Depoyu fullemek hic akil kari birsey degil zaten haybeden aracinda 50 kg tasiyorsun. İhtiyacin kadarini alip kullanmak en dogrusu
bugün benzincide kafama bir soru takıldı,yakıt tasarrufu konusunda söylenen şeylerin başında "aracınızdaki (bagaj vs) fazla ağırlıklardan kurtulun" önerisinde bulunuluyor.peki ortalama 45 lt benzin alan araçlarımızı şehir içinde kullanırken dibine kadar kullanmamak şartıyla azar azar benzin almak yakıt tasarrufu sağlamaz mı? örn,20-25 lt lik benzin aldığımızda bu bizi tam dolu bir depoya göre 20 lt lik bir ağırlıktan kurtarmaz mı?
İNSAN YAŞADIKÇA DEĞİL,YAŞAMADIKÇA YAŞLANIR..
Depoyu fullemek hic akil kari birsey degil zaten haybeden aracinda 50 kg tasiyorsun. İhtiyacin kadarini alip kullanmak en dogrusu
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
Arttırır tabikide. Şöyleki 60lt depo ise tam dolu depo minimum 40kg gelir ancak sürekli çeyrek yarım arasında gezilse araçta sürekli 20-25kg hafiflik olcaktır. Yakıt tasarrufu için bagajda gereksiz eşya taşımayan derler onlarda zaten gereksiz 10-20kg dir. Onda çok farkedilir düzelyde olmasa bile 100km de 0.1'lt azaltır diyorum.
Yakıt Tüketim Tasarrufu
- Araç sürüş tarzınız yumuşak olmalı. Araç kaip mesafeniz doğru olmalı. Bu sayede hem kazalardan sakınmış olursunuz, hem de gaz ve fren pedallarını daha az kullanmış olursunuz. Ani frenler yapıp , hızla gaz pedalına basmak yakıt tüketimini % 4 artırır.
- Şehirlerarası yolda en verimli hız 80-90 km. arasındadır. 90 km.´nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır. Son vitesteki 90 km.´lik hız yaklaşık 3.000-3.300 motor devrine eşittir. Diğer viteslerde de motorunuzu 2.750-3.000 devirler arasında çalıştırın (Bunun için takometreden faydalanın).
- Motorun harareti (ısısı) yakıt tüketimini artırır. Fazla ısınmış bir motor daha fazla yakıt tüketir. Ancak soğuk bir motorun ısınması için geçen sürede tüketilen yakıt %25 lere varır. Çok kısa mesafeler için araç kullanmak tahmin ettiğinizden pahalı olacaktır.
- Doğru lastik basıncı hem lastiğin ömrünü uzatır, hem de yuvarlanma direncini azalltığı için yakıt sarfiyatında tasarruf sağlar.
- Otomobildeki ağırlık arttıkça yakıt tüketimi de artar. Arabadaki her 50 kg ağırlık azaltığınızda yüzde 2 yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz.
- Tavan rayları vb dış otomobil aksesuarlar rüzgara karşı direnç oluşturduğu için yakıt tüketimini artırır.
- Deponuzu pompanın yavaş hızı ile doldurmanız uçuşu engeller.
- Sabah veya akşam geç saatlerinde hava serinken deponuzu doldurun.
- Dolu depoda buharlaşma az olacaktır. Deponuzu dolu tutmaya çalışın
Konu Kriminal tarafından (22/02/2010 Saat 19:58 ) değiştirilmiştir.
I ' m c a p u l i n g . . .
Aşırı fazla olmamak la beraber illaki tüketimi artırıyordur..Mesela ben sürekli doldururum..İllaki artırıyordur ama değerleri ne düzeydedir onu bilemicem...
kesinlikle artış olucaktır,ancak bu artış ne kadar hissedilir olur veya ne kadar olculebilir olur hiç bir fikrim yok.belki çok belki az etkiler ama mutlaka etkiler
Bence boş depoyla gezinmenin getirdiği ağırlık avantajı buharlaşmanın getireceği negatiflikten daha fazla olacaktır. Ben sürekli depoyu doldururum ama
arkadaşlar tahmininizin aksine dolu depo ile yakıt tüketimi daha düşük olacaktır
ağırlık dezavantaj gibi gözüksede boş depoda buharlaşma sandığınızdan daha fazla gerçekleşir üstelik depolarınızın hava tahliyesinden de devamlı buharlaşma olduğunu
ve bu buharlaşmanın dolu depo ile meydana gelen buharlaşmadan 3-4 kat daha fazla
gerçekleşeceği bilimsel bir doğrudur
bunu araştırırsanız bütün otomobil uzmanlarınında bu şekilde yorumladığını göreceksiniz
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Arabanın katalog değerlerinin dolu depo olarak verildiğinin de dikkate alınması lazım. "aracınız 100km de 5,2 yakıt tüketir" gibi.
Ah o katalogdaki değerleri bi yakalasak abi gerçi forumda var yakalayanda bana nasip olmadı bi türlü
bide şu var zırt pırt zam geldiği için zam öncesi dolu depo olması çok güzel oluyo
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Zırt pırt benzinciye girmektense doldurmak en iyisi
I ' m c a p u l i n g . . .
Farklı bir bakış açısı olacak ama dolu depo ile şiddetli bir kaza yaparsanız depo patlaması imkansızdır fakat çeyrek depoda risk maksimumdur. (depo içi hava-yakıt karışım oranı nedeni ile), tabii kaç araç kaza yapıp havaya uçuyor derseniz orasını bilemem .
Bence dolu depo ile tüketim artabilir, sebebi tamamen piskolojik . Bence depo yarının altına inince gaz pedalına daha narin davranıyorum depoyu tam görünce bazen kendime hakim olamayabiliyorum..
Ozaman parası olan doldurucak gezicek parası olmayan öğrenci işi yapıcak
Zaten öyle aman aman bir değişim olcağını sanmıyorum..
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri