Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 41 to 60 of 84

Thread: Debriyaj kullanımı hakkında

  1. #41
    Umut AKTEPE
    kuvalya's Avatar
    Join Date
    13/07/2009
    Age
    43
    Posts
    12
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Default

    Merhaba;

    Quote Originally Posted by Cihan View Post
    ... Bir frenle durmaya çalış bir de motor freni + frenle ...
    Araba kullanmayı yeni öğreniyorum da, aklım karıştı şimdi.
    Motor freni derken neyi kastediyorsunuz tam olarak? Vites küçültmeyi mi yoksa sadece debriyajsız fren kullanmayı mı?

  2. #42
    batu fes
    batuhann80's Avatar
    Join Date
    25/06/2008
    Age
    44
    Posts
    811
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 615

    Default

    ayagınızı gazdan cektiginizde zaten motor freni baslar...
    motor freni nedir dersek;
    normal araba calısma devri rölanti yani 900 ile 1100 arası özel ayar yapılmamıssa budur..
    siz gaza bastıgınızda patlamaların hızı ve siddeti artar,güç patlama odasından cesitli parcalar ve ekipmanlarla lastige ulasır...biz gazdan ayagımızı cektigimizde ise patlama azalır güç düser bu sefer lastigin momentinden alınan güç hareketli parcalarla pistonlara iletiler ve patlama minumum oldugu için tüm sistem kasıntıya girer ve lastigin momentini azaltmaya baslar...(cok kabaca anlatmak istedim)işte bu momenti düsüren bir güc varken bizde frenle yardımcı olmaktayız...yalnız 900 ile 1100 gibi rakamlara gelmeden vites düsürmeliyizki motor freninin devamlılıgını saglayalım...dikkat edilecek hususlardan digeride yüksek devir de olan motor frenini vites kücültüp deviri asmamalıyız...buda ara ekipman ve parcaların zarar görmesini saglar...

  3. The Following 2 Users Say Thank You to batuhann80 For This Useful Post:


  4. #43
    h. mutlu
    rodopian16's Avatar
    Join Date
    30/01/2009
    Age
    46
    Posts
    397
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 64

    Default

    arkadaşlar nasıl rahat ediyorsunuz debriyaj üzerinde yan taraf gayet konforlu bence bu konfora alışın.

  5. #44
    Nazmi DOĞAN
    nazmidogan's Avatar
    Join Date
    12/04/2009
    Age
    47
    Posts
    1
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34EY9277
    Edilen teşekkür: 0

    Default

    Ben de debriyajın üzerinde tutuyorum genelde ayağımı, istanbul trafiğinde sürekli gerekli oluyor. Uzun yolda yan tarafa koyuyorum ayağımı, tabiki daha rahat oluyor. Bu arada aracım 30.000 i geçti ve balata ile ilgili bir sorunum yok. Ayrıca ayağın debriyaj üzerinde tutulması daha güvenli diye biliyorum ben, sıkıkışık trafikte ani frenlerde özellikle.

  6. #45
    İbrahim Özgül
    castro33's Avatar
    Join Date
    02/12/2009
    Posts
    5
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Default

    Quote Originally Posted by anvil View Post
    ben de sürekli üstünde tutuyorum. hatta frene basacağım zaman da vites değiştirmesem bile otomatikman debriyaja basıyorum. başka türlü yavaşlayamıyorum.
    aynı sorun bendede var? araç vitesteyken debriyaja basmadan frene basarsak stop eder mi ?

  7. #46
    Hüseyin Can
    hsyn28's Avatar
    Join Date
    28/11/2008
    Posts
    1,327
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 339

    Default

    frene basmadan önce debriyaja basmak aracın bir anda boşa gecip hızlanmasına sebep olmaktadır önce fren(ani bile olsa) daha sonra debriyaja basmak mantıklı olanıdır.bu alıskanlık bendede var ve önce debriyaja bastıgımdan dolayı toyota avensis aracımla panelvan minibüse arkadan carptım ve aracın şasesi iki parmak kaydı.hızım max 20km idi sıkısık trafikte bir anlık dalgınlıkla refleks olarak ilk debriyaja bastım. debriyaja basınca anlık tepki cok farklı oluyor.
    EVOEVOEVOEVOEVO

  8. #47
    Zynl krcn
    ZAK1980's Avatar
    Join Date
    15/05/2009
    Age
    44
    Posts
    3,727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Default

    Quote Originally Posted by kuvalya View Post
    Merhaba;



    Araba kullanmayı yeni öğreniyorum da, aklım karıştı şimdi.
    Motor freni derken neyi kastediyorsunuz tam olarak? Vites küçültmeyi mi yoksa sadece debriyajsız fren kullanmayı mı?
    3 vıteste 3000 devırde ve 60 km ıle gıderıken baktım 300 mde kırmızı yanıyor ayagını gazdan cek ama arac halen 3 vıeste olsun devırın yavas yavas duser 1800 de falan (2000 devırde dusururısen vıtesı 2 vıtese attıgında bu sefer devır 3000-400 ne fırlaya bılır araba yıgılır) gelınce vıtesı 2 ye al devırın 2200 falan olur oda yıne devır 1800 cıvarı oldugunda yıne devır duser arac hızıda duser sende ısıklara cok yaklasmıs olursun ve neredeyse arac 10-20 km kadar duser ozamnada hafıften frene basarak durabılırsın boylece fren balatalarının omtu uzar.Bu verıdıgm 1800 devır mısal ben ara sıra dalıyorum 3 ten 2 ye 2200 devırde attıgımda devır cıkıyor 3000 ne falan ama ayagım debrıyajda oldugundan yıne 3 e takıyorum devır uygun olunca ıkıye cekıyorum genelde 2000 devırın aldına dusunce kucultuyorum 1700-2000 arası yanı
    Zeynel KARACAN

    "Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"

  9. The Following User Says Thank You to ZAK1980 For This Useful Post:


  10. #48
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy's Avatar
    Join Date
    29/08/2009
    Age
    32
    Posts
    13,773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Default

    Quote Originally Posted by castro33 View Post
    aynı sorun bendede var? araç vitesteyken debriyaja basmadan frene basarsak stop eder mi ?
    aracı tam durdurmayacak şekilde basarsanız stop etmez ama tavsiye etmem debriyaja basın bence ayağınız alışmasın öbür türlü

  11. #49
    Eren *
    rubin_e's Avatar
    Join Date
    02/12/2007
    Age
    41
    Posts
    34
    Nereden
    Giresun
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Default

    vallahi o alışkanlık bende de vardı yeni yeni bırakabildim ama bırakmadan önceki arabamla 100.000 km yaptım baskı balata hiç problem çıkarmadı..

  12. #50
    Mehmet Sç
    υпвεʟıεναвʟε edelsang's Avatar
    Join Date
    23/06/2010
    Posts
    1,442
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    35 KoLeRa 23
    Edilen teşekkür: 243

    Default

    araba kullanmayı öğrendiğim zamanlarda dayım sayesinde bu özelliğim hiç olmadı ama çok duydum bu şekilde kullananları,arabaya zarar verdiği doğrudur

  13. #51
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast's Avatar
    Join Date
    31/03/2010
    Age
    35
    Posts
    2,489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Default

    diyelim önümüzde 400 mt ötede kırmızı ışık yandı. ayağımı gazdan çekiyorum cute off sistemi devreye giriyor ve yakıt yakmıyor araç. devir 1000 devire yaklaştığı zaman vites küçültüyorum (yüksek devirde sakın vites küçültmeyin gerekli olmadıkça) ve hafiften frene dokunuyorum. yine aynısını tekrarlıyorum devir düşünce. ışığa yaklaşınca zaten hız baya azalmış oluyor sonra frene basıp duruyorum. bu şekilde viteste yavaşlarken 900 devrin altına düşmezseniz hiç bir sorun olmaz merak etmeyin, korkmayın. niye bir zararı olsunki yani? hem aracın teknik özelliklerini hesaba katıp düşünürsek hemde kanıtlanmış birşey olmadığını varsayarsak ?

    ayrıca anlattığım şekilde kullanırsanız hem balata tasarufu hemde yakıt tasarufu sağlarsınız. hergün kaç kere kırmızı ışığa duruyoruz. bunu yıla hesabı yaparsak az çok kar etmiş oluruz..
    Last edited by Du Hast; 27/06/2010 at 14:19.

  14. The Following 2 Users Say Thank You to Du Hast For This Useful Post:


  15. #52
    Kemal Atalay AR
    atalayx's Avatar
    Join Date
    20/12/2009
    Age
    34
    Posts
    573
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 UE
    Edilen teşekkür: 262

    Default

    Quote Originally Posted by Du Hast View Post
    diyelim önümüzde 400 mt ötede kırmızı ışık yandı. ayağımı gazdan çekiyorum cute off sistemi devreye giriyor ve yakıt yakmıyor araç. devir 1000 devire yaklaştığı zaman vites küçültüyorum (yüksek devirde sakın vites küçültmeyin gerekli olmadıkça) ve hafiften frene dokunuyorum. yine aynısını tekrarlıyorum devir düşünce. ışığa yaklaşınca zaten hız baya azalmış oluyor sonra frene basıp duruyorum. bu şekilde viteste yavaşlarken 900 devrin altına düşmezseniz hiç bir sorun olmaz merak etmeyin, korkmayın. niye bir zararı olsunki yani? hem aracın teknik özelliklerini hesaba katıp düşünürsek hemde kanıtlanmış birşey olmadığını varsayarsak ?

    ayrıca anlattığım şekilde kullanırsanız hem balata tasarufu hemde yakıt tasarufu sağlarsınız. hergün kaç kere kırmızı ışığa duruyoruz. bunu yıla hesabı yaparsak az çok kar etmiş oluruz..
    sizin dediğiniz yöntemle baskı balatayı daha çabuk bitirmezmiyiz ,freni daha çabuk değiştirmeyi tercih ederim malzeme fiyatı ve işciliği düşünürsek, fren malzemeleri daha ucuza mal olucaktır.bence saygılarımla

  16. #53
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast's Avatar
    Join Date
    31/03/2010
    Age
    35
    Posts
    2,489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Default

    Quote Originally Posted by atalayx View Post
    sizin dediğiniz yöntemle baskı balatayı daha çabuk bitirmezmiyiz ,freni daha çabuk değiştirmeyi tercih ederim malzeme fiyatı ve işciliği düşünürsek, fren malzemeleri daha ucuza mal olucaktır.bence saygılarımla
    yarım debriyaj yapmıyoruz, aracı aşırı kompresöre bindirmiyoruz haliyle zorlamıyoruz. baskı balataya zararı olmayacaktır

  17. #54
    Mustafa Özkan
    Moosty's Avatar
    Join Date
    05/04/2009
    Age
    47
    Posts
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Default

    Quote Originally Posted by Du Hast View Post
    diyelim önümüzde 400 mt ötede kırmızı ışık yandı. ayağımı gazdan çekiyorum cute off sistemi devreye giriyor ve yakıt yakmıyor araç. devir 1000 devire yaklaştığı zaman vites küçültüyorum (yüksek devirde sakın vites küçültmeyin gerekli olmadıkça) ve hafiften frene dokunuyorum. yine aynısını tekrarlıyorum devir düşünce. ışığa yaklaşınca zaten hız baya azalmış oluyor sonra frene basıp duruyorum. ....
    Otomatik vites (dualogic) de aynen bunu yapıyor. Yakıt tasarrufu açısından işe yarıyor. İçerideki yolcular rahatsız olmuyor. Gayet yumuşak, konforlu ve tatlı bir kullanım tarzı. +1

  18. The Following User Says Thank You to Moosty For This Useful Post:


  19. #55
    Emre Emre
    Human Rogue (WoW) bvulgari's Avatar
    Join Date
    28/03/2010
    Posts
    755
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 186

    Default

    Benim alışkanlığım aracı sürekli viteste kullanmak ve eğer durucak gibi değilsem kesinlikle debriyaja basmam en son dururken debriyaja basarım..Zaten her frende debriyaj köklenirse araba atar..En güvenli fren motor freni..Zaten boştayken araçların yakıtıda artıyo..Viteste tutmak arabayı en iyisi..
    Last edited by bvulgari; 28/06/2010 at 20:05.
    This is not personel, just business..

  20. #56
    ceyda akbaş
    CEYDAD3's Avatar
    Join Date
    16/07/2010
    Age
    50
    Posts
    2
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    35 pju 09
    Edilen teşekkür: 0

    Default debrıyaj ve yakıt tüketimi??

    merhabalar.. benım dıkkatımı çeken bı şey var aracımda..ben (maalersef) nerdeyse devamlı debrıyajla bırlıkte araba kullanıyorum..çok yokuşlu bır yerde oturuyorum ve süreklı kavramada araç kullanıyorum..frene basmadan önce debrıyaja basıyorum..ışıklara yaklşatıkça debrıyaja sonuna kadar basıp öyle yavaşlayorum...bunu yaparken dıkkatımı bışey çektı..gaza basmıyorum ayağım debrıyajda tam basılı bıgısayarda yakıt tüketımım 2ye düşüyor yol meyıllı olduğundan araç bıraz hızlanıyor ben de frene dokunup çekıyorum işte tam bu arada gaza hıç basmammama rağmen yakıt tüketım anlık mıktar 4lere fırlıyor.ayağım debryajda, gaz yok, frene basıp ayağımı çekınce yakıt tüketımın artmış gösterıyor.. aynı işlemi sadece gaz frenle yaprasam yanı debrıyaja basmassam 2 yıne 2 olarak kalıyor..bu ne demek???aracımı izmirde tüvden sertıfıkalı araç muayene ıstastyonuna soktıum araçta problem yok bunun dışında izmir izcar da 80bın bakımı yaptırdım özellıkle bunu da anlatıp debrıyaja bakmalarını söledım problem yok dedıler..

  21. #57
    c®ax .........
    krakercocuk's Avatar
    Join Date
    16/07/2008
    Age
    40
    Posts
    4,299
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1512

    Default

    bencede bir sorun yok..anlık tepkime sonucu o değerler ekranda oluşuyor diye düşünüyorum
    ----------Captain Crax ------------
    gün gelecek benimde puntom olacak

  22. #58
    Servet Çay
    servogp's Avatar
    Join Date
    08/10/2009
    Age
    41
    Posts
    37
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 BU 9645
    Edilen teşekkür: 4

    Default

    Aslında bu bir sorun deil. neden oluyor biliyomusunuz..

    Arac düz yolda boşta iken depodaki mazot sabit duruyor ve şamandıra normal okuyor.
    Ama yolda giderken frene bastığınızda dpodaki mazot sallanıyor ve şamandıra anlık tüketim miktarını yanlış okuyor.

  23. #59
    c®ax .........
    krakercocuk's Avatar
    Join Date
    16/07/2008
    Age
    40
    Posts
    4,299
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1512

    Default

    bende onu demek istemistim
    ----------Captain Crax ------------
    gün gelecek benimde puntom olacak

  24. #60
    MEHTAP DANIŞIR
    cesur's Avatar
    Join Date
    15/01/2011
    Age
    48
    Posts
    143
    Nereden
    Ordu
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 6

    Default

    bende acemiyim ve iyice şaşırdım birisi diyor önce debriyaj fren birisi diyor fren dururken debriyaj hangisi doğru acaba aklım karıştı iyice .birde bu debriyajla ben anlaşamıyoum kırmızı ışıkta sürekli stop ediyorum arkamdaki araçlar korna basıyor belkide küfrediyor bayan sürücü görünce zaten huzursuz oluyorlar bende malzeme veriyorum ((

  25. 24/01/2011, 01:11


Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

Similar Threads

  1. Bor kullanımı hakkında?
    By suvari_84 in forum Teknik Yardım.
    Replies: 8
    Last Post: 15/03/2011, 18:41
  2. Dualogic vites kullanımı hakkında
    By HarbiAslan in forum Teknik Yardım.
    Replies: 20
    Last Post: 10/03/2011, 02:20
  3. Dizel sıfır arac kullanımı hakkında
    By SilentFear in forum Servis.
    Replies: 7
    Last Post: 28/01/2011, 00:38
  4. Replies: 5
    Last Post: 15/12/2010, 18:39
  5. Dualogic kullanımı hakkında bir soru
    By tarrega in forum Teknik Yardım.
    Replies: 13
    Last Post: 26/10/2010, 20:12

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com