696 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: MaX KaÇ Km YapAbilDik?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    . .
    Korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2006
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 254

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6. viteste devirlenme bizim küçük hacimli GP lerimizde maalesef hiç olmaz gibi eğer eğim yoksa.Max hız için 4. ve 5. vitesleri devir kesiciye kadar zorlamalısın.Tabi kısa süreler içinde...
    + 1 . 6. viteste araba hızlanmaz kolay kolay. 4. viteste en az 6200-6300 d/d hatta devir kesiciye kadar çıkman lazım. Daha sonra 5. de max hızı denemelisin. 6 ya hiç takma hatta.

  2. #2
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Teşekkürler arkadaşlar...8O

  3. #3
    Sancar Sönmez
    StarJet Dynamic 1.4 95Bg. piankhy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    50
    Mesajlar
    91
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Ya hadi 90 beygirlik dizel ve 95 beygirlik benzinlileri anladım ama 77 beygirlik arabalarda rahat rahat 200 yapan arkadaşları anlamıyorum nasıl yapıyorlar. Yanlış anlamayın yapmadan yaptık diyolar demiyorum da bence acayip bir sapma var o zaman kilometre saatinde. 200 dediğiniz sürat öyle az buz sürat değil. 77 beygirlik ve sınıfına göre ağır sayılabilecek bir arabada zor hatta imkansız gibi bence. Ya arkadan çok rüzgar alarak yokuş aşağı ya da dediğim gibi bayağı bir sapma var bana kalırsa kilometre saatinde.
    StarJet Dynamic 1.4 95Bg.

  4. #4
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Auto engineeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    düz yolda 5 wites yeterli, 5.de 4000de 180 yapıyordu yanlış hatırlamıosam. ama yokuşaşağıysa 6 da gerekiyor
    Bir de bizim araçlar dizel olduğu için benzinlilere göre daha yüksek viteste de bir miktar daha hızlanılabilir...
    Alıntı piankhy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya hadi 90 beygirlik dizel ve 95 beygirlik benzinlileri anladım ama 77 beygirlik arabalarda rahat rahat 200 yapan arkadaşları anlamıyorum nasıl yapıyorlar. Yanlış anlamayın yapmadan yaptık diyolar demiyorum da bence acayip bir sapma var o zaman kilometre saatinde. 200 dediğiniz sürat öyle az buz sürat değil. 77 beygirlik ve sınıfına göre ağır sayılabilecek bir arabada zor hatta imkansız gibi bence. Ya arkadan çok rüzgar alarak yokuş aşağı ya da dediğim gibi bayağı bir sapma var bana kalırsa kilometre saatinde.
    Haklısın, bizim araçların bile sıfır eğimde 200 ü görmesi imkansız.Ancak %2 lik bir eğimde bile 200 rahat görülür.Ben Uno 1.4 üm varken görmüştüm8D

  5. #5
    Sancar Sönmez
    StarJet Dynamic 1.4 95Bg. piankhy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    50
    Mesajlar
    91
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir de bizim araçlar dizel olduğu için benzinlilere göre daha yüksek viteste de bir miktar daha hızlanılabilir...


    Haklısın, bizim araçların bile sıfır eğimde 200 ü görmesi imkansız.Ancak %2 lik bir eğimde bile 200 rahat görülür.Ben Uno 1.4 üm varken görmüştüm8D
    Uno'da görmek biraz daha kolay bence. Arkadaşımın da Uno'su vardı. Bayağı bir kullandım. Neticede tam hatırlamıyorum ama Uno 800-900 kg'lik bir arabaydı galiba. Nerden baksan Punto'yla aralarında 200 kg ağırlık farkı var gibi.
    StarJet Dynamic 1.4 95Bg.

  6. #6
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı piankhy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uno'da görmek biraz daha kolay bence. Arkadaşımın da Uno'su vardı. Bayağı bir kullandım. Neticede tam hatırlamıyorum ama Uno 800-900 kg'lik bir arabaydı galiba. Nerden baksan Punto'yla aralarında 200 kg ağırlık farkı var gibi.
    Tabi oldukça hafifti 850kg (72bg-115nm)Yalnız uzun eğimlerde ağır araçlar daha iyi hızlanabiliyor...

  7. #7
    kutlay
    Ziyaretçi kutlay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    punto.yu aldığım arkadaşım motoru açma olayı kalktı demişti..

    daha ilk nefeste ank.ya getirdim ist.dan..
    otobanda direk 180!

    ne olacak şimdi motor mu düşcek??

  8. #8
    Can Gökçe
    ComfortablyDumb lithium - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    137
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    16
    Edilen teşekkür: 9

    Standart

    Alıntı piankhy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya hadi 90 beygirlik dizel ve 95 beygirlik benzinlileri anladım ama 77 beygirlik arabalarda rahat rahat 200 yapan arkadaşları anlamıyorum nasıl yapıyorlar. Yanlış anlamayın yapmadan yaptık diyolar demiyorum da bence acayip bir sapma var o zaman kilometre saatinde. 200 dediğiniz sürat öyle az buz sürat değil. 77 beygirlik ve sınıfına göre ağır sayılabilecek bir arabada zor hatta imkansız gibi bence. Ya arkadan çok rüzgar alarak yokuş aşağı ya da dediğim gibi bayağı bir sapma var bana kalırsa kilometre saatinde.
    aracın ivmelenmediğini varsayarsak, araç üzerine etkiyen kuvvetler toplamı:

    Ftot=Ft+Fh+Fe olacaktır. burada Ft tekerlek sürtünme kuvveti, Fh hava sürtünme kuvveti, Fe eğim kuvveti olacaktır.

    Ft = Ct x Mt x g x Cos a
    Fh = 0.5 x Sig x Cr x Af x V^2
    Fe = Mt x g x Sin a

    (a: yolun eğimi (derece), Ct: Tekerlek sürtünme katsayısı, Mt: araç toplam ağırlığı (kg), g: yerçekimi ivmesi (~9.81 m/s^2), Sig: hava yoğunluğu (~1.17Kg/m^3), Cr: rüzgar sürtünme katsayısı, Af: aracın ön izdüşüm alanı (m^2), V: araç hızı (m/s))

    olacaktır. Bir başka bağıntı da:

    Pt = Ftot x V

    olur. Burada Ptot: toplam güç (Watt), Ftot: toplam kuvvet (N) ve V (m/s): hızdır. Dikkat edilmesi gereken bir şey de burada transmisyon verimidir. Motordan çıkan gücü (örn: 95Hp = 70kW) bu verimle çarpıp Ptot'a eşitlediğimiz noktadaki hız aracın teorik olarak ivmelenmesinin sıfır, hızının maksimum olduğu nokta olur.

    Tabi bu hepları yapacak cengaver bir genç lazım :icon_surprised:

    herneyse... Demek istediğim elimizdeki güç belli, ya yokuş aşağı giderken ya da arkadan rüzgar alırken katalogda 178Km/h yazsa da 200 filan görebilirsiniz (bkz. denklemler)... Sapma yaklaşık olarak %10 her takometrede olur. 200 görür aslında 180'de gidersiniz...

    araçlar 178 yazıyorsa ona göre tasarlanmıştır, lastikler yine hız sınıfına göre tasarlanmıştır (standartlar sanırım 180Km/h max olması lazım).

    basarken bunları da düşünün..:lamer:
    Evo MultiAIR!

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com