Alıntı Rigel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
5 senedir motorlara ve arabalara 97 oktan alıyorum. Sorun yaşamadım..

97 ile 95 arasındaki tek fark yüksek kompresyon oranına sahip motorlarda vuruntunun (erken patlama, yani buji çakmadan alev alma olayı) engellenmesidir. Hiçbir Tofaş benzinli motoru için 97 şart değil, çünkü hiçbirisinin kompresyon oranı 13:1 üzerinde değil. Bu motorlarda hiçbir şekilde performans veya ömrünü uzatma gibi bir etkisi yok.

Ben niye mi alıyorum..?

Bilmem..!
Bu açıklama kesinlikle doğru. yüksek sıkıştırma oranına sahip araçta 95 oktan kullanırsanız buji çakmadan yakıt patlayabilir ve bu durum motorun çok ciddi şekilde arıza almasına, pistonun motor bloğunu delip çıkmasına bile neden olabilir.
ama 95 kullanan araçta 97 almanızın hiç bir yararı yok. hatta belki zararı bile olabilirmi diye düşünüyorum, yeterki sıkışma olmadan belki daha verimsiz yanar 97 oktan.. ama bundan emin değilim.