Düz yolda en fazla 180.
Yokus cıkarken cevre yolunda 160 civarı.
Yokus inerken Cevre yolunda limon tepeden asagı 200Saglam yokustur o yuzden.
Benim aracımda chip uygulaması var 93hp son hali. 4. vites devir kesici 5200d/d 165-170 arası. Vites büyütüp 5'e aldığımda 4000d/d geçmiyor hız en fazla 180 fazlası yok. Ben düz yolda 180 zor görüyorum. Hafifde olsa eğim aşağı 5250d/d ozaman görüyor 195km-200 görüyor. 210-220 nasıl oluyor ilginç. Hemde düzlükte.
Düz yolda en fazla 180.
Yokus cıkarken cevre yolunda 160 civarı.
Yokus inerken Cevre yolunda limon tepeden asagı 200Saglam yokustur o yuzden.
Limon tepeden inerken biraz daha düzlük olsa iniş ile beraber daha da gider sanırsamÇEvre yoluna çıkarken dediğiniz yer Bornova dan tünellere doğru ise bende 165 ile çıktım orayı ama Ege üniversitesinin oradan çıktıktan sonra yapıştırdım ayağımı pedala
Geç saat yolda boştu. Tünellerden çıktıktan sonra 175 e Çıktım sonra bıraktım ama giderdi çiğli istikametine doğru 190'a kadar heralde
![]()
KarŞıYaKa
@birkan61 kardeşim dikkat edersen istanbuldan ankara istikametine kızılcahamam mevkii demiştim bilen bilir orayı. Aşağı doğru meyilli biryerdir rüzgarı arkana al 110 dan 180 e çıkıyo mu çıkmıyo mu görürsün 6 saniye içinde.
Yakın bir zamanda birdaha gelip gideceğim o yoldan video çekip atacağım.
bencede 180 yapabiliyorsa ne ala altınızdaki arabayı bilerek kullanın arkadaşlar altındaki bir gt değil bunu unutma
valla kardeş çok iyi yapıyormuş ancak arkadaşın dediği gibi yazılımı değiştirerek yapabilirsin artışı bence değmez...benimde 1.4 8v 77 bg bende son 170 yaptım daha öteye çıkmadı zorlamadımyoksa araba patlayacaktı
)
Çok basit son sürat 160 da onun için...
200 basan arkadaşlar sizin kadranlarda %20 oranında sapma olduğu aşikar
Eğer siz 1.3 ile 200-210 yapıyorsanız adamlar 2000 CC motor la heralde 300-350 km/h hızlarda geziniyorlar...
arkadaşlar evo 1.3 75 lik motorlar ecudan kısıtlamalı varsa bi arkadaş bu kısıtlamayı ecudan kırsın grande puntolarda yok sadece evoları ve linea 2011 modeller ecudan kısıtlı bilginiz olsun zorlamalı 180 yapıyor daha gaz pedalında mesafe var fakat ecu kabul etmiyor gazı engelliyor
1.3 ler 4000 devirde veriyor max gücü zaten , 4200 den sonra kesiliyor , 75 likler 5. vites 4200 devirde 180 buluyor dahada fazlasını beklememek gerek
chiple gücü üst devirlere verirseniz orası ayrı , max torku 2.500 devir yerine 3.000 devirde verip , 4.000 devir yerine 4.500 devirde de max güç verse 5.000 deviri 5. viteste görmek mümkün olur , turboya ve motora zararlı mı , tabiki zararlı , altımızdakinin 1.3 olduğunu unutmayalım
daha büyük turbo lazım , ecu nun izin vermesiyle alakalı değildir bu yüksek devir çevirme olayı (yazılım biyere kadar yardımcı olur)
Konu EvoKoray tarafından (21/02/2013 Saat 00:52 ) değiştirilmiştir.
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
koray bey peki neden eski multijetler 220 yapıyor bu olay kesinlikle ecu ile alakalı
1.3 90 lık Linealar ın turbosu değişken geometrili 5. viteste 5.000 deviri görebiliyor forumda daha önce videolu paylaşılmıştı , eski multijetleri pek bilemicem ama eski punto albealarda kullanılanı diyorsanız ağırlık ve vites oranları çok büyük etken yüksek hızlara ulaşmaya
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
Bu neyin hesabı anlamadımSon sürat hacimle alakalı bir olay değil ki...
Benim aracımla ben hertürlü 200km hız yapıyorum. Ama sorarsan nekadar zaman da yapıyorsun o ayrı...
6 saniye olayına gelince ben 6 saniyede 180-190 çıkacak multijet görmedim görememdebahsettiğiniz sürede 0-100km hız bile yapamazken son vitesde bu kadar kısa sürede o hızlara çıkmak entresan bir fantezi
Ben aracımla 200-210km hıza çıkıyorum ama 1 hafta da![]()
Biraz gerçek dünyaya dönmek lazım bence
Not: 6 Saniye olayını messi nickli arkadaşa cevaben yazdım.
bu yazdığınıza kendiniz inandınızmı?
1) Son hız tamamen sanzumanın dişli oranına ve motorun hacmine / piston yapısına bağlıdır..
2) Hızlanma suresi tamamen sanzuman , motorun hacmi ve yaktığı yakıtla alakalıdır..
1.4 200 beygirlik aracın hızlanma süresi ile 2.0 200 beygirin hızlanması farklıdır..
Aynı güçte olsalar dahi 2.0 motor hacim sayesinde gucu erken oluşturarak 1.4 motora göre daha kısa zamanda hızlanacaktır..
3) 1.3 motor 75 beygirlik hiç bir araba 15 vites'te olsa 220 yapamaz ,
Çünkü hızlandıkça sürtünme kat sayısı artacaktır
Sürtünme katsayısı 220km'de iken 1.3 motorun üretmiş olduğu gücün üzderinde bir güç oluşturacaktır
Siz ne kadar basarsanız basın belli bir hızda kalacaksınız ;
Daha doğrusu sürtünme katsayısının motorun gücünden daha fazla güçlü hale gelmesi ile birlikte hızlanmanız son bulacaktır..
(TABI BUNUN ICINDE TEKERLEKLERIN YERE UYGULADIGI KUVVET , RUZGARIN YONU SEKLI HEPSI DAHIL)
4) ECU'da mutlaka bi limit değeri bulunmakta bu tek sizin aracınızda değil 4500 cc'lik aractada bulunmakta ;
ECU'nun limiti motorun zarar görmesini engellemek sizin hızınızdan kesmek değil..
Son hıza maksimum 10 km 'lik bir zararı olur olsa olsa ;
Oysaki sizin dediğinize göre 220-160=60 km Hız demek ;
Yani siz sunu diyorsunuz aslında:
220-160=60 100'de 160'sa x'de 60'tır o vakit "x = 37.5"
Yani sizin hesaba göre sizin motor %37.5 kayıp veriyor son hızda sırf ECU'da limitör var diye
5) 1.3 75beygirin 0-100'ü 13 saniye ; Sizin hesaba göre motorun kaybı %37.5 cıkmıstı..
Eger sizin motorda ECU'da limit olmasaydı "SIZIN HESABA GORE ?"
100 - 37.5 = 62.5 100'de 13'se 62.5'te x'tir o vakit "x =8.125"
1.3 75beygirin 0-100'ü =8.1 saniyedir
VE FIAT DUNYANIN EN VERIMLI MOTORUNU URETMIS OLUR SIZIN HESABA GORE
bu konu cok fazla uzadı lütfen saçmalamayı ve kafadan sallamaları keselim artık , LUTFEN GERCEK HAYATA DONELIM..
Konu dicaser tarafından (21/02/2013 Saat 05:44 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri