Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
42 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Dizel kullanım devri

  1. #21
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    Alıntı ato Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet evolarda vitesle ilgili işaret shift up yada shift down şeklinde
    ve eğer o shiftlere uyulursa gerçekten inanılmaz bir tasarruf oluyor.ben denedim benzinli araç düz yol sakin kullanım max.hızım 97-103 arası yakıt tüketimim 5.3 lt.gerçekten inanılmaz.

  2. #22
    salih kokmen
    ozel_egt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/09/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    178
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    2000/3000 dd en verımlı aralıktır 2000 altına dusme yeter derim...

  3. #23
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    ya kaktır gitsin işte abi yaa


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  4. #24
    Atahan Kuşbaşoğlu
    ato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/04/2010
    Mesajlar
    897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 123

    Standart

    Alıntı bravo_sercan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kaktır gitsin işte abi yaa
    ben kaktırırsam benim gibi öğrencileride babası kaktırır

  5. #25
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    bugün otobanda yaklaşık 10 dk boyunca açtım motoru ne var ne yok atmıştır içinde herelde. özellikle artık vaktini dolduran katalizör için biraz iyi olmuştur.

    10 dk boyunca aralıksız 3500 - 4000 devir arası gitti geldi. arada bir zorlamakta fayda var ancak günlük kullanımda 2300 - 2800 devir arası idealdir. 2000 devir altında aracınızı hızlanmaya zorlamayın kesinlikle (1 inci vites hariç ve 2.inci vites istisnai durumlar dışında).. kalkışlarda gaza çok basmadan 2800 - 3000 devirde vites atın sonrada yukarda belirttiğim devirler civarında yolunuza selametle devam edin

  6. #26
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugün otobanda yaklaşık 10 dk boyunca açtım motoru ne var ne yok atmıştır içinde herelde. özellikle artık vaktini dolduran katalizör için biraz iyi olmuştur.

    10 dk boyunca aralıksız 3500 - 4000 devir arası gitti geldi. arada bir zorlamakta fayda var ancak günlük kullanımda 2300 - 2800 devir arası idealdir. 2000 devir altında aracınızı hızlanmaya zorlamayın kesinlikle (1 inci vites hariç ve 2.inci vites istisnai durumlar dışında).. kalkışlarda gaza çok basmadan 2800 - 3000 devirde vites atın sonrada yukarda belirttiğim devirler civarında yolunuza selametle devam edin
    4. ve 5. vitesi 4000 e kadar zorladıktan sonra önünde kimse kalmıyor zaten, ortalama oluyor 5.9-6.1
    Konu EvoKoray tarafından (12/09/2010 Saat 23:05 ) değiştirilmiştir.
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  7. #27
    İbrahim Öğretmen yanında Albea Sole Prem.Plus
    Moderatör ibrahim06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/02/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.749
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 1131

    Standart

    Şuan burda daha yeni yaşadığım tecrübeyi anlatayım: Arabam 1.3 dizel.Depoyu fulledim ve bitirene kadar şehiriçi kullanımda vites geçişlerimi 3000-3300 arasında yaptım..Kullanım devrim2500-300 arası idi. Depo bittiğinde yol bilgisayarı ortalaması 6.7 idi. Depoyu tekrar fulledim. Bu defa bitirene kadar vites geçişlerini 2500 devir yaklaştığında yaptım. Kullanım devrim 1700-2500 arası idi.Depo bittiğinde ortalamam 5.2 idi. Bu da benim tecrübem.
    Konu ibrahim06 tarafından (13/09/2010 Saat 23:25 ) değiştirilmiştir.

  8. #28
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    bugün birşey denedim sürekli 60 rpm üzeri devir attım menzil bir anda 300den 45 kmye indi nasıl oldu anlamadım ama birşey anladım 77hp bile olsa bu araç kaçıyor

  9. #29
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı uraaal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugün birşey denedim sürekli 60 rpm üzeri devir attım menzil bir anda 300den 45 kmye indi nasıl oldu anlamadım ama birşey anladım 77hp bile olsa bu araç kaçıyor
    6 ay sonra görüşmek üzere sen şimdiden bi istasyona açık cari hesap açtır bence

  10. #30
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı EvoKoray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4. ve 5. vitesi 4000 e kadar zorladıktan sonra önünde kimse kalmıyor zaten, ortalama oluyor 5.9-6.1
    4 e hiç düşmedim zaten
    sürekli 5 inci vitesti. 4000 devir üzerine çıkmamasına dikkat ettim. 4000 devir civarında 165 - 170 diyor zaten.
    otobanın girişinde sıfırlasaydım 10 lt falan olurdu ortalama
    birde yokuşta kaptırınca (ankarada kayaştan aşti sapağına kadar olan otoyol ve oradaki yokuşları bilenler) 10 - 15 km falan düşüyordu sürat, klimayı açtım resmen cortladı araba 165 a girdiğim yokuş 120 de bittti gerçi tam dip gaz yapmıyorumda , klima çok çekiyor namussuz.

  11. #31
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6 ay sonra görüşmek üzere sen şimdiden bi istasyona açık cari hesap açtır bence
    olm gel diyorum araba kacıyor dizel mizel hikaye ben bu benzini enerjiye çevirmeyi harbiden biliyorum ben anlamadım bu fiat max.hız 165 demiş ama ben bugün dolmabahçe tünelinde 180 belki biraz daha üzerini gördüm ama değişik kokular geldi nerdenn geldi anlayamadım bilmeyenler için yol 2 viraj gerisi dümdüz

  12. #32
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı uraaal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olm gel diyorum araba kacıyor dizel mizel hikaye ben bu benzini enerjiye çevirmeyi harbiden biliyorum ben anlamadım bu fiat max.hız 165 demiş ama ben bugün dolmabahçe tünelinde 180 belki biraz daha üzerini gördüm ama değişik kokular geldi nerdenn geldi anlayamadım bilmeyenler için yol 2 viraj gerisi dümdüz
    mazotuma yazık diyorum öne geçerim dumandan birşey göremessin simsiyah kara bulutlar üstüne gelir tehlikeli olur bak

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #33
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mazotuma yazık diyorum öne geçerim dumandan birşey göremessin simsiyah kara bulutlar üstüne gelir tehlikeli olur bak
    lann gittt olmm doğru diosun dizel anca duman cıkarır o kadarrrrrrrrrr

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #34
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı uraaal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olm gel diyorum araba kacıyor dizel mizel hikaye ben bu benzini enerjiye çevirmeyi harbiden biliyorum ben anlamadım bu fiat max.hız 165 demiş ama ben bugün dolmabahçe tünelinde 180 belki biraz daha üzerini gördüm ama değişik kokular geldi nerdenn geldi anlayamadım bilmeyenler için yol 2 viraj gerisi dümdüz
    hocam camları falan kapatın, iç hava silkülasyonunu falan açın. araç önden dışarının havasını almasın
    malum mazot dumanında zehirli maddeler mevcut

  17. #35
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    1.3 multijet(75) in max gücü(75bg) 4.000 devirde olduğu için 5. viteste 4.000 devirde 165 kmh ile gidiyor araç o yüzden max hız 165 demişler yoksa 180 i geçiyor
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  18. #36
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    multijete her türlü gider özellikle bi kardeşim war ona

  19. #37
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam camları falan kapatın, iç hava silkülasyonunu falan açın. araç önden dışarının havasını almasın
    malum mazot dumanında zehirli maddeler mevcut
    bu mjtd motorun yakıt tüketimine hastayım ama o kadar

  20. #38
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    934
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart

    Arkadaşlar dizel araba devir bandı kısadır belli devirlerde özelliklede yazılım yada box yapmadığınız sürece mjetlerde çok kısa bir devir bandında torku alıyorsunuz bu devir bandındada araba en iyi gider ve en az yakar. Alt devir dizel için 1700 e kadar olan kısımdır sen yokuş çıkarken dayarsan alt devirde gaza o zaman çok yakar gitmez pompanı zorlarsın turboyu zorlarsın her türlü zorlanırsın ama küçültürsün vitesi 2000 dd de en dik yokuşu rahatça çıkarsın ne pompa ne turbo zorlanmadan daha az yakarak daha hızlı bir şekilde çıkarsınız.
    Dizelde redline a gelerek, 3000 dd üstünde performans bekleyerek çok yanlış yapıyorsunuz. Hissiyat hiç bişeydir. Ben çok kez gördüm 4500dd de vites atarken rollingde geçilirken 3900 de atarak 2 boy öne geçildiğini ondan performansda 3000 üstü şuşu şu viteste şu devir şuşu viteste şu devir hikayelerini geçelim.
    Püf nokta araba zorlanmayacak arabanıızı iyi tanıycaksınız nerde hangi devirde rahatlıycak biliceksiniz performans araadığınızda dahi vites atacağınız dev iri bileceksiniz redline demek 4000 üstüne çok fazla çıokmak demek dizelde geriye gitmek demektir Taki turbonuzu büyütüpp daha üstlerde dolum sağlayarak 4500 5000 lere kadar maksimumum basınçla gidemediğiniz sürece. Ha gidebilcek düzeye getirdiyseniz o zaman tadını çıkarabilirsiniz tabi cesaret edebilip gözünüz yerse...

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #39
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    Alıntı Murat Gürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar dizel araba devir bandı kısadır belli devirlerde özelliklede yazılım yada box yapmadığınız sürece mjetlerde çok kısa bir devir bandında torku alıyorsunuz bu devir bandındada araba en iyi gider ve en az yakar. Alt devir dizel için 1700 e kadar olan kısımdır sen yokuş çıkarken dayarsan alt devirde gaza o zaman çok yakar gitmez pompanı zorlarsın turboyu zorlarsın her türlü zorlanırsın ama küçültürsün vitesi 2000 dd de en dik yokuşu rahatça çıkarsın ne pompa ne turbo zorlanmadan daha az yakarak daha hızlı bir şekilde çıkarsınız.
    Dizelde redline a gelerek, 3000 dd üstünde performans bekleyerek çok yanlış yapıyorsunuz. Hissiyat hiç bişeydir. Ben çok kez gördüm 4500dd de vites atarken rollingde geçilirken 3900 de atarak 2 boy öne geçildiğini ondan performansda 3000 üstü şuşu şu viteste şu devir şuşu viteste şu devir hikayelerini geçelim.
    Püf nokta araba zorlanmayacak arabanıızı iyi tanıycaksınız nerde hangi devirde rahatlıycak biliceksiniz performans araadığınızda dahi vites atacağınız dev iri bileceksiniz redline demek 4000 üstüne çok fazla çıokmak demek dizelde geriye gitmek demektir Taki turbonuzu büyütüpp daha üstlerde dolum sağlayarak 4500 5000 lere kadar maksimumum basınçla gidemediğiniz sürece. Ha gidebilcek düzeye getirdiyseniz o zaman tadını çıkarabilirsiniz tabi cesaret edebilip gözünüz yerse...
    cesaret işi konusunda katılıyorum 1-2 örneği var çevreden
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  23. #40
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    adam haklı beyler


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Punto evo normal kullanım devri nedir, ne kadar yakar?
    emopunto tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 30/11/2012, 12:47
  2. Rolanti devri
    Ziyaretci040 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 09/05/2012, 21:19
  3. Dizel aracın kullanım şekli
    ayaman tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 09/04/2012, 10:09
  4. Dizel motorda optimum kullanım
    CAGLARKA tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 58
    Son Mesaj: 09/12/2011, 12:27
  5. Motor devri
    rall_ tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 18/07/2007, 14:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com