Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Tayfun, Honda'nın motor teknolojisini başarısız bulmuyorum fakat, seri üretim araçlardaki uygulamalarını malesef çağın gereklerine uygun görmüyorum. Bugün değişken zaman ayarlı egzantrik sistemini kullanan daha da hatırı sayılır firmalar dahi turbo şarj sistemine geçmişken ve de tüm dünyada cadde kullanımında ve motorsporlarında turboşarj vazgeçilmez bir duruma gelmiş iken, bu teknolojiyi halen kullanmamak çok büyük bir handikap olduğu gibi, bunun alt yapısının hazırlanıyor olduğunu farz etmek de koskoca bir ütopyadır. Yani, buna ihtiyaç duymamak gibi bir faraziye de, asla kabul edilebilir değildir değerli kardeşim. Tekrar belirtmek isterim ki, ancak Fıat ile GM'yi karşılıklı düşünmek mümkündür, bu iki farklı firmanın sahibi olduğu diğer alt markaları da kendi aralarında karşılıklı düşünmek mümkündür yani, ancak tüm bahsedilen markaların patronları olan Fıat ve GM karşılıklı düşünülmelidir. Size, 90 yılına ait sormuş olduğunuz soruya cevaben, stock olarak 137 HP gücünde olan ve de uyguladığımız stage 1 modifikasyon ile 160+HP lere ulaşmış olan 91 model Alfa Romeo 33 1,7 16V Boxer atmosferik emişli arabamı örnek olarak gösterebilirim. 96 da ve daha da önceleri ise, yine atmosferik emişli Alfa Romeo 155 lerin 170 HP lik stock versiyonlarını ve bu araçların modifiye edilmiş 500 HP lik yıllarca DTM şampiyonu olmuş olan 4 çekerli kompetisyon versiyonlarını, hemen akabinde de yine çeşitli Fıat alt grubu araçların stock 190 HP atmosferik emişli versiyonlarını, daha önceki yıllarda ise, Fıat 131 Supermirafiori Abarth yarış araçlarının 300 HP civarındaki yıllarca FIA rally şampiyonu olmuş olan atmosferik emişli versiyonlarını, yüksek performanslı Fıat Coupe,Tipo, Tempra, Marea atmosferik emişli araçlarını hatırlatmak isterim. Son olarak bahsetmiş olduğunuz örneklerde de kendinizin de belirttiğiniz gibi, Honda araçlarına güç verebilmek için extra aşırı besleme sistemlerine yani, turboşarja ihtiyaç duyulduğu anlaşılmakta. Fıat ise, bunu zaten standard üretimde uygulamakta ve de yine arzu etmememe rağmen Fıat motor verimliliği gerçeklerine en basit bir örnek olacak şekilde kendi arabamdan örnek vermem gerekirse, asla belirttiğiniz stock atmosferik koşullarda uzun vadeli olamayacak olan extra uygulanmış 0,8-1 bar gibi turbo basınç değerlerinde de değil, stock peak değeri 1,0 bar olan arabamı, stock mekanik internallerle (alt yapı) ve de sadece wg ayarı ile peak olarak 2,0 bar ve de continuous olarak da 1,5 bar basınç ayarıyla 214+(üstü)HP-321,6+(üstü)Nm. lik performans değerlerinde sorunsuz olarak kullanmaktayım.
İşte burada şunu demek isterim ki fiat ile GM yi karşılaştırmayalım. Fiat grubu ile GM karşılaştırılabilir..bu iki cümle birbirinden çok çok farklı cümleler..fiat markalı araçlar ile Opel markalı araçlar karşılaştırma yapılabilir..yada fiat markalı yani bildiğimiz güncel kırmızı fiat amblemli araçlar ile Opel yada Honda amblemli araçlar birbiri ile karşılaştırılabilir..her bu muhabbet açıldığında Alfdan gam vurulması bana bu açıdan çok saçma gelmektedir. Motor konusunda insanlar turboyu Hondalar ihtiyaç olduğu için değil bu atmosferik motorlar orjinalden bu kadar güç bulabiliyorsa Turbo ile durum ne olacak diyerekten bu durum yapılmaktadır ve güç alınmaktadır. Ayrıca senin aracının o barları görmesi çok çok çok normal çünkü fabrikadan zaten turbo beslemeye uygun parçalar pistonlar yataklar kulanılmaktadır. Honda herhangi bir turbo beslemeye uygun parça vs kullanılmaksızın 1 bar basılıyor işte bu bence mükemmel bir başarıdır. Hondanın şu anda Turbo beslemeli araçlara gerek duymadan bu yarışı götürmesi ve benzinli katagorisinde en çok satan araçlar listesinde yer alması bu başarısının en büyük kanıtıdır. bahsettiğinde marea tipo gibi araçların güçlü olması da çok normal çünkü bahsettiğin motorlar 2.0 litre..bunu Opel de 96 yılında yüzyılın motoru seçilen SFİ motor ile 156 beygir alarak başardı.ayrıca CRX - bravo HGT tecrübemiz de sabittir..1. vites çok seri ama maalesef daha sonra 400 m drag da HGT CRX e geçildi. crx tamamen stock ayrıca motor rektefiye görmesi gerekiyordu HGT ise o zamanlar 4-5 yaşlarında ve sürücüsü de gayet başarılı bir arkadaştı.drag da çok farklı şeyler vardır ama böyle bir tecrübe de yaşamıştım.bahsettiğin araçlar motor tipi bakımından kesinlikle farklı araçlar. Alfa Romeo 1.7 16v boxer dediğin aracın zaten direk motor boxer. bugün Mazda nın rx8 lerde kullandığı bir motor.. motorun ömrünün nasıl olduğu ve sorunlarının neler olduğu özellikle modifiye alemi tarafından çok iyi bilinir ki eminim sen de biliyorsundur. mazda şu anda o motordan 1.3 litre den 231 beygir çıkarmakta o zaman Alfa nın boxer motordan o beygiri çıkarması çok çok normal..Mirafiori de efsaneler arasındadır kesinlikle katılıyorum sana ama motor seçeneklerine baktığımda 2.0 140 beygir ve 3500 cc v6 260 beygir görmekteyim..yine yüksek motordan yüksek beygir çıkarılmış ve 0-100 8.2 sn.
Orkun burada ufak motordan nasıl yüksek beygir çıkar? nasıl az yakıt yakar? bunlar olurken motor ömrü ve sağlamlığı nedir? yüksek beygir için yüksek hacimli motor şartmıdır yada illa ki turbo şart mıdır? bu konularda bence Honda nın daha iyi olduğunu söylemek isterim. tabi ki senin altındaki araba sana farklı geliyor yada tecrübelerin seni bu yöne itiyor olabilir ki saygı duyarım. ama araç araç satış ilanlarını yada piyasayı da gözden geçirdiğine eminim. baktığımızda gerçekten 24-25 yaşında içten yanmalı bir motor ile çalışan bir aracın ülkemizde halen daha yollarda ve değerinin yüksek olması, herhangi bir modifikasyon yapmadan bu yaşlara kadar kullanılmış olması gibi etkenler Honda nın motor konusunda sağlamlığının açık kanıtıdır. kasalarında ki aerodinamik bence orta sınıf hiçbir arabada yok. velhasıl anlaşamayacağız gibi görünüyor ama farklı fikirler güzel