ısrarla konuyu izliyorum ama hala debriyaja neden basılması gerektiğini kimse fark edemiyor
bir kez daha düz dille yazmaya çalışıcam değerlendirmesi size kalmış
bir kere debriyaja basarak aktarma organlarının devredışı bırakılmasının sebebi viteste olan aracın ayak gazdan çekildiğinde kompresyona geçip motorun frenleme etkisini ortadan kaldırmaktır
bu sadece karlı ve buzlu yollarda ani frende geçerlidir
ayak gazdan çekildiğinde motor kompresyon yaparak frenleme gücü oluşturur bununla beraber çekiş tekerleklerine frenleme gücü iletilir zemin zaten kaygan olduğundan çekiş tekerleri motor gücüne yenik düşer ve kilitleme meydana gelir bu kilitlemede aracınızda abs sistemide olsa çekiş tekerleklerinizde dönme meydana gelmez çünki motoru döndürecek yeterli sürtünme asfalt yüzeyinin kaygan olduğundan oluşmaz aracın sesi kesilir yani motor dönmez ve kayma devam eder
konuda anlatılan debriyaj ile frene basma meselesi bunun için söylenmiştir
öyle buzdan indiğimiz zamanlar olduki yağ donduran geçidi sakaltutan bolu dağı gibi meşhur geçitleri inmeye çalışırkjen ayağımızı gazdan çektiğimizde çekiş tekerleklerimiz durur arabanın sesi kesilir kaymaya başlardık
bunu önlemek için ineceğimiz zeminde buz var ise eğer en düşük vitese geçip gaz vererek inerdik freni aklımızdan bile geçiremezdik
bazı arkadaşlarmız ters mantık üzerinden gidiyor sanki gazdan ayak çekildiğinde debriyaja basmassanız aracın ileri gitme isteği devam edecekmiş gibi böye bir şey söz konusu değil ne tür kaç motor araç olursa olsun ayak gazdan çekildiğinde yavaşlama başlar bunun sebebi motorun kompresyon gücü sayesinde çekiş tekerleklerinin tutulmasıdır bu frenleme gücü sizin hangi viteste olduğunuzla değil hangi devir de aniden gazdan ayağınızı çektiğinizle ilgilidir
baştaki mesajımdada yazdığım gibi ilk önce frenlemenin amacını belirlemelisiniz yavaşlamak içinmi frene ihtiyaç duyuyorsunuz yoksa durmak içinmi
yavaşlamak için ise motor freni gerekirse fren yardımıyla
aniden durma en kısa zamanda durmak için ise debriyaja basarak fren pedalına tam basarak frenleme esastır
ani frene ihtiyaç duyduğunuzda zemin kar ve buzla kaplı ise debriyaj pedalına basmaz iseniz motor kompresyonu çekiş tekerleklerini kilitlediği zaman abs sisteminin bu kaymaya bir etkisi kesinlikle yoktur abs sistemi motora değil sadece fren beynine bağlı çalışır buda demek oluyorki motor gücünden dolayı bir kilitleme meydana geldiğinde
teknoloji olarak yanınızda bir şey yoktur tek bir şansınız kalmılştır yeterli mesafe ve zaman bulabilirseniz tekrar marşa basıp gaz vererek motorun dönmesini sağlayarak çekiş tekerleklerini döndürmeyi başarmalısınız aksi takdirde gidiceğiniz yada duracağınız yeri şeçme şansınız artık yoktur geçmiş olsun yada allah rahmet eylesin derler arkanızdan
saygılar
Yer imleri