Sayfa 2/2 İlkİlk 12
40 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: 2008 lander td4 / puntiş t-jet :)

  1. #21
    TUNA ÜSKÜDAR
    MANGAL USTASI blackpunto35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2006
    Yaş
    50
    Mesajlar
    256
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    35 TE 656
    Edilen teşekkür: 99

    Standart

    Alıntı imdesign Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Babacan bir amcamızsa basmamıştır

    inan hiç babacan değildi

  2. #22
    sezgin agus
    La Cordélio AGUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    760
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 AP 3261
    Edilen teşekkür: 400

    Standart

    valla aynı olayı ben hergün altınyolda yapıyorum... tuna abi zaten senin araca diyecek yokki !! en son kurbanım zavallı bir dizel polo idi 2008 di adamcağız bana sol şeritte sakin sakin seyrederken selektör yapma gafletinde bulundu sonrası malum.... adamın önünü bayağı ir açtım aynı şekilde oda yanımdan geçerken pis pis bakıyordu.. ama unutmamalı ki starjet'lerdeki 6. vites bayağı bir avantaj ve fark yaratıyor ki motorda yüksek devirleri seven bir motor.....

  3. #23
    Mehmet K.
    memox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/02/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    184
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 70

    Standart

    Alıntı blackpunto35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beni şaşırtan kısmı tamam aracım 400 kg daha hafif ve turbo ama lander da 1400 değil 2000 turbo bir motora sahip bu motor farkının aradaki ağırlık farkını en azından bir kısmını eriteceğini düşünmüştüm bu kadar çabuk arkamda kalması beni şaşırttı
    Arada siklet farkı var ama.. Mesela ikinizde arabaya 500kg yük koyun ve bozuk bir yolda bayır yukarı çıkın bakalım o zaman kim geçecek Her arabanın olayı farklı..
    Kaldıki şanzuman oranlarıda çok önemli. T-jet direk hızlanmaya yönelik tabi..


  4. #24
    SARP BAHAR
    Power Of Japan Little F.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2007
    Mesajlar
    480
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 95

    Standart

    Alıntı ms777 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ooo ona kaldıysak işimiz kötü bana görede punto reelde 8.4 saniyede çıkıyor desem ne olacak şimdi katalog ve test verilerini esas almakta fayda var ona kalırsa sürücü faktörü var.
    Ona kaldıysak muhabbeti yapmıyorum, testlerde olan sonuçları ve kendi deneyimlerimi söylüyorum. Her ıkı aracı da kullandım.

    Kaldı ki daha önceki araçlarımdan birisi 2003 1.8t 20 valf passatı. Öyle onu geçtim bunu geçtimle olmuyor bu işler, arada topu topu 200 kılo var yok, ama arada hem motor hacmi ,hem valf, hem turbo salyangozu buyukluğu, hem tork hem de bg farkı var. Ikı seksen uzatır mazallah dıkkat et özellikle otobanda falan.

  5. #25
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Alıntı Little F.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ona kaldıysak muhabbeti yapmıyorum, testlerde olan sonuçları ve kendi deneyimlerimi söylüyorum. Her ıkı aracı da kullandım.

    Kaldı ki daha önceki araçlarımdan birisi 2003 1.8t 20 valf passatı. Öyle onu geçtim bunu geçtimle olmuyor bu işler, arada topu topu 200 kılo var yok, ama arada hem motor hacmi ,hem valf, hem turbo salyangozu buyukluğu, hem tork hem de bg farkı var. Ikı seksen uzatır mazallah dıkkat et özellikle otobanda falan.
    Mesele sadece ağırlık meselesi değil, araçların yüzey alanları bile etkilyeci bir faktördür. Passat dediğin araç 1406 kg, gp 1170 kg arada topu topu 200 kg dan daha fazla fark var. Bu değerleri kataloglardan alıyorum. 336 kg ciddi bir arğırlıktır. Bende virajlı ve rampalı bir yolda 1.8t bir passat geçtim ama bu bir kanat kıstas değildir. Ben katalog değerlerini okuyup iki aracında eş hızlanma değerleri olduğunu söylerim. Sizinki sadece yorum olarak kalır gerçeklik arz etmez.

  6. #26
    SARP BAHAR
    Power Of Japan Little F.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2007
    Mesajlar
    480
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 95

    Standart

    Virajda passat'ta geçersin, vectra'da geçersin, ama o araçlar basmadığı için geçersin. Her ikisi de ağırlık olarak ve sınıf olarak gp ile mukayese edilemez hele ki yüksek hız stabiliteleri ve viraja giriş kabiliyetleri hiç bir şekilde karşılaştırılamaz.

    Gp'ye de sahip oldum, Passat'a da aradaki 300 kilo fark, 30 bg, tork farkı vs birçok konuda zaten kapanıyor. İşin içine birde ağırlık ve daha yüksek hacim girince bazı gerçekler kaçınılmaz oluyor.

    Ve malesef katalog'lar reel'de işlemiyor.

  7. #27
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Şöyle küçük bir hesap yapalım 150/1.406=106.68, 120/1.170=102.56, ton başına passatta daha çok beygir düşmekte. 210/1.406=149.36, 206/1.170=176.07 ton başınada da gp t-jetin ciddi bir şekilde tork avantajı var. Virajlı yolda rampada torku yüksek olduğu için avantajı vardır gp. Ama beygir avantajından dolayı düz yolda yüksek hızlarda passar 1.8t daha avantajlıdır.

    Böyle birşey olmaz diyorsan ispatıda mevcut. Eğer formula 1 takib eden biriyseniz, 2004 sezonunda renault takımın tek bir birinciliği vardır. Oda monaco pistinde, monaco pistinin özelliği çok virajli ve yavaş bir pist olması. Renault takımı en düşük beygire sahip ama en yüksek torklu araçla yarışıyordu ve hızlı pistlerde bir başarısı olmadı. Ayrıca startta da en çok sıra kazanan takımdı.

  8. #28
    SARP BAHAR
    Power Of Japan Little F.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2007
    Mesajlar
    480
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 95

  9. #29
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Olaya bir de şu açıdan bakmak lazım, 130-140'tan daha hızlı gittiğimiz süre toplam aracı kullanırken harcadığımız sürenin ne kadarına tekabül eder. Bence %5 bile değil. O hızlara kadar (3.vites sonu) T-jet zaten gerçekten çok performanslı. Daha iyileri tabiiki var ama sonuçta bütçeyi de düşünmek lazım.
    T-jetin ne kadar cömert yakıt tükettiğini kullanan herkes bilir, spor model diye geçmesine rağmen diğer markaların 1.6 düz benzin motorları ile aynı değerlere sahip.
    Karşılaştırılan diğer araç 1.8 motor. Vergisi ve tüketimi çok daha fazla. Bir de buna aracın yüksek bedelini ve bakım masraflarını ekleyin sonra "puntiş" ile kıyaslayın . Bana göre elle tutulur tek artısı belirttiğim hızlardan sonra ortaya çıkar ki o kadar da oluversin... Aracımı Monza'da değil, Ankara'da kullanıyorum sonuçta
    Bana göre az masrafla zevk alarak araç kullanmak için öyle çok fazla düşünmeye gerek yok, t-jet yeteri kadar kışkırtıyor zaten

  10. #30
    ömer özer
    siromar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    564
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 244

    Standart

    Nedendir bu sevda bilinmez ama Konya'da benim de başıma geliyor. Ozellikle şahinler patlak egzozlarıyla hıınnn hınnn demeyi cok seviyorlar. Bi toyota corolla'yla kapışmışlıgım var benimde uymayacam uymayacam dedim ama sagımda cikletini patlata patlata yuzume baktıgını gorunce dayanamadım. Farkı açınca arka silecekleri çalıştırmaktır benimde favorim. Nasıl sildim seni diye Yutmuştur o kendini bilmez cikleti herhalde
    StrucTuraL EngiNeeR

  11. #31
    ilker başar
    darkT-JET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    103
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 40

    Standart

    valla benim canımı su audi a3 ve golf tsı kullanıcıları sıkıyor...sanırsın altında ferrari var....bide kendini bilmezler t-jet oldugunun farkına beni gözden kaybetmeden önce varsalar...neyse yapacak bişey yok tek tek öğretiyoruz....''ÖĞRENCEK ABİSİ ÖĞRENCEK'' .......

  12. #32
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    dıkkat edınde, Golf'lerden bırı 1.4 TSI 160HP cıkmasın
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #33
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Bir kere o bahsedilen testleri yapan alman dergileriki, onlarda vw manyaklığı vardır yıllardır böyle, diğer araçların vw modellerine karşı bir tehlike yaratıp yaratmadığına bakarlar hep o yüzden, alman kaynaklı otombil dergilerinin sonuçlarına bakmam. Daha öncede dediğim gibi en iyisi gp değil ama gerçekten iyi bir konumda bunu kabul etmeniz gerek.

  15. #34
    SARP BAHAR
    Power Of Japan Little F.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2007
    Mesajlar
    480
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 95

    Standart

    Ya tamam hadi onlar Alman cart curt al sana has Türk testi,

    Test : VOLKSWAGEN Passat 1.8T (2001/01)

    Arabam.com - Test: FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet (05/2008)

    Şimdi ben Punto'nun motorunu zaten yabana atmıyorum, sınıfında çok iyi yere sahip. Fakat 1.8T 20 valfi bilmiyorsunuz, katalog, test vs değil, 1380 kıloluk bir arabayı okursanız, daha o dönemde sınıfının en iyi performansını aldırmasına yetmişti.

    O yüzden kalkıp yokuşta, bayırda, virajda vs geçerim ederim hoplatırım zıplatırım demek, eşit koşullar ve eşit sürüş tekniğine sahip iki insan karşısında malesef imkansız. Zaten ağırlık, sürüş dinamikleri ve güvenlik olarakta karşılaştırmak çok anlamsız.

  16. #35
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Alıntı Little F.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya tamam hadi onlar Alman cart curt al sana has Türk testi,

    Test : VOLKSWAGEN Passat 1.8T (2001/01)

    Arabam.com - Test: FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet (05/2008)

    Şimdi ben Punto'nun motorunu zaten yabana atmıyorum, sınıfında çok iyi yere sahip. Fakat 1.8T 20 valfi bilmiyorsunuz, katalog, test vs değil, 1380 kıloluk bir arabayı okursanız, daha o dönemde sınıfının en iyi performansını aldırmasına yetmişti.

    O yüzden kalkıp yokuşta, bayırda, virajda vs geçerim ederim hoplatırım zıplatırım demek, eşit koşullar ve eşit sürüş tekniğine sahip iki insan karşısında malesef imkansız. Zaten ağırlık, sürüş dinamikleri ve güvenlik olarakta karşılaştırmak çok anlamsız.
    Demek istediğimi anlamamışın galiba, ben her aracın kendina has artıları eksikleri var demek istiyorum ve farklı yol koşullarına göre farklı tepkiler verirler. Eşit koşullarda olsa virajlı ve rampalı bir yolda ton başına torku yüksek olan araç avantajlıdır, yani yavaş geçilen yol koşullarında. Şöyle söyleyeyim, monoca pistinde t-jet avanajlıdır, albert parkta da passat neyse bu konuyu fazla uzatmayacağım.

  17. #36
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı mustafaf Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dıkkat edınde, Golf'lerden bırı 1.4 TSI 160HP cıkmasın

    1,8t yi geçen arkadaşlar dikkat etsinler de karşılarına daihatsu yrv 1,3 çıkmasın.

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #37
    ilker başar
    darkT-JET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    103
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 40

    Standart

    Alıntı mustafaf Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dıkkat edınde, Golf'lerden bırı 1.4 TSI 160HP cıkmasın

    fark edermi?

  20. #38
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı ms777 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle küçük bir hesap yapalım 150/1.406=106.68, 120/1.170=102.56, ton başına passatta daha çok beygir düşmekte. 210/1.406=149.36, 206/1.170=176.07 ton başınada da gp t-jetin ciddi bir şekilde tork avantajı var. Virajlı yolda rampada torku yüksek olduğu için avantajı vardır gp. Ama beygir avantajından dolayı düz yolda yüksek hızlarda passar 1.8t daha avantajlıdır.

    Böyle birşey olmaz diyorsan ispatıda mevcut. Eğer formula 1 takib eden biriyseniz, 2004 sezonunda renault takımın tek bir birinciliği vardır. Oda monaco pistinde, monaco pistinin özelliği çok virajli ve yavaş bir pist olması. Renault takımı en düşük beygire sahip ama en yüksek torklu araçla yarışıyordu ve hızlı pistlerde bir başarısı olmadı. Ayrıca startta da en çok sıra kazanan takımdı.
    Hesap etmişsin iyi güzel ama arabayı çeken güç tekerlerdeki torktur, motor şaftındaki tork değil . Hesaplarına bundan sonra differansiyel dişlisi ve vites kutusu oranlarını da eklersen daha sağlıklı bir sonuca ulaşırsın ama gene de sadece fikir verir çünkü gerçek teoriden her zaman daha farklı oluyor...
    Unutmadan aracın tork eğrisi bile çok önemli, hangi devirde maksimum torka ulaşıyor ve bunu ne kadar koruyabiliyor gibi bilgileri de göz ardı etmemek lazım.
    T-jet'le aynı ağırlıkta ve daha yüksek beygire sahip motorlu araçlar bile sırf turbosu ve spor şansuzana sahip olmadığı için daha yavaş hızlanıyorlar.
    Konu Stalker tarafından (09/07/2009 Saat 12:52 ) değiştirilmiştir.

  21. #39
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    Alıntı darkT-JET Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fark edermi?

    O'nun ıcın fark etmezde, Senın ıcın ne olur orasını bılmıyorum...
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #40
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    T-jet in landerı geçtiği anlaşıldığından konuyu kapatmak durumundayım.Zaten sonraki mesajlar da ileride gerginliğin yaşanacağı sinyalini vermekte...

  24. Bu mesajı için 2 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. White HORSE:) ABARTISIZ Puntiş
    TOLGAHAN tarafından Üye Garajı forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 06/07/2012, 12:39
  2. Puntiş kardeşligi ve karlı fotolar :)
    gorkem kaan tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 17/01/2012, 05:58
  3. Kızım puntiş kuafördeydi.... :))
    WiSTaRiA tarafından Üye Garajı forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 71
    Son Mesaj: 15/08/2011, 21:45
  4. galadrieL's puntiş
    GaladrieL tarafından Üye Garajı forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 54
    Son Mesaj: 29/04/2007, 14:47

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com