Alper, kısaca krank mili ne kadar dönerse motor o kadar çok aşınır diyebiliriz.Bu durumda da dizelin düşük devir çevirdiğini düşünürsek benzinli motorlara göre daha uzun ömürlüdürler
Benzinli motorların bakım masrafları turbodizellere göre biraz daha ucuzdur.Bu bakımdan avantajlı diyebiliriz.
Benim kişisel düşüncem, modern atmosferik benzinli motorların turbodizeller kadar uzun ömürlü oldukları yönünde.Tabi sürekli 5000d/d çevirmiş bir benzinli sürekli 2000d/d çevirmiş bir dizel kadar uzun ömürlü olamaz.Sonuçta bizlerin dikkat etmesi gereken şeyler düzenli bakım, uygun devirli kullanımdır, gerisi biraz da şansa kalmış...
birde şu var servisle ilgili arkadaşlar multijetler çıkalı 7 sene filan oldun sanırım servise ağır bakım için gelenler(1000 lira üstü ) kaç km.lerde geliyor?
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri