193 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: City motor arızası gerçeği

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    uğur kamçı
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. xcruelx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.016
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 358

    Standart

    O platin ayakların kırılması senin dönüş açısını algılayamamasına sebeb olur. Direksiyonu kırmak isterken kıramaya bilirsin. Yada cok fazla kırarsın.çünkü senin dönüş açını farklı eğerde okucaktır ve servo motora yanlış değerde çalışmasını bildircektir. yüksek hızda böyle bişi başına gelse yapabileceğin kazayı hayal etmek istemiyorum. Sadece direksiyon kitlenmesi olarak düşünmeyin bence olayı.
    Bu olay sadece arkadaşımın gösterdiği açı sensötünden olursa böyle. Servo motor aşırı yüklenme durumunda kendini kitler. Biz CNC tezgahlarına yüklenmeden kitlenen servo motor arızası çok yaşadık. Eğer açı sensörü birden fazla değer göderirse servo motorların çalışma mantıgı na göre okadar elektirk sinyali göderecek servo motorda o değer de birden aşırı gelirse kitlenecektir. Kitlenme nadirde olsa yaşanacak bir durumdur. Sizlere tavsiye daha potansiyometrte " açı sensörünün" abuklarını görmeye başladıgınızda kitleme sorunu yaşa bileceğinizi düşünüp tamirini yaptırmanız. Yoksa yaşam tehlikesi arz edebilir.

  2. #2
    Ali Hakan VURAN
    deerpurple - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2009
    Yaş
    51
    Mesajlar
    7
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 117

    Standart City motor arızası gerçeği

    Bende hem lise de mezun olduğum elektrik bölümü hemde üniversite okuduğum makina bölümü nedeniyle bu konunun ciddiyetini çok iyi bilmekteyim. Uğur Bey'in söylemiş olduğu konu son derece doğrudur.
    Yüksek hızlarda tırnakların kırılması nedeni ile bir sorun olursa servo motor direksiyonu çok ani bir şekilde sağa veya sola doğru çevirecektir.
    Sürücü bu gibi bir durumda nolacak ki bende aksi yöne direksiyonu çeviririm olur biter diye düşünebilir. Asla bunu yapamazsınız çünkü servo motorun gücü nedeniyle direksiyona müdahale etme şansınız hiç olmayacak.
    Bu durumda da yüksek hızda yapacağınız kazayı açıklama şansınız hiç bir zaman olmayabilir. Hem kendi hayatınızı hemde çevredekilerin hayatını tehlikeye atabilirsiniz. Bu konu son derece önemlidir.

    Benim düşüncem aslında bu konun ciddiyetinin FIAT'ın da farkında olduğunu yönündedir. Ciddiye almamış olsalar gösterge panosunda direksiyon ikazı ile ilgili bir ikaz işareti koymamış olurlardı. Bu ikaz lambası yandığında ve bunun ile ilgli servise gittiğinizde aracınızı bilgisayara bağlıyorlar ve direk verdiği "Direksiyon Açı Sensörü değeri yanlış" ikazı oluyor.

  3. #3
    uğur kamçı
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. xcruelx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.016
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 358

    Standart

    Alıntı deerpurple Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende hem lise de mezun olduğum elektrik bölümü hemde üniversite okuduğum makina bölümü nedeniyle bu konunun ciddiyetini çok iyi bilmekteyim. Uğur Bey'in söylemiş olduğu konu son derece doğrudur.
    Yüksek hızlarda tırnakların kırılması nedeni ile bir sorun olursa servo motor direksiyonu çok ani bir şekilde sağa veya sola doğru çevirecektir.
    Sürücü bu gibi bir durumda nolacak ki bende aksi yöne direksiyonu çeviririm olur biter diye düşünebilir. Asla bunu yapamazsınız çünkü servo motorun gücü nedeniyle direksiyona müdahale etme şansınız hiç olmayacak.
    Bu durumda da yüksek hızda yapacağınız kazayı açıklama şansınız hiç bir zaman olmayabilir. Hem kendi hayatınızı hemde çevredekilerin hayatını tehlikeye atabilirsiniz. Bu konu son derece önemlidir.

    Benim düşüncem aslında bu konun ciddiyetinin FIAT'ın da farkında olduğunu yönündedir. Ciddiye almamış olsalar gösterge panosunda direksiyon ikazı ile ilgili bir ikaz işareti koymamış olurlardı. Bu ikaz lambası yandığında ve bunun ile ilgli servise gittiğinizde aracınızı bilgisayara bağlıyorlar ve direk verdiği "Direksiyon Açı Sensörü değeri yanlış" ikazı oluyor.
    Teşekkür ederim beni doğruladığınız için. Tofaş bencede bunu farkında direksiyon modifikasyonu için kitapcıgında vede garanti belgesinde bile uyarı var. Direksiyonla ilgili yapılan her hangi bir müdahale garanti kapsamı altında dır vede çok tehlikelidir ibaresi var.
    Birde basit bir otomatik kontrol devresi ile açı sensöründeki sapmaları kont ettirebilir. O nedenle uyarı ışıgı koyup bunun önüne geçmişler. ufak sapmalar gösterdiğinde sizi uyarmaya başlıyor. Vakit geçtikce tehlike ihtimali artar. Zaten onedenle bir süre sonra sistem kendini ve aracı kitleyerek aracın çalıştırılmasını engelliyor. "bakınız ali beyin mesajı"
    Sorun şu, avrupada bu sorun yaşaman ihtimali daha az yolardan dolayı. O nedenle türkiyedeki bir kaç problem onlar için cok şey ifade etmiyor.

    2. olarak bu durumda toyota da müzdarip oldu. Türkiye için sıkıntı sayısı arttı. 10. şikayette fabrika bir çalışma başlattı. Ve bu pahalı olması ve setin komple olması Türkiye için sıkıntı oldugunu görerek masraf olayınıda halletmek için (sonucta garanti kapsamında onların cebinden cıkıyor) açı sensörü ile servo motoru ayırdılar. Ve servise gelen herkezin eskisini söküp yeni ayrılabilir halini taktılar. 2000 tl gibi onlardada bu değişim için para aldılar fakat sadece yarısını.
    Yani aracını getiriyorsun "eğer garanti kapsamı dısında isen" yarısı onlar yarısını sen karşılıyorsun 1000 tl gibi sonra birdaha rahatsın. Lamba yandı gidiyon acı sensörünü değiştiriyolar hemen yaklaşık 200 tl civarı na değiştiriyorlar. Toyota bunu yaparken Fiat neden yapmıyor bunu.
    2005 ten bu yana bu araç piyasada.

  4. #4
    Cem Cebeci
    civcivx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    1.329
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 932

    Standart

    Bu görüşe ben de katılıyorum. Sonuçta bu arıza bir tıkırtı burcu sorunu gibi, öyle hatırı sayılır bir sayıda ortaya çıkmadı, çıkmıyor. Böyle bir arızayı Tofaş'ın "ücretsiz" halletmesini istemek, benzeri bir şekilde arada sırada olabilen atıyorum; amortisör, vites kutusu, mazot pompası vb. gibi parçaların da arızalandığı zaman, "ücretsiz" değiştirilmesini istemekle aynı kapıya çıkıyor bence. Eminim bir mazot pompası problemi, şu ana kadar city motoru probleminden daha çok çıkmıştır. Onun bedeli de az buz değil.

    Ancak Tofaş bu konuda biraz daha iyi niyetli davranmalı, tıkırtı burcu probleminde olduğu gibi insiyatifi eline alıp bir çözüme gitmeli ve -bu sorun kullanıcı ile pek de bağlantılı olmadığı için- kullanıcılardan talep ettiği bedeli çok daha aşağılara çekmelidir.

    Bu sorunu farkeden kullanıcılar da, vakit kaybetmeden tamir yoluna gitmeli bence. Yoksa asıl büyük sorunlar anladığım kadarıyla, tamamen ihmal kaynaklı (bu da tamir maliyetinden kaynaklanmış maalesef) oluşuyor ki, bu da doğaldır.


    Alıntı xcruelx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorun şu, avrupada bu sorun yaşaman ihtimali daha az yolardan dolayı. O nedenle türkiyedeki bir kaç problem onlar için cok şey ifade etmiyor.

    2. olarak bu durumda toyota da müzdarip oldu. Türkiye için sıkıntı sayısı arttı. 10. şikayette fabrika bir çalışma başlattı. Ve bu pahalı olması ve setin komple olması Türkiye için sıkıntı oldugunu görerek masraf olayınıda halletmek için (sonucta garanti kapsamında onların cebinden cıkıyor) açı sensörü ile servo motoru ayırdılar. Ve servise gelen herkezin eskisini söküp yeni ayrılabilir halini taktılar. 2000 tl gibi onlardada bu değişim için para aldılar fakat sadece yarısını.
    Yani aracını getiriyorsun "eğer garanti kapsamı dısında isen" yarısı onlar yarısını sen karşılıyorsun 1000 tl gibi sonra birdaha rahatsın. Lamba yandı gidiyon acı sensörünü değiştiriyolar hemen yaklaşık 200 tl civarı na değiştiriyorlar. Toyota bunu yaparken Fiat neden yapmıyor bunu.
    2005 ten bu yana bu araç piyasada.
    Konu civcivx tarafından (20/05/2009 Saat 21:19 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. City mod(servo motor arızası)
    nakcicek tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 33
    Son Mesaj: 13/03/2016, 23:58
  2. Olağan City Motor Arızası
    usaymaz tarafından City Arızası forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 03/02/2014, 20:09
  3. City motor arızası için Tofaş'a başvuranlar
    alpirma tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 92
    Son Mesaj: 10/12/2011, 13:35
  4. City Motor Arızası Nedeniyle Tofaş'a Yollanan Mail
    unforgiven980 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 52
    Son Mesaj: 09/12/2011, 18:51
  5. City Motor Arızası
    ZAK1980 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 19/08/2011, 21:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com