdaki formülden aracınız hızını hesaplayabilirsiniz.
Stok 120 likler 200 den sonra stok 150 lik tjetlerde 215 den donra artik kasilmaya ve zorla hizlanmaya basliyor. Denenmis seyler kafamdan yorum yapmiyorum. Bakimda yapilsa cok bisey degismez.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri