büyük geçmiş olsun..
selam arkadaşlar..
dün mahmutbey çevre yolunda 5. vites 110 ile bir viraja girdim.. ilk başta keskin gelmedi ama epey bi keskinmiş, virajın ortasında arka savurdu sol arka teker feci cıyakladı. az kalsın meftaydım allahtan fren yapmadım toplayıp gaz verip sıyrıldım, ama hepsi refleks oldu bilinçli kurtarmadım anlicanız..
ilk kez böle bişe geldi başıma...
asıl beni kızdıran; benim evo 1.3 multijet ve ESP si var..ama ESP devreye girmedi...o durumda aktif olmicaksa ne zaman olcak yaw bu, süs diye mi koydular bunu,o kadar para saydık.... bi bileniniz var mı acep niye bizim puntolarda esp devreye zor giriyo??
ya bi de bişey takıldı aklıma:kaputun altındaki motor bloğu bende faklı mat plastik üstünde multijet yazıyo sadece...çoğu evoda parlak plastik kaplı fiat logoso solda,ve multijet 1.3 yazan blok var..acaba benim motor 2. nesil multijet deilde ilk gp motorundan mı şimdi buna da sinir oldum yaw..
kendinize iii bakın, evo ve gp lerinize de.......
büyük geçmiş olsun..
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
Geçmiş olsun, esp açıksa ve devreye girmiyorsa bozuk olma ihtimali büyük eğer bozuksa serviste çok büyük maraz çıkarma hakkına sahipsiniz sonuçta canınızı emanet ediyorsunuz fakat esp var diyede abartmamak daha mantıklı olacaktır yada 110 la o tip bi viraj dönmek istiyorsanız lastik tabanlarını abartı şekilde genişletmelisiniz spor helezon takmalısınız kule gergisi spacer takmalısınız
Virajın ne kadar keskin oldugunu bilmedigimiz için kimsenin net bişey soylicegini sanmıyorum.
ki esp kapatılmıyor , oyle bi secenek yok.
esp nin çalışıp çalışmadıgını anlamak için , boş bi alanda, ani sağ sol hareketleri yaparak anlayabilirsiniz. direksiyonu hangi tarafa kırıyorsanız arka ters tekerin tak tak ederek o tekere fren uygulaması lazım.
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)
geçmiş olsun....
Sercan kardşime katılıyorum esp kapatma imkanımız yok. Ya sizin aracınızda esp yok yada esp nizde problem var servise baktırmanızı öneririm...
evo ları bilmiyorumda, normak gp ler en azından benimki hem kafadan hemde arkadan kayıyor araba virajlarda zorlarsam lan şimdi arka atıcak hafif yanlıcak diyorum arabanın arka ile birlikte önde kaymaya başlıyor. hafif bir direksiyon darbesi ile topluyor ama ilginç bir durum. belki lastiklerdendir.
esp öyle bir durumda kesin devreye girmesi lazm. belki girmiştir, daha sert kayacakken o kadar ile kurtarmış olabilirsiniz ve olayın heyecanıyla aracın kendinden fren yaptığını hissedememiş olabilirsiniz.
Öncelikle geçmiş olsun kötü kaza olabilirdi.
Hızlı girdiğiniz virajda en güvenli şekilde almak için hem genişten almalı viraj ortasında viraj içine teğet geçilmesi sonra yine genişten almak gerekiyor. Bir de olabildiğince küçük viteste girip o hıza göre aracı sabit hızda tutacak kadar gazda olması lazım. Sabit gazla durursa savrulma riski azalır. Lastiklerin yere basma kuvveti artar.
ESP konusunu kesinlikle dene arkadaşlar önermiş zaten boş bir yol bul veya geniş aşağı doğru bir viraj zorla bakalım devreye giriyor mu...
Genel olarak ben de GP yi biraz zorladım fena değil bu tarzda her araç bu kadar savrulur. Normal bir viraj için 110 km, 5. vites Esp'li olsa da tehlikeli olabilir...
05 Alfa 156 1.6 Dist. (2004.10 - 2009.10) --- 09 Nissan Qashqai Tekna Exec. (2009.12 - ...) --- 06 Grande Punto Starjet (2010.05 - ...)
evo ve gp ağırlık merkezi yukarda bi araç golflerle kıyaslarsak en az 20 cm yükseklik farkı vardır bu yüzden stock halde mükemmel bi viraj performansı beklemek saçma olur,yukarda yazan tüm arkadaşlara katılıyorum ne gerek var hızla viraja girmeye quattro A5 sürmüyoruz
05 Alfa 156 1.6 Dist. (2004.10 - 2009.10) --- 09 Nissan Qashqai Tekna Exec. (2009.12 - ...) --- 06 Grande Punto Starjet (2010.05 - ...)
Eğer devamlı virajlara süratli giriyorsan lastik ebatlarını biraz büyüt derim yol tutuşunu mükemmel derecede arttırıyor. Ben aracı ilk aldığımda 15" 175 taban ve 4 senelik lastikler vardı araçta 48500km'de araç, keskin sayılabilecek ir viraja abartmıyorum 40km/h ile girdim bir baktım araba spin attı
Zaten değiştirecektim jant ve lastikleri hemen ertesi gün gittim 17" ve 205 taban lastikler aldım araç şu an hiç savurmuyor desem yeridir.
Bu arada ESP'yi bencede bir dene arkadaşım boş bir yerde 70-80'e çıkmanada gerek yok daha az hızlarda da deneyebilirsin.
sürekli bir viraja girdiğinde yani devam eden esp devreye girdiği anda arka tekerden kayma sesi gelebilir ve anladığım kadarıla sen bu sesten korkmuş ve panik yapmışsın. eğer paniklemeseydin aynen devam etseydin araç ufak rahatsızlıklarla o virajdan çıkardı emin ol. çünkü esp nin tam anlamıyla kendini göstereceği bir hız ve viraj senin girdiğin viraj. sana tavsiyem virajlara girdiğin zaman esp devreye girmiyor diye panikleme ve aynen devam et. zamanla alışırsın buna.
sertaç şimşek...
esp devreye girmeliydi...esp devreye girse lastik sesi duymazdınız...ben esp ye güvenerek virajlara korkmadan giriyorum ve inanın araba çok iyi topluyor...4 5 defa soktum devreye ve garip bi his...sanki bilinmeyen bi el sizi tekrar viraj çizgisine itiyor...
Bravoo Multijet Emoo+lavv+skyy
"esp var nasıl olsa toparlar" mantığı insanların pazarlama uğruna nasıl kandırıldığının bir göstergesidir. evet esp bir fark yaratıyor ama çok sınırlı. örnek vermek gerekirse bir viraja espsiz max 65kms ile girilebiliyorsa, espli max 70kms ile girilebilir. bu kadar.. 71kms ile girerseniz kayarsınız!!
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
bir aracın viraj kabiliyetinin yanında sürücüsünün de viraj kabiliyeti aracın dengesini önemli ölçüde etkiler
her virajın kendine özgü özellikleri olabilir virajın zemininden tutun eğimi açısı gibi faktörler denge için önemli unsurlardır
kaldıki aracınız esp sistemi ile donatılmış olsa bile siz viraj apexini doğru ayarlamadıysanız
netice yine kayma ve savrulmayla sonuçlanacaktır
anlattığınıza görede zaten tekerlek sesinden bahsetmişsiniz ve muhtemelen esp sisteminiz devreye girmiştir e onun yardımıyla olası bir spin atmadan veya takla atmadan kurtulmuşsunuz
bu seferlik geçmiş olsun ancak aklınızda bulunsun aracınızı her zaman tam limitlerinde kullanmayın olası bir aksilik durumunda sizi tolere edecek toleransı sağlamak için 70 le zorlanarak dönmeye çalışacağınıza 65 le dönün aksilik durumunda size o 5 km lik düşük sürat çok şey kazandıracaktır
saygılar
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
arkadaşlar esp nin toplayabileceği hız vardır toplayamayacağı hız vardır.toplayabileceği hareket vardır toplayamayacağı hareket vardır...Kalkıp da tabii ki dangalak gibi esp ye güvenip viraja girilmez..
Bravoo Multijet Emoo+lavv+skyy
geçmiş olsun bende dün punto evo aracımı teslim aldım bir viraja 130 ile girdim ama pek keskin değildi savrulma olmadı bende demek ki dikkat etmek lazım
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri