sizin araçlar için geçerli 90lıklar ve t-jet için hiçte hayal gibi değil :)
Printable View
murat izmirdensinde hiç görmedik seni buluşmalarda ? mert doğru söylüyor hiçte hayal değil :D
90 lığın da çiplisi için geçerlidir sanırım o yüksek hızlar 6.vitesin etkiside var tabi.
işe 45 km düz sayılabilecek bir yoldan gidiyorum ve hemen hergün 175 i görüyorum hafif aşağı eğim olursa 180 i geçiyor aydın otobanında 195 görmüştüm yazın daha ötesini görmedim
o değilde 75 lik punto kullanmasam yazılanlara bakıp 3 4 tane 75 lik punto almaya gideceğim :D
yahu arakdaşlar düz yolda o arabaya nasıl 180 190 yaptırıyorsunuz merak ediyorum. illahaki eğim vardır o yolda.
eğim olduğunda zaten bastınmı gidiyor bir 200 e kadar değiyor rahatça ki zaten video koydum foruma ama düz yolda cidden stok 75 hp lik araba ile hayal. devir 3000 i geçtimi arabada tork kalmıyor zaten o saatten sonra yani son hızlara yaklaştıkça stok haldeki araba için beygir önemlidir 75 tane beygirle zor işler.
180 i bende rahatlıkla görüyorum ...:) %10 yaklaşık hata payı yani fazla gösterme olayı var tüm araçlarda...ancak hakkını vermek lazım eski 2005 punto*muz vardı 1,3 mjt 70 bg Grandeye kök söktürür hem performans hemde ekonomi olarak...tecrübe ile sabittir...püf noktası ŞANZIMAN...:)
murat 75 lik için konuşmuyorum ben açık konuşayım evolodi 'nin 75lik evo suyla izmirden ürkmeze gittim ama gittiğime gideceğime pişman oldum neyse ayrıntısını geçelim... ama illa 200 ün üstünü görmek istiyorum dersen seni benim arabayla bir gezintiye çıkarırım :D
valla yolda eğim falan yok Samsundan Ordu tarafına gıderken 25. Km.
Dedıgımde focusu belirtmedim " 2002 veya 2003, benzinli" olay aynen şöyle yaşandı ışıklardan beraber kalktık vites değiştirirken zorlatmadım arabayı focus ile beraber hızlandık ama tam arkasındayım ikimizde orta şeritte bir arkadaşın dediği gibi hava kanalına girdim (F1 izleyenler bilirler) benim arabamın ibresine göre hızımız 200 oldu ve yaklasmaya basladım yanından geçerken ibreye baktığımda cok 210 yakındı
Focusu geçtim beni geçemedi diye bir ibare yok! Nitekimde öyle oldu önce yol verdi sonra bastı gitti.
Bir abide 2.0 avensis vardı virajlı bir yolda geçemedim ama farkıda açtırmadım,
Kendi başıma gittiğimde uzun yolda denemedim ama 2, 3 kmlik mesafelerde bende geçemiyorum 170 180i,
Olay önden giden arabanın hava kanalında bitiyor.
Hakancım, bu konuyla ilgili ne söylesek her kafadan bir ses çıkıyor. O sebeple bire bir denemeden yorum yapmak pek doğru değil, çünkü o kadar çok etken varki bu tip denemelerde (yol durumu, trafik yoğunluğu, ağırlık, sürücu, v.s)...
Zaten focus TDCI motor olarak ta bizden üstün. Kişisel görüşüm Focus herzaman HACİM farkından dolayı bizi çok rahat geçer.
evet arkadaşımın dediği gibi kısa bir düzlükte 190 ı gördüğüm linea ile 1.3 90hp sanırım standardı,
ve aynı düzlükte kuzen almanyadan audi a4 ile geldi 2.0 dizel motor + chip li
aynı düzlükte hız denemesi yaptım 170 i geçemedim NİYE? 3. vitesten 4. vitese alırken biraz devri aştım motor katafa düştü ( umarım kataf'ın anlamını biliyorsunuzdur )
160 nasıl geçmez ya ben eskişehir ankara arasında 190 gördüm hemde araçta 3 kişiydik bakın resim nasıl ekleye bilirim.
elimde video görüntülerim vardı oradan resim çektim araç 160 da ve devir daha 3000 yeni geçiyor 190 rahat görüyor 4000 devri geçiyor ama. https://img442.imageshack.us/i/adszygu.jpg/
arkadaşlar 180 km.lere çıkarken bence başka şeyleri de düşünmek gerekir, altımızdaki araba audi bmw gibi süper güvenlik donanımı vs olan arabalar değil, bence fazla hız yapmamak lazım. geride kalanları da düşünüp hareket edelim lütfen. ben 120 km.den fazla gitmiyorum ne olur ne olmaz
:D hız en azından iyi, siz deli görmemişsiniz :D
eyvah eyvah yi izledik 3 araba geri dönüyoruz saat 02:00 gibi samsundan çarşambaya, dışarıda müthiş sağanak yağmur var hızımın 150-160 en öndeki arabanın farları açık biz arkada iki araba farlar kapalı gidiyoruz farlar açık olsa hiç görünmüyor sadece öndeki arabanın ışıklarını görebiliyoruz öndeki arabanın su türbülansından dolayı
dediğim gibi deli görmemişsiniz
bendede 90 bg var stock ve çok memnunum 1.6 benzinlilerle yürüyen bir araç üstünde 17 ler olmasına rağmen....
Arif Emre Doğan tebrik ederim hayatta daha güzel birşey yapmış olamazsanız, bravo...arkadaşlar hayattanmı bıktınız, kendinizi öldürüp yanınızda suçu olmayan 3-5 kişi dahamı götürmek istiyorsunuz, hiçmi haberler izlemiyorsunuz, hele 1.3 75 beygir motorla 190-200 yapan arkadaşlar var düzlükte felan hemde, demekki sürtünmesiz ortam yada arkadan hava veren bi ortam buluyolar bare bu kadar uçmayın ya, ben daha 115 km nin üstüne çıkmadım aracımla ve hiçdde merak etmiyorum, eşiniz çocuğunuz sevenleriniz var nedir bu hız tutkusu...ki hızı seven biraz mantıklı düşünen insanlar bu tip şeyleri pistte yapar, gidin izmir pınarbaşı pistine verin paranızı sürün ferrari vs...yapmayın ya, çok üzüldüm ve gerçekten sinirlendim bu kadar olmaz...
kesinlikle hak veriyorum size, giderken önüme baktığımda boş ama arkama baktığımda yaptığımız olay kaza değil facia olurdu, yolda biriken bir su bizi gelirken fark edemeyen bir otobüs..
ya tabi dostum ya allah korusun,nolur sakin surelim dikkatli olalim,bak bnde seviyorum hiz denen olayi ama sehir ici veya disi yapmiyorum yuksek hiz...sirf bu yuzden izmire gidicem haftaya pistte ferrari kullanmaya. Ancak o sekilde bu keyfi guvenli bir sekilde yasariz...evet belki trafikte keyifli oluyodur ama cok tehlikeli dostum...kazasiz surusler
sen Golf le punto evo'nun ağırlıklarını biliyomusunda konuşuyosun böyle cahil cahil tokatlayanlar varmış falan diye? Bak bilmiyorsan söyleyim biraz bilimsel konuşmayı öğren ;)
Volkswagen Golf 1.4 TSI 90HP 1271 KG
Fiat Punto Evo 1.3 75HP 1105KG
Umarım öğrenmişsindir :) Ha bu arada sürüşde çok fark eder bu tip kısa mesafeli kalkışlarda. Bak ben sana açıklamada yapayım ki iyice anla sonra orda burda bu tarzda konuşma. Hafif araçlar her zaman için daha seridir ve düz vites araçlara daha kolay hakim olursun otamatiğe oranla. Araçtaki insan sayısı araçtaki ek özellikler vs vs. bunların hepsi aracı ağırlaştırır. Belki biliyorsundur Drag yarışlarda araç sürücüleri koltuk tutamaçlarına kadar iptal ettirirler. Özel koltukları vardır aracın yükünü hafifletmek için.
iki arkadaşta 2 tane honda vardı tek 1.6 benzinli civic biri düz jantlı biri çelik jantlı normal havalarda düz jantlı honda çelik jantlıyı geçiyordu yağmurlu havada da tam tersi, ama bulvarda keskin bir viraj vardı çelik jantlı honda virajı çok rahat alıyordu diğerine göre sadece rüzgarlığı var ve çelik jantları havanın sıcaklığı bile havadaki nem oranı bile etki ediyor
En son kısa bir süre için 185 km gördüm 75 lik gp ile. Ayrıca geçende 150 ile otobanda gittim ve hiçte kötü bir sürüş yoktu. Güven vermeme ve yolda gezinme yaşamadım bu süratlerde. 130 da titreyen aracınız varsa bunun nedeni balanstır arabaya suç atmayın.
1.6 benzinli 127 beygir corollamız da var. Bu araba ile de 180 - 190 bastım. Biraz daha oturaklı geldi sadece ama çokta fark yoktu.
konu sürat olunca herkes atlamış....basın arkadaşlar basın,dibine kadar basın...200 e vurun ibreyi...rahatlayın,bir oh çekin...."süper arabam" var deyin...ama unutma....aracın o süretlerde güvensiz....artı kafanda kask yok....arabanda çelik bar yok...e biraz da akıl yok....basın arkadaşlar,basın...öbür tarafta yer bol...madalyada hazır bekliyor.
ben 130 da titriyo demedim 130 u geçmem anlamında söyledim ama 160 lara vurunca bizim araçlar titriyo kardeşim yaşıyoruz yani 3 tane bu araçtan alıp sattım kullandım arkadaşlarımınkini de kullandım ve kim ne derse desin benim aracımla aynı motora sahip olan araçlar 160 lara dayadığın zaman titriyo sorun motorla mı alakalı bilemem diğer motorlara sahip puntoları bilemem ben 1.3 multijet 75 hp likler için konuşuyorum bu araçlar 160a 170 e dayadığın zaman titremeye başlıyo zıplaya zıplaya gidecekmiş gibi oluyo
önce konuşmasını öğren efendi ol ;)
kalkmışsın bana yarışlarda araçların nasıl hazırlandığını anlatıyorsun afferin bu konularda bilgilisin başarılarının devamını diliyorum ;)
konuyu oku ilk önce baştan sona doğru oku öyle yorum yaz cahil olduğunu heryerde belli etme. ;)
g... yiyen gelsin beni tokatlasın...muratım sen hariç :D işlerimiz bitsin seninde benimde o zaman bakarız :D
gerginliğe lüzum yok arkadaşlar daha sakin...
tsi motorlarda 90 beygir yok sanırım yazım hatası veya bilgi eksikliği söz konusu..
evet mert kardeşiminde dediği gibi tjetler ve 90 lıklar 200km hızı aşabilir.. buna bende inanmamıştım fakat arkadaşımın 90 lık mjetinde arkadaşım kullanırken aracı gördüm.. ha araç güven veriyor mu.. asla..
bu hızlara çıkmak akıl kârı mı.. hayır.. yapmak isteyenler elbetteki vardır.. bu arkadaşlarımızda mümkünse trafiğe kapalı alanlarda yapalım..
valla alinin-orhanın mjetler güzel güzel 225 fln görüyodu bilirim ;)
TEKNİK VERİLER
Golf 1.4 TSI
Motor ve Performans
Silindir Hacmi: 1390 cc
Silindir Sayısı: 4
Maksimum Güç: 122/5000 hp/dd
Maksimum Tork: 200/1500-4000 Nm/dd
Azami Hız: 200 km/s
0-100 Km Hızlanma: 9.5 sn
Şanzıman: 6 ileri manuel
Yakıt Türü: Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 8.2 lt/100km
Şehir Dışı: 5.1 lt/100km
Genel: 6.2 lt/100km
Boyutlar
Uzunluk: 4199 mm
Genişlik: 1786 mm
Yükseklik: 1479 mm
Dingil Mesafesi: 2578 mm
Kapasite
Yakıt Tankı: 55 lt
Bagaj: 350/1305 lt
Koltuk Sayısı: 5
Ağırlık
Boş Ağırlık: 1215 kg
Punto Evo 1.3 Mjet 75 bg
TEKNİK VERİLER
Motor ve Performans
Silindir Hacmi: 1248 cc
Silindir Sayısı: 4
Maksimum Güç: 75/4000 hp/dd
Maksimum Tork: 190/1750 Nm/dd
Azami Hız: 165 km/s
0-100 Km Hızlanma: 13.6 sn
Şanzıman: 5 ileri manuel
Yakıt Türü: Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 6.2 lt/100km
Şehir Dışı: 3.5 lt/100km
Genel: 4.5 lt/100km
Boyutlar
Uzunluk: 4065 mm
Genişlik: 1687 mm
Yükseklik: 1490 mm
Dingil Mesafesi: 2510 mm
Kapasite
Yakıt Tankı: 45 lt
Bagaj: 275/1030 lt
Koltuk Sayısı: 5
Ağırlık
Boş Ağırlık: 1105 kg