Alıntı Murat Gürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar dizel araba devir bandı kısadır belli devirlerde özelliklede yazılım yada box yapmadığınız sürece mjetlerde çok kısa bir devir bandında torku alıyorsunuz bu devir bandındada araba en iyi gider ve en az yakar. Alt devir dizel için 1700 e kadar olan kısımdır sen yokuş çıkarken dayarsan alt devirde gaza o zaman çok yakar gitmez pompanı zorlarsın turboyu zorlarsın her türlü zorlanırsın ama küçültürsün vitesi 2000 dd de en dik yokuşu rahatça çıkarsın ne pompa ne turbo zorlanmadan daha az yakarak daha hızlı bir şekilde çıkarsınız.
Dizelde redline a gelerek, 3000 dd üstünde performans bekleyerek çok yanlış yapıyorsunuz. Hissiyat hiç bişeydir. Ben çok kez gördüm 4500dd de vites atarken rollingde geçilirken 3900 de atarak 2 boy öne geçildiğini ondan performansda 3000 üstü şuşu şu viteste şu devir şuşu viteste şu devir hikayelerini geçelim.
Püf nokta araba zorlanmayacak arabanıızı iyi tanıycaksınız nerde hangi devirde rahatlıycak biliceksiniz performans araadığınızda dahi vites atacağınız dev iri bileceksiniz redline demek 4000 üstüne çok fazla çıokmak demek dizelde geriye gitmek demektir Taki turbonuzu büyütüpp daha üstlerde dolum sağlayarak 4500 5000 lere kadar maksimumum basınçla gidemediğiniz sürece. Ha gidebilcek düzeye getirdiyseniz o zaman tadını çıkarabilirsiniz tabi cesaret edebilip gözünüz yerse...
cesaret işi konusunda katılıyorum 1-2 örneği var çevreden