34 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar şaşırtıyor

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    ısrarla konuyu izliyorum ama hala debriyaja neden basılması gerektiğini kimse fark edemiyor
    bir kez daha düz dille yazmaya çalışıcam değerlendirmesi size kalmış
    bir kere debriyaja basarak aktarma organlarının devredışı bırakılmasının sebebi viteste olan aracın ayak gazdan çekildiğinde kompresyona geçip motorun frenleme etkisini ortadan kaldırmaktır
    bu sadece karlı ve buzlu yollarda ani frende geçerlidir
    ayak gazdan çekildiğinde motor kompresyon yaparak frenleme gücü oluşturur bununla beraber çekiş tekerleklerine frenleme gücü iletilir zemin zaten kaygan olduğundan çekiş tekerleri motor gücüne yenik düşer ve kilitleme meydana gelir bu kilitlemede aracınızda abs sistemide olsa çekiş tekerleklerinizde dönme meydana gelmez çünki motoru döndürecek yeterli sürtünme asfalt yüzeyinin kaygan olduğundan oluşmaz aracın sesi kesilir yani motor dönmez ve kayma devam eder
    konuda anlatılan debriyaj ile frene basma meselesi bunun için söylenmiştir
    öyle buzdan indiğimiz zamanlar olduki yağ donduran geçidi sakaltutan bolu dağı gibi meşhur geçitleri inmeye çalışırkjen ayağımızı gazdan çektiğimizde çekiş tekerleklerimiz durur arabanın sesi kesilir kaymaya başlardık
    bunu önlemek için ineceğimiz zeminde buz var ise eğer en düşük vitese geçip gaz vererek inerdik freni aklımızdan bile geçiremezdik
    bazı arkadaşlarmız ters mantık üzerinden gidiyor sanki gazdan ayak çekildiğinde debriyaja basmassanız aracın ileri gitme isteği devam edecekmiş gibi böye bir şey söz konusu değil ne tür kaç motor araç olursa olsun ayak gazdan çekildiğinde yavaşlama başlar bunun sebebi motorun kompresyon gücü sayesinde çekiş tekerleklerinin tutulmasıdır bu frenleme gücü sizin hangi viteste olduğunuzla değil hangi devir de aniden gazdan ayağınızı çektiğinizle ilgilidir
    baştaki mesajımdada yazdığım gibi ilk önce frenlemenin amacını belirlemelisiniz yavaşlamak içinmi frene ihtiyaç duyuyorsunuz yoksa durmak içinmi
    yavaşlamak için ise motor freni gerekirse fren yardımıyla
    aniden durma en kısa zamanda durmak için ise debriyaja basarak fren pedalına tam basarak frenleme esastır
    ani frene ihtiyaç duyduğunuzda zemin kar ve buzla kaplı ise debriyaj pedalına basmaz iseniz motor kompresyonu çekiş tekerleklerini kilitlediği zaman abs sisteminin bu kaymaya bir etkisi kesinlikle yoktur abs sistemi motora değil sadece fren beynine bağlı çalışır buda demek oluyorki motor gücünden dolayı bir kilitleme meydana geldiğinde
    teknoloji olarak yanınızda bir şey yoktur tek bir şansınız kalmılştır yeterli mesafe ve zaman bulabilirseniz tekrar marşa basıp gaz vererek motorun dönmesini sağlayarak çekiş tekerleklerini döndürmeyi başarmalısınız aksi takdirde gidiceğiniz yada duracağınız yeri şeçme şansınız artık yoktur geçmiş olsun yada allah rahmet eylesin derler arkanızdan
    saygılar


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. #2
    Abdullah bey
    Yeniden Punto AYM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    154
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 51

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ısrarla konuyu izliyorum ama hala debriyaja neden basılması gerektiğini kimse fark edemiyor
    bir kez daha düz dille yazmaya çalışıcam değerlendirmesi size kalmış
    bir kere debriyaja basarak aktarma organlarının devredışı bırakılmasının sebebi viteste olan aracın ayak gazdan çekildiğinde kompresyona geçip motorun frenleme etkisini ortadan kaldırmaktır
    bu sadece karlı ve buzlu yollarda ani frende geçerlidir
    ayak gazdan çekildiğinde motor kompresyon yaparak frenleme gücü oluşturur bununla beraber çekiş tekerleklerine frenleme gücü iletilir zemin zaten kaygan olduğundan çekiş tekerleri motor gücüne yenik düşer ve kilitleme meydana gelir bu kilitlemede aracınızda abs sistemide olsa çekiş tekerleklerinizde dönme meydana gelmez çünki motoru döndürecek yeterli sürtünme asfalt yüzeyinin kaygan olduğundan oluşmaz aracın sesi kesilir yani motor dönmez ve kayma devam eder
    konuda anlatılan debriyaj ile frene basma meselesi bunun için söylenmiştir
    öyle buzdan indiğimiz zamanlar olduki yağ donduran geçidi sakaltutan bolu dağı gibi meşhur geçitleri inmeye çalışırkjen ayağımızı gazdan çektiğimizde çekiş tekerleklerimiz durur arabanın sesi kesilir kaymaya başlardık
    bunu önlemek için ineceğimiz zeminde buz var ise eğer en düşük vitese geçip gaz vererek inerdik freni aklımızdan bile geçiremezdik
    bazı arkadaşlarmız ters mantık üzerinden gidiyor sanki gazdan ayak çekildiğinde debriyaja basmassanız aracın ileri gitme isteği devam edecekmiş gibi böye bir şey söz konusu değil ne tür kaç motor araç olursa olsun ayak gazdan çekildiğinde yavaşlama başlar bunun sebebi motorun kompresyon gücü sayesinde çekiş tekerleklerinin tutulmasıdır bu frenleme gücü sizin hangi viteste olduğunuzla değil hangi devir de aniden gazdan ayağınızı çektiğinizle ilgilidir
    baştaki mesajımdada yazdığım gibi ilk önce frenlemenin amacını belirlemelisiniz yavaşlamak içinmi frene ihtiyaç duyuyorsunuz yoksa durmak içinmi
    yavaşlamak için ise motor freni gerekirse fren yardımıyla
    aniden durma en kısa zamanda durmak için ise debriyaja basarak fren pedalına tam basarak frenleme esastır
    ani frene ihtiyaç duyduğunuzda zemin kar ve buzla kaplı ise debriyaj pedalına basmaz iseniz motor kompresyonu çekiş tekerleklerini kilitlediği zaman abs sisteminin bu kaymaya bir etkisi kesinlikle yoktur abs sistemi motora değil sadece fren beynine bağlı çalışır buda demek oluyorki motor gücünden dolayı bir kilitleme meydana geldiğinde
    teknoloji olarak yanınızda bir şey yoktur tek bir şansınız kalmılştır yeterli mesafe ve zaman bulabilirseniz tekrar marşa basıp gaz vererek motorun dönmesini sağlayarak çekiş tekerleklerini döndürmeyi başarmalısınız aksi takdirde gidiceğiniz yada duracağınız yeri şeçme şansınız artık yoktur geçmiş olsun yada allah rahmet eylesin derler arkanızdan
    saygılar
    şimdi olay farklı bir boyuta taşındı ne ben ne de mesajından alıntı yaptım arkadaş daha önceki mesajımda karlı, buzlu, yağlı, kumlu v.s. gibi kaygan zeminden söz etmedik bu tür zeminler için dediğin çok doğru zaten bu tarz zeminde insan çok yüksek hızlara çıkmaz eğer zemin aniden değişmedi ise bizim anlatmak istediğimiz yüksek süratlerde aniden durma ihtiyaçı olduğu zamanlar zaten ilk mesajdada kaygan zeminden bahsedilmiyor

Benzer Konular

  1. Araç Kullanımında Doğru Bilinen Yanlışlar
    sundown tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 24/05/2011, 20:52
  2. Doğru bilinen yanlışlar
    style07 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 14/07/2009, 01:29
  3. Beslenmeyle ilgili doğru bildiğimiz yanlışlar
    narkoz30 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29/05/2009, 10:13
  4. İlginç ! Bu yasaklar şaşırtıyor!
    34HGS93 tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 17/05/2008, 00:50
  5. Doğru Bildiğimiz Yanlışlar
    the_Algn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 27/07/2007, 03:41

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com