inan hiç babacan değildi :)
Printable View
valla aynı olayı ben hergün altınyolda yapıyorum... :D tuna abi zaten senin araca diyecek yokki !! :D en son kurbanım zavallı bir dizel polo idi 2008 di adamcağız bana sol şeritte sakin sakin seyrederken selektör yapma gafletinde bulundu sonrası malum.... adamın önünü bayağı ir açtım aynı şekilde oda yanımdan geçerken pis pis bakıyordu.. :D ama unutmamalı ki starjet'lerdeki 6. vites bayağı bir avantaj ve fark yaratıyor ki motorda yüksek devirleri seven bir motor.....
Ona kaldıysak muhabbeti yapmıyorum, testlerde olan sonuçları ve kendi deneyimlerimi söylüyorum. Her ıkı aracı da kullandım.
Kaldı ki daha önceki araçlarımdan birisi 2003 1.8t 20 valf passatı. Öyle onu geçtim bunu geçtimle olmuyor bu işler, arada topu topu 200 kılo var yok, ama arada hem motor hacmi ,hem valf, hem turbo salyangozu buyukluğu, hem tork hem de bg farkı var. Ikı seksen uzatır mazallah dıkkat et özellikle otobanda falan.
Mesele sadece ağırlık meselesi değil, araçların yüzey alanları bile etkilyeci bir faktördür. Passat dediğin araç 1406 kg, gp 1170 kg arada topu topu 200 kg dan daha fazla fark var. Bu değerleri kataloglardan alıyorum. 336 kg ciddi bir arğırlıktır. Bende virajlı ve rampalı bir yolda 1.8t bir passat geçtim ama bu bir kanat kıstas değildir. Ben katalog değerlerini okuyup iki aracında eş hızlanma değerleri olduğunu söylerim. Sizinki sadece yorum olarak kalır gerçeklik arz etmez.
Virajda passat'ta geçersin, vectra'da geçersin, ama o araçlar basmadığı için geçersin. Her ikisi de ağırlık olarak ve sınıf olarak gp ile mukayese edilemez hele ki yüksek hız stabiliteleri ve viraja giriş kabiliyetleri hiç bir şekilde karşılaştırılamaz.
Gp'ye de sahip oldum, Passat'a da aradaki 300 kilo fark, 30 bg, tork farkı vs birçok konuda zaten kapanıyor. İşin içine birde ağırlık ve daha yüksek hacim girince bazı gerçekler kaçınılmaz oluyor.
Ve malesef katalog'lar reel'de işlemiyor.
Şöyle küçük bir hesap yapalım 150/1.406=106.68, 120/1.170=102.56, ton başına passatta daha çok beygir düşmekte. 210/1.406=149.36, 206/1.170=176.07 ton başınada da gp t-jetin ciddi bir şekilde tork avantajı var. Virajlı yolda rampada torku yüksek olduğu için avantajı vardır gp. Ama beygir avantajından dolayı düz yolda yüksek hızlarda passar 1.8t daha avantajlıdır.
Böyle birşey olmaz diyorsan ispatıda mevcut. Eğer formula 1 takib eden biriyseniz, 2004 sezonunda renault takımın tek bir birinciliği vardır. Oda monaco pistinde, monaco pistinin özelliği çok virajli ve yavaş bir pist olması. Renault takımı en düşük beygire sahip ama en yüksek torklu araçla yarışıyordu ve hızlı pistlerde bir başarısı olmadı. Ayrıca startta da en çok sıra kazanan takımdı.
Katalog ve testlerden bir kaç örnek,
VOLKSWAGEN Passat 1.8T aracın genel özellikleri - SadeceAraba.Com
https://forum.grandepuntotr.com/gene...ort-testi.html
Olaya bir de şu açıdan bakmak lazım, 130-140'tan daha hızlı gittiğimiz süre toplam aracı kullanırken harcadığımız sürenin ne kadarına tekabül eder. Bence %5 bile değil. O hızlara kadar (3.vites sonu) T-jet zaten gerçekten çok performanslı. Daha iyileri tabiiki var ama sonuçta bütçeyi de düşünmek lazım.
T-jetin ne kadar cömert yakıt tükettiğini kullanan herkes bilir, spor model diye geçmesine rağmen diğer markaların 1.6 düz benzin motorları ile aynı değerlere sahip.
Karşılaştırılan diğer araç 1.8 motor. Vergisi ve tüketimi çok daha fazla. Bir de buna aracın yüksek bedelini ve bakım masraflarını ekleyin sonra "puntiş" ile kıyaslayın :). Bana göre elle tutulur tek artısı belirttiğim hızlardan sonra ortaya çıkar ki o kadar da oluversin... Aracımı Monza'da değil, Ankara'da kullanıyorum sonuçta :)
Bana göre az masrafla zevk alarak araç kullanmak için öyle çok fazla düşünmeye gerek yok, t-jet yeteri kadar kışkırtıyor zaten :D
Nedendir bu sevda bilinmez ama Konya'da benim de başıma geliyor. Ozellikle şahinler patlak egzozlarıyla hıınnn hınnn demeyi cok seviyorlar. Bi toyota corolla'yla kapışmışlıgım var benimde uymayacam uymayacam dedim ama sagımda cikletini patlata patlata yuzume baktıgını gorunce dayanamadım. Farkı açınca arka silecekleri çalıştırmaktır benimde favorim. Nasıl sildim seni diye :D:D Yutmuştur o kendini bilmez cikleti herhalde:D
valla benim canımı su audi a3 ve golf tsı kullanıcıları sıkıyor...sanırsın altında ferrari var....bide kendini bilmezler t-jet oldugunun farkına beni gözden kaybetmeden önce varsalar...neyse yapacak bişey yok tek tek öğretiyoruz....''ÖĞRENCEK ABİSİ ÖĞRENCEK'' :D.......
dıkkat edınde, Golf'lerden bırı 1.4 TSI 160HP cıkmasın :)
Bir kere o bahsedilen testleri yapan alman dergileriki, onlarda vw manyaklığı vardır yıllardır böyle, diğer araçların vw modellerine karşı bir tehlike yaratıp yaratmadığına bakarlar hep o yüzden, alman kaynaklı otombil dergilerinin sonuçlarına bakmam. Daha öncede dediğim gibi en iyisi gp değil ama gerçekten iyi bir konumda bunu kabul etmeniz gerek.
Ya tamam hadi onlar Alman cart curt al sana has Türk testi,
Test : VOLKSWAGEN Passat 1.8T (2001/01)
Arabam.com - Test: FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet (05/2008)
Şimdi ben Punto'nun motorunu zaten yabana atmıyorum, sınıfında çok iyi yere sahip. Fakat 1.8T 20 valfi bilmiyorsunuz, katalog, test vs değil, 1380 kıloluk bir arabayı okursanız, daha o dönemde sınıfının en iyi performansını aldırmasına yetmişti.
O yüzden kalkıp yokuşta, bayırda, virajda vs geçerim ederim hoplatırım zıplatırım demek, eşit koşullar ve eşit sürüş tekniğine sahip iki insan karşısında malesef imkansız. Zaten ağırlık, sürüş dinamikleri ve güvenlik olarakta karşılaştırmak çok anlamsız.
Demek istediğimi anlamamışın galiba, ben her aracın kendina has artıları eksikleri var demek istiyorum ve farklı yol koşullarına göre farklı tepkiler verirler. Eşit koşullarda olsa virajlı ve rampalı bir yolda ton başına torku yüksek olan araç avantajlıdır, yani yavaş geçilen yol koşullarında. Şöyle söyleyeyim, monoca pistinde t-jet avanajlıdır, albert parkta da passat :) neyse bu konuyu fazla uzatmayacağım.
Hesap etmişsin iyi güzel ama arabayı çeken güç tekerlerdeki torktur, motor şaftındaki tork değil :). Hesaplarına bundan sonra differansiyel dişlisi ve vites kutusu oranlarını da eklersen daha sağlıklı bir sonuca ulaşırsın ama gene de sadece fikir verir çünkü gerçek teoriden her zaman daha farklı oluyor...
Unutmadan aracın tork eğrisi bile çok önemli, hangi devirde maksimum torka ulaşıyor ve bunu ne kadar koruyabiliyor gibi bilgileri de göz ardı etmemek lazım.
T-jet'le aynı ağırlıkta ve daha yüksek beygire sahip motorlu araçlar bile sırf turbosu ve spor şansuzana sahip olmadığı için daha yavaş hızlanıyorlar.
T-jet in landerı geçtiği anlaşıldığından konuyu kapatmak durumundayım.Zaten sonraki mesajlar da ileride gerginliğin yaşanacağı sinyalini vermekte...